kilpamoottori Kent RS 1600 ns. prötää RATKAISTU

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

kilpamoottori Kent RS 1600 ns. prötää RATKAISTU

Viesti Kirjoittaja Fomococars » To Joulukuu 4. 20:14:27 2008

Kyseessä kaverin laite jossa kaikki liikkuvat osat ovat uutta mutta.
auto on käytännössä ihan uusi wälikoppanen sport esko

escorteilla on ajanut kilpaa 15 vuotta.

Auto rakennettiin periaatteella wanhaa osaa ei jää.

uusi 1600 Kent moottori
uusi akku, laturi, startti yms
uudet waaka tupla weberit.
kannessa kaikki uutta koneistettu yms.
alakerta uusi
autoa on vuoden verran säädetty ja ajettu.
kannen tekijä on säätänyt moottorin yms kaasuttimet.

-bensalinja ok
kilpasähköpumppu redtop kerran vaihdettu sekin

varmuuden vuoksi tässä alla listatut 1000 ekun osat vaihdettiin uusiin vuorotellen kun ongelma ei poistunut
-uusi virranjakaja
-uusi kärjetön sytytysjärjestelmä
-uudet tulpanjodot parit kolmet srj
-uusia monia eri tulppia vakio, platina yms.
-uusi puola
osat ovat mallia lautamäki rosvorasinki yms.


Noh !
nyt sitten jos ajelee sellaista mummo ajoa kaikki ok hyvin pelaa joka pytty mukana.
Mut sittenkuin ajetaan nilkka suorana ja otetaan kaikki turvallisesti irti mitä lähtee niin yht äkkiä alkaa prötäämään. aivan kuin yksi pytty pelistä pois.

sit kun löysää ja ajelee iisisti kaikki taas pelaa hienosti.

laajakaistaa ei ole mut se perinteinen näyttää et seokset ihan ok.
bensana normi 98

itse arvelin että kuumuus pimittää tulppaa jos epäkelpo mut tarvikeliikkeen hyllystä käyty läpi NGK ja Bosch sekä fordin omat vakio tulpat
voin kysellä et mitkä tulpat ollu testeissä.

wanha kent viritys lehtinen antaa viri tulpaksi Motocraft AG 901 otan selvää onko sitä testannu ja saako moista enää sen verran vanha lehtinen oli.

ei yksinkertaisempaa viri konetta mut joskus teettää tai sit vika liian lähellä.

Että tämmöstä.


Tankki= Escort Mk2 vakio tankki
-tehokkaammissakin ajettu vakio tankilla 160-180 hv ilman ongelmia

Bensapumppu= RedTop kisapumppu riittää varmasti kentissä
-kumityynyillä kiinni oikeassa asennossa lähellä tankki
-normia paksumpi bensalinja
-suodatin
-paineensäädin

Tankin huohotus= tuo oli hyvä pointti käyn huomenna itse katsoon esko potilasta ja tiedustelen asiaa. Että on varmasti paikoillaan

Weberit ei varmasti tyhjene tuolla pumpulla uskoisin näin.

Ja tänään selkis sellaista lisäinfoa kun jututin auton omistajaa että oireet tulivat 2 viimeisen ajetun erikoiskokeen jälkeen.
-Eli vika ei johdu jostain asennetusta osasta joka ois jotenkin kehno tms. väärin
Huomenna taas sit lisää.


Hyviä vinkkejä tulee kovasti kiitos niistä.


-ongelma on oli valot tai ei eli ei liity lataukseen yms akku laturi ongelmaan.
-kaasareiden säädöt yms venat ei muutu ihan itekseen

tuo kierrosraj. oli hyvä hoka selvitetään.
lupauksista huolimatta en kerennyt auton luokse tosta pitää saada ihan live tuntemus alkuviikosta.

tuntuma olis että ei ala tietyllä kierroksella esim. 7800 vaan kun on hieman ajellut täysillä sit alkaa ja kun ajelee iisisti taas pelaa ok jne.


100 euron Pullo mietiskelyn tasoa nostavaa ainetta toi ratkaisun.

Päissään saattaa vaikka harrastelija alkaa siivoamaan hallia ja siinä moppaillessaan huomaa terävästi pienen esineen. Ja muistaa noita on nähnyt jossain ?


Pultti joka piettää paikallaan Weberin ns. kurkkua puuttuu yhdestä ja tämän johdosta se alkaa siellä jotenkin aiheuttaa kaikkea kivaa mm. prötäämistä.

Pultit löytyy kaasareiden alapuolelta ja ainaski tälläisista uusista kannattaa ne huolellisesti laittaa kierrelukitteella kiinni tms. varmistus.

Kiitokset hyvistä neuvoista.
Viimeksi muokannut Fomococars, Ti Joulukuu 9. 22:27:10 2008. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Re: kilpamoottori ns. prötää ongelma

Viesti Kirjoittaja sprint » Pe Joulukuu 5. 8:38:36 2008

Millainen tankki? Mietin vaan että saako korvausilmaa kun niivitetään kunnolla ja tavaraa otetaan tankista vauhdilla.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

fordrs2000
Viestit: 3767
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Re: kilpamoottori ns. prötää ongelma

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Pe Joulukuu 5. 8:57:57 2008

tai sitte kaasarit menee tyhjäks,,, onko seos mittari paikoilla?
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1

TAp
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 1408
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: kilpamoottori ns. prötää ongelma

Viesti Kirjoittaja TAp » Pe Joulukuu 5. 9:16:05 2008

yksi olennainen tieto selvitykseen olisi;
miten nopeasti vika ilmenee kun antaa kenkää,
ja miten nopeasti käynti palautuu normaaliksi ?

Turbiini
Viestit: 625
Liittynyt: Ke Maaliskuu 17. 20:03:18 2004
Paikkakunta: Kuopio

Re: kilpamoottori ns. prötää ongelma

Viesti Kirjoittaja Turbiini » Pe Joulukuu 5. 21:37:42 2008

Onko autossa jenkarajoitinta??
Voisiko olla vika siinä??
Jäsen: #160
Köyhät hehkuttaa!

Mex
CRSC jäsen 2015
Viestit: 64
Liittynyt: Ke Helmikuu 4. 18:59:47 2004
Paikkakunta: Laitila
Viesti:

Re: kilpamoottori ns. prötää ongelma

Viesti Kirjoittaja Mex » Pe Joulukuu 5. 22:02:19 2008

Onkohan neulaventtiilit aavistuksen liian pienet ja/tai bensanpinnat liian alhaalla.
Escort Mexico 1600 GT -74
Escort RS 2000 X-Pack -77 museoprojekti
Kadett B Coupe Rallye 1900 -71

Rompetori

olafu
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 4818
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: kilpamoottori ns. prötää ongelma

Viesti Kirjoittaja olafu » La Joulukuu 6. 13:35:00 2008

No jos vika tuli yhtäkkiä niin ei se oikein voi olla säädöistäkään kiinni. Onko penkissä ajettu vika esiin ja todettu mikä pytty se on?
Jos seosmittari näyttää normaalia vaikka auto prötää niin siinä on jotain vikaa. Prötäys = ei pala syystä tai toisesta = helkutisti ylimäärästä happee -> seosmittarin kuuluisi näyttää "laihaa".
Roska mennyt suuttimeen?
Jäsen #606

FOMOCO
Viestit: 1276
Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
Paikkakunta: Ylikiiminki
Viesti:

Re: kilpamoottori ns. prötää ongelma

Viesti Kirjoittaja FOMOCO » La Joulukuu 6. 16:01:44 2008

jäikö se vika pysyväksi, vai tuleeko se pitemmän käytön jälkeen?

onko akun varustila varmasti riittävä ?
ajattelin vain jos lataus ei riitä kulutuksiin ja muutaman erikoiskokeen on lisävalopatterit olleet päällä?
jos puolan/sytkävehkeiden jännitetaso laskee liiaksi, niin kun kiihdytyksessä vielä seos hieman laihenee ja sytytysvirran tarve kasvaa alkaa kipinäteho hiipua...
- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Re: kilpamoottori Kent RS 1600 ns. prötää RATKAISTU

Viesti Kirjoittaja VesQ » To Joulukuu 11. 10:40:31 2008

Tuliko ratkaistua, lukee ainakin tuolla otsakkeessa niin rupesi kiinnostamaan että mikä oli :D

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: kilpamoottori Kent RS 1600 ns. prötää RATKAISTU

Viesti Kirjoittaja jjs » To Joulukuu 11. 11:16:12 2008

Kannattaa varmistaa sisäkurkkujen kiinnitykset; kiinni kartiotulpparuuvilla + kontramutterilla. Siitä oli kyse.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: kilpamoottori Kent RS 1600 ns. prötää RATKAISTU

Viesti Kirjoittaja Fomococars » La Joulukuu 13. 17:40:55 2008

Jep eli tää teksti

Pultti joka piettää paikallaan Weberin ns. kurkkua puuttuu yhdestä ja tämän johdosta se alkaa siellä jotenkin aiheuttaa kaikkea kivaa mm. prötäämistä.

Pultit löytyy kaasareiden alapuolelta ja ainaski tälläisista uusista kannattaa ne huolellisesti laittaa kierrelukitteella kiinni tms. varmistus.

lisäsin aina tonne orkkis juttuun tekstiä et pysyy jotenkin asia kasassa ja hyvänä lukee.

T:Reke

Hyvää ja korkeakierroksista Joulua kaikille ja TURVALLISTA bensankatkuista Uutta Wuotta 2009
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Vastaa Viestiin