Megaruiskis
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
- Paikkakunta: Vantaa
Megaruiskis
Ilmeisesti kaikki vanhat megaruiskiskeskustelut on hävinneet jonnekin, en ainakaan löytänyt mistään enää, tosin tuolla aika paljon noita otsikottomia topicceja...
Olisi mielenkiintoista virittää uutta keskutelua lähinnä käyttökokemuksista ja ratkaisuista mitä ihmiset on viritelleet ko. laitteen ympärille ja eri kokoonpanoista. Itsellä on megaruiskisprojekti menossa ja talven aikana pitäis saada homma toimimaan.
Olisi mielenkiintoista virittää uutta keskutelua lähinnä käyttökokemuksista ja ratkaisuista mitä ihmiset on viritelleet ko. laitteen ympärille ja eri kokoonpanoista. Itsellä on megaruiskisprojekti menossa ja talven aikana pitäis saada homma toimimaan.
-
- Viestit: 819
- Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
- Paikkakunta: Ilmajoki
Samanlainen ruiskis projekti menossa myös täällä. Valmiina en ole hommannut mitään, edes piirilevyä. Ohjelma pitäis prommata siihen motorolan lätkään vielä ja muuta kivaa.
Eriasia kannattaako sitä tohon esco vainaaseen laittaa..Mutta jos sen tekis ihan mielenkiinnosta hyllyyn.
JesseT:eellä on ruiskis rojekti muistaakseni aika hyvällä mallilla!
Eriasia kannattaako sitä tohon esco vainaaseen laittaa..Mutta jos sen tekis ihan mielenkiinnosta hyllyyn.
JesseT:eellä on ruiskis rojekti muistaakseni aika hyvällä mallilla!
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220
-
- Ylläpitäjä
itsellä on kans tommonen projekti suunnitteilla mut viel on niin paljon aukkoja tiedossa niin ei ole oikein päässyt aloittaa tota. koulussa vois rakentaa ja rommata luultavasti. vähän huononlaisesti löytyy suomenkielellä tietoa ja kun englanti ei ole kovin hyvin hallussa. oma esco on sen verran uus että siitä puuttuu toi edis yksikkö niin ensin pitäis se saada hommattua ja muuta pientä osaa. jospa täs talven aikana sais edes jotain aikaseksi ja sit jos kesällä sais sen jonkinlaiseen kuntoon ja pääsis testaamaan. mul saattaa olla koneel tallennettuna aikasemmat keskustelut niin voisin laittaa sieltä jotain jos on hävinnyt ne aikasemmat.
-
- Viestit: 819
- Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
- Paikkakunta: Ilmajoki
Muistaakseni niissä vanhoissa keskusteluissa oli ihan asiallista juttua.
Taitaa tosiaan olla et ne on siirtynyt bittitaivaaseen..Erityisempiä ongelmia ei ole toistaiseksi tullut vastaan paitsi ton piirilevyn kanssa..Asuu täälä
niin mettäs ettei täälä ole piirilevyistä koskaan kuultukaan.
Mömmöillä ei jaksaisi kakspuoli levyä rivitalos ruveta tekemään, syöpyy muutakin kuin piirilevy.
Seinäjoen suunnalla on yks tuttu virma missä voisi onnistua.
Taitaa tosiaan olla et ne on siirtynyt bittitaivaaseen..Erityisempiä ongelmia ei ole toistaiseksi tullut vastaan paitsi ton piirilevyn kanssa..Asuu täälä
niin mettäs ettei täälä ole piirilevyistä koskaan kuultukaan.
Mömmöillä ei jaksaisi kakspuoli levyä rivitalos ruveta tekemään, syöpyy muutakin kuin piirilevy.
Seinäjoen suunnalla on yks tuttu virma missä voisi onnistua.
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Eihän kaksipuoleinen ole sen vaikeampi tehdä kun yksipuoleinenkaan kotona.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
- Paikkakunta: Vantaa
Aivan, minä vielä lisäsin pienet tipat pikaliimaa väliin, jotta varmasti pysyy paikallaan, kääntövaiheessa.
Aluksi kokeilin itse ruiskutettavaa lakkaa levyn pintaan, mutta siitä ei tullut mitään, pinnasta ei saa tasaista sitten kirveelläkään ja lisäksi se on täynnä pölyä. No kekeiluiden jälkeen päädyin valmiiksi lakattuun piirilevyyn, joita saa ainakin bebekistä. Valotuksessa käytin kirppikseltä kolmella eurolla ostamaani naaman kärvennyslaitetta (lue pöytäsolarium), jolla valotin 6min. per puoli. No muutama levy meni, testaillessa, mutta lopullinen versio onnistui yli odotusten.
Komponentteja juottaessa hankalinta oli saattaa paikoilleen 37pinninen d-liitin, jonka yläpuolinen juottaminen oli kohtuullisen mahdotonta. No reijät pitää olla tarpeeksi isot, ja jalkojen ja reikien ympäristöjen etukäteistinaaminen edesauttoi sitä, että alapuolelta juotettaessa tina valuu toiselle puolelle asti.
Toinen juttu olikin sitten löytää sopivat piirien jalat, jotka on mahdollista juottaa molemmin puolin, ts. sellaiset joissa muoviosuus ei ylety piirilevyn pintaan asti.
Muutamia osia (microkontrolleri ym. ) tilasin jenkeistä, joka ei ollut järkevää, koska postikulut nousivat hirvittäviksi, toisaalta yleiselektroniikan (rs components) kautta olisi saanut vastaavat tuotteet.
No läppärungot on valmiina odottamassa asennusta, jatketaan harjoituksia!
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 24560.jpeg
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 47431.jpeg
Aluksi kokeilin itse ruiskutettavaa lakkaa levyn pintaan, mutta siitä ei tullut mitään, pinnasta ei saa tasaista sitten kirveelläkään ja lisäksi se on täynnä pölyä. No kekeiluiden jälkeen päädyin valmiiksi lakattuun piirilevyyn, joita saa ainakin bebekistä. Valotuksessa käytin kirppikseltä kolmella eurolla ostamaani naaman kärvennyslaitetta (lue pöytäsolarium), jolla valotin 6min. per puoli. No muutama levy meni, testaillessa, mutta lopullinen versio onnistui yli odotusten.
Komponentteja juottaessa hankalinta oli saattaa paikoilleen 37pinninen d-liitin, jonka yläpuolinen juottaminen oli kohtuullisen mahdotonta. No reijät pitää olla tarpeeksi isot, ja jalkojen ja reikien ympäristöjen etukäteistinaaminen edesauttoi sitä, että alapuolelta juotettaessa tina valuu toiselle puolelle asti.
Toinen juttu olikin sitten löytää sopivat piirien jalat, jotka on mahdollista juottaa molemmin puolin, ts. sellaiset joissa muoviosuus ei ylety piirilevyn pintaan asti.
Muutamia osia (microkontrolleri ym. ) tilasin jenkeistä, joka ei ollut järkevää, koska postikulut nousivat hirvittäviksi, toisaalta yleiselektroniikan (rs components) kautta olisi saanut vastaavat tuotteet.
No läppärungot on valmiina odottamassa asennusta, jatketaan harjoituksia!
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 24560.jpeg
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 47431.jpeg
Viimeksi muokannut dudek, La Joulukuu 6. 12:22:20 2003. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
tai poraa muutama reikä valmiiksiJesseT kirjoitti:Kohdistaminen onnistuu parhaiten siten, että teippaat ne kaksi kalvoa reunoista kohdakkain ja sitten sujautat sen piirilevyn sinne väliin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 819
- Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
- Paikkakunta: Ilmajoki
Ite olen ruvennut käyttämään issikoiden kantana ainoastaan holkkirimaa se on tosiaan helppo tinata kummaltakin puolelta.
Toi oli muuten hyvä ehdotus et sujauttaa se piirilevy sinne väliin! Kahku
ei oo välähtänyt! Itse olen menetellyt siten että reijät joihinkin kohtiin ja sitten tähtäilemään..Ei hjuva.
Hyllyssä olis se Motorolan 68HC908GP32 mikrokontrolleri odottamassa prommausta. Edelleen on muuten hakuses prommeri sille??? Ei viittiisi ostaa semmosta prommeria mikä osaa prommata suurinpiirtein koko maailman issikat, hinta aika tähtitieteellinen. Näin kyllä kuvatuksen pelkästään tuolle HC08 sarjan piirille soveltuvasta prommerista ja kuten arvata saattaa niin ei siinä montaa palikkaa ollut.
-Löytyisikö joltain prommeria/kytkistä tolle lätkälle?? Guukkelillakaan
ei oikeen löytynyt..
-Löytyy kyllä PIC sarjan sydeemeille iteltä mutta ei oikeen lämmitä
Toi oli muuten hyvä ehdotus et sujauttaa se piirilevy sinne väliin! Kahku
ei oo välähtänyt! Itse olen menetellyt siten että reijät joihinkin kohtiin ja sitten tähtäilemään..Ei hjuva.
Hyllyssä olis se Motorolan 68HC908GP32 mikrokontrolleri odottamassa prommausta. Edelleen on muuten hakuses prommeri sille??? Ei viittiisi ostaa semmosta prommeria mikä osaa prommata suurinpiirtein koko maailman issikat, hinta aika tähtitieteellinen. Näin kyllä kuvatuksen pelkästään tuolle HC08 sarjan piirille soveltuvasta prommerista ja kuten arvata saattaa niin ei siinä montaa palikkaa ollut.
-Löytyisikö joltain prommeria/kytkistä tolle lätkälle?? Guukkelillakaan
ei oikeen löytynyt..
-Löytyy kyllä PIC sarjan sydeemeille iteltä mutta ei oikeen lämmitä
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Tonne:
http://groups.yahoo.com/group/68hc908pgm/
ja sitten FILES, niin löytyy kytkentäkaaviot prommeriin. Joskus tuota katselin, niin tuo kide oli jotenkin harvinainen.
http://groups.yahoo.com/group/68hc908pgm/
ja sitten FILES, niin löytyy kytkentäkaaviot prommeriin. Joskus tuota katselin, niin tuo kide oli jotenkin harvinainen.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 819
- Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
- Paikkakunta: Ilmajoki
-
- Viestit: 819
- Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
- Paikkakunta: Ilmajoki
Ikuisuus projektit on just hyviä Pohjois suomen sähköstä seinäjoelta muuten löytyy aika kattava valikoima koteloita! muovisia/metallisia, saa jopa thyyning koteloita läpinäkyvinä/värillisinä.
Kyseisessä ruiskiksessa ei mitään ihmeellisiä palikoita ole joten eiköhän ne löydy melkeen mistä vaan elektroniikka myymälästä.
Kyseisessä ruiskiksessa ei mitään ihmeellisiä palikoita ole joten eiköhän ne löydy melkeen mistä vaan elektroniikka myymälästä.
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220
-
- Viestit: 154
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
- Viesti:
• http://wili.1g.fi •
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •
-
- Viestit: 819
- Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
- Paikkakunta: Ilmajoki
Toi on yksi niistä keskusteluista.wili kirjoitti:ei tää se edellinen keskustelu ole.?
http://212.182.218.44/foorumi/viewtopic.php?t=7335
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 154
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
- Viesti:
sori taas tietämättömyyten ja huono englannin kielen taitoni mutta voitteko kertoa suurinpiirtein mikä on megasquirt.. siis mite se toimii, kaikissa ruiskuissa.? todellinen hyöty ja se hinta.?
• http://wili.1g.fi •
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 819
- Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
- Paikkakunta: Ilmajoki
Elikkä sehän on EFI ruiskis jossa saa säädettyä vähän niinkuin kaiken!
Ei tarvi lastua, käy kaikkiin autoihin, turbollisiin jne.
Jos hintaa vertaa "oikeeseen" ohjelmoitavaan ruiskuun niin hinta jää roimasti alle.
Tuossa todella lyhyt selostus.
Ei tarvi lastua, käy kaikkiin autoihin, turbollisiin jne.
Jos hintaa vertaa "oikeeseen" ohjelmoitavaan ruiskuun niin hinta jää roimasti alle.
Tuossa todella lyhyt selostus.
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220
-
- Viestit: 154
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
- Viesti:
eli se sopii kaikiin ruiskuihin.? yms.. no sano hinta pyöreesti.?-Terppa- kirjoitti:Elikkä sehän on EFI ruiskis jossa saa säädettyä vähän niinkuin kaiken!
Ei tarvi lastua, käy kaikkiin autoihin, turbollisiin jne.
Jos hintaa vertaa "oikeeseen" ohjelmoitavaan ruiskuun niin hinta jää roimasti alle.
Tuossa todella lyhyt selostus.
20e, 50e, 100e, 200e vai enemmän..?
ja hyötyjä on tuossa säädettävyys, lisä tehoi ja vääntöi tulee yms..
sori viel kerrä että olen tyhmä
• http://wili.1g.fi •
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •
-
- Viestit: 819
- Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
- Paikkakunta: Ilmajoki
Sitä vartenhan tämäkin topikki on olemassa että
voi kysellä ja ihmetellä.
Elikkä ruiskis tulee auton oman polttoaine järjestelmän
tilalle, eli käy myös kaasutinmalleihin mutta hommaa
"hiukan" enempi.
Jos laitos asennetaan esmes ruiskuautoon niin auton
oma boksi käy tarpeettomaksi..
Jos laitteen rakentaa kokonaan itse niin hinta pyörinee
noin 150-200 euroa. Tuo hinta arvio on todella mutua!
Prosessori (motorola 68HC908GP32) kustantaa noin
20 euroa. Piirilevy nostaa hintaa aika paljon jos sen
joutuu teettämään. Piirilevyn jos tekee itse niin säästöä
syntyy aika paljon.
Siihen sitten lisäksi liittimet kotelot ja jne.
voi kysellä ja ihmetellä.
Elikkä ruiskis tulee auton oman polttoaine järjestelmän
tilalle, eli käy myös kaasutinmalleihin mutta hommaa
"hiukan" enempi.
Jos laitos asennetaan esmes ruiskuautoon niin auton
oma boksi käy tarpeettomaksi..
Jos laitteen rakentaa kokonaan itse niin hinta pyörinee
noin 150-200 euroa. Tuo hinta arvio on todella mutua!
Prosessori (motorola 68HC908GP32) kustantaa noin
20 euroa. Piirilevy nostaa hintaa aika paljon jos sen
joutuu teettämään. Piirilevyn jos tekee itse niin säästöä
syntyy aika paljon.
Siihen sitten lisäksi liittimet kotelot ja jne.
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Jos joku hommaan ryhtyy, niin edelleen suosittelen tilaamaan MS kotisivuilta paketin, jossa on piirilevy, valmiiksiohjelmoitu prosessori, MAP anturi ja fetti ajuri. Maksaa varmasti vähemmän kuin itse tekeminen.
Megasquirt on siis efi ruiskun ruiskuboksi, jonka voi rakentaa itse. Jos autossa on ennestään soveltuva tankki, pumppu, suuttimet, paineensäädin, jne. niin homma on erittäin yksinkertainen. Valmista Windows pohjaista softaa löytää, jolla läppärillä pystyy ruiskua mappaamaan ajossa ja suorittamaan tiedon keruuta.
Toiminta perustuu kahteen (riippuu ohjelmaversiosta) interpoloituvaan 8x8 karttaan joissa MAP ja kierrosluku pisteet voi itse määrittää. Toisella kartalla säädetään polttoaina ja toisella sytytysennakko. MAP on 2.5 bar anturi, joten homma soveltuu hyvin turboautoihin.
Uusimmissa koodiverioissa on tuki fordin suorasytkään ja ylimääräisiä input ja output kanavia on lisätty. Esim Amal venttiliä, flektiä, jne voi ohjata samalla boksilla. MS tukee myös lambda anturia, myös WB.
Uusia ja erilaisia koodiversioita julkistetaan vähän väliä, jotka pystyy syöttämään vanhaan boksiin nopeasti läpärillä.
Kysykää vaan jos kiinnostaa.
Megasquirt on siis efi ruiskun ruiskuboksi, jonka voi rakentaa itse. Jos autossa on ennestään soveltuva tankki, pumppu, suuttimet, paineensäädin, jne. niin homma on erittäin yksinkertainen. Valmista Windows pohjaista softaa löytää, jolla läppärillä pystyy ruiskua mappaamaan ajossa ja suorittamaan tiedon keruuta.
Toiminta perustuu kahteen (riippuu ohjelmaversiosta) interpoloituvaan 8x8 karttaan joissa MAP ja kierrosluku pisteet voi itse määrittää. Toisella kartalla säädetään polttoaina ja toisella sytytysennakko. MAP on 2.5 bar anturi, joten homma soveltuu hyvin turboautoihin.
Uusimmissa koodiverioissa on tuki fordin suorasytkään ja ylimääräisiä input ja output kanavia on lisätty. Esim Amal venttiliä, flektiä, jne voi ohjata samalla boksilla. MS tukee myös lambda anturia, myös WB.
Uusia ja erilaisia koodiversioita julkistetaan vähän väliä, jotka pystyy syöttämään vanhaan boksiin nopeasti läpärillä.
Kysykää vaan jos kiinnostaa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 819
- Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
- Paikkakunta: Ilmajoki
Helpointa homma on tosiaan kun tilaa valmiin paketin.
Harmaita hiuksia on itelle kereenny kasvamaan jo
ihan riittävästi.
JesseT Mikäs sulla on ruiskiksen tilanne tällä hetkellä?
Joko on moottori käynnissä Olikos sulla mitään ongelmia
sen simulaattorin kanssa?
Harmaita hiuksia on itelle kereenny kasvamaan jo
ihan riittävästi.
JesseT Mikäs sulla on ruiskiksen tilanne tällä hetkellä?
Joko on moottori käynnissä Olikos sulla mitään ongelmia
sen simulaattorin kanssa?
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Ei ollut ongelmia simulaattorin kanssa. Vähän on ollut hidasta ton projektin kanssa kun koko valoisan ajan joutuu olemaan töissä. IC on saatu istutettua keulille ja hirveästi mekaanista hommaa ei enää pitäisi olla. Pitäisi vaan ruuvata kaikki valmiit palikat kiinni ja kokeilla miten toimii. Vähän on kanssa hidastanut kun on toi toinenkin projekti nyt...
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Millä tavalla toi sytytyssysteemi olis tarkotus laittaa tohon MS:iin kiinni? Pitääkö sinne ympätä jotain lisää, vai onko sille tullu jotain uutta kytkentää missä olis ne lähdöt sytkälle? Kun alunperinhän MS on vaan ruiskun ohjain, ei sytytyksen. Joku on kyllä tehny semmosen EDIS-modin mutta sitäkään en tiedä miten se kytketään
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Totta on, että alunperin MS oli pelkästään bensansyöttöön, mutta kun laitteessa riitti resursseja, niin ohjelmaa kehitettiin eteenpäin.
Ensin kun menee tonne:
http://members.shaw.ca/megasquirt/MS%20FAQ.htm
ja sieltä sitten katsoo "Ignition Options" alta, niin näkee mitä eri koodiversioita on tehty. Siis laite on aina Megasquirt, mutta kun sinne lataa uuden softan, niin saa ominaisuudet vaihdettua. Lähinnä tuo Megasquirt'n'spark on helpoin vaihtoehto, jossa voi käyttä esim. vanhaa virranjakajaa triggerinä ja sitten Megasquirtillä ohjata jotakin sytytysmodulia. Toinen on sitten väsätä Fordin 36-1 hampainen triggeripyörä, jos ei sellaista jo koneessa ole, ja käyttää Megasquirt'n'edis softaversiota. Tämä versio osaa kommunikoida Fordin EDIS yksikön kanssa, joka hoitaa ennakon ja ohjaa Waisted Spark peruaatteella tuplapuolaa. Tällöin koko virranjakajan voi heittää mäkeen.
Itse kallistuin jälkimmäiseen vaihtoehtoon. Triggauksen hoitaa EFI CVHn vauhtipyörä jossa on kääntöpuolella nuo 36-1 pykälää ja lohkoon orkkispaikalle laitettu orkkis Hall-anturi. EDIS yksikkö ja tuplapuola on myös EFIstä.
Ensin kun menee tonne:
http://members.shaw.ca/megasquirt/MS%20FAQ.htm
ja sieltä sitten katsoo "Ignition Options" alta, niin näkee mitä eri koodiversioita on tehty. Siis laite on aina Megasquirt, mutta kun sinne lataa uuden softan, niin saa ominaisuudet vaihdettua. Lähinnä tuo Megasquirt'n'spark on helpoin vaihtoehto, jossa voi käyttä esim. vanhaa virranjakajaa triggerinä ja sitten Megasquirtillä ohjata jotakin sytytysmodulia. Toinen on sitten väsätä Fordin 36-1 hampainen triggeripyörä, jos ei sellaista jo koneessa ole, ja käyttää Megasquirt'n'edis softaversiota. Tämä versio osaa kommunikoida Fordin EDIS yksikön kanssa, joka hoitaa ennakon ja ohjaa Waisted Spark peruaatteella tuplapuolaa. Tällöin koko virranjakajan voi heittää mäkeen.
Itse kallistuin jälkimmäiseen vaihtoehtoon. Triggauksen hoitaa EFI CVHn vauhtipyörä jossa on kääntöpuolella nuo 36-1 pykälää ja lohkoon orkkispaikalle laitettu orkkis Hall-anturi. EDIS yksikkö ja tuplapuola on myös EFIstä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 819
- Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
- Paikkakunta: Ilmajoki
Joo ero aika minimaalinen. Lisäksi tuossa näkyy olevan
joku jumpperointi lienee jollekin eri Motorolan piirille valinta?
Ei nyt äkkii keksi mikä muukaan se voisi olla.
Oliski niin helpoksi tehty kuin PIC sarjan kontrollerit niin ei
prommeri nostaisi pahemmin hiuksia pystyyn..
joku jumpperointi lienee jollekin eri Motorolan piirille valinta?
Ei nyt äkkii keksi mikä muukaan se voisi olla.
Oliski niin helpoksi tehty kuin PIC sarjan kontrollerit niin ei
prommeri nostaisi pahemmin hiuksia pystyyn..
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220
-
- Ylläpitäjä
Tänään yheltä opelta tuol koulussa kysyin niin sano että siel koulussa on joku prommeri jolla sais rommata mut ku ei ollu matkassa sen piirin numeroa niin ei tiennyt varmaksi sanoo että onnistuuko se sillä prommerilla. täytyy kysästä seuraavalla kerralla kuhan muistais ottaa sen piirin numeron mukaan..
-
- Ylläpitäjä
Täytyy tosiaan kysyä seuraavalla tunnilla, se veikkasi että sil onnistuu, muistin et se on motorolan piiri niin se sanoi et motorolalle löytyy aika laajalti tukia siitä prommerista. Millainen operaatio se muuten on? itsellä ei ole oikeestaan siitä tietoa paljoa. onkohan kuinka vaikee? täytyy opettajalta kyl kysyä neuvoa, se saattais osata neuvoa.
-
- Viestit: 819
- Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
- Paikkakunta: Ilmajoki
Hommahan on aika simppeli.
Laitetaan kontrolleri prommeriin kiinni
ja sopivalla ohjelmalla syötetään
heksa tiedosto kontrolleriin ja avot
se on siinä! Aikaa menee muutamia
minuutteja.
PIC sarjan kontrollereilla käytän
icprog nimistä softaa. Prommerin
nimeä en muista..icprogilla ei
pysty prommaamaan kyseistä
HC08 sarjan piiriä.
EDIT:
Lisätäänpä vielä et jos koodi on esmes Assembleri muodossa
niin se pitää jollain sopivalla kääntäjällä vääntää
heksa muotoon..Tiedosto pitää aina olla muodossa
nön-nön-nöö.HEX
Laitetaan kontrolleri prommeriin kiinni
ja sopivalla ohjelmalla syötetään
heksa tiedosto kontrolleriin ja avot
se on siinä! Aikaa menee muutamia
minuutteja.
PIC sarjan kontrollereilla käytän
icprog nimistä softaa. Prommerin
nimeä en muista..icprogilla ei
pysty prommaamaan kyseistä
HC08 sarjan piiriä.
EDIT:
Lisätäänpä vielä et jos koodi on esmes Assembleri muodossa
niin se pitää jollain sopivalla kääntäjällä vääntää
heksa muotoon..Tiedosto pitää aina olla muodossa
nön-nön-nöö.HEX
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220
-
- Ylläpitäjä
Tällä hemmolla on tosta ruutasta jonni verran tietoa kans.
Opelfoorumissa on kans puhetta samasta aiheesta.
Hmm tää aihe alko kiinnostaa tosissaan. Jos vaikka cossuun tollasen hankkis jossain vaiheessa.
Koska säätömahdollisuuksia tuntuu olevan niin onko mahdollista sytkää myöhästää kun jalka nostetaan lapulta ja samalla syöttää lisää kakkua? OK antilagia eli paukkua ajoin takaa
Opelfoorumissa on kans puhetta samasta aiheesta.
Hmm tää aihe alko kiinnostaa tosissaan. Jos vaikka cossuun tollasen hankkis jossain vaiheessa.
Koska säätömahdollisuuksia tuntuu olevan niin onko mahdollista sytkää myöhästää kun jalka nostetaan lapulta ja samalla syöttää lisää kakkua? OK antilagia eli paukkua ajoin takaa
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Tässä olen laurin kanssa samoilla linjoilla, tiedän toki että ckolli koitti ja ei toiminut. Mutta silti en usko tuota ennenkuin olen itse kokeillut koska GM:n ja Weber Marellin 3bar mappien ominaiskäyrät ovat identtiset.lauri kirjoitti:Miksi ei käy? Samoja arvoja sieltä ulos tulee kuin muistakin map antureista.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Eikös tohon alkuperäiseen MS piirilevyyn tällöin tarvii tehdä pari modausta, ennenkuin Megasquirt'n'edis softaversio toimii?JesseT kirjoitti: Toinen on sitten väsätä Fordin 36-1 hampainen triggeripyörä, jos ei sellaista jo koneessa ole, ja käyttää Megasquirt'n'edis softaversiota. Tämä versio osaa kommunikoida Fordin EDIS yksikön kanssa, joka hoitaa ennakon ja ohjaa Waisted Spark peruaatteella tuplapuolaa. Tällöin koko virranjakajan voi heittää mäkeen.
Itse kallistuin jälkimmäiseen vaihtoehtoon. Triggauksen hoitaa EFI CVHn vauhtipyörä jossa on kääntöpuolella nuo 36-1 pykälää ja lohkoon orkkispaikalle laitettu orkkis Hall-anturi. EDIS yksikkö ja tuplapuola on myös EFIstä.
http://www.jsm-net.demon.co.uk/megasqui ... stall.html
nyt alkaa minuakin kiinnostaa
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up