Lämpötila-anturin resistanssi
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1492
- Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
- Paikkakunta: Lohja
Lämpötila-anturin resistanssi
Tietääkö kukaan paljon 2.0i dohc sierran moottorin lämpötila-anturin resistanssi pitäisi olla? En tarkota lämpömittarin anturia, vaan sitä joka ohjaa esim. flektejä. Itse mittasin 2.7 kilo ohmia. Ongelmana on päästöt, kone käy rikkaalla. Oiskohan anturissa jotain vikaa, että rikastinpiiri jäisi päälle?
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon
-
- Viestit: 687
- Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
- Paikkakunta: Lahti
ReNULL-anturin resistanssi
kannataa tarkistaa lamda-anturi toiminta myös
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
ReNULL-anturin resistanssi
missäs päin se anturi tarkalleen sijaitsee? Ja minkä näkönen? ..Jos käyn itteltäni mittaamassa!
-
- Viestit: 1492
- Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
- Paikkakunta: Lohja
Re:Lämpötila-anturin resistanssi
[quote author=pylvis link=board=2;threadid=16850;start=0#126466 date=1069175213]<br>kannataa tarkistaa lamda-anturi toiminta myös<br>[/quote]<br><br>Onkohan tuossa lambdaa? Luulen ettei, kun ei ole edes kattia. Anturi, jota tarkotan sijaitsee ruiskun alapuolella,ykkös pytyn päässä aika lähellä lämpömittarin anturia. Anturin päähän menee reilun sormen paksuinen liitin, joka mulla ainakin oli väriltään harmaa.
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Re:Lämpötila-anturin resistanssi
Se flektien "anturi" on pelkkä kytkin, ei vaikuta ruiskun toimintaan mitenkään. Moottorin lämpöanturi on erikseen. Kuinka rikkaalla käy? Voi korjaantua ihan seosruuvista. Onko ilmanputsarin elementti puhdas?
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 1492
- Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
- Paikkakunta: Lohja
Re:Lämpötila-anturin resistanssi
[quote author=Skorppi link=board=2;threadid=16850;start=0#126484 date=1069178228]<br>Se flektien "anturi" on pelkkä kytkin, ei vaikuta ruiskun toimintaan mitenkään. Moottorin lämpöanturi on erikseen. Kuinka rikkaalla käy? Voi korjaantua ihan seosruuvista. Onko ilmanputsarin elementti puhdas? <br>[/quote]<br><br>Putsari ja tulpat on uudet. Niin menin sekasin, tarkotin siis moottorin lämpöanturia! Missä seosruuvi sijaitsee?
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Re:Lämpötila-anturin resistanssi
Seosruuvi on sähköinen ja ihan mapin kyljessä kiinni. Taitaa ruuvin päällä olla alunperin muovinen "huppu", joka lähtee ihan vetämällä pois.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 276
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002
Re:Lämpötila-anturin resistanssi
oletko katsonut sen että kun siitä lohkosta lähtee huohotin jonka päästä lähtee pieni kumiputki joka menee rautaiseen putkeen että se kumi siinä välissä on ehjä-jos ei ole niin se nostaa ainakin HC arvoa ja onhan noissa ollut jako pielessä ja onhan ne tulpan kärkivälit varmasti oikeat??kannattaa kotsoa nämä ennen kun mitään muuta mielestäni
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Re:Lämpötila-anturin resistanssi
[quote author=Skorppi link=board=2;threadid=16850;start=0#126575 date=1069188492]<br>Seosruuvi on sähköinen ja ihan mapin kyljessä kiinni. Taitaa ruuvin päällä olla alunperin muovinen "huppu", joka lähtee ihan vetämällä pois.<br>[/quote]<br><br>Kumpaan suuntaan toi seosruuvi toimii? Eli myötäpäivään, niin meneekö rikkaammalle vai laihemmalle, vai kuinka?
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
Re: Lämpötila-anturin resistanssi
Lainaampa aihetta kun on omassa Sierrassa sama pulma että käypi rikkaalla, kyseessä siis perus 2,0i DOHC. CO arvo huiteli tyhjäkäynnillä 4-7 luokkaa ja HC tyyliin 700.
Laitokseen tehty kannentiivisteen vaihto ja nyttemmin sitten koitetaan saada toimimaan taas... Kone käy todella nätisti, ei mitään käyntihäiriötä. Jako on kohdallaan ja kannessakaan ei näkynyt hiushalkeamia, joten senkin pitäisi kunnossa olla. Oli kyllä päästöt edellisen kerrankin rajoilla ennen kansiremppaa, mutta meni silloin läpi.
Lambda arvoa tänään mittailin kun ensiksi käytin koneen kuumaksi. Hetken kun käyttää kierroksilla ja antaa palata tyhjäkäynnille, niin mittari näyttää 0,5V luokkaa. Siinä kun se tyyliin 10min käy, niin lukemat tippuu koko ajan hissukseen ja lopulta oli 0,1V ennen kuin polkaisin vähän uudestaan, jolloin alkoi samalla tapaa 0,5 arvosta hilata alaspäin. Sen näki ihan pakoputken päästäkin, kun arvot tippui lambdassa niin samalla sauhuaminenkin väheni eikä haissut niin rikkaalle. Kierroksilla kävi joskus negatiivisissäkin arvoissa, mutta oli luokkaa 0,1 - 0,3V yleensä kun tasaisesti käytti.
Toista mappia koitin, mutta sillä ei ollut merkitystä. Mapin letkun jos veti irti imusarjasta niin alkoi rynkyttää ja jos tukki imusarjasta lähdön kokonaan, niin kone sammui. Kaasuläpän ohivuoto taitaa olla tälläerää aika pienelle säädetty. Huohottimen alakumiletkun pätkä on vaihdettu ja ei pitäisi senkään vuotaa. Mutta ylipäätään ei viittaisi oikein imuvuotoon kun kierrokset 850 luokkaa.
Jotta voisi tarkastaa tuon lämpöanturin, niin millaisia arvojahan sen pitäisi antaa kylmänä/kuumana?
Muita hyviä ehdotuksia miten tätä koittaa ratkaista? Toi "sähköinen seosruuvi" olikin ihan uutta ja tarttee moinen etsiä, tiedä sitten jos se tälläistä tälläistä efektiä tekisi kuten noita lambda-arvoja kuvailin jos siitä on jousi löystynyt...
Laitokseen tehty kannentiivisteen vaihto ja nyttemmin sitten koitetaan saada toimimaan taas... Kone käy todella nätisti, ei mitään käyntihäiriötä. Jako on kohdallaan ja kannessakaan ei näkynyt hiushalkeamia, joten senkin pitäisi kunnossa olla. Oli kyllä päästöt edellisen kerrankin rajoilla ennen kansiremppaa, mutta meni silloin läpi.
Lambda arvoa tänään mittailin kun ensiksi käytin koneen kuumaksi. Hetken kun käyttää kierroksilla ja antaa palata tyhjäkäynnille, niin mittari näyttää 0,5V luokkaa. Siinä kun se tyyliin 10min käy, niin lukemat tippuu koko ajan hissukseen ja lopulta oli 0,1V ennen kuin polkaisin vähän uudestaan, jolloin alkoi samalla tapaa 0,5 arvosta hilata alaspäin. Sen näki ihan pakoputken päästäkin, kun arvot tippui lambdassa niin samalla sauhuaminenkin väheni eikä haissut niin rikkaalle. Kierroksilla kävi joskus negatiivisissäkin arvoissa, mutta oli luokkaa 0,1 - 0,3V yleensä kun tasaisesti käytti.
Toista mappia koitin, mutta sillä ei ollut merkitystä. Mapin letkun jos veti irti imusarjasta niin alkoi rynkyttää ja jos tukki imusarjasta lähdön kokonaan, niin kone sammui. Kaasuläpän ohivuoto taitaa olla tälläerää aika pienelle säädetty. Huohottimen alakumiletkun pätkä on vaihdettu ja ei pitäisi senkään vuotaa. Mutta ylipäätään ei viittaisi oikein imuvuotoon kun kierrokset 850 luokkaa.
Jotta voisi tarkastaa tuon lämpöanturin, niin millaisia arvojahan sen pitäisi antaa kylmänä/kuumana?
Muita hyviä ehdotuksia miten tätä koittaa ratkaista? Toi "sähköinen seosruuvi" olikin ihan uutta ja tarttee moinen etsiä, tiedä sitten jos se tälläistä tälläistä efektiä tekisi kuten noita lambda-arvoja kuvailin jos siitä on jousi löystynyt...
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
Re: Lämpötila-anturin resistanssi
Vastaampa siis itse sen perusteella mitä tänään tuli kokeiltua... Eli +10 asteen lämpötilassa vastus on luokkaa 60kOhm ja +100 asteen lämpötilassa luokkaa 10kOhm. Niin ainakin toi irrallaan oleva anturi näytti ja autossa kiinni oleva vaikuttaisi olevan oikosulussa.
Lambaadasta oli myös lämmitys hajalla, joten joskohan kun huomenna vaihdan vielä tuon lämpöanturin, niin alkais saada päästöt kohilleen. Jos ei niin sitten säädetään ja tutkitaan lisää...
Lambaadasta oli myös lämmitys hajalla, joten joskohan kun huomenna vaihdan vielä tuon lämpöanturin, niin alkais saada päästöt kohilleen. Jos ei niin sitten säädetään ja tutkitaan lisää...
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja