mikä ohc nokka + laakerit
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
mikä ohc nokka + laakerit
Onko kellään tietoa mikä nokka on kyseessä. Kepistä löytyy seuraavat tekstit.
EP26
D.1 ja C.1
HC17 (todennäköisesti, vähän huonosti stanssattu)
CWC
I.5
VP8 nokan päädyssä.
Made in USA
Samoin yleisesti kysymys nokan laakereista, onko montaa erikokoa laakereissa ohc koneisiin. Vanhoissa laakereissa lukee 53-2991/std,
53-2990/std ja 53-2989/std. Uudet laakerit hommasin kannen tietojen perusteella ja ne on väljät kun kokeilee nokkaan. luvut ovat GS2517 std/2518 std ja 2519 std . kansi on 1600cc aihiosta tehty.
EP26
D.1 ja C.1
HC17 (todennäköisesti, vähän huonosti stanssattu)
CWC
I.5
VP8 nokan päädyssä.
Made in USA
Samoin yleisesti kysymys nokan laakereista, onko montaa erikokoa laakereissa ohc koneisiin. Vanhoissa laakereissa lukee 53-2991/std,
53-2990/std ja 53-2989/std. Uudet laakerit hommasin kannen tietojen perusteella ja ne on väljät kun kokeilee nokkaan. luvut ovat GS2517 std/2518 std ja 2519 std . kansi on 1600cc aihiosta tehty.
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
On ainakin kahden kokoisia laakereita.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Laakereita on erikokoisia, mutta ne on ulkohalkaisialtaan erikokoisia.
Mulla on ollu sellanen OHC kansi missä oli ulkohalkaisia isompi laakereissa.
Ilmeisesti valussa niukasti tavaraa et joutuneet koneistaa tehtaalla pesät isommax ettei jää "mehtää"
Toi että sä Ilkka kokeilit sitä laakeria nokkaan ja se on väljä, laakerit on ilmeisesti sulla kädessä?
Kun laitat ne nokkapukkeihin paikalleen niin ne kyllä krymppääntyy pikkasen pienemmäx koska ne laakerit on niihin nokkapukkien reikiin pikkasen isot.
Mulla on ollu sellanen OHC kansi missä oli ulkohalkaisia isompi laakereissa.
Ilmeisesti valussa niukasti tavaraa et joutuneet koneistaa tehtaalla pesät isommax ettei jää "mehtää"
Toi että sä Ilkka kokeilit sitä laakeria nokkaan ja se on väljä, laakerit on ilmeisesti sulla kädessä?
Kun laitat ne nokkapukkeihin paikalleen niin ne kyllä krymppääntyy pikkasen pienemmäx koska ne laakerit on niihin nokkapukkien reikiin pikkasen isot.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Toiset vaan on paksumpia kuin toiset.TAp kirjoitti:Mielenkiintoista, jos sisähalkaisijoissa on eroa, niin pitäisi kai olla kahta erikokoa nokka-akseleitakin ?
Sisähalkaisija on kuitenkin kaikissa sama.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Tuota epäilinkin mistä TVR puhui, mutta jotenkin tuntuu oudolta että ympyrän muotoinen palikka voisi "kutistua". Noh kokeilemallahan se selviää.
Onko mun mahdollista mittaa tuosta nokasta jotenkin ns. perusarvot, esim heittokellolla. Jos on niin miten?
Noston varmaan saa heittokellolla mutta miten esim asteet saisi mitattua?
edit. löytyi jotain...
http://www.autourheilu.fi/attachements/ ... 4-1012.pdf
Onko mun mahdollista mittaa tuosta nokasta jotenkin ns. perusarvot, esim heittokellolla. Jos on niin miten?
Noston varmaan saa heittokellolla mutta miten esim asteet saisi mitattua?
edit. löytyi jotain...
http://www.autourheilu.fi/attachements/ ... 4-1012.pdf
#6
Escort -75
Escort -75
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: mikä ohc nokka + laakerit
Sen verran selvisi että nokka on Joensuun moottorikoneistamon valmistama ja kuulemma cosworthin nokasta veistetty.Ilkka_H kirjoitti:Onko kellään tietoa mikä nokka on kyseessä. Kepistä löytyy seuraavat tekstit.
EP26
D.1 ja C.1
HC17 (todennäköisesti, vähän huonosti stanssattu)
CWC
I.5
VP8 nokan päädyssä.
Made in USA
Vähän kuulostaa oudolta kun on jenkkivalmisteinen keppi. Soita huomenna tuonne, TammerDieselhän se nykyään on mutta kuulemma ovat valmistaneet noita enemmänkin kisakäyttöön aikanaan. Toivotaan että joku siellä muistaa/tietäisi.
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Re: mikä ohc nokka + laakerit
Joensuun moottorikoneistamon? Käsittääkseni siellä ei koskaan ole ollutkaan nokkien hionta toimintaa, ei ainakaan nykyään ole. Tämän käsityksen sain, kun kyselin sieltä nokan hiontaa.Ilkka_H kirjoitti:Sen verran selvisi että nokka on Joensuun moottorikoneistamon valmistama ja kuulemma cosworthin nokasta veistetty.Ilkka_H kirjoitti:Onko kellään tietoa mikä nokka on kyseessä. Kepistä löytyy seuraavat tekstit.
EP26
D.1 ja C.1
HC17 (todennäköisesti, vähän huonosti stanssattu)
CWC
I.5
VP8 nokan päädyssä.
Made in USA
Vähän kuulostaa oudolta kun on jenkkivalmisteinen keppi. Soita huomenna tuonne, TammerDieselhän se nykyään on mutta kuulemma ovat valmistaneet noita enemmänkin kisakäyttöön aikanaan. Toivotaan että joku siellä muistaa/tietäisi.
Luulisin, että se on hiottu Joensuun vauhtipyörällä ja lähtenyt eteenpäin koneistamon kautta.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: mikä ohc nokka + laakerit
Joensuun vauhtipyörä tunnisti omakseen.tony the tiger kirjoitti:Joensuun moottorikoneistamon? Käsittääkseni siellä ei koskaan ole ollutkaan nokkien hionta toimintaa, ei ainakaan nykyään ole. Tämän käsityksen sain, kun kyselin sieltä nokan hiontaa.Ilkka_H kirjoitti:Sen verran selvisi että nokka on Joensuun moottorikoneistamon valmistama ja kuulemma cosworthin nokasta veistetty.Ilkka_H kirjoitti:Onko kellään tietoa mikä nokka on kyseessä. Kepistä löytyy seuraavat tekstit.
EP26
D.1 ja C.1
HC17 (todennäköisesti, vähän huonosti stanssattu)
CWC
I.5
VP8 nokan päädyssä.
Made in USA
Vähän kuulostaa oudolta kun on jenkkivalmisteinen keppi. Soita huomenna tuonne, TammerDieselhän se nykyään on mutta kuulemma ovat valmistaneet noita enemmänkin kisakäyttöön aikanaan. Toivotaan että joku siellä muistaa/tietäisi.
Luulisin, että se on hiottu Joensuun vauhtipyörällä ja lähtenyt eteenpäin koneistamon kautta.
Nyt pääsee laittaan hattua paikalleen
306 astetta
12.7 nostoa, 0 välyksellä
104 astetta nokkien väli
4.6mm imuauki 11 puristuksella
venavälys 0.2 kylmänä
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
Re: mikä ohc nokka + laakerit
mikä nokka? akselissa tekstit
C.W.C
K-355
h11
fm
S732F
C.W.C
K-355
h11
fm
S732F
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: mikä ohc nokka + laakerit
Enempää en nopeesti kuumehöyryissä löytäny ku et valmistaja on ilmesiseti Kautex Textron.Mikitic kirjoitti:mikä nokka? akselissa tekstit
C.W.C
http://www.kautex.de/index.php?id=435
Lisäks jossain keskustelussa oli juttua et saataa olla jopa fossiili tuolla nimellä kulkeva nokka, ilmeisesti jenkkipiireissä enemmän tunnettu.