capri
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
- Paikkakunta: Pohjanmaa
- Viesti:
capri
eli tuli tänään haettua jyskälästä mk2 capri kaverille.. mietittiin tässä laittaako siihen turbo ohc vai cossu scorpin tekniikan.. onko se 3000 capri ison ja tehokkain vertailumalli ja mitä pitää vaihtaa että saa leimalle että vastaa 3000, tää kyseinen on valkonen 1.6 l vm 78
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: capri
RS Turbo on tehokkain malli ja se käy verrokiksi myös Mk-II Caprille. 2792cc ja 188hp. Konttorista riippuen vähän mitä joutuu vaihtamaan, mutta vähimmillään 2.8i mallin alustan.
Ja ehdottomasti BOA!
Ja ehdottomasti BOA!
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
- Paikkakunta: Pohjanmaa
- Viesti:
Re: capri
mitä eroo 2.8 muutaku tuuletetut levyt eesä ja iso atlas akseliMouTine kirjoitti:RS Turbo on tehokkain malli ja se käy verrokiksi myös Mk-II Caprille. 2792cc ja 188hp. Konttorista riippuen vähän mitä joutuu vaihtamaan, mutta vähimmillään 2.8i mallin alustan.
Ja ehdottomasti BOA!
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: capri
Raapustellaanpa tähän nyt vähän lisää, kun kerta mukamas aikaa on ja ei parempaa tekemistä ole. Yritän jaotella paskan eri kappaleisiin että se olisi mahdollsimman helposti ymmärrettävää, koska asia on monisyinen. Vähän kuin eilinen valkoinen hevonen.
Tehokkain vertailumalli voi olla eri konttoreilla aluksi joko 3000GT 138hp tai 2.8i 160hp. Alun perin niissä rakenne-ero-papereissä ei ollut listattu kuin 3000GT ja myöhemmin Fordi teki lisäyksen siihen samaan taulukkoon ja änkesi 2.8i mallin. Sittemmin kun minä tein oman autoni, leimautin ihan itse omin käsin tehdyn taulukon paikallisella Fordilla, josta käy ilmi RS Turbon olemassa olo. Saman asian ajaa myös mm. Brendan kauppaama saksan kielinen RS Turbon korjausopas. Ford ja AKE muuten näkee Mk-II ja III Caprit samaan mallisarjaan.
2.8i:n alusta eroaa pienemmistään melko paljon. 24mm etuvakaaja, 14mm takavaakaaja, Bilstein jousijalat, eri jouset, yksilehtiset taka jouset. Jarrut on 245mm jäähdytettyt etulevyt ja leveät (57mm, ei 47mm) 9" rummut. Käytännössä konttoreilla ei nuo jouset ja vakaajat paljoa kiinnostanut, riittää etä jarrut on. Jotkut konttorit jopa ei ole tajunneet leveän ja kapean takarumpujen eroa. 24mm etuvakaaja muuten tarvitsee erilaiset korin kiinnikkeet ja puslat.
RS Turbon alusta ja jarrut on muistaakseni lähestulkoon sama kuin 2.8i:ssä. Jouni muistaa varmaan eron. Tosin Capri Essential Portfolio (vai mikä se ny oli...) kertoo että alusta on sama ja näin ollen minäkin hyväksytin omat lappuni niin että alusta on sama. Jälkeen päin vasta ilmeni että jotain eroaja oli. Mutta ei konttorit niistä ole kitisseet.
Vähimmillään paatte siihen autoon RallyRacesta ostetut M16 sataulan levitys-sarjat, 2.8i Caprin jäähdytetyt Maxtorq levyt, isot takajarrut ja ehkä ehkä 22mm vakaajan (joka ollut 3000GT:ssä) niin se kelpaa varmasti 2.8i malliin verraten. Ja todenäkösesti menee RS Turbonakin kun on vaan paperit kunnossa.
Oma Caprini leimattiin vanhan prosenttikäytännön mukaan 18%:lla ensin 2.8i:ksi ja vuoden päästä BOA:lle. Lähtökohta oli 2.0S.
Ei tästä saatanan kirjotuksesta tullut yhtän mitään järkevää. Taas oli omat odotukset liian korkeella. Prkle!
Tehokkain vertailumalli voi olla eri konttoreilla aluksi joko 3000GT 138hp tai 2.8i 160hp. Alun perin niissä rakenne-ero-papereissä ei ollut listattu kuin 3000GT ja myöhemmin Fordi teki lisäyksen siihen samaan taulukkoon ja änkesi 2.8i mallin. Sittemmin kun minä tein oman autoni, leimautin ihan itse omin käsin tehdyn taulukon paikallisella Fordilla, josta käy ilmi RS Turbon olemassa olo. Saman asian ajaa myös mm. Brendan kauppaama saksan kielinen RS Turbon korjausopas. Ford ja AKE muuten näkee Mk-II ja III Caprit samaan mallisarjaan.
2.8i:n alusta eroaa pienemmistään melko paljon. 24mm etuvakaaja, 14mm takavaakaaja, Bilstein jousijalat, eri jouset, yksilehtiset taka jouset. Jarrut on 245mm jäähdytettyt etulevyt ja leveät (57mm, ei 47mm) 9" rummut. Käytännössä konttoreilla ei nuo jouset ja vakaajat paljoa kiinnostanut, riittää etä jarrut on. Jotkut konttorit jopa ei ole tajunneet leveän ja kapean takarumpujen eroa. 24mm etuvakaaja muuten tarvitsee erilaiset korin kiinnikkeet ja puslat.
RS Turbon alusta ja jarrut on muistaakseni lähestulkoon sama kuin 2.8i:ssä. Jouni muistaa varmaan eron. Tosin Capri Essential Portfolio (vai mikä se ny oli...) kertoo että alusta on sama ja näin ollen minäkin hyväksytin omat lappuni niin että alusta on sama. Jälkeen päin vasta ilmeni että jotain eroaja oli. Mutta ei konttorit niistä ole kitisseet.
Vähimmillään paatte siihen autoon RallyRacesta ostetut M16 sataulan levitys-sarjat, 2.8i Caprin jäähdytetyt Maxtorq levyt, isot takajarrut ja ehkä ehkä 22mm vakaajan (joka ollut 3000GT:ssä) niin se kelpaa varmasti 2.8i malliin verraten. Ja todenäkösesti menee RS Turbonakin kun on vaan paperit kunnossa.
Oma Caprini leimattiin vanhan prosenttikäytännön mukaan 18%:lla ensin 2.8i:ksi ja vuoden päästä BOA:lle. Lähtökohta oli 2.0S.
Ei tästä saatanan kirjotuksesta tullut yhtän mitään järkevää. Taas oli omat odotukset liian korkeella. Prkle!
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
Re: capri
Tonnehan niitä 2.8turbo-juttuja joskus skannailin:
http://www.suomencaprit.com/Kuvia/Artikkelit/Turbo4/
Jossain Caprikerhon syövereissä taitaa olla myös 2.8turbon werkstatt manual, josta löytyy osanumerotkin. Allekirjoittaneella myös alkuperäisenä rasvanäppijälkien koristelemana hyllystä. Brenda taisi aikanaan huudella ebaysta noita useammankin.
http://www.suomencaprit.com/Kuvia/Artikkelit/Turbo4/
Jossain Caprikerhon syövereissä taitaa olla myös 2.8turbon werkstatt manual, josta löytyy osanumerotkin. Allekirjoittaneella myös alkuperäisenä rasvanäppijälkien koristelemana hyllystä. Brenda taisi aikanaan huudella ebaysta noita useammankin.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- Viestit: 522
- Liittynyt: Ti Marraskuu 2. 17:35:49 2004
- Paikkakunta: Pori
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Re: capri
Jaa, pääsitten kotio astifordrs2000 kirjoitti:eli tuli tänään haettua jyskälästä mk2 capri kaverille.. mietittiin tässä laittaako siihen turbo ohc vai cossu scorpin tekniikan.. onko se 3000 capri ison ja tehokkain vertailumalli ja mitä pitää vaihtaa että saa leimalle että vastaa 3000, tää kyseinen on valkonen 1.6 l vm 78
Se mikään Mk2 oo vaan 3..
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
- Paikkakunta: Pohjanmaa
- Viesti:
Re: capri
ok juu sehän toimi kuin unelma ja mukavaa oli... ainoo miinus oli että kuskin ovi hieman temppuili (tytöllä vaikeuksia saaja kii) eikä se loppujn lopuks paljoo vienny ees bensaa...wekku kirjoitti:Jaa, pääsitten kotio astifordrs2000 kirjoitti:eli tuli tänään haettua jyskälästä mk2 capri kaverille.. mietittiin tässä laittaako siihen turbo ohc vai cossu scorpin tekniikan.. onko se 3000 capri ison ja tehokkain vertailumalli ja mitä pitää vaihtaa että saa leimalle että vastaa 3000, tää kyseinen on valkonen 1.6 l vm 78
Se mikään Mk2 oo vaan 3..
pikkasen putsausta niin siisti peli siittä tulee, ku nyt talven selviää sillä ja keväälllä/kesällä alkaa fixaus... katotaan ny minkä tekniikkan laittas ..
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Re: capri
Joo, se ovi temppuilee sen tiivisteen takia, se on liian paksu, ei löytyny ohkasempaa tosta paikallisesta kumipuljusta.fordrs2000 kirjoitti:ok juu sehän toimi kuin unelma ja mukavaa oli... ainoo miinus oli että kuskin ovi hieman temppuili (tytöllä vaikeuksia saaja kii) eikä se loppujn lopuks paljoo vienny ees bensaa...wekku kirjoitti:Jaa, pääsitten kotio astifordrs2000 kirjoitti:eli tuli tänään haettua jyskälästä mk2 capri kaverille.. mietittiin tässä laittaako siihen turbo ohc vai cossu scorpin tekniikan.. onko se 3000 capri ison ja tehokkain vertailumalli ja mitä pitää vaihtaa että saa leimalle että vastaa 3000, tää kyseinen on valkonen 1.6 l vm 78
Se mikään Mk2 oo vaan 3..
pikkasen putsausta niin siisti peli siittä tulee, ku nyt talven selviää sillä ja keväälllä/kesällä alkaa fixaus... katotaan ny minkä tekniikkan laittas ..
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
Re: capri
http://i188.photobucket.com/albums/z155 ... huone1.jpgfordrs2000 kirjoitti: katotaan ny minkä tekniikkan laittas ..
Oliskohan toi joku 221cid pohjainen kötöstys...?
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
- Paikkakunta: Pohjanmaa
- Viesti:
Re: capri
oho onko sun caprista? möikkö sen kopan jo?jouni kirjoitti:http://i188.photobucket.com/albums/z155 ... huone1.jpgfordrs2000 kirjoitti: katotaan ny minkä tekniikkan laittas ..
Oliskohan toi joku 221cid pohjainen kötöstys...?
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: capri
Laakkaa nuo eläkeläisten höpinät ja tilaat FRPP:ltä kunnon Aluminatorin. =)jouni kirjoitti:Juu, koppa myyty n. kuukausi sitten. Tekniikka löytyy vielä, joutais myydä pois, niin pääsisi isolohkoa rakentamaan.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: capri
Voi kun tuommosen sais Mako Capristakin.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6