Escort nopean ohjauksen sopivuus taunuksen hammastankoon?

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Escort nopean ohjauksen sopivuus taunuksen hammastankoon?

Viesti Kirjoittaja Jallu » Su Tammikuu 28. 20:41:32 2007

Lyhyestä virsi kaunis: Sopiiko escortin nopean ohjauksen osat taunuksen hammastankoon? (muistelisin että ei, mutta kysytään nyt varmistukseksi).

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Tammikuu 28. 22:07:02 2007

Ei.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Su Tammikuu 28. 22:23:46 2007

Taunus on osaavissa käsissä nopea :wink:

Huumoria :?:

:roll: I'll get my coat...

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Su Tammikuu 28. 22:25:42 2007

Vittuilkaa vaan. Laitan siis kostoksi escortin hammastangon.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Tammikuu 28. 22:48:35 2007

Paa joku paineistettu tanko, niin ei tarvi kiroilla kesähelteellä niiden ylileveiden läskien kanssa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Su Tammikuu 28. 22:54:59 2007

Ite oon suunnitellu sähköistä tehostinta omaan.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Timppa » Su Tammikuu 28. 22:55:41 2007

Jallu kirjoitti:Vittuilkaa vaan. Laitan siis kostoksi escortin hammastangon.
noh,palataan taas ens vuonna asiaan..... :lol:
Timppa 24V

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Su Tammikuu 28. 23:56:20 2007

TIMPPA24V6 kirjoitti:
Jallu kirjoitti:Vittuilkaa vaan. Laitan siis kostoksi escortin hammastangon.
noh,palataan taas ens vuonn2a asiaan..... :lol:
Mihin asiaan? Ohjauksen kun saaa kuntoon, niin padan saa nostaa keulille. Kahden viikon päästä pitäisi jo ajaa.

Moutine: Ei paineistettua tähän autoon.

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ma Tammikuu 29. 8:51:20 2007

Jallu kirjoitti:
TIMPPA24V6 kirjoitti:
Jallu kirjoitti:Vittuilkaa vaan. Laitan siis kostoksi escortin hammastangon.
noh,palataan taas ens vuonn2a asiaan..... :lol:
Mihin asiaan? Ohjauksen kun saaa kuntoon, niin padan saa nostaa keulille. Kahden viikon päästä pitäisi jo ajaa.

Moutine: Ei paineistettua tähän autoon.
Ainakin Escon tangolla saa sepittää.
Sama juttu kuin Granadan tangossakin, mitta heittää n.parikytä senttiä tälläkertaa tosin lyhyempi, kumpikaan kiinnike ole sinnepäinkään.
Raidetangon päät käy Tanesta jos on välikopan tanko.
Happy trails.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ma Tammikuu 29. 9:17:27 2007

Kiinnikkeillä ei ole mitään väliä, sen voi vaikka hitsata palkkiin. Mitä Jari meinasit, että mitta heittää parikyt senttiä? Ei kai nyt sentää niin paljoa? Kääntövarsiin on tehty jo muutokset, että akkermani on pois. Silloin tanko saa olla helpostikin 5-7 cm lyhyempi, niin ei tarvii ees soveltaa. Raidetankojen jatkaminenhan ei ole homma eikä mikään, jos sikseen tulee. Suurin probleema tulee rattiakselin tangosta, että sopiiko se paikalleen.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ma Tammikuu 29. 9:31:48 2007

Ok, ny tuli faktaa. Kiinnikkeet eroaa n. 5cm puoli, ei ongelma. Raidetankoja joutuu pidentämään, ei ongelma. Rattiakselin tanko vain vähän sivussa, ei ongelma.

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ma Tammikuu 29. 10:15:56 2007

Niijoo, tää ei vissiin olekkaan leimalle menossa..?
Escon saa niitä pitkiä raidetankoja joilla taitaa pituus tulla suunnilleen samoihin mittoihin Tanen tangon kanssa.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ma Tammikuu 29. 11:08:24 2007

joo ei oo menossa leimalle.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Escort nopean ohjauksen sopivuus taunuksen hammastankoon

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Tammikuu 29. 18:24:23 2007

Jallu kirjoitti:Lyhyestä virsi kaunis
Vedoten tuohon ylläolevaan vastasin -ei-, mutta ei tunnu riittävän... :)
Joten:
-kiinnikkeet todellakin erilaiset
-paljon kapeampi. Unohtakaa -raidetankojen- venytykset jos autolla on tarkoitus ajaa muualle kuin ojaan. Vertaa -hammastangon leveyttä- Tuhnuksen vastaavaan. Taunuksen alatukivarret pitäisi jatkaa ja kiinnittää sisemmäs n.10cm puoli; karkeasti näin jotta escon ohjauksen saisi futaamaan. Ongelman nimi on -bump steering- (en tiedä sop. suom. nimeä)
-ja laki estää tuon vaikka nikkaroisikin; autoon saa vaihtaa vain etuakselimassaltaan vähintään samanpainoisesta autosta olevan ohjauksen. EDIT: sokea olen, eihän se leimalle ollutkaan menossa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Re: Escort nopean ohjauksen sopivuus taunuksen hammastankoon

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Tammikuu 29. 18:51:26 2007

jjs kirjoitti:Ongelman nimi on -bump steering- (en tiedä sop. suom. nimeä)
henkilökohtaisesti suosin kansan omaisia termejä:
joustoharitus ja joustonaikainen haritus

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ma Tammikuu 29. 19:34:42 2007

Voi se olla joustoauraus tai joustonaikainen auraus jos on hammastanko akselilinjan takapuolella tai joustetaan ulospäin vaikka hypyssä :wink:

Pieni pilkun nusnus :D

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ma Tammikuu 29. 20:12:29 2007

jjs kirjoitti:
Jallu kirjoitti:Lyhyestä virsi kaunis
Vedoten tuohon ylläolevaan vastasin -ei-, mutta ei tunnu riittävän... :)
Niin vastasit ekaan kysymykseen, mutta lapsi ei siihen tyytynytkään:)

Joo näinhän siinä käy. Taas niin into piukalla, että pitäis joskus ajatella. Paljoahan toi escortin tanko ei ole kapeampi, mutta väkisin joustoharitus kasvaa. Taitaa olla viisainta vaan opetella ajamaan ja kiertää neljä kierrosta laidasta laitaan. Modaa sinne sitten ajan kanssa jonkun toisen ohjauksen.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Tammikuu 29. 20:16:28 2007

VesQ kirjoitti:Voi se olla joustoauraus tai joustonaikainen auraus jos on hammastanko akselilinjan takapuolella tai joustetaan ulospäin vaikka hypyssä :wink:

Pieni pilkun nusnus :D
odotin tätä... :lol:

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja heka » Ma Tammikuu 29. 21:10:56 2007

saahan taunuksen omaakin tankoa jossa on laidasta laitaan n.3.3 kierrosta ja muistaisin pyritelleen vieläkin nopeampaa taunuksen omaa hammastankoa n.2.7 tai sitte oon laskenu väärin :? noi tangot ollu mk1 malleissa
:?
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ma Tammikuu 29. 22:21:19 2007

heka kirjoitti:saahan taunuksen omaakin tankoa jossa on laidasta laitaan n.3.3 kierrosta ja muistaisin pyritelleen vieläkin nopeampaa taunuksen omaa hammastankoa n.2.7 tai sitte oon laskenu väärin :? noi tangot ollu mk1 malleissa
:?
Hmm... 9 taunusta ollut, enkä oo moiseen törmännyt. Noh, tutkitaan.

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ti Tammikuu 30. 16:39:12 2007

Tehostetussa tangossa on nopeampi välitys.
Yhtä helppoja löytää, kuin keinuhevosen p**ka.

Kokeile Sierran tehostettua tankoa, paljon lähempänä mitoiltaan kuin toi Escon.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ti Tammikuu 30. 23:14:16 2007

Sierralainen sinne alunperin olikin menossa, mutta vaatii aikamoisia modauksia sopiakseen ja nyt on aika rajallinen. Kolmesta ykkökoppasesta katottu ja kaikissa sama 3,7 kierrosta mikä kolmosessakin.

Kääntövarsien muokkaus tod.näk nopeuttaa ohjausta jonnin verran, joten nyt mennään orkkiksella. Viikonloppuna näkee, mikä se totuus on.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Tammikuu 30. 23:37:07 2007

Jos pystyt lyhentämään kääntövarsia millä hyvänsä hokkuspokkuksella, saat huomattavaa etua nopeudessa. Tosin kierrokset ei sinällään vähene jos pyöränholveissa-rakenteessa ei tule esteitä. Eli rakenna sitten stopparit. Mut olis hienoa viedä tuhnusta liki 90 asteen sladissa, vai? :)

Tuttu kaveri, nimeä en viitsi sanoa, kutsuttakoon vaikka Pelle P:ksi, lyhensi mk2 pikkutolppien kiinteät kääntövarret laikkaamalla 3-4cm päädystä pois, lämmitti ja takoi uudet päät johon porasi uudet kartioreiät. Teriä meni 17 sarjaa, kipinät jä ärrät lensi, ja reikä ei tosiaan ollut siisti kartio. Mutta Pelle ajoi sitten pari rallia sillä virityksellä, alle 2kierrosta oli nop. rajoittimilla.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ke Tammikuu 31. 7:06:51 2007

Herralla Y on jossain päin Suomea Caprin ex-omistaja tehnyt uudet lyhyemmät kääntövarret. Pyörät kääntyy kieltämättä aika rivakasti. Miinuksena tosiaan se, että pyörät saa halutessaan ottamaan kiinni runkopalkkiin. Laillisuus taitaa sitten olla toinen asia?
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ke Tammikuu 31. 10:13:27 2007

Joo siis juuri näin on tehty. Kääntövarsia ei ole vaihdettu, vaan niihin on tehty hokkuspokkusta. 25mm lähempänä nyt ja pyörien ollessa suorassa samassa kulmassa kääntöpisteeseen (palloniveliin) nähden. Kuva selvittänee:

Kääntövarsi

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Tammikuu 31. 11:53:07 2007

Ackermanit on ihmeissään! Voi olla metka mutkissa...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ke Tammikuu 31. 12:17:56 2007

Tossahan kai nyt sisäkurvin pyörä kääntyy vähemmän kuin ulkokurvin jomppa?
Siihen taittokohtaan kun laittais nivelen kiinni..
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ke Tammikuu 31. 12:22:34 2007

jjs kirjoitti:Ackermanit on ihmeissään! Voi olla metka mutkissa...
Kerro lisää, opeta noviisia?
No mitä tuota testasin, niin kääntyi saman verran. Mutta työnallahan tuo vasta on.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Su Helmikuu 4. 20:28:22 2007

Noniin. Nyt on palikat koottu ja kone paikallaan, niin pääsi mittaamaan.

Rullamittaus antoi tulokseksi nollan, eli mittasin etu- ja takapuolelta vanteen sisäreunaan kun pyörät oli käännettynä tappiin, niin tulos oli sama 127cm molemmista. Luotettava mittaus ei ollut, kun se on hiukka hankalaa, mutta kertonee, ettei ihan mettään menty. Täytynee jonkinlainen työkalu tehdä tuohon, jotta saa tarkistettua luotettavasti. Pyörät kääntyy nyt aika tavattomasti ja se tietty nopeutti ohjaustakin.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Helmikuu 5. 22:44:09 2007

Ackerman tarkottaa sitä että sisäpuolen pyörä kääntyy enemmän, koska sen kääntösädekin on kaarteessa pienempi. Jos kääntyy saman verran niin se sisäkaarteen pyörä haraa kääntyessä vastaan.
Jäsen #606

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ma Helmikuu 5. 22:58:19 2007

Tiedän kyllä mikä on ackerman.

No nyt kuitenkin puhutaan jäärata-autosta, jolloin toi ei aivan toteudu, kun kaikki mutkat mennään vähä eri tavalla, kun normaaliajossa

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Helmikuu 6. 0:39:07 2007

Sladissa suoralla tiellä tuo on parhaimmillaan. :)
Jäsen #606

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ti Helmikuu 6. 19:38:46 2007

Joo ja yhtä lailla sladissa mutkassa jäällä. Kyllä mun järkeen tuo vähemmän siellä jarruttaa, kuin jos olis orkkis. Mietis nyt, miten ne mutkat jäällä mennään? Saa ojentaa jos olen väärässä, mutta se pyörä mikä ei vedä, jarruttaa ja jos se auraa tai harittaa, niin se jarruttaa enemmän.

Mun mielestä se on nyt hyvä ja parin viikon päästä näkee käytännössä. Sano sitten asian Tuntijat mitä lystäävät.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re: Escort nopean ohjauksen sopivuus taunuksen hammastankoon?

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ti Maaliskuu 10. 22:03:02 2009

Palataan vanhaan aiheeseen. Vuosia vierähti, mutta vihdoin on ajettu.

Tulos oli juuri sitä mitä haen. Ohjaus nopeutui, pyörät osoittaa samaan suuntaan ja luisut on helposti hallittavissa. Metka se on toki ajaa, mutta hyvällä tavalla. Katsotaan sitten joskus mikä on asfaltilla, jos vaikka tulee tuolla ratapäiville, siellä voi sitten olla hytti täynnä käsiä.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Escort nopean ohjauksen sopivuus taunuksen hammastankoon?

Viesti Kirjoittaja Fomococars » To Maaliskuu 12. 21:17:29 2009

oikeaa hommaa nopea ohjaus olla pitää. :D

onko kukaan selvittänyt mitä maksaa kun sorvari/työstäjä tekee tanelin mittojen mukaan nopean version esim. 1.7 tai 2.rapiat kierrosta. ja menee ns. heittämällä paikoilleen.

siihen sähköinen corsan tehostin jota potikasta säädetään niin avot !

Pistä tänne joku upea sladi kuva näytille.

hanaa vaan.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

TVR
Viestit: 1471
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: Escort nopean ohjauksen sopivuus taunuksen hammastankoon?

Viesti Kirjoittaja TVR » To Maaliskuu 12. 21:26:33 2009

Fomococars kirjoitti:oikeaa hommaa nopea ohjaus olla pitää. :D

onko kukaan selvittänyt mitä maksaa kun sorvari/työstäjä tekee tanelin mittojen mukaan nopean version esim. 1.7 tai 2.rapiat kierrosta. ja menee ns. heittämällä paikoilleen.

siihen sähköinen corsan tehostin jota potikasta säädetään niin avot !

Pistä tänne joku upea sladi kuva näytille.

hanaa vaan.
Tuolta voi kysellä nepen ohjauksen tekoa http://www.sorvaamokarpiola.fi/tuotteet.htm

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Escort nopean ohjauksen sopivuus taunuksen hammastankoon?

Viesti Kirjoittaja henu » Ke Syyskuu 2. 8:02:54 2009

Nostellaas vanhaa.

Onko jollain kokemusta tosta corsan sähkösestä tehostimesta ?
Lähinnä mietityttää akselipaino juzkat, oletettavasti mun tapauksessa taunus V6:sella painaa aikapaljon enemmän keulasta ku tommonen corsa missä noita tehostimia on.

Eli saakohan tollasta tehostinta edes haaveilla tanikkaan, ja onko toi miten monimutkanen kytkee ?

Toisaalta tulee mieleen se pablon tallikaverin capri missä ilmeisesti on juurikin corsan tehostin (tee pablo tutkimusmatka caprin kabiniin ja kerro havainnot :) ), ni olettas et se menis taneenkin melko samallatavalla.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re: Escort nopean ohjauksen sopivuus taunuksen hammastankoon?

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ke Syyskuu 2. 9:40:17 2009

Fomococars kirjoitti:oikeaa hommaa nopea ohjaus olla pitää. :D

onko kukaan selvittänyt mitä maksaa kun sorvari/työstäjä tekee tanelin mittojen mukaan nopean version esim. 1.7 tai 2.rapiat kierrosta. ja menee ns. heittämällä paikoilleen.

siihen sähköinen corsan tehostin jota potikasta säädetään niin avot !

Pistä tänne joku upea sladi kuva näytille.

hanaa vaan.
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... ?pos=-9931

Sladikuvia ei löytynyt, mutta tossa jotain videopätkää.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Re: Escort nopean ohjauksen sopivuus taunuksen hammastankoon?

Viesti Kirjoittaja matsu » Ke Syyskuu 2. 10:11:47 2009

Ratsastetaan aiheella ja kysellään onko kellään kokemusta tuollaisista?

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Escort nopean ohjauksen sopivuus taunuksen hammastankoon?

Viesti Kirjoittaja henu » Ke Syyskuu 9. 16:20:58 2009

henu kirjoitti:Nostellaas vanhaa.Onko jollain kokemusta tosta corsan sähkösestä tehostimesta ?
Ilmeisesti ei pahemmin kokemuksia ?
matsu kirjoitti:Ratsastetaan aiheella ja kysellään onko kellään kokemusta tuollaisista?
Tommonenhan olis kätevä värkki.

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Escort nopean ohjauksen sopivuus taunuksen hammastankoon?

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Lokakuu 20. 13:13:02 2009

matsu kirjoitti:Ratsastetaan aiheella ja kysellään onko kellään kokemusta tuollaisista?
Samantyylisiä sais näköjään suomestakin.

http://www.jatek.fi/auto-osat/product/108

http://www.jatek.fi/auto-osat/product/109


Jäykkeneeköhän paikallaan kääntely miten paljon tommosella 1.5 : 1 välityksellä.

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: Escort nopean ohjauksen sopivuus taunuksen hammastankoon?

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ti Lokakuu 20. 13:39:17 2009

henu kirjoitti:
matsu kirjoitti:Ratsastetaan aiheella ja kysellään onko kellään kokemusta tuollaisista?
Samantyylisiä sais näköjään suomestakin.

http://www.jatek.fi/auto-osat/product/108

http://www.jatek.fi/auto-osat/product/109


Jäykkeneeköhän paikallaan kääntely miten paljon tommosella 1.5 : 1 välityksellä.
Nopeesti pähkäiltynä 1.5 kertaisen määrän tarttee voimaa paikallaan kääntelyyn.. :wink: :roll:
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Escort nopean ohjauksen sopivuus taunuksen hammastankoon?

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Lokakuu 20. 14:38:41 2009

sierra4x4tbo kirjoitti: Nopeesti pähkäiltynä 1.5 kertaisen määrän tarttee voimaa paikallaan kääntelyyn.. :wink: :roll:
No juu, mut jos jollain olis käytännön kokemuksia et onnistuuko tommosen kanssa parkkipaikka ajo, vai onko tavan kuolevainen ihan paskana pikku vexlaamisen jälkeen.

ylimark
Viestit: 915
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Re: Escort nopean ohjauksen sopivuus taunuksen hammastankoon?

Viesti Kirjoittaja ylimark » Ti Lokakuu 20. 14:50:12 2009

henu kirjoitti:
sierra4x4tbo kirjoitti: Nopeesti pähkäiltynä 1.5 kertaisen määrän tarttee voimaa paikallaan kääntelyyn.. :wink: :roll:
No juu, mut jos jollain olis käytännön kokemuksia et onnistuuko tommosen kanssa parkkipaikka ajo, vai onko tavan kuolevainen ihan paskana pikku vexlaamisen jälkeen.
Pistä 1,5x suurempi ratti ni voima pysyy samana ;) :roll:
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: Escort nopean ohjauksen sopivuus taunuksen hammastankoon?

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ti Lokakuu 20. 15:31:59 2009

ylimark kirjoitti:
henu kirjoitti:
sierra4x4tbo kirjoitti: Nopeesti pähkäiltynä 1.5 kertaisen määrän tarttee voimaa paikallaan kääntelyyn.. :wink: :roll:
No juu, mut jos jollain olis käytännön kokemuksia et onnistuuko tommosen kanssa parkkipaikka ajo, vai onko tavan kuolevainen ihan paskana pikku vexlaamisen jälkeen.
Pistä 1,5x suurempi ratti ni voima pysyy samana ;) :roll:
:lol:
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Vastaa Viestiin