Megaruiskis

Tekninen keskustelu liittyen auton sähköihin sekä moottorin ohjainlaitteisiin (alkuperäiset ja jälkiasenteiset)

Valvoja: CRSC Hallitus

harry81
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 707
Liittynyt: Ti Heinäkuu 1. 17:08:15 2003

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja harry81 » To Huhtikuu 16. 13:46:35 2009

Loin easythermillä lämpötilaantureiden kartat. Ohjeessa sanotaan et kopioi sieltä 'airdenfactor.inc', 'matfactor.inc' ja 'thermfactor.inc' Extra koodin kansiossa olevaan 'src' kansioon, kopioi vanhat sieltä turvaan ja sitten korvaa näillä uusilla.
Okei, tää vielä ymmärretty, mut tota src kansioo ei löydy tuolta MS2 Extra2.0.1 kansiosta. MS1 extran kansiostahan tollainen löytyy.
Joten kysymys kuuluu et mihin mä noi inc-tiedostot kopioin MS2 extraan? En löytänyt MS2 extran kansiosta muita ku ton matfactor.inc:n :?

-Harri

jappes
Viestit: 276
Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja jappes » To Huhtikuu 16. 15:26:06 2009

harry81 kirjoitti:Loin easythermillä lämpötilaantureiden kartat. Ohjeessa sanotaan et kopioi sieltä 'airdenfactor.inc', 'matfactor.inc' ja 'thermfactor.inc' Extra koodin kansiossa olevaan 'src' kansioon, kopioi vanhat sieltä turvaan ja sitten korvaa näillä uusilla.
Okei, tää vielä ymmärretty, mut tota src kansioo ei löydy tuolta MS2 Extra2.0.1 kansiosta. MS1 extran kansiostahan tollainen löytyy.
Joten kysymys kuuluu et mihin mä noi inc-tiedostot kopioin MS2 extraan? En löytänyt MS2 extran kansiosta muita ku ton matfactor.inc:n :?

-Harri
Eikö noi kartat voi tehdä suoraan megetunessa MS2:ssa. Mun tunesta 2.25 p3 löytyy tools kohdasta calibrate thermistors table jossa voi tehdä ne kartat moottorin ja imuilmanlämmöille. Syötetään piirilevyllä olevan vastuksen arvo ja sitten kolme lämpötilaa ja niitä vastaavat vastusarvot.
Oletko tätä koittanut??
Noi .inc tiedostot löytyy 2.25 megatunen kansiosta mtcfg. Muualta ei löydy suoraan ilmeisesti ja en tiedä varmaksi vaikuttaako jos sinne ne laitat mutta koita niin, jos olet noi alkuperäiset kopioinut johonkin niin ei pitäisi vaaraa olla koittaa.
Tosin jos joku tietää varmaksi niin voi kertoa.

harry81
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 707
Liittynyt: Ti Heinäkuu 1. 17:08:15 2003

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja harry81 » To Huhtikuu 16. 17:37:15 2009

jappes kirjoitti:
harry81 kirjoitti:Loin easythermillä lämpötilaantureiden kartat. Ohjeessa sanotaan et kopioi sieltä 'airdenfactor.inc', 'matfactor.inc' ja 'thermfactor.inc' Extra koodin kansiossa olevaan 'src' kansioon, kopioi vanhat sieltä turvaan ja sitten korvaa näillä uusilla.
Okei, tää vielä ymmärretty, mut tota src kansioo ei löydy tuolta MS2 Extra2.0.1 kansiosta. MS1 extran kansiostahan tollainen löytyy.
Joten kysymys kuuluu et mihin mä noi inc-tiedostot kopioin MS2 extraan? En löytänyt MS2 extran kansiosta muita ku ton matfactor.inc:n :?

-Harri
Eikö noi kartat voi tehdä suoraan megetunessa MS2:ssa. Mun tunesta 2.25 p3 löytyy tools kohdasta calibrate thermistors table jossa voi tehdä ne kartat moottorin ja imuilmanlämmöille. Syötetään piirilevyllä olevan vastuksen arvo ja sitten kolme lämpötilaa ja niitä vastaavat vastusarvot.
Oletko tätä koittanut??
Noi .inc tiedostot löytyy 2.25 megatunen kansiosta mtcfg. Muualta ei löydy suoraan ilmeisesti ja en tiedä varmaksi vaikuttaako jos sinne ne laitat mutta koita niin, jos olet noi alkuperäiset kopioinut johonkin niin ei pitäisi vaaraa olla koittaa.
Tosin jos joku tietää varmaksi niin voi kertoa.
No niinpäs näköjään voi :) En huomannu.. Kiitos.

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Su Kesäkuu 14. 20:15:44 2009

Mitkä arvot tonne mega2:seen laitetaan että siinä pystyy käyttämään matala ohmisia suuttimia? Mielestäni arvot oli oikein, mutta ainetta ei kulkeudu pyttyihin asti. Tukkiin tulee 3bar.
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Ke Kesäkuu 17. 22:16:09 2009

Noi edelliset selvitetty, mutta miks hemmetissä on tossa mega2:ssa syttykartassa prosentit ja kierrokset??? Mitä ne prosentit nyt sitten on? Miksei ole suoraan imusarjan painetta???
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Kesäkuu 21. 20:48:32 2009

Jos ne on kuormitusprosentteja, tai sitten sulla on alpha-n algoritmi käytössä...
Jäsen #606

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja NiceMan » To Maaliskuu 3. 19:49:42 2011

Nostetaan aihetta =)

Ulkona on MEga III:n ja tässä miettinyt josko tuon PRS8 korvaisi megalla kun en saa tuota tajuamaan hall anturia.
Onko kellään kokemusta tuosta MegaSq. III:Sta?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Sultzi
Viestit: 4845
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Toukokuu 8. 19:52:29 2011

Ei näy kierrostietoa megassa. Purkki ms1 v3.0 ja fordin vr anturi sekä vauhtiksessa 36-1. Rakoa oli n. 1mm anturin ja hampaan välissä, piuhat on oikein päin anturin liittimessä (ainakin mittasin että toinen piuhoista menee maihin suoraan, joten sen laitoin anturin maa liittimeen. Mutta mega ei näytä mitään kierrostietoa kun pyörittää. wheel decoder asetukset pitäis olla oikein kun otin ne manuaalista ylös. Huomenna haen kokeeksi uuden tarvike anturin ja kokeilen sillä muuttuuko yhtään, mutta jollei niin missähän vika? Johtosarjassa nuo vr johdot on kyllä tommosessa suojatussa kaapelissa. Tarviiko tuosta v3.0 piirilevystä pyöritellä jotain säätöjä?

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Su Toukokuu 8. 19:58:35 2011

Onhan sulla kaikki muutokset tehty?

Itsellä MS3 toimii tosin käytän Hall anturia.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Sultzi
Viestit: 4845
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Toukokuu 8. 20:24:10 2011

Pitäis olla kyllä, ostin purkin valmiina ja sovittiin mitä muutoksia tarvii. On kyllä tehny monia purkkeja finsquirtilla ja kurkkasin sisäänkin niin näytti asialliselta!

Pikkasen kierrostieto vilahtaa kun ottaa liittimen irti anturista tai heiluttelee, sillon kun anturi on kädessä ja irti koneesta. Luulis ton 1mm raonkin toimivan kyllä. Mutta mitään eloa en saanut jos vaikka jotain ruuvimeiseliä heilutteli ohitse.

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Vesku » Su Toukokuu 8. 21:49:47 2011

Sultzi kirjoitti:Ei näy kierrostietoa megassa. Purkki ms1 v3.0 ja fordin vr anturi sekä vauhtiksessa 36-1. Rakoa oli n. 1mm anturin ja hampaan välissä, piuhat on oikein päin anturin liittimessä (ainakin mittasin että toinen piuhoista menee maihin suoraan, joten sen laitoin anturin maa liittimeen. Mutta mega ei näytä mitään kierrostietoa kun pyörittää. wheel decoder asetukset pitäis olla oikein kun otin ne manuaalista ylös. Huomenna haen kokeeksi uuden tarvike anturin ja kokeilen sillä muuttuuko yhtään, mutta jollei niin missähän vika? Johtosarjassa nuo vr johdot on kyllä tommosessa suojatussa kaapelissa. Tarviiko tuosta v3.0 piirilevystä pyöritellä jotain säätöjä?
Ittelle säädin just viimeks tänään anturin 0.5mm ja hyvin toimii. Tuossa ms1:ssä piti muistaakseni vetää ne kaks potikkaa prossun vierestä (oliko R52 ja R56) ensin vastapäivään, niin paljon, et kuuluu naksahdus ja sitten about 6 kierrosta molempia myötäpäivään. 1mm voi olla liian suuri rako anturin ja hampaan välille.

Ja voi olla vieläkin se anturin johto väärinpäin. Kannattaa kokeila ensin tuo rako, potikat ja sitten vielä anturinjohto toisinpäin.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Sultzi
Viestit: 4845
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Toukokuu 8. 22:15:30 2011

Rakoa vaan melko hankala tossa zetecissä säätää :? Ainakaan tässä vaiheessa kun motti autossa kiinni vaihteiston kanssa. Ja eihän siinä mitään säätöä edes ole. Mutta kokeillaan noilla huomenissa!

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Vesku » Su Toukokuu 8. 22:37:19 2011

Sultzi kirjoitti:Rakoa vaan melko hankala tossa zetecissä säätää :? Ainakaan tässä vaiheessa kun motti autossa kiinni vaihteiston kanssa. Ja eihän siinä mitään säätöä edes ole. Mutta kokeillaan noilla huomenissa!
No on se sit varmaan kohdallaan. Ei ollut ajatus aivan mukana. Sit varmaan kanattaa kattoa ne potikat ja yleensä sekin, et on varmasti valittu vr-purkupiiri V3 laudalta.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Sultzi
Viestit: 4845
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ma Toukokuu 9. 18:23:43 2011

Jees, nyt toimii :) Laitoin varmuudeksi uudet kontaktit sinne liittimeen ja juotin kiinni, vaihdoin anturin ja säädin potikat. Nyt on startatessa n. 240rpm ja pysyy tasasena ainakin siinä. Tästä on taas hyvä jatkaa, seuraavaks tulpanjohtoja rakentamaan niin voisi saada ekoja savuja. :)

Sultzi
Viestit: 4845
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Toukokuu 10. 18:43:46 2011

Mikähän sitten flektin ohjausta ja bensapumpun ohjausta vaivaa? Megatunessa syttyy kyllä vihreeks molemmat kun testailee, mutta silti ei maadota releitä? Molemmat toimii kyllä kun itse välistä maadoittaa ohjauskäämin releistä.

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Hena » Ti Toukokuu 10. 18:51:45 2011

Sultzi kirjoitti:Mikähän sitten flektin ohjausta ja bensapumpun ohjausta vaivaa? Megatunessa syttyy kyllä vihreeks molemmat kun testailee, mutta silti ei maadota releitä? Molemmat toimii kyllä kun itse välistä maadoittaa ohjauskäämin releistä.
Onhan niille rakennettu kuvan mukainen kytkentä:
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... tm#outputs
Toyota Supra TT

Sultzi
Viestit: 4845
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Toukokuu 10. 18:54:28 2011

Kyllä. Koittanu kyllä boxin myyjän kanssa selvitellä ongelmaa, mutta on vähän hidasta, aattelin jos jollakulla kokemusta.

Sultzi
Viestit: 4845
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Toukokuu 10. 22:19:59 2011

Ja semmonen vielä onko mahdollista megasta muokata mitä tietoa tulee laajakaistalta? Kun tuo mtx-l antaa 0v 7.35 ja 5v 22.4 afr. Mutta megassahan on vaan tuo 10-20 väli 0-5voltille. Ja sopivasti mittarin serial piuhat on tuolla gt:n kojetaulun päällisen sisässä, enkä ihan heti halua sitä lähteä taas irroittamaan, on vähän meinaan hommaa!

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja tezu » Ti Toukokuu 10. 22:30:09 2011

On varmasti lisättävissä. tossa samantyyppistä voin huomenna kattella tarkemmin jos ei lähde aukeamaan. Säätää vaan megan asetuksista linear wideband ja tolle välille.

Edit lisää samaa.
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

Sultzi
Viestit: 4845
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ke Toukokuu 18. 20:03:02 2011

Laitetaan tännekin tota ongelmaa tosta tiinasta:

Mutta katselin käydessä lampulla mihin vilkkuu noilla extrasivun ohjeilla (eli fordin 36-1 pyörä, anturi hampaan 9 kohdalla kun moottori ykk, trigger angle 60, cranking angle 10, trig pos a 3, trig return pos 8, trig pos b 21, trig return pos 26. Kun laittaa lampusta 0 ja kiinteäks ennakoks 10, niin silti tuntuis välähtävän n. 10 astetta jälkeen ykk. Mun mielestä melko jännää? Tarviiko mun kasvattaa trigger angle nyt sitten johonkin 80? Vähän ikävä siinä pomppia koneen luota konehuoneeseen lampun luo ja taas takas sisälle kun yksin tekee

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Toukokuu 18. 20:36:41 2011

Kannattaa olla tarkkana jos triggeripyörä on ajotusmerkin vieressä, itsehän piirsin ajoitusmerkin triggeripyörään ja säädin sitten sen asentoa, samalla ihmettelin että miten vitussa ennakko ei muutu miksikään, vaan viiva pysyy aina samassa kohdassa :D Tuli lievästi tyhmä olo kun keksin mistä ilmiö johtui.
Jäsen #606

Sultzi
Viestit: 4845
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ke Toukokuu 18. 20:39:01 2011

En tiedä mitä tein, mutta nyt on kohdillaan! :lol: Rupes jo jenkaseenkin kun kaasutteli 8) Siinä sitten lähdin hakeen kameraa ja kun tallustelin takas niin just kun pääsin talliin auto sammu. Menin starttaamaan uudestaan ja katsoin ettei tule kierrostietoa ollenkaan. Menee niin kuumasta paikasta nyt tuo vr anturin johto, että on ottanut itseensä sen takia. Mutta ongelmana on taas se, että on niin lyhyt etten pysty toista kautta viemään. Pystyykö tuota johtoa jatkamaan? Mulla on samaa johtoa vielä puoltoista metriä kyllä, mutta en tiedä vaan onko tuo jatkaminen mahdollista?

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja tezu » Ke Toukokuu 18. 21:55:28 2011

Oon lukenu jonkun jatkaneen VR-anturin piuhaa, mutta ei varmasti o mitenkää suositeltava ratkaisu ja voi tuoda jotain häiriöö
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

Sultzi
Viestit: 4845
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ke Toukokuu 18. 22:03:41 2011

Perkeleen perkele, sitä itsekin arvelin kun on aika herkkä häiriöille muutenkin tuo. Aika v-mäistä alkaa vaihtamaan megalta asti tuota piuhaa kyllä. Oliskohan taas vaan pitäny viedä heti kerralla tarpeeks kaukaa pakosarjasta!

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ke Toukokuu 18. 22:48:45 2011

tezu kirjoitti:Oon lukenu jonkun jatkaneen VR-anturin piuhaa, mutta ei varmasti o mitenkää suositeltava ratkaisu ja voi tuoda jotain häiriöö
Ihan normi johtoa se vaan on, senkun jatkat, juotat, kutistesukkaa ja jos käytät laitat sen kuparisukan liitoksen päälle kanssa.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

lilaOl
Viestit: 100
Liittynyt: Ma Marraskuu 1. 21:10:43 2010

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja lilaOl » Su Toukokuu 22. 17:08:09 2011

Moro
Hommasin tuossa keväällä sierra projektin missä on mega, ja nyt olis aika ruveta siihen tutustuun. Mulla on boksilta megatuneen yhteys, mutta kysymys kuuluukin saanko jollain boksin sisällä olevan koodin talteen? Jos vaikka sattuu käymään joku moka, niin ei kaikki tiedot mene hukkaan.
Sierra -87 2.0 ohc TIC
Sierra -93 2.0 dohc

lilaOl
Viestit: 100
Liittynyt: Ma Marraskuu 1. 21:10:43 2010

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja lilaOl » Ti Toukokuu 24. 20:58:39 2011

kukaan?
Sierra -87 2.0 ohc TIC
Sierra -93 2.0 dohc

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ti Toukokuu 24. 21:12:31 2011

Jos meinaat niitä megatunella tehtäviä asetuksia, yhteyden ollessa päällä file => tallennat asetukset... Jos prossuun ladattua koodia meinaat niin senhän on joo aina natsattava sen softan kanssa, mutta sen saapi netistä ladattua aina uudelleen jos menee mykäksi. Mitä tuskin tapahtuu...

lilaOl
Viestit: 100
Liittynyt: Ma Marraskuu 1. 21:10:43 2010

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja lilaOl » Ti Toukokuu 24. 21:31:15 2011

Hakeeko megatune prossusta ne asetukset näkyville aina mitkä siellä on jo sisällä? Moottori on edellisessä autossa siis käynyt megalla jo, mutta pieniä muutoksia on tullut, joten kaikkia asetuksia ei tarvitsisi hakea uudestaan.
Sierra -87 2.0 ohc TIC
Sierra -93 2.0 dohc

Sultzi
Viestit: 4845
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Toukokuu 24. 22:26:37 2011

Kyllä, kunhan vaan megatuneen on laitettu se oikea ini tiedosto että tietää mikä koodi siellä boxissa on. Muuten saattaa tulla virheitä.

Ilkka_H
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ke Kesäkuu 15. 8:38:19 2011

Olisiko kellään antaa "kireän" vapari ohc koneen bensa ja sytkäkarttaa malliksi oman kartan virittelyyn.
mm. sytkäennakot kiinnostavat eri kierrosalueilla.

-Ilkka
#6
Escort -75

turboeero
Viestit: 1033
Liittynyt: Su Marraskuu 18. 19:15:45 2007

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja turboeero » To Kesäkuu 16. 0:21:55 2011

Minkälaista megaruuttaa suosittelisitte 1.8 zetecille, edis4:lle ja noin 0,5bar ahtopaineille? Itselläni ei ole taitoa eikä kunnon kolvia alkaa tinaileen, eli ensisijaisesti valmista boksia tekis mieli hankkia.

kemes
Viestit: 1251
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja kemes » To Kesäkuu 16. 13:33:20 2011

Ilkka_H kirjoitti:Olisiko kellään antaa "kireän" vapari ohc koneen bensa ja sytkäkarttaa malliksi oman kartan virittelyyn.
mm. sytkäennakot kiinnostavat eri kierrosalueilla.

-Ilkka
Tässä hieman vastaava projekti ... kysäse tolta hemmolta karttoja.
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

fordton
Viestit: 326
Liittynyt: To Kesäkuu 14. 9:57:33 2007
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja fordton » Su Kesäkuu 26. 19:00:38 2011

Ostin tässä tovi sitten mega 2.2 eräältä clubilaiselta ja en saanut mukaan mitään ohjelmistoa tuohon niin mistä imuroin sellaisen? Ja kuinkas tämä kun sain tossa jo läppärinkin mutta siinnä kun ei ole com porttia ja käyttis on Vista niin saanko pelaamaan megan kanssa sen jonkun usb adapterin avulla?

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Su Kesäkuu 26. 22:40:03 2011

TunerStudio... siitä itse tykkään.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

fordton
Viestit: 326
Liittynyt: To Kesäkuu 14. 9:57:33 2007
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja fordton » Pe Heinäkuu 15. 20:21:10 2011

No tuli sentään yksi mielipide..

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja NiceMan » La Heinäkuu 16. 0:30:00 2011

fordton kirjoitti:No tuli sentään yksi mielipide..
Muut siis samaa mieltä =) Hyvä tuo on ja mielestäni selkein.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

lilaOl
Viestit: 100
Liittynyt: Ma Marraskuu 1. 21:10:43 2010

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja lilaOl » La Elokuu 20. 15:34:51 2011

Mulla on sellainen tilanne että mun tarvii vaihtaa hall anturin paikkaa 25 astetta, niin saanko kyseisen korjauksen tehtyä vain vaihtamalla trigger Anglea? nyt mulla on arvona 39 eli jos laitan arvoksi silloin 14 niin korjaus menee sillä? vai tarviiko mun vaihtaa "haittojen" kampiakselin siivapyörässä?
Sierra -87 2.0 ohc TIC
Sierra -93 2.0 dohc

lilaOl
Viestit: 100
Liittynyt: Ma Marraskuu 1. 21:10:43 2010

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja lilaOl » La Elokuu 20. 19:23:17 2011

lilaOl kirjoitti:Mulla on sellainen tilanne että mun tarvii vaihtaa hall anturin paikkaa 25 astetta, niin saanko kyseisen korjauksen tehtyä vain vaihtamalla trigger Anglea? nyt mulla on arvona 39 eli jos laitan arvoksi silloin 14 niin korjaus menee sillä? vai tarviiko mun vaihtaa "haittojen" kampiakselin siivapyörässä?
Elikkä nyt siis lueskelin lisää finsquirttia, niin siis toisin sanoen anturi pitäisi/kannattaisi laittaa paikkaan missä se olisi ~50-60 astetta ennen ykk? Jos laittaisin silleen että trigger angle olis ton 14 niin olisiko silloin niin että en yli 14 asteen ennakkoa saisi laitettua?
Sierra -87 2.0 ohc TIC
Sierra -93 2.0 dohc

lilaOl
Viestit: 100
Liittynyt: Ma Marraskuu 1. 21:10:43 2010

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja lilaOl » Su Elokuu 21. 12:51:40 2011

lilaOl kirjoitti:
lilaOl kirjoitti:Mulla on sellainen tilanne että mun tarvii vaihtaa hall anturin paikkaa 25 astetta, niin saanko kyseisen korjauksen tehtyä vain vaihtamalla trigger Anglea? nyt mulla on arvona 39 eli jos laitan arvoksi silloin 14 niin korjaus menee sillä? vai tarviiko mun vaihtaa "haittojen" kampiakselin siivapyörässä?
Elikkä nyt siis lueskelin lisää finsquirttia, niin siis toisin sanoen anturi pitäisi/kannattaisi laittaa paikkaan missä se olisi ~50-60 astetta ennen ykk? Jos laittaisin silleen että trigger angle olis ton 14 niin olisiko silloin niin että en yli 14 asteen ennakkoa saisi laitettua?
Osaako kukaan sanoa? pääsis vaihtaan sitä anturin paikkaa...
Sierra -87 2.0 ohc TIC
Sierra -93 2.0 dohc

LasseK
Viestit: 111
Liittynyt: La Syyskuu 4. 19:19:07 2004
Paikkakunta: P-Pohj.

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja LasseK » Su Elokuu 21. 14:57:10 2011

Semmonen ongelma ois nyt että megatune näyttää imuilman lämmöksi koko ajan 77astetta oli anturissa johto kiinni tai irti.
Toinen johto on maassa ja toinen johto on ehjä yleismittarilla testattuna boxin liittimelle asti.
Eli onko vika boxissa vai missä? Anturi on uusi ja ehjä (cossun tarvike fae:n anturi)

Veden lämpötila-anturi näyttää tallin lämpötilassa (18ast.) koko ajan 82astetta vaikka on gm:n orkkis anturi? (Opelin C20NE koneesta otettu)
Eikös sen pitäis näyttää oikeaa lämpötilaa ilman mitään muutoksia?
Anturi toimii kuitenki, kun sitä lämmittää niin megatune näyttää yli 100astetta ja kun anturin johdon
ottaa pois niin megatune näyttää -40astetta.

Sytytyksestä semmonen kysymys vielä, että ku nyt on 36-1 triggerin tyhjä hammas n.100 astetta vr.anturin jälkeen niin mikä luku laitetaan trigger angle ja trigger angle addition kohtiin megatunessa?


Ois hienoa jos joku osaava kaveri vihtisi neuvoa niin sais tuon romun viimeinki käyntiin ja ajoon 4vuoden tauon jälkeen...
#976

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Elokuu 23. 7:56:56 2011

LasseK kirjoitti:Toinen johto on maassa ja toinen johto on ehjä yleismittarilla testattuna boxin liittimelle asti.
Kumpikaan ei saa olla maassa! Toinen megan pinnille 20 (MAT ADC) ja toinen pinniin 26 (+5V ref).
Escort mk3 + 2x Focus mk1

LasseK
Viestit: 111
Liittynyt: La Syyskuu 4. 19:19:07 2004
Paikkakunta: P-Pohj.

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja LasseK » Ti Elokuu 23. 12:07:31 2011

JesseT kirjoitti:
LasseK kirjoitti:Toinen johto on maassa ja toinen johto on ehjä yleismittarilla testattuna boxin liittimelle asti.
Kumpikaan ei saa olla maassa! Toinen megan pinnille 20 (MAT ADC) ja toinen pinniin 26 (+5V ref).

Tuon kytkennän mukaan oon johdot vetänyt ---> http://www.finkbuilt.com/static/images/ ... Wiring.gif
Ja kuvan mukaan toiset johdot menee maihin.

Pitääkö sekä imuilma- ja vedenlämpöantureiden "maa"johdot vetää pinniin 26?
#976

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Elokuu 23. 21:01:43 2011

Just oikeassa olitkin. Noinhan ne olikin megassa maahan. Jossain muualla siis vika. Oliko niistä mitään apua mitä privalla kyselit?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ti Elokuu 23. 21:43:20 2011

Onko kalibrointi tehty?
Ylösveto vastukset paikalla?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

LasseK
Viestit: 111
Liittynyt: La Syyskuu 4. 19:19:07 2004
Paikkakunta: P-Pohj.

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja LasseK » Ke Elokuu 24. 14:35:14 2011

Anturit kalibroin EasyThermillä ja imuilma alkoi näyttään oikeita lukemia,
mutta edelleenkään megatunen mittarissa ei tapahdu mitään vaikka johdon ottaa anturilta pois?
Mistä tuommonen johtuu?

Vedenlämpöanturi näytti kalibroinnin jälkeenkin samaa n.80asteen luokkaa?
Heitin sinne nyt summassa vastusarvoja että sain lukemat lähellekkään oikeen ja kokeilemaan joskus käyntiinkin.

Vielä isona ongelmana on että mitä lukuja trigger angle kohtaan laitetaan Spark settings:iin?
Pitääkö vaan laittaa esim. 10 astetta ja alkaa lampulla katsoon kohilleen?
#976

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Elokuu 24. 23:40:55 2011

Jos anturin nappaa irti, niin anturin kartan mukaan (minkä siis easytherm tekee) mennään vikatilaan. Vikatila sitten antaa jonkun tavanomaisen arvon, jos anturin arvo onalueen ulkopuolella.

Mitä tulee trigger angleen, wheel decoderiin, lamppuun jne, niin eikä sulla ollutkaan EDIS käytössä? EDIS tavallaan on yhtä kuin wheel decoder, eikä megan siis tarvitse huolehti niistä mitään.

Tuon mukaan kytkennät ja asetukset:
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... m#Edissoft

Huomaa että ohjeet oli joskus erilaiset ja kytkentä oli käänteinen jonka mukaan myös Megatunen asetukset oli poikkeavat.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

LasseK
Viestit: 111
Liittynyt: La Syyskuu 4. 19:19:07 2004
Paikkakunta: P-Pohj.

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja LasseK » To Elokuu 25. 10:19:34 2011

On EDIS4 käytössä. Onko tuosta haittaa kun mulla on nyt se anturin ja puutttuvan hampaan väli 100 astetta sen 90 asteen sijaan?
Vai muutanko vain syttykartaa tuon 10 asteen verran?
Pitääpä laittaa nuo asetukset jos se pärähtäs tulille....
#976

fordton
Viestit: 326
Liittynyt: To Kesäkuu 14. 9:57:33 2007
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja fordton » To Elokuu 25. 14:49:02 2011

Osaako joku sanoa noiden huonojen kuvien perusteella onko kyseisellä levyllä muuta kun edis modi?

http://i198.photobucket.com/albums/aa25 ... /Mega1.jpg
http://i198.photobucket.com/albums/aa25 ... /Mega2.jpg

Boksi olis tulossa sierraan eli ilmeisesti vaatii linkin takaa löytyvät osat jotta saa tyhjäkäynti venttiilin toimimaan-->

http://www.autotune.fi/tuote/46/pwmtyhj ... hjaus-modi

Sitten viellä semmonen kysymys että olisko ketään vapaa ehtoista taitavaa / tietävää kasaajaa kyseisille komponenteille päijät-häme - kanta-häme alueelta?

LasseK
Viestit: 111
Liittynyt: La Syyskuu 4. 19:19:07 2004
Paikkakunta: P-Pohj.

Re: Megaruiskis

Viesti Kirjoittaja LasseK » To Elokuu 25. 21:58:20 2011

JesseT kirjoitti:Jos anturin nappaa irti, niin anturin kartan mukaan (minkä siis easytherm tekee) mennään vikatilaan. Vikatila sitten antaa jonkun tavanomaisen arvon, jos anturin arvo onalueen ulkopuolella.

Mitä tulee trigger angleen, wheel decoderiin, lamppuun jne, niin eikä sulla ollutkaan EDIS käytössä? EDIS tavallaan on yhtä kuin wheel decoder, eikä megan siis tarvitse huolehti niistä mitään.

Tuon mukaan kytkennät ja asetukset:
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... m#Edissoft

Huomaa että ohjeet oli joskus erilaiset ja kytkentä oli käänteinen jonka mukaan myös Megatunen asetukset oli poikkeavat.
Laitoin nuo sytytys asetukset tuon ohjeen mukaan mutta eise pommi lähde käyntii millään... Yrittää kovasti ja hörähtelee mutta ei jää käymään.
Imusarja lämpenee jo melkeen kuumaksi asti kun starttailee, mutta pakosarja pysyy aika viileänä. Vähän viittais että syttypuolella vielä jotai häikkää.
Sytkä ennakoiksi karttaan laitoin samat mitkä löysin tältä foorumilta... (muistaakseni jostain olafu:n autosta)
Bensakartat laitoin sillä megatunen ohjelmalla mikä laskee ne likimain. Kai se niillä käyntiin pitäs lähteä?

Osaisko joku vielä neuvoa vai luovutetaanko suosiolla ja laitetaan romut myyntiin? :roll:
#976

Vastaa Viestiin