Elektroniikka, induktioanturin valinta-apua kaivataan.

Tekninen keskustelu liittyen auton sähköihin sekä moottorin ohjainlaitteisiin (alkuperäiset ja jälkiasenteiset)

Valvoja: CRSC Hallitus

Ilkka_H
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Elektroniikka, induktioanturin valinta-apua kaivataan.

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » To Huhtikuu 6. 11:18:23 2017

Haussa on maadoittava anturi, eli kun anturi "haistaa" metallin se antaisin jatkuvan maa signaalin eteenpäin.
Eli NPN Induktio haussa, mutta oliko näissä versioita...
Onko linkin mukainen anturi oikeaa tyyppiä ?


Omron TL-Q5MC1
http://www.mouser.fi/ProductDetail/Omro ... 2Z1g%3D%3D

Eli oletan että anturille tulee +jännite ja maadoitus, ja sen antaisi maadoituksen eteenpäin kolmannesta karvasta kun rautaa tuodaa lähelle.
#6
Escort -75

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Elektroniikka, induktioanturin valinta-apua kaivataan.

Viesti Kirjoittaja TAp » La Huhtikuu 8. 10:01:48 2017

Noinhan se saatta toimia, mikä lie vuotovirta NO tilassa...
aika pienet virrat kyseessä, mitäs meinaat ohjata ?

Ilkka_H
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Elektroniikka, induktioanturin valinta-apua kaivataan.

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » To Toukokuu 18. 16:43:26 2017

TAp kirjoitti:Noinhan se saatta toimia, mikä lie vuotovirta NO tilassa...
aika pienet virrat kyseessä, mitäs meinaat ohjata ?
Tarkoitus oli tehdä WRC tyylinen vaihdenäyttö, tossa tuosta nyt ensiversio pöydällä ihan kaapista löytyneillä antureilla.
Vuotovirtaa vaan vaikuttaa olevan liika eli näyttö ei himmene riittävästi kun "vaihde" ei ole kytkettynä vaan segmentit hohtaa 50% teholla arviolta.
Tää anturi mikä mulla nyt on testissä on IS5019 IS-2002-FROG
#6
Escort -75

Vastaa Viestiin