Megaruiskis

Tekninen keskustelu liittyen auton sähköihin sekä moottorin ohjainlaitteisiin (alkuperäiset ja jälkiasenteiset)

Valvoja: CRSC Hallitus

Vastaa Viestiin
kemes
Viestit: 1251
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja kemes » Ti Tammikuu 27. 13:23:48 2015

asfda kirjoitti:MS 1 V 2.2 hires koodilla hr10g. En usko että ohjelmassa olisi mitään vikaa. Toimi normaalisti tuohon rajottimelle rätkytykseen asti eikä kolmonen ole sen jälkeen ole toiminut ollenkaan. Pyttyä ei siis ole saatu hereille tapahtumien jälkeen. Kurkkaan venttiilikopan alle seuraavaksi. Ennen tuota pidempää huudatusta on tosin monesti paukutettu raikkarille ilman ongelmia useita sekunteja. Josko olisi nostaja sökö kuten toisaalla ehdotettiin.
Miten sytkä on toteutettu?
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

bomble
Viestit: 314
Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 11:33:41 2013

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja bomble » Ti Tammikuu 27. 20:58:21 2015

Mites lähellä tuon hallin pitäis olla trikkeriä? Max etäisyys? 1GT101DC anturi

E: ei mitään, nyt se on 0,5mm raolla, saa kelvata

E2: osaaks joku kertoo miten nuo ohc tps anturin piuhat menee? +5v/maa/signaali..siis värit
Viimeksi muokannut bomble, Ke Helmikuu 25. 21:23:44 2015. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja olafu » To Tammikuu 29. 19:25:52 2015

Pakokeinu poikki tai pompannut paikaltaan? Ei näy puristuspainemittauksessa.
Jäsen #606

asfda
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Kesäkuu 27. 15:30:53 2014

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja asfda » Pe Helmikuu 27. 9:01:12 2015

olafu kirjoitti:Pakokeinu poikki tai pompannut paikaltaan? Ei näy puristuspainemittauksessa.
Juuri näin. Kiitokset avusta. Nyt mietitään vaihdetaanko venttiili kun pää nyplääntynyt vai läjätään uudella nostajalla tuollaisenaan.

shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja shaulii » Ke Heinäkuu 1. 11:09:05 2015

Muistaako joku / onko joku juuri ostanut kokoversion.
Itse ostin viime vuoden heinä-elokuusa tunerstudion täysversion.
Olen siis sillon saanut sähköpostiin tunnukset.
Ei tunnu löytyvän kaiken seasta kyseistä viestiä.

Helpottaisi kovasti jos joku kertoisi mistä osoittesta ne tunnukset tulivat sähköpostiin?

-Sauli

Juntto
Viestit: 278
Liittynyt: La Joulukuu 31. 19:16:59 2005
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Juntto » Ke Heinäkuu 1. 11:32:35 2015

registration@efianalytics.com
tuolta tuli omat, aikaa kyllä on pari vuotta.
Capri 2.0 S
Sierra 2,0 i T
Focus STW
Dyna Super Glide

shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja shaulii » Ke Heinäkuu 1. 12:41:10 2015

Mitähän ihmettä...ku ei löydy sitäkään.
Yks sähköposti käytössä, mitää en ikinä poista.
Tuolta en nopeesti ainakan löytäny millä sais hukatut tunnukset sähköpostiin uusiks :/

Tepa83
Viestit: 1355
Liittynyt: Su Huhtikuu 11. 21:27:01 2004
Paikkakunta: Savilahti

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Tepa83 » Ke Heinäkuu 1. 16:36:17 2015

http://www.tunerstudio.com/index.php/co ... /2-support tuonne viestiä, ylempänä mainitusta sähköpostista tuli mulle aktivointikoodi alkukesästä
Capri mkII -78
Allroad c6/4f
Passat 2.0 b4

shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja shaulii » Ke Heinäkuu 1. 17:39:49 2015

Jees, kokeillaan tuolta. Kiitos!

bomble
Viestit: 314
Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 11:33:41 2013

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja bomble » Ti Heinäkuu 7. 19:03:37 2015

Hmm, kuuluuks suuttimen molempiim johtoihin tulla +12v jos toinen bankin suutin on kiinni? Ja jos molemmat bankin suuttimet irti niin toiseen johtoon tulee vaan?
Ja kuuluuks mapin näyttää 97kpa tallissa seistessä?

Ford is God
Viestit: 4021
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ti Heinäkuu 7. 20:51:54 2015

Suuttimien jännitteistä en osaa sanoa, mutta 97 Kpa kuulostaa ihan normaalilta. Noin 100 Kpa on siis ilmakehän ilmanpaine, joka tietty aina voi hieman vaihdella olosuhteiden mukaan (esim. korkeus merenpinnasta).
Viimeksi muokannut Ford is God, To Heinäkuu 9. 1:02:20 2015. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ohcit!
Viestit: 40
Liittynyt: Su Joulukuu 27. 1:54:16 2009

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja ohcit! » Ti Heinäkuu 7. 22:53:32 2015

Kyllä, jos kytket toisen suuttimen niin virta kulkee sen suuttimen läpi -puolen johtimeen ja johtosarjaa pitkin myös siihen toisen suuttimen liittimen -pinniin. Mega sitten maadottaa nämä kun on aika ruutata bensaa.

E:Tarkennusta
Viimeksi muokannut ohcit!, Ke Heinäkuu 8. 16:54:51 2015. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

bomble
Viestit: 314
Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 11:33:41 2013

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja bomble » Ke Heinäkuu 8. 16:43:01 2015

ohcit! kirjoitti:Kyllä, jos kytket toisen suuttimen niin virta kulkee sen suuttimen läpi -puolen johtimeen ja johtosarjaa pitkin myös siihen toisen suuttimen liittimeen. Mega sitten maadottaa nämä kun on aika ruutata bensaa.
Okei, eli molempiin plussa ja toista maadottaa mega, eli sithän sen pitäis olla oikein.. miksköhän ei naksu mitenkään päin? Tuo tunerin testikään ei sano mitään

ohcit!
Viestit: 40
Liittynyt: Su Joulukuu 27. 1:54:16 2009

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja ohcit! » Ke Heinäkuu 8. 17:08:12 2015

Sulla se +12 jo tulee suuttimille niin tarkista se megalle menevä johto. Tai onhan täällä ollut puhetta jumittavista suuttimistakin, jos on olleet pesussa.

bomble
Viestit: 314
Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 11:33:41 2013

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja bomble » Ke Heinäkuu 22. 20:05:17 2015

Pitäiskös moottori saada ve-kartan ja sytkäkartan avulla käymään? Paukkuu niin piruustaa pakoputkessa et korvia särkee :D

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Jari H » To Heinäkuu 23. 15:18:15 2015

Kyl sen pitäis syttyä.
Ootko kattonu lampulla mikä on todellinen ennakko startatessa?
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Vesku » To Heinäkuu 23. 17:50:37 2015

Jos ei yritäkkään käyntiin vaan paukahtelee silloin tällöin voi sytkä olla 180 astetta pielessä, eli virranjakajalla puoli kierrosta. Silloin paukkuu ja kovaa!! :D Jos muu ei auta niin vaihda tulpanjohtojen paikkaa.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

bomble
Viestit: 314
Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 11:33:41 2013

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja bomble » To Heinäkuu 23. 18:34:14 2015

Vesku kirjoitti:Jos ei yritäkkään käyntiin vaan paukahtelee silloin tällöin voi sytkä olla 180 astetta pielessä, eli virranjakajalla puoli kierrosta. Silloin paukkuu ja kovaa!! :D Jos muu ei auta niin vaihda tulpanjohtojen paikkaa.
Pienihörähdys ja sit kaamee pauke :D eikä oo jakajaa, vag hukkakipinä. Ja johdot: 1A3C4D2B
Jari H kirjoitti:Kyl sen pitäis syttyä.
Ootko kattonu lampulla mikä on todellinen ennakko startatessa?
En vielä, se on seuraavaks kun tallille meen.
Jos osaan käyttää sitä :D 1johtoo kiinni ja valon pitäis välähdellä ykk kohalla? Jossei niin trikkeri anglee muutetaa nii että kohillaan?

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Vesku » To Heinäkuu 23. 21:29:40 2015

bomble kirjoitti: Jos osaan käyttää sitä :D 1johtoo kiinni ja valon pitäis välähdellä ykk kohalla? Jossei niin trikkeri anglee muutetaa nii että kohillaan?
Laitat vielä sytkän fixed angle tilaan ja siellä vaikka 10 astetta, niin säädät sit juurikin trigger anglella 10 asteen kohdille.

Millainen triggeröinti Sinulla olikaan?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

bomble
Viestit: 314
Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 11:33:41 2013

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja bomble » To Heinäkuu 23. 21:43:04 2015

Vesku kirjoitti:
bomble kirjoitti: Jos osaan käyttää sitä :D 1johtoo kiinni ja valon pitäis välähdellä ykk kohalla? Jossei niin trikkeri anglee muutetaa nii että kohillaan?
Laitat vielä sytkän fixed angle tilaan ja siellä vaikka 10 astetta, niin säädät sit juurikin trigger anglella 10 asteen kohdille.

Millainen triggeröinti Sinulla olikaan?
12-1 kiekko ja zetecin VR-anturi.

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Su Elokuu 2. 22:16:55 2015

http://www.protoparts.fi/catalog/images ... sensor.png Mistä gm:n tuotteesta tuollainen anturi löytyy?
m14x1.5 kierre
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

mikkeee
Viestit: 124
Liittynyt: Ma Syyskuu 1. 11:30:20 2014

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja mikkeee » Ke Elokuu 19. 23:55:41 2015

Mikä dynopaikka olisi satakunta, pirkanmaa, e-pohjanmaa jne. alueella sellainen jossa hienosäädettäisiin megasquirtti ja sieltä saisi katsastusta varten tehotodistuksen? Autona sierra jossa ahdettu ohc ja MS2 V3.0 ja hukkakipinä.
MS-Koneistuspalvelut
https://mikkeee.kuvat.fi/kuvat/

bomble
Viestit: 314
Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 11:33:41 2013

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja bomble » Ti Elokuu 25. 5:47:58 2015

Meneekös tää oikean ennakon tarkastus nyt sillai ku auto käy niin lampun pitäis vilkkua ykk merkkien kohilla?
Ja miks kun spark mode: toothed wheel niin ei pysty käyttämään trigger wizardia mutta taas trigger return ja basic triggerillä pystyy? Ja niillä kun tuo ei edes lupaa.

Lyhyesti siis, säädänkö triggeri asetuksista vaan tota anglea niin kauan kun vilkkuu merkkien kohalla? Ko kö :D

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Elokuu 26. 0:30:15 2015

bomble kirjoitti:Lyhyesti siis, säädänkö triggeri asetuksista vaan tota anglea niin kauan kun vilkkuu merkkien kohalla? Ko kö :D
Lyhyesti niin, että taulukossa olevat ennakon arvot pitää toteutua käytännössä, eli jos laitat nolla ennakon niin pitää vilkkua YKK-merkissä ja vastaavasti 10 astetta vilkkuu 10 asteen merkissä. Trigger-angela muuttamalla mulkkaat kohdalleen. Monet merkkiä siirtävät lamput laskee ennakon väärin hukkakipinällä, joten ei kannata sellasella koittaa jos on hukkakipinäsytytys.
Jäsen #606

bomble
Viestit: 314
Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 11:33:41 2013

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja bomble » Ke Elokuu 26. 8:56:06 2015

olafu kirjoitti:
bomble kirjoitti:Lyhyesti siis, säädänkö triggeri asetuksista vaan tota anglea niin kauan kun vilkkuu merkkien kohalla? Ko kö :D
Lyhyesti niin, että taulukossa olevat ennakon arvot pitää toteutua käytännössä, eli jos laitat nolla ennakon niin pitää vilkkua YKK-merkissä ja vastaavasti 10 astetta vilkkuu 10 asteen merkissä. Trigger-angela muuttamalla mulkkaat kohdalleen. Monet merkkiä siirtävät lamput laskee ennakon väärin hukkakipinällä, joten ei kannata sellasella koittaa jos on hukkakipinäsytytys.
Toi on joku tollanen säädettävä kapistus. Eli jos laitan ennakon nollaan ja säädän anglella sen ykk kohalle nii sit se on oikein ja voi laittaa esim sen 10astetta? Entäs pitäiskö se tarkastsa startilla, kun eikse sit käynnissä lue kartasta ne asteet? Ja eiks käynnistyksellekki ollu omat ennakot?

Eipä oo tullu ennen painittua tällästenkaa nii _vähän_ rautalangasta vääntämistä :D

Sultzi
Viestit: 4845
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ke Elokuu 26. 11:10:07 2015

Mielestäni saattaa silti hukkakipinällä näyttää väärin vaikka olisi säädetty nollaan? Täytyisi olla tyhmä lamppu missä ei mitään säätöä niin silloin se varmasti näyttää oikein.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Elokuu 26. 18:59:08 2015

Sultzi kirjoitti:Mielestäni saattaa silti hukkakipinällä näyttää väärin vaikka olisi säädetty nollaan? Täytyisi olla tyhmä lamppu missä ei mitään säätöä niin silloin se varmasti näyttää oikein.
En ole tollaseen törmännyt, se siirtää sitä merkkiä viivästämällä strobon vilautusta sen mukaan, paljonko on kierroksia ja paljonko halutaan siirtää. Kun lampun säätää nollaan niin viivekin on nolla riippumatta kierrosluvusta. Ittellä vaelsi ajotus kierrosluvun mukaan pari astetta, ainakin lampulla katsottuna, mutta sama ilmiö oli havaittavissa sekä merkkiä siirtävällä että tyhmällä lampulla. Korjasin ongelman rukkaamalla megasta "hardware latency" nimistä asetusta. En tiedä johtuko lampusta vai jostain muusta, mutta ainakin kone pysy ehjänä :)

Megan asetuksista kun laittaa kiinteen ennakon, niin merkki pitää pysyä paikallaan kierroksista riippumatta. Jos lamppu on merkkiä siirtävää mallia, niin toimivuuden voi testata käyttämällä tätä merkin siirto-ominaisuutta. Merkki pitää pysyä kierrosten muuttuessa paikallaan riippumatta siitä paljonko merkkiä on lampulla siirretty. Eli asetuksiin vaikkapa se 0 asteen kiinteä ennakko - lamppu nollassa pitäisi vilkkua YKK merkin kohdalla, sitten 10 asteen kiinteä ennakko, lampusta säädetään 10 astetta - jos edelleen kohdalla on YKK merkki, niin lamppuun voi ainakin mun käsityksen mukaan luottaa.

Jos merkki vaeltaa nolla ennakolla, niin kannattaa kokeilla kääntää lampun anturipihti johdossa toisin päin, joskus se saattaa liipaistua myös väärin päin eikä hukkakipinäsysteemissä voi mistään varmuudella tietää kuinka päin se virta siellä johdossa kulkee. Yleensä kyllä lamppu ei vilku ollenkaan jos pihti on takaperin.
Jäsen #606

bomble
Viestit: 314
Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 11:33:41 2013

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja bomble » Ke Elokuu 26. 20:08:07 2015

Joo, eli puuttuvan hampaan jälkeen eka hammas on anturilla 60ast EYKK,
Triggeri asetuksissa
1. Eli tooth#1 angle (deg BTDC)=60
Sitten sytkä asetuksissa
1. Fixed advance: fixed timing
2. Cranking dwell (ms)=6.0
3. Cranking advance (degrees)=10
Eli nythän pitäis olla kiinteä ennakko tossa 10.
No ostin ton "tyhmän" lampun joka näyttää että merkit on yli 90ast ykk merkistä "oikealle" eli vakio ykk merkki ja hihnapyörän merkit kuskin puolen reunalla.
Sit tolla älykkäällä säädettävällä näyttää kuitenkin et ollaan alueella , karkeesti 15-20ast ennakkoa, ja sen verran mitä säätönappulaa siirtää niin merkitkin siirtyy pyörässä. Hämmentävää :shock:
Voiks 1500-200rmp naulaa koneen särki? Ja nämä siis katottu auton käydessä

E:nyt tooth#1 angle 65 ja oli ykk-10 ast merkkien välissä. Voiskohsn tohon älykivaan luottaa?
+miltähän se sytkästö johtuva nakuttaminen kuulostaa edes :lol: ?

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja olafu » To Elokuu 27. 0:49:59 2015

Ei se ilman kuormaa nakuta, voi käännellä ihan huoletta.
Jäsen #606

Tomppaanen
Viestit: 22
Liittynyt: La Heinäkuu 30. 15:32:57 2011

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Tomppaanen » To Joulukuu 10. 15:10:44 2015

hohoi kertokaas minkä version megasta tilaan ja millä varusteilla? turbo ohc ruisku sierra muuten moottori rakennettu jo mutta nyt tarvis paremman moottorinohjauksen :twisted:

el_reino
Viestit: 372
Liittynyt: Pe Helmikuu 1. 19:31:46 2008
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja el_reino » Su Syyskuu 4. 22:54:10 2016

Mistähän johtuis kun primääripumppaus jää hullunpyörään kun laittaa herätevirran päälle? Eli 2sek pumppaus päättyy niin mega boottaa ja käynnistyy uudelleen. Levylle vaihdettu q3 transistori ja d7 fly back diodi. Ei vaikutusta. Myös releenä diodillinen. Vika ollut itsellä aina kahdella eri boksilla ja alusta alkaen. Tähän asti ohjaillut virtalukolla mutta nyt kun uusin johdotukset olisi kiva saada kuntoon. Muutokset levyssä tyhjäkäynnin ohjaus sekä edis.

el_reino
Viestit: 372
Liittynyt: Pe Helmikuu 1. 19:31:46 2008
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja el_reino » To Syyskuu 8. 18:05:11 2016

Sainkin toimimaan itsetutkiskelulla. Siirsin sytkävehkeet (puola ja edis) pois bpumpum releen alaisuudesta päävirtareleelle. Sitten alkoi toimimaan. Puolasta varmaan tulee jotain virtapiikkejä?

el_reino
Viestit: 372
Liittynyt: Pe Helmikuu 1. 19:31:46 2008
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja el_reino » Ke Syyskuu 28. 18:32:11 2016

Miksköhän mun escortin tyhjäkäyntiventtiili pitää kauheeta hakkaavaa meteliä? Ford venttiili zetec focuksesta. Koitin muuttaa taajuutta puoleen jos toiseen mutta ei vaikuta ääneen. Muiten toimii tosi kivasti. Closed 30, minimum 50 ja cranckin 80. Ei olis kellään ajatuksia?

komA
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 1492
Liittynyt: La Syyskuu 12. 17:56:46 2009

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja komA » Ti Lokakuu 4. 2:59:48 2016

MS1+bluetooth. Pitikö tota potikkaa jollain tapaa muokata vai junttastaanko suoraan megaan ja otetaan bluetoothilla yhteys?
Jaguar S-Type R, 4.2l V8
Ford Ranger -07
Ford Sierra 4.6iS V8

shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja shaulii » Su Joulukuu 4. 21:43:13 2016

Mistä lähteä etsimään vikaa, mikä aiheuttaa?
Kyseessä ms2v3.0, ollut launch control napin takana pari vuotta.
Samoin kierrosrajoitin käytössä. Tänään sattumalta huomasin talvesta nauttiessa ettei rajoitin tullutkaan laisinkaan.
Sitten kokeilin mitä launch control sanoo, sekään ei toimi. Asetuksiin en ole koskenut ties koska.
Itsekseen hävinnyt, mitäs nyt?

kemes
Viestit: 1251
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja kemes » Ma Joulukuu 5. 9:58:08 2016

shaulii kirjoitti:Mistä lähteä etsimään vikaa, mikä aiheuttaa?
Kyseessä ms2v3.0, ollut launch control napin takana pari vuotta.
Samoin kierrosrajoitin käytössä. Tänään sattumalta huomasin talvesta nauttiessa ettei rajoitin tullutkaan laisinkaan.
Sitten kokeilin mitä launch control sanoo, sekään ei toimi. Asetuksiin en ole koskenut ties koska.
Itsekseen hävinnyt, mitäs nyt?
Ihan ensimmäiseksi kannattaa katsoa Tunerstudiolla (tai valitsemallasi säätösoftalla) rajoittimeen liittyvät asetukset läpi. Kannattaa myös varmistaa, että eculle tuleva kierroslukutieto vastaa todellisuutta ja että signaali on häiriötön. Kytkimien ja anturien johdotuksista sekä viallisista kytkimistä löytyy usein myös vian aiheuttaja.
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja shaulii » Ti Joulukuu 6. 16:13:26 2016

Perusjutuilla joo, kiitos.

Triggeritieto tulee tasaisena koko kierrosalueen läpi. Rpm ei siis hypi ja pitää ihan kutinsa.
Sain rajoittimen pelaamaan kun laskin kierroksia alemmes ja renkkasin pari kertaa päälle pois. Perkeleen loogista :)
Nyt toimii taas siellä 7250rpm kuten olikin.

Launchia en saanut pelittämään samoilla keinoilla.
Sainko testattua tunerissa meneekö napilta tieto boxille asti? Pitäiskö launch olla alapalkissa vihreänä, nappi painettuna, kokoaika vai käynnistäessä vai häh?

Warro
Viestit: 190
Liittynyt: Pe Maaliskuu 4. 16:21:22 2011

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Warro » La Joulukuu 24. 16:22:21 2016

komA kirjoitti:MS1+bluetooth. Pitikö tota potikkaa jollain tapaa muokata vai junttastaanko suoraan megaan ja otetaan bluetoothilla yhteys?
Johtomuutoksia tarvitaan. Bt tarttee saada 5v jännitettä jota ei seriaalista vakiona löydy oikeesta paikasta. Enenpää en osaa neuvoa että mikä johto mihinkin mutta boxin virtalähteeltä sitä kuitenkin sinne saadaan.

bomble
Viestit: 314
Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 11:33:41 2013

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja bomble » La Joulukuu 31. 18:25:49 2016

Onko joku conffannu noita bluetooth mööpeleitä? Virta tulee pin9 jne mutta tossa vakiona baudrate 9600 ja se pitäs saada 115200. Mullei oo mitään hajua koko hommasta. Ohjeet on tallessa missä komennot yms mutta enhä mä tie mistä ja miten ne saa syötettyä

http://www.autotune.fi/tuote/815/blueto ... 2-adapteri tuollanen

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Vesku » Su Tammikuu 1. 10:45:09 2017

Muistaakseni tuohon piti syöttää komennot usb-johdolla siitä kyljen liittimestä. Ohjeen mukaan joskus tein ja onnistuin.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

komA
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 1492
Liittynyt: La Syyskuu 12. 17:56:46 2009

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja komA » Ke Tammikuu 4. 20:47:43 2017

http://omgpham.com/bluetooth-x-megasquirt

Tuol on hyvät ohjeet. Ite tein ton mukaan, mutta en oo viel kerenny testaamaan saako yhteyttä. Periaatteessa pitäs, mutta saas nähä kun oma on v1.03 eikä v1.02 kuten ohjeissa. Piti vähän tehdä omia johtopäätöksiä asioihin
Jaguar S-Type R, 4.2l V8
Ford Ranger -07
Ford Sierra 4.6iS V8

late991
Viestit: 33
Liittynyt: Ti Maaliskuu 1. 19:07:56 2005
Paikkakunta: iisalmi

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja late991 » Pe Tammikuu 13. 10:49:16 2017

Mikä kierre on ohc ruisku imusarjassa olevassa lämpöanturissa, pitäs saada joku suoraan megalle käypänen anturi siihen ettei tarviis bias vastusta vaihtaa.
Fairlane 500 5.0 '64
Escort 1300 '73
Sierra 3d 2.0t ´85
Mondeo mk3 wagon 1.8 '03
Mondeo mk4 wagon 2.5t '08

koskar
Viestit: 2558
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja koskar » Pe Tammikuu 13. 15:20:15 2017

late991 kirjoitti:Mikä kierre on ohc ruisku imusarjassa olevassa lämpöanturissa, pitäs saada joku suoraan megalle käypänen anturi siihen ettei tarviis bias vastusta vaihtaa.
Oharista en tiedä, mutta tuossa RS2000, CVH EFi ja muissa kamppeissa on ollut samat kierteet kuin Megan "orggis" GM antureissa eli niissä minkä osanumerot löytyy megamanuaalista. Tai sitten muistan ihan väärin ne kierteet.
Escort Mk4 "RS2300i"

bomble
Viestit: 314
Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 11:33:41 2013

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja bomble » La Tammikuu 14. 19:04:47 2017

late991 kirjoitti:Mikä kierre on ohc ruisku imusarjassa olevassa lämpöanturissa, pitäs saada joku suoraan megalle käypänen anturi siihen ettei tarviis bias vastusta vaihtaa.
GM anturi nii mega ymmärtää suoraa ja kierre passaa, 3/8" 18nptf.
Ite ostin autotunelta molemmat

late991
Viestit: 33
Liittynyt: Ti Maaliskuu 1. 19:07:56 2005
Paikkakunta: iisalmi

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja late991 » La Tammikuu 14. 21:37:59 2017

Kiitokset, pitääpä laittaa tilaukseen niin saa kylmäkäynistys rikastukset laitella kun tuo nykynen anturi näyttäö väärin. Oisko vielä tietoa mikä mättää kun bensapumppu on koko ajan päällä kun virrat on kytketty mutta auto ei käynnissä. Eikös sen pitäisi käyttää pumppua sen 2sek päällä ja sammua. Rele on kyllä kytketty oikein.
Fairlane 500 5.0 '64
Escort 1300 '73
Sierra 3d 2.0t ´85
Mondeo mk3 wagon 1.8 '03
Mondeo mk4 wagon 2.5t '08

late991
Viestit: 33
Liittynyt: Ti Maaliskuu 1. 19:07:56 2005
Paikkakunta: iisalmi

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja late991 » La Tammikuu 14. 21:44:01 2017

Niin ms1 v2.2 siis kyseessä
Fairlane 500 5.0 '64
Escort 1300 '73
Sierra 3d 2.0t ´85
Mondeo mk3 wagon 1.8 '03
Mondeo mk4 wagon 2.5t '08

ohcit!
Viestit: 40
Liittynyt: Su Joulukuu 27. 1:54:16 2009

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja ohcit! » Ma Tammikuu 23. 21:20:47 2017

komA kirjoitti:http://omgpham.com/bluetooth-x-megasquirt

Tuol on hyvät ohjeet. Ite tein ton mukaan, mutta en oo viel kerenny testaamaan saako yhteyttä. Periaatteessa pitäs, mutta saas nähä kun oma on v1.03 eikä v1.02 kuten ohjeissa. Piti vähän tehdä omia johtopäätöksiä asioihin
Tää ohje toimi hyvin ainakin hc06 adapteriin, eikä tarvinnu vetää mitään jumppereita. Näit ois pari modattuu ylimääräsenä jos jollain tarvetta..

bomble
Viestit: 314
Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 11:33:41 2013

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja bomble » Ma Tammikuu 23. 21:32:50 2017

ohcit! kirjoitti:
komA kirjoitti:http://omgpham.com/bluetooth-x-megasquirt

Tuol on hyvät ohjeet. Ite tein ton mukaan, mutta en oo viel kerenny testaamaan saako yhteyttä. Periaatteessa pitäs, mutta saas nähä kun oma on v1.03 eikä v1.02 kuten ohjeissa. Piti vähän tehdä omia johtopäätöksiä asioihin
Tää ohje toimi hyvin ainakin hc06 adapteriin, eikä tarvinnu vetää mitään jumppereita. Näit ois pari modattuu ylimääräsenä jos jollain tarvetta..
mä saan tuohon comi porttii asti näkymään, sittenko pitäis tekstiä saada syötetty niin ei tuu mitään näkyviin. Toimiiko tuo win7 ihan normaalisit vai pitääkö olla vanhempi winukka? Eli siis ei vissiin yhteys muodostu kun tolla at komennolla ei tapahdu mitään, mulla pöytäkoneessa usb piuha tossa kyljessä ja 232 adapteri toisessa.

ohcit!
Viestit: 40
Liittynyt: Su Joulukuu 27. 1:54:16 2009

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja ohcit! » Ma Tammikuu 23. 23:26:33 2017

Oli itselläki vähän touhua ennenkuin onnistu. Kokeilin mm. 3 eri koneella. Kävi mm. siinä com portti valikossa kämmi, ei ollu toi flow control laitettu none niin ei toiminu. Koneena mulla oli vista.

riesa-reising
Viestit: 319
Liittynyt: Su Syyskuu 26. 3:33:49 2010

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja riesa-reising » Ti Tammikuu 24. 21:10:22 2017

Oisko kellää lähettää Easythermin asennustiedostoo ku ei niitten nettisivut toimi?

Edit: Löysin jo

Vastaa Viestiin