Välikopan starttiongelmat

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

guru
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 66
Liittynyt: La Joulukuu 8. 17:14:56 2001

Välikopan starttiongelmat

Viesti Kirjoittaja guru » Su Syyskuu 28. 14:27:30 2008

Moi !

Tuli tuohon välikoppaan semmonen ongelma,että startatessa ei anna startata kuin muutaman sekunnin,jonka jälkeen pudottaa starttauksen pois pelistä.

Tuon " yli kolmikymppisen" tulille saanti vaatii pidempää starttiaikaa.

Startin virta on pikasulakkeen takana,joka ei laukea,vaan startti keskeytyy jostakin muusta syystä.
Aikaisemmin kun on ollut starttiongelmia ko laitteessa,vika on johtunut jumittavasta starttimoottorista,joka laukaisee pikasulakkeen pois pelistä,mutta tämä vika ei laukase pikasulaketta lainkaan vaan starttaus loppuu,mutta heti kun virta-avain käytetty nollassa,voi taas aloittaa uudestaan tuon lyhkäsen starttirykäisyn.

Olisko syyllinen virtalukko,ei ole mitään käsitystä ko härpättimen sielunelämästä ?

Löytyykö neuvoja onkelman ratkaisuun ?

Turbiini
Viestit: 625
Liittynyt: Ke Maaliskuu 17. 20:03:18 2004
Paikkakunta: Kuopio

Re: Välikopan starttiongelmat

Viesti Kirjoittaja Turbiini » Su Syyskuu 28. 20:58:40 2008

siis lopettaako starttauksen kokonaan vai eikö pito puoli pidä ja heittää startin pyörän pois kehältä.
....aika epä selvästi sanottu.....
Jäsen: #160
Köyhät hehkuttaa!

guru
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 66
Liittynyt: La Joulukuu 8. 17:14:56 2001

Re: Välikopan starttiongelmat

Viesti Kirjoittaja guru » Su Syyskuu 28. 22:11:09 2008

Epämääräinen ilmaukseni tarkoitti oikeesti sitä,että lopettaa starttauksen kokonaan.Nyt en muista kojetaulun varoitusvaloja(lataus ja öp) jäävätkö palamaan vai sammuvatko.Täytyy huomenna tarkistaa,kun menen pyörittään laitetta tulille.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Välikopan starttiongelmat

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Syyskuu 28. 22:30:03 2008

Tälläinen tuli mieleen; kun on pikasulakkeet ym. "hifiä", on ilmeisesti myös päävirtakytkin. Ohita se vaikkapa käynnistyskaapelilla ja kokeile.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

guru
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 66
Liittynyt: La Joulukuu 8. 17:14:56 2001

Re: Välikopan starttiongelmat

Viesti Kirjoittaja guru » Ma Syyskuu 29. 14:05:42 2008

Tuli sitten laitettua välikoppa käymään,ja tässä tapahtumat:

Kylmänä antoi sahata niin kauan kuin tarvitsi,ei mitään startin kaatumisia.
Ajon jälkeen,siis käyntilämpöisenä,alkoi startti temppuilemaan eli putos pelistä muutaman sekunnin jälkeen startin aloituksesta.Startin kaaduttua avaimen ollessa starttiasennossa kaikki asiaan kuuluvat öp ja latausvalot palaa mittaristossa.
Päävirtakytkimen ohitin kuten jjs ehdottikin,mutta ei auttanut ongelmassa.
Mutta kuten Turbiini tuossa epäilikin,niin vika voi olla siinä että startin pito lakkaa heittäen startin hammaspyörän pois vauhtipyörän kehältä.
Milläs tuon aiheuttajan sais varmimmin selville vai tarviiko vaan ottaa startti irti ja tutkia startin/solenoidin kunto seuraavaksi ?

Turbiini
Viestit: 625
Liittynyt: Ke Maaliskuu 17. 20:03:18 2004
Paikkakunta: Kuopio

Re: Välikopan starttiongelmat

Viesti Kirjoittaja Turbiini » Ma Syyskuu 29. 15:47:43 2008

Starttia irti.Tietysti jos on ohc kone kyseessä, kulkeeko pakoputki miten läheltä
starttia jos se lämpeää liikaa??
Jäsen: #160
Köyhät hehkuttaa!

guru
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 66
Liittynyt: La Joulukuu 8. 17:14:56 2001

Re: Välikopan starttiongelmat

Viesti Kirjoittaja guru » Ti Syyskuu 30. 9:30:50 2008

Ohari kysymyksessä ja turbolla höystettynä.

Startti pp:n kyljessä kiinni,ja onhan noita startteja vuosien saatossa jokunen hyytynyt,mutta tämä oire oli uusi,joten ajattelin oiskos vika ollut muualla kuin startissa,mutta ilmeisesti vanha vika uudella oireella,täytyypä irrottaa startti.

Miten olette ohc turboissa saaneet startit kestämään ?

Onko kukaan korjauttanut vanhaa viallista starttia,kuten kuulin tehdyn tuolla classic ford foorumilla ? Luulis vaan näillä nykyisillä kalliin työn hinnoilla olevan edullisempaa ostaa uusi vanha käytetty startti rikkoontuneen tilalle kuin korjata vanhaa,naapurin arska siellä pajalla ei tietenkään veloita työstä täysillä mutta ilman naapurialennuksia vissiin suht kallista ? Tietty vanhassa voi kilometrit olla jo valmiiksi tapissa.

esko
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 4636
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Välikopan starttiongelmat

Viesti Kirjoittaja esko » Ti Syyskuu 30. 14:43:24 2008

Adita helsingin malmilla korjaa kaikki sähkölaitteet.

Siellä on hemmo joka osaa nämä hommat. Kortealho on nimi ja numero 0400737373.

Kannattaa soittaa Kortealholle, se myös tekee omiin nimiin iltapuhteina noita hommia.

Käytin sillä veneen laturin. Äijä purki sen ihan nippeleiksi. Vaihto kaikki mitä suunilleen pystyi, testasi ja kuormitti laturia oikein kunnolla ja pyyti 60€. Mun mielestä ei paha. Virallinen hinta tolle hommalle olis ollut 130€.

Älkää kertoko ihan kaikille tätä juttua :D
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94

Vastaa Viestiin