Joops. En osannut löytää tähän sopivaa topiccia paitsi miljoona autokohtasta topiccia missä ongelmana milloin mikäkin moottorin toiminta.
Ainakin mun puolesta tätä topiccia voinee käyttää jos ikinä tulee juttua mieleen kaasuläpän asentotunnistimista, tietoa taikka kysymystä, tai mitä vaan.
Varsinaiseen kysymykseen,
Millä kaikin tavoin kaasuläpän asentotunnistin mahtaa vaikuttaa moottorin toimintaan normaaleissa fordin ecuissa?
Tarkennettakoon että ecu lienee dohc sierra:sta.
Luin että moottori toimii moitteettomasti ilman asentotunnistintakin joten kokeeksi otin sen liittimen irti, koeajelulla tuntui että moottori toimisi tasaisemmin,
pienet nykimiset hävisi. Mulla se asentotunnistin on vieläpä asennettu 90 astetta mönkään ja pääsee heilumaan (ei tiedä miks).
Persetuntumalla rupesin epäröimään että katkooko se bensankulutusta jos mennään moottorijarrutuksella? Voi olla että kuvittelenkin vain, että moottorijarruttaessa auto rullaa
tasaisemmin ja paremmin kun liitin on irti, ihan kuin ei katkaisisikaan polttoaineensyöttöä.
Kaasuläpän asentotunnistin
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1750
- Liittynyt: Su Kesäkuu 20. 22:02:54 2010
Kaasuläpän asentotunnistin
Sierra 87' 16v DOHC -käyttöauto (linkki)
Sierra 91' 2.0 DOHC -Ex-käyttöauto
Mondeo ST200 '00 Projekti (linkki)
Sierra IS 2.0 '86 -rakentamista vailla
Mondeo Mk2 STW 2.5 '00 -konerikko, purettu
Ex-Escort 1.6 '94
Sierra 91' 2.0 DOHC -Ex-käyttöauto
Mondeo ST200 '00 Projekti (linkki)
Sierra IS 2.0 '86 -rakentamista vailla
Mondeo Mk2 STW 2.5 '00 -konerikko, purettu
Ex-Escort 1.6 '94
-
- Viestit: 1863
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
- Paikkakunta: Turku
Re: Kaasuläpän asentotunnistin
Mahtanut toimia sitten todella huonosti liitin kiinni...
Kyllä, se katkoo polttoainetta jos kaasu on kiinni ja nopeus yli raja-arvon, ja anturi kunnossa. Se myös syöttää enemmän kun kaasua painetaan, ja vielä enemmän, jos kaasua painetaan nopeasti. Miten sen anturin saa varttikierroksen vinoon?
Ja tietysti pitää muistaa, että uusi anturi on nykyään kai aina sama kaikille, johdot joutuu ehkä kytkemään ristiin. En muista enää mitenpäin ne missäkin(OHC, V6, DOHC) meni, mutta kokeilemalla selviää. Tässä tapauksessa vanhaan kytkentään ei kannata ehkä enää luottaa.
Kyllä, se katkoo polttoainetta jos kaasu on kiinni ja nopeus yli raja-arvon, ja anturi kunnossa. Se myös syöttää enemmän kun kaasua painetaan, ja vielä enemmän, jos kaasua painetaan nopeasti. Miten sen anturin saa varttikierroksen vinoon?
Ja tietysti pitää muistaa, että uusi anturi on nykyään kai aina sama kaikille, johdot joutuu ehkä kytkemään ristiin. En muista enää mitenpäin ne missäkin(OHC, V6, DOHC) meni, mutta kokeilemalla selviää. Tässä tapauksessa vanhaan kytkentään ei kannata ehkä enää luottaa.
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
-
- Viestit: 1750
- Liittynyt: Su Kesäkuu 20. 22:02:54 2010
Re: Kaasuläpän asentotunnistin
Niinnii, aika hyvin tuo arvaus sitten osui ton katkomisen kohdalta
En oikein tiiä miksi se on asennettu niin kuin se nyt on. Lattaraudan palaseen kiinnitetty ja anturi asennettu poikittain ja pääsee heilumaan hieman.
Pitäisi ottaa irti mut pitää siinä olevaa muovista imusarjaa purkaa samalla että mahtuu tekemään jotain, enkä oo vielä jaksanu
En oikein tiiä miksi se on asennettu niin kuin se nyt on. Lattaraudan palaseen kiinnitetty ja anturi asennettu poikittain ja pääsee heilumaan hieman.
Pitäisi ottaa irti mut pitää siinä olevaa muovista imusarjaa purkaa samalla että mahtuu tekemään jotain, enkä oo vielä jaksanu
Sierra 87' 16v DOHC -käyttöauto (linkki)
Sierra 91' 2.0 DOHC -Ex-käyttöauto
Mondeo ST200 '00 Projekti (linkki)
Sierra IS 2.0 '86 -rakentamista vailla
Mondeo Mk2 STW 2.5 '00 -konerikko, purettu
Ex-Escort 1.6 '94
Sierra 91' 2.0 DOHC -Ex-käyttöauto
Mondeo ST200 '00 Projekti (linkki)
Sierra IS 2.0 '86 -rakentamista vailla
Mondeo Mk2 STW 2.5 '00 -konerikko, purettu
Ex-Escort 1.6 '94