capri

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

capri

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » La Marraskuu 29. 18:59:18 2008

eli tuli tänään haettua jyskälästä mk2 capri kaverille.. mietittiin tässä laittaako siihen turbo ohc vai cossu scorpin tekniikan.. onko se 3000 capri ison ja tehokkain vertailumalli ja mitä pitää vaihtaa että saa leimalle että vastaa 3000, tää kyseinen on valkonen 1.6 l vm 78
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: capri

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Marraskuu 29. 19:09:15 2008

RS Turbo on tehokkain malli ja se käy verrokiksi myös Mk-II Caprille. 2792cc ja 188hp. Konttorista riippuen vähän mitä joutuu vaihtamaan, mutta vähimmillään 2.8i mallin alustan.

Ja ehdottomasti BOA!
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Re: capri

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » La Marraskuu 29. 19:14:45 2008

MouTine kirjoitti:RS Turbo on tehokkain malli ja se käy verrokiksi myös Mk-II Caprille. 2792cc ja 188hp. Konttorista riippuen vähän mitä joutuu vaihtamaan, mutta vähimmillään 2.8i mallin alustan.

Ja ehdottomasti BOA!
mitä eroo 2.8 muutaku tuuletetut levyt eesä ja iso atlas akseli
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: capri

Viesti Kirjoittaja THR » La Marraskuu 29. 19:32:36 2008

rs turbo caprista puheen ollen saako mistä tietoa jotka kelpaa kats miehelle?

yhteen capriin tarvis olla tuollanen lappu vertailupaperiksi..

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: capri

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Marraskuu 29. 19:43:52 2008

Raapustellaanpa tähän nyt vähän lisää, kun kerta mukamas aikaa on ja ei parempaa tekemistä ole. Yritän jaotella paskan eri kappaleisiin että se olisi mahdollsimman helposti ymmärrettävää, koska asia on monisyinen. Vähän kuin eilinen valkoinen hevonen.

Tehokkain vertailumalli voi olla eri konttoreilla aluksi joko 3000GT 138hp tai 2.8i 160hp. Alun perin niissä rakenne-ero-papereissä ei ollut listattu kuin 3000GT ja myöhemmin Fordi teki lisäyksen siihen samaan taulukkoon ja änkesi 2.8i mallin. Sittemmin kun minä tein oman autoni, leimautin ihan itse omin käsin tehdyn taulukon paikallisella Fordilla, josta käy ilmi RS Turbon olemassa olo. Saman asian ajaa myös mm. Brendan kauppaama saksan kielinen RS Turbon korjausopas. Ford ja AKE muuten näkee Mk-II ja III Caprit samaan mallisarjaan.

2.8i:n alusta eroaa pienemmistään melko paljon. 24mm etuvakaaja, 14mm takavaakaaja, Bilstein jousijalat, eri jouset, yksilehtiset taka jouset. Jarrut on 245mm jäähdytettyt etulevyt ja leveät (57mm, ei 47mm) 9" rummut. Käytännössä konttoreilla ei nuo jouset ja vakaajat paljoa kiinnostanut, riittää etä jarrut on. Jotkut konttorit jopa ei ole tajunneet leveän ja kapean takarumpujen eroa. 24mm etuvakaaja muuten tarvitsee erilaiset korin kiinnikkeet ja puslat.

RS Turbon alusta ja jarrut on muistaakseni lähestulkoon sama kuin 2.8i:ssä. Jouni muistaa varmaan eron. Tosin Capri Essential Portfolio (vai mikä se ny oli...) kertoo että alusta on sama ja näin ollen minäkin hyväksytin omat lappuni niin että alusta on sama. Jälkeen päin vasta ilmeni että jotain eroaja oli. Mutta ei konttorit niistä ole kitisseet.

Vähimmillään paatte siihen autoon RallyRacesta ostetut M16 sataulan levitys-sarjat, 2.8i Caprin jäähdytetyt Maxtorq levyt, isot takajarrut ja ehkä ehkä 22mm vakaajan (joka ollut 3000GT:ssä) niin se kelpaa varmasti 2.8i malliin verraten. Ja todenäkösesti menee RS Turbonakin kun on vaan paperit kunnossa.

Oma Caprini leimattiin vanhan prosenttikäytännön mukaan 18%:lla ensin 2.8i:ksi ja vuoden päästä BOA:lle. Lähtökohta oli 2.0S.

Ei tästä saatanan kirjotuksesta tullut yhtän mitään järkevää. Taas oli omat odotukset liian korkeella. Prkle!
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Re: capri

Viesti Kirjoittaja jouni » La Marraskuu 29. 21:12:41 2008

Tonnehan niitä 2.8turbo-juttuja joskus skannailin:

http://www.suomencaprit.com/Kuvia/Artikkelit/Turbo4/

Jossain Caprikerhon syövereissä taitaa olla myös 2.8turbon werkstatt manual, josta löytyy osanumerotkin. Allekirjoittaneella myös alkuperäisenä rasvanäppijälkien koristelemana hyllystä. Brenda taisi aikanaan huudella ebaysta noita useammankin.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

TaunusTomi
Viestit: 522
Liittynyt: Ti Marraskuu 2. 17:35:49 2004
Paikkakunta: Pori

Re: capri

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi » La Marraskuu 29. 21:13:41 2008

Täältä ääni BOA:lle 8)
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta

Taunus 78 Cosworth BOA

FroZ
Viestit: 146
Liittynyt: To Toukokuu 9. 20:06:35 2002
Paikkakunta: JKL

Re: capri

Viesti Kirjoittaja FroZ » La Marraskuu 29. 21:27:45 2008

Mä huutelin tuon Capri turbon verkstatt manualin joskus ebaystä... se oli pdf:nä capri clubillakin jaossa. Ei oo kotikoneella sitä pdf:ää, mutta maanantaina voin tuupata sen työkoneelta online joksikin aikaa...

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Re: capri

Viesti Kirjoittaja wekku » La Marraskuu 29. 21:39:51 2008

fordrs2000 kirjoitti:eli tuli tänään haettua jyskälästä mk2 capri kaverille.. mietittiin tässä laittaako siihen turbo ohc vai cossu scorpin tekniikan.. onko se 3000 capri ison ja tehokkain vertailumalli ja mitä pitää vaihtaa että saa leimalle että vastaa 3000, tää kyseinen on valkonen 1.6 l vm 78
Jaa, pääsitten kotio asti :D

Se mikään Mk2 oo vaan 3..
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Re: capri

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » La Marraskuu 29. 21:50:12 2008

wekku kirjoitti:
fordrs2000 kirjoitti:eli tuli tänään haettua jyskälästä mk2 capri kaverille.. mietittiin tässä laittaako siihen turbo ohc vai cossu scorpin tekniikan.. onko se 3000 capri ison ja tehokkain vertailumalli ja mitä pitää vaihtaa että saa leimalle että vastaa 3000, tää kyseinen on valkonen 1.6 l vm 78
Jaa, pääsitten kotio asti :D

Se mikään Mk2 oo vaan 3..
ok juu sehän toimi kuin unelma ja mukavaa oli... ainoo miinus oli että kuskin ovi hieman temppuili (tytöllä vaikeuksia saaja kii) eikä se loppujn lopuks paljoo vienny ees bensaa...
pikkasen putsausta niin siisti peli siittä tulee, ku nyt talven selviää sillä ja keväälllä/kesällä alkaa fixaus... katotaan ny minkä tekniikkan laittas ..
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Re: capri

Viesti Kirjoittaja wekku » Su Marraskuu 30. 13:53:52 2008

fordrs2000 kirjoitti:
wekku kirjoitti:
fordrs2000 kirjoitti:eli tuli tänään haettua jyskälästä mk2 capri kaverille.. mietittiin tässä laittaako siihen turbo ohc vai cossu scorpin tekniikan.. onko se 3000 capri ison ja tehokkain vertailumalli ja mitä pitää vaihtaa että saa leimalle että vastaa 3000, tää kyseinen on valkonen 1.6 l vm 78
Jaa, pääsitten kotio asti :D

Se mikään Mk2 oo vaan 3..
ok juu sehän toimi kuin unelma ja mukavaa oli... ainoo miinus oli että kuskin ovi hieman temppuili (tytöllä vaikeuksia saaja kii) eikä se loppujn lopuks paljoo vienny ees bensaa...
pikkasen putsausta niin siisti peli siittä tulee, ku nyt talven selviää sillä ja keväälllä/kesällä alkaa fixaus... katotaan ny minkä tekniikkan laittas ..
Joo, se ovi temppuilee sen tiivisteen takia, se on liian paksu, ei löytyny ohkasempaa tosta paikallisesta kumipuljusta.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Re: capri

Viesti Kirjoittaja jouni » Su Marraskuu 30. 15:51:09 2008

fordrs2000 kirjoitti: katotaan ny minkä tekniikkan laittas ..
http://i188.photobucket.com/albums/z155 ... huone1.jpg

:roll:

Oliskohan toi joku 221cid pohjainen kötöstys...? :roll: :roll:
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Re: capri

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Su Marraskuu 30. 17:54:33 2008

jouni kirjoitti:
fordrs2000 kirjoitti: katotaan ny minkä tekniikkan laittas ..
http://i188.photobucket.com/albums/z155 ... huone1.jpg

:roll:

Oliskohan toi joku 221cid pohjainen kötöstys...? :roll: :roll:
oho :o onko sun caprista? möikkö sen kopan jo?
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Re: capri

Viesti Kirjoittaja jouni » Su Marraskuu 30. 18:00:27 2008

Juu, koppa myyty n. kuukausi sitten. Tekniikka löytyy vielä, joutais myydä pois, niin pääsisi isolohkoa rakentamaan.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: capri

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Marraskuu 30. 18:19:13 2008

jouni kirjoitti:Juu, koppa myyty n. kuukausi sitten. Tekniikka löytyy vielä, joutais myydä pois, niin pääsisi isolohkoa rakentamaan.
Laakkaa nuo eläkeläisten höpinät ja tilaat FRPP:ltä kunnon Aluminatorin. =)
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

FroZ
Viestit: 146
Liittynyt: To Toukokuu 9. 20:06:35 2002
Paikkakunta: JKL

Re: capri

Viesti Kirjoittaja FroZ » Ma Joulukuu 1. 14:50:45 2008

http://www.heim0nen.com/capri_turbo.PDF

Tuossapa tuo Turbo Caprin verkstatt manuska.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: capri

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Joulukuu 1. 15:45:49 2008

FroZ kirjoitti:http://www.heim0nen.com/capri_turbo.PDF

Tuossapa tuo Turbo Caprin verkstatt manuska.
Voi kun tuommosen sais Mako Capristakin.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Vastaa Viestiin