Focus mk3 latausjännite heittelee

Tekninen keskustelu liittyen auton sähköihin sekä moottorin ohjainlaitteisiin (alkuperäiset ja jälkiasenteiset)

Valvoja: CRSC Hallitus

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Focus mk3 latausjännite heittelee

Viesti Kirjoittaja nprteam » To Helmikuu 4. 5:49:24 2021

Elikka kyseessä on tuo allekirjoituksen -11 focus, jossa alkoi 12/2020 tuntumaan kylmänä aaltoilua, joka auton lämmitessä häviää. Vika paikannettiin akun jännitteeseen, joka heitteli n. 11 V reiluun 15 V ja se korjaantui lataamalla hetken akkua. Autoon on vaihdettu 11/2019 Exiden EFB-akku ja näin epäilin syyksi lyhyttä ajoa ja asensin lämmitimen kaveriksi defan 5A ylläpitolaturin. Nyt nyhtäminen on laturista huolimatta tullut takaisin, joten onko kellään kokemuksia pitääkö tässä varautua latausremonttiin vai menikö akku heti uudestaan vaihtoon? Start-stop ei kyllä viime kesänäkään toiminut kertaakaan, akun vaihdon jälkeen se pelasi siihen asti, kun lämpötila laski alle sen toimintarajan.

Jani
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.