Capri mk1 mallisarjan tehokkain

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Capri mk1 mallisarjan tehokkain

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Huhtikuu 20. 17:00:09 2009

Mikäs malli on mallisarjan tehokkain, paljonko se teho on ja millasella tekniikalla?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 (ikuisuus projekti) -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro vm.06 (käyttis)
-Escort mk1 2.0 ohc vm.74 "Patina Esco" (mökki lelu) -Volvo 740 GLE 2.3i vm.90 (tuning/luisupulkka)
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti) -Honda CRF 250r vm.08
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

^Cona
Viestit: 345
Liittynyt: La Maaliskuu 24. 18:54:20 2007
Paikkakunta: Joutsa

Re: Capri mk1 mallisarjan tehokkain

Viesti Kirjoittaja ^Cona » Ma Huhtikuu 20. 18:45:08 2009

RS 2600 on tehokkain mk1 Capri. On sit tietty perana capri joka on v8 pannulla mut ei kelpaa vertailu malliks.
Anglia-65 old skuulia
Capri 3000 GTXL-72 ikuisuus rojekti

henu
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Capri mk1 mallisarjan tehokkain

Viesti Kirjoittaja henu » Ma Huhtikuu 20. 19:02:03 2009

Mikäs se oli se turbo capri ?
Eikös jotkut oo saanu käytettyä sitä vertailussa, jotain 180 heppaako siinä oli vai mitä lie.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Capri mk1 mallisarjan tehokkain

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Huhtikuu 20. 20:26:02 2009

henu kirjoitti:Mikäs se oli se turbo capri ?
Eikös jotkut oo saanu käytettyä sitä vertailussa, jotain 180 heppaako siinä oli vai mitä lie.
Jos jollain ois jotain tän suuntasta infoa ja mahdollisesti vertailu paperi, niin siitä vois olla suuri apu.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 (ikuisuus projekti) -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro vm.06 (käyttis)
-Escort mk1 2.0 ohc vm.74 "Patina Esco" (mökki lelu) -Volvo 740 GLE 2.3i vm.90 (tuning/luisupulkka)
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti) -Honda CRF 250r vm.08
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

MouTine
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 9624
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Capri mk1 mallisarjan tehokkain

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Huhtikuu 20. 20:34:49 2009

Mulla on, mutta pätee vain Mk-II ja III malleihin. Toki jos konttorisi rinnastaa kaikki caprit samaksi, niin sitten. Tai saat todistuksen, jolla voit osoittaa niiden olevan samaa mallisarjaa.
Nykyiset:
'07 CL63
'04 Mondeo 2.5i V6


Ollut joskus:
'04 MB SLK55 AMG 5.4i V8
'01 Maxima 3.0i V6
'00 Passat 2.8i V6
'99 S80 2.9i I6
'00 300M 3.5i V6
'97 Lumina 3.1i V6
'02 Omega 2.6i V6
'97 Mondeo 2.5i V6
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6

^Cona
Viestit: 345
Liittynyt: La Maaliskuu 24. 18:54:20 2007
Paikkakunta: Joutsa

Re: Capri mk1 mallisarjan tehokkain

Viesti Kirjoittaja ^Cona » Ma Huhtikuu 20. 20:37:32 2009

Ei oo ykköskopasta ollu tuota turbo mallia. Muistaakseni mk3 oli saatavana se turboversio.

Edit: Moutine kerkis ensin :D
Anglia-65 old skuulia
Capri 3000 GTXL-72 ikuisuus rojekti

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Capri mk1 mallisarjan tehokkain

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Huhtikuu 20. 21:04:50 2009

Eli ilmeisesti RS2600 ja 150hv/112kw ois tehokkain.
Onkos tollases RS2600 millanen se tekniikkapuoli, onko sama ku esim. 3000, moottoria lukuun ottamatta vai onko jotain erikoisempaa?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 (ikuisuus projekti) -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro vm.06 (käyttis)
-Escort mk1 2.0 ohc vm.74 "Patina Esco" (mökki lelu) -Volvo 740 GLE 2.3i vm.90 (tuning/luisupulkka)
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti) -Honda CRF 250r vm.08
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

MouTine
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 9624
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Capri mk1 mallisarjan tehokkain

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Huhtikuu 20. 21:37:59 2009

tumppe kirjoitti:Eli ilmeisesti RS2600 ja 150hv/112kw ois tehokkain.
Onkos tollases RS2600 millanen se tekniikkapuoli, onko sama ku esim. 3000, moottoria lukuun ottamatta vai onko jotain erikoisempaa?
Cologne kilpamoottori Guugelfisherin mekaanisella ruiskulla. Ei ole mitään tekemistä Essex moottorin kanssa. Tarkempia speksejä en osaa sanoa. Netistä varmaan voisi löytyä jokin luokittelutodistus tms. tekninen paperi.

Tohon Mk-III Capri RS Turboon oli Brendalla oikeen workshop manual, joka kävisi todistukseksi vieläkin paremmin kuin nuo minun itse tekemäni. Hän taisi myydä opuksen, en tiedä issä nykyään menee.

Harri osaisi vastata taas tuohon muuhun puoleen tuosta RS2600:sta. Hänellä kun sattuu olemaan sellainen aito tallissaan.
Nykyiset:
'07 CL63
'04 Mondeo 2.5i V6


Ollut joskus:
'04 MB SLK55 AMG 5.4i V8
'01 Maxima 3.0i V6
'00 Passat 2.8i V6
'99 S80 2.9i I6
'00 300M 3.5i V6
'97 Lumina 3.1i V6
'02 Omega 2.6i V6
'97 Mondeo 2.5i V6
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6

overboost
Viestit: 155
Liittynyt: Pe Heinäkuu 2. 21:46:53 2004
Paikkakunta: E-Suomi

Re: Capri mk1 mallisarjan tehokkain

Viesti Kirjoittaja overboost » Ma Huhtikuu 20. 22:12:41 2009

Broadspeed on tehnyt mk1:siä turbolla. Ei taida vaan kelvata konttorilla verrokkina.
Mulla löytyy TM, missä on tyypit ko. autosta. Siinä oli jäähdytin siirretty konehuoneen sivulle ja muutakin erikoista oli... Pitäis kaivaa lehti jostain.

HarriS
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 2918
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:13:19 2001
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Capri mk1 mallisarjan tehokkain

Viesti Kirjoittaja HarriS » Ti Huhtikuu 21. 22:05:48 2009

Just löysin ebaystä tripla-DCNF imusarjoja Boa:aan ja Bobiin. Semmosella paketilla 24V vois saada Capriin omavalmistemoottorina leimaan.
Pari Capria ja Transit...
https://www.facebook.com/CapriRS2600/

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Capri mk1 mallisarjan tehokkain

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Toukokuu 7. 13:11:53 2009

Mites sen RS2600 tekniikan kanssa, onko vastaava kun 3000, lukuunottamatta moottoria ja apulaitteita?
Täsmentäen hiukan: Käykö 3000 GTXL mk1 Caprin tekniikka verrata (vastaako) RS2600 tekniikkaan että saa sen tehorajan sinne 150hv/112kw +20% (180hv/134.4kw), vai onko jotain eroja?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 (ikuisuus projekti) -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro vm.06 (käyttis)
-Escort mk1 2.0 ohc vm.74 "Patina Esco" (mökki lelu) -Volvo 740 GLE 2.3i vm.90 (tuning/luisupulkka)
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti) -Honda CRF 250r vm.08
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

HarriS
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 2918
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:13:19 2001
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Capri mk1 mallisarjan tehokkain

Viesti Kirjoittaja HarriS » To Toukokuu 7. 14:52:33 2009

RS2600 mk1(facelift) erot GT3000:seen:
-jäähdytetyt etulevyt
-yksilehtiset takajouset
-takavakaaja
-etutolpat mallia bilstein, jousissa on jotain eroa koska RS2600 on noin 1" matalampi kuin GT3000:nen.
-etuvakaajan paksuudessa saattaa olla eroja, mutta tästä katsurilla tuskin on tietoa, jos on edellisistäkään.

jjs:ltä loput.
Pari Capria ja Transit...
https://www.facebook.com/CapriRS2600/

MouTine
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 9624
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Capri mk1 mallisarjan tehokkain

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Toukokuu 7. 16:53:31 2009

HarriS kirjoitti:Just löysin ebaystä tripla-DCNF imusarjoja Boa:aan ja Bobiin. Semmosella paketilla 24V vois saada Capriin omavalmistemoottorina leimaan.
Älytöntä laittaa jotain kivikautisia kaasuttimia hienoon moottoriin. Hyi! Saahan sen omavalmisteena leimaan kun sanoo että lohko on 2.8 tms. höpö'höpöä.
Nykyiset:
'07 CL63
'04 Mondeo 2.5i V6


Ollut joskus:
'04 MB SLK55 AMG 5.4i V8
'01 Maxima 3.0i V6
'00 Passat 2.8i V6
'99 S80 2.9i I6
'00 300M 3.5i V6
'97 Lumina 3.1i V6
'02 Omega 2.6i V6
'97 Mondeo 2.5i V6
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Capri mk1 mallisarjan tehokkain

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Toukokuu 7. 18:56:27 2009

HarriS kirjoitti:RS2600 mk1(facelift) erot GT3000:seen:
-jäähdytetyt etulevyt
-yksilehtiset takajouset
-takavakaaja
-etutolpat mallia bilstein, jousissa on jotain eroa koska RS2600 on noin 1" matalampi kuin GT3000:nen.
-etuvakaajan paksuudessa saattaa olla eroja, mutta tästä katsurilla tuskin on tietoa, jos on edellisistäkään.

jjs:ltä loput.
Eli jos on 3000 GTXL mallin jarrut, ym. tekniikka (konetta lukuunottamatta), niin onko tehokkain noilla hiluilla sit se 130hv, vai mitä 3000 tehot on ja mikä se tehokkain on jos ei 3000?

Eli turbo vehjettä oon miettiny tehä ja pitäs saada varma tieto, mille teholukemille tollasen 3000 GTXL mallin tekniikka riittää?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 (ikuisuus projekti) -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro vm.06 (käyttis)
-Escort mk1 2.0 ohc vm.74 "Patina Esco" (mökki lelu) -Volvo 740 GLE 2.3i vm.90 (tuning/luisupulkka)
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti) -Honda CRF 250r vm.08
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Capri mk1 mallisarjan tehokkain

Viesti Kirjoittaja Ville K » To Toukokuu 7. 20:06:37 2009

Ensinnäkin se on 3000GT, se XL siellä perässä on vaan varustetaso..
kolmelitrasessa oli 138hp.
Pedal tu tö metal!

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Capri mk1 mallisarjan tehokkain

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Toukokuu 7. 21:28:43 2009

Ville K kirjoitti:Ensinnäkin se on 3000GT, se XL siellä perässä on vaan varustetaso..
kolmelitrasessa oli 138hp.
Onko tietoo onko tuo tehokkain sit noilla jarruilla yms. vai onko joku samoilla jarruilla yms. tehokkaampi, itellä kun ei tarkempaa tietoo Capreista ja sen malleista oo?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 (ikuisuus projekti) -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro vm.06 (käyttis)
-Escort mk1 2.0 ohc vm.74 "Patina Esco" (mökki lelu) -Volvo 740 GLE 2.3i vm.90 (tuning/luisupulkka)
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti) -Honda CRF 250r vm.08
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Capri mk1 mallisarjan tehokkain

Viesti Kirjoittaja Ville K » To Toukokuu 7. 21:35:45 2009

Olikohan se RS3100 vielä samoilla jarruilla, vai olikohan tehokkaammat.. Täytys vissiin kaivaa joku opus ja kattoa. Mutta se on sitten eriasia saatko mistään todistusta sellasesta mallista, ja mikä vielä kelpais konttorillekin..
Pedal tu tö metal!

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Capri mk1 mallisarjan tehokkain

Viesti Kirjoittaja jjs » To Toukokuu 7. 23:19:57 2009

RS3100 (73/4):
- kone .06" porattu Essex, 3091cc, 148hv
- vaihteisto-voimansiirto sama kuin 3-litrasen
- jousitus, etu ja taka: RS2600 Bilsteinit mutta 15% pehmeämmät nopeassa sisäänjoustossa. Jouset edessä 142 lbs, takana 1-lehtiset 112 lbs. Neg.camber etupalkki a la RS2600.
- ohjaus tavallinen 3-litraisen, ei tehostinta
- jarrut edessä RS2600 -malliset jäähdytetyt levyt (ulkokiinnitteiset; ei siis mk3 injection / RS2000 gr1 tuuletetut), takana ns. leveät Caprin 9" rummut.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Capri mk1 mallisarjan tehokkain

Viesti Kirjoittaja Ville K » To Toukokuu 7. 23:40:23 2009

Sieltähän se tuli, ennenkuin ehdin ees kirjahyllylle :lol:
Pedal tu tö metal!

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Capri mk1 mallisarjan tehokkain

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Toukokuu 8. 9:30:29 2009

Eli ilmeisesti pitää sit käyttää 3000 GT verrokkina muutoskatsastuksessa, kun harrastelijat tuntien, noita RS-etuiskareita (olis mulla Escortin RS/Bilstein tolpat), jarruja yms. on ilmeisesti ihan turha alkaa ettimään järkihintaan...

Oisko noihin jarruihin olemas jotain ns. oikotietä onneen ratkasua, eli saisko jostain helpommin löydettävistä jarru osista viriteltyä vastaavat, katsastusta ajatellen?
Ilmeisesti Sierran 9" takarummut ois mahdollisesti samaa koko luokkaa sit noiden leveämpien Caprin 9" kans?
Mitähän katsuri sanoo jos jarrut onkin paljon suuremmat ku vaaditaan? :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 (ikuisuus projekti) -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro vm.06 (käyttis)
-Escort mk1 2.0 ohc vm.74 "Patina Esco" (mökki lelu) -Volvo 740 GLE 2.3i vm.90 (tuning/luisupulkka)
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti) -Honda CRF 250r vm.08
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

sierra4x4tbo
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 5106
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: Capri mk1 mallisarjan tehokkain

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Pe Toukokuu 8. 9:35:54 2009

tumppe kirjoitti: Mitähän katsuri sanoo jos jarrut onkin paljon suuremmat ku vaaditaan? :roll:
Luonnollisesti laittaa laitteen ajokieltoon liian turvallisena ja suosittelee paalaukseen viemistä.. :-s

Jotain rajaa näille pohdinnoille, jooko? :cha
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Capri mk1 mallisarjan tehokkain

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Toukokuu 8. 10:15:06 2009

sierra4x4tbo kirjoitti:
tumppe kirjoitti: Mitähän katsuri sanoo jos jarrut onkin paljon suuremmat ku vaaditaan? :roll:
Luonnollisesti laittaa laitteen ajokieltoon liian turvallisena ja suosittelee paalaukseen viemistä.. :-s

Jotain rajaa näille pohdinnoille, jooko? :cha
Haeskelen vaan kommentteja omille ajatuksille, kun ei nyt jaksa oikeen järki juosta, vielä toinen silmä kiinni ja väsyttää... :roll:

Eli jos tällään Cossun jarrut tms., niin sillä selviäis jarru asiat jos verrokkina RS2600 tai RS3100
Oisko jjs.llä tai jollain muulla jotain vinkkejä antaa, miten sais kohtuu vaivalla noi muut hilut kelpaamaan katsurille (ja unohdetaan ne riippuu konttorista tai katsurista kommentit), tässä jotain mietteitä:
- käykö esim. Escortin Bilstein tolpat tai vakio 3000 tolpat, jos tekis näistä kynätolpat, vai mikä ois hyvä ratkaisu?
- Entäs noi vakaajat ne kun sais ehkä teetettyä, jos ois mallit, vai löytyykö muita vaihtoehtoja?
- Käviskö 3-lehtiset Escortin ns. jonkun sortin kisa jouset taakse, tai kelluvana koristeeks löysät lehtijouset ja kynätolpat vai mitä sinne keksis (ois uus Escortin 4-linkki settikin tallissa jouten, mut se vaatii ainakin poikkeusluvan)? :roll:
- Mites etupalkki, meneekö Capriin heittämällä Escortin WC-palkki ja se varmaan kelpais?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 (ikuisuus projekti) -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro vm.06 (käyttis)
-Escort mk1 2.0 ohc vm.74 "Patina Esco" (mökki lelu) -Volvo 740 GLE 2.3i vm.90 (tuning/luisupulkka)
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti) -Honda CRF 250r vm.08
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

VAK-86
Viestit: 481
Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
Paikkakunta: Jurva

Re: Capri mk1 mallisarjan tehokkain

Viesti Kirjoittaja VAK-86 » Pe Toukokuu 8. 10:29:25 2009

4-linkit ei vaadi poikkeuslupaa. Escortin palkki on turhan kapia. Laitat vain kaikki 3000gt kilkkeet ja katsastat sen 3000gt+20% tehoille, ne ei kuitenkaan hyväksy noita muita malleja jos ei sulla ole näyttää lappua jossa nen on tyypitetty suomeen.Tottahan cossun jarrut voit laittaa ympäriinsä, ne kyllä hyväksytään(siis tehokkaammat jarrut)
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen!

Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Capri mk1 mallisarjan tehokkain

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Toukokuu 8. 10:57:45 2009

ZetecPower kirjoitti:4-linkit ei vaadi poikkeuslupaa. Escortin palkki on turhan kapia. Laitat vain kaikki 3000gt kilkkeet ja katsastat sen 3000gt+20% tehoille, ne ei kuitenkaan hyväksy noita muita malleja jos ei sulla ole näyttää lappua jossa nen on tyypitetty suomeen.Tottahan cossun jarrut voit laittaa ympäriinsä, ne kyllä hyväksytään(siis tehokkaammat jarrut)
Ongelma onkin just siinä et noi 3000 mallin teholukemat kun ei oikeen riitä, RS2600.kin teholukemat +lain sallimat 20% ei oo kovinkaan kehuttavat lukemat, kun ottaa huomioon mitä sinne pellin alle ollaan sovittamas... :roll:
Taidampa ehkä kumminki rakentaa Cossun korista kyseisen lelun, paitsi jos jotenki sais RS2600 vertailu kelposeks, niin niihin lukemiin koneen vois ehkä jopa saada kuristettua... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 (ikuisuus projekti) -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro vm.06 (käyttis)
-Escort mk1 2.0 ohc vm.74 "Patina Esco" (mökki lelu) -Volvo 740 GLE 2.3i vm.90 (tuning/luisupulkka)
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti) -Honda CRF 250r vm.08
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

VAK-86
Viestit: 481
Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
Paikkakunta: Jurva

Re: Capri mk1 mallisarjan tehokkain

Viesti Kirjoittaja VAK-86 » Pe Toukokuu 8. 23:05:51 2009

Se on taas eri juttu jos jotain 600hv tehoja pitää saada kuristettua, mutta katsurit voi kyllä vähän jo ruveta epäilemään jos esim. cosworthin kone ja sankoon kokoinen ahdin yms. hipo osat loistaa pellinalta.
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen!

Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Capri mk1 mallisarjan tehokkain

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Toukokuu 9. 10:17:26 2009

ZetecPower kirjoitti:Se on taas eri juttu jos jotain 600hv tehoja pitää saada kuristettua, mutta katsurit voi kyllä vähän jo ruveta epäilemään jos esim. cosworthin kone ja sankoon kokoinen ahdin yms. hipo osat loistaa pellinalta.
No just sen takia pitäs olla mahdollisimman suuri tuo tehoraja, ettei tarttis niin kattoo kieroon leimalla.
Jos tehorajalla ei olis mitään väliä, niin tinttaisin sen koneen tohon farmari Taunukseen, mutta siinä kun on n.138hv tehoraja, niin aattelin siihen kuristella ihan ohari turbon vaan kaasareilla... :-$
2wd Cossussa taitaa olla suurin tehoraja potentiaali kumminki (unohtamatta teho/paino suhdetta), kun Fordin takavetoja verrataan?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 (ikuisuus projekti) -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro vm.06 (käyttis)
-Escort mk1 2.0 ohc vm.74 "Patina Esco" (mökki lelu) -Volvo 740 GLE 2.3i vm.90 (tuning/luisupulkka)
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti) -Honda CRF 250r vm.08
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Sultzi
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 4722
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Capri mk1 mallisarjan tehokkain

Viesti Kirjoittaja Sultzi » La Toukokuu 9. 10:51:29 2009

tumppe kirjoitti:..farmari Taunukseen, mutta siinä kun on n.138hv tehoraja..
136hv :)
#1432

Cologne 12v turbo, how hard can it be?
Ford Cortina -71 2D "boakiller"
Ford Escort mk1 Duratec N/A

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Capri mk1 mallisarjan tehokkain

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Toukokuu 9. 11:11:03 2009

Sultzi kirjoitti:
tumppe kirjoitti:..farmari Taunukseen, mutta siinä kun on n.138hv tehoraja..
136hv :)
Kiitos korjauksesta. :D
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 (ikuisuus projekti) -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro vm.06 (käyttis)
-Escort mk1 2.0 ohc vm.74 "Patina Esco" (mökki lelu) -Volvo 740 GLE 2.3i vm.90 (tuning/luisupulkka)
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti) -Honda CRF 250r vm.08
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Re: Capri mk1 mallisarjan tehokkain

Viesti Kirjoittaja VesQ » La Toukokuu 9. 21:09:25 2009

Onkos sillä mitään väliä mitä se katsuri katsoo, katsuri katsoo papereita mitä sulla on sille näyttää ja kattoo että kone on 130hv ja tehoraja on 136hv, laillinen siis. Se on sitten sun asia jos muutat sitä katsastuksen jälkeen/ennen ja koneessa on enemmän voimaa mitä on ilmoitettu. Katsurin vastuu on loppunut jo sinne konttorille, sun vastuulla on ajatko laittomalla autolla

Jos se siinä ahdetussa autossa on raja 136hv ja autossa on 150hv niin se on ihan yhtä laiton kun 600hv konekkin. Yhtä laiton kun jokainen cossusierra josta on ahtoa ruuvattu ylemmäs muutoskatsastamatta paineen ja tehon nousua :!:

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Capri mk1 mallisarjan tehokkain

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Toukokuu 10. 8:22:07 2009

VesQ kirjoitti:Onkos sillä mitään väliä mitä se katsuri katsoo, katsuri katsoo papereita mitä sulla on sille näyttää ja kattoo että kone on 130hv ja tehoraja on 136hv, laillinen siis. Se on sitten sun asia jos muutat sitä katsastuksen jälkeen/ennen ja koneessa on enemmän voimaa mitä on ilmoitettu. Katsurin vastuu on loppunut jo sinne konttorille, sun vastuulla on ajatko laittomalla autolla

Jos se siinä ahdetussa autossa on raja 136hv ja autossa on 150hv niin se on ihan yhtä laiton kun 600hv konekkin. Yhtä laiton kun jokainen cossusierra josta on ahtoa ruuvattu ylemmäs muutoskatsastamatta paineen ja tehon nousua :!:
NO SHIT SHERLOCK :!:
Älä kumminkaan hirveesti yleistä, nimittäin nuo ahdot ja vaihdetut osat kun on otteessa, jotka ihmeellisesti täsmää ratsiankin sattuessa, niin meinaatko että poliisin persdynon perusteella sakottavat vai?
Epäilen että tarkistavat vaan ahdot ja mahdollisesti vaihdettuja osia ihmettelevät ja kun ne täsmäävät otteen kanssa, niin mistähän ne sit ne sakot keksii? :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 (ikuisuus projekti) -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro vm.06 (käyttis)
-Escort mk1 2.0 ohc vm.74 "Patina Esco" (mökki lelu) -Volvo 740 GLE 2.3i vm.90 (tuning/luisupulkka)
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti) -Honda CRF 250r vm.08
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Re: Capri mk1 mallisarjan tehokkain

Viesti Kirjoittaja VesQ » Su Toukokuu 10. 11:39:38 2009

Niin sitähän tässä hämmästelenkin että miksi päätään vaivata sillä että missä on eniten "tehorajaa" jos kerran moottori ei kuitenkaan tule rajan sisällä pysymään

Pointtihan ei ollut siinä että onko ne kaikki muutokset siinä otteessa vaan se että vastaako ne otteessa olevat muutokset sekä tehot todellisuutta

Poliisihan ei tien päällä muuta tee kun vertaa otteessa olevia asioita niihin mitä pystyy katsomaan ja päättelemään, sitten sillä alkaa olla merkitystä kun sillä "laittomalla" autolla vaikka ajaa jonkun yli tai laskee sen metsään niin että joltain lähtee henki, siinä vaiheessa rupeaa vakuutusyhtiötä kiinnostamaan onko auto sitä mitä väitetään ja jos ei ole niin voi kovasti korvaustenmaksu yms ruveta takkuamaan

Meinaa karata aiheesta pahasti, sorry

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Capri mk1 mallisarjan tehokkain

Viesti Kirjoittaja tezu » Su Toukokuu 10. 12:12:14 2009

tumppe kirjoitti:Epäilen että tarkistavat vaan ahdot ja mahdollisesti vaihdettuja osia ihmettelevät ja kun ne täsmäävät otteen kanssa, niin mistähän ne sit ne sakot keksii? :roll:
Mistä ne nämäkin ahdot tarkistaa, siitä tuning smoke mittarista? käy viel polkemas sitä oikee kunnol et saa ajon aikaset paineet peliin?

Se on sit sama mitä sille tekee, jos leikin alottaa. Kertaakaan en o viel nähny poliisien syynäävän mitään osia konehuoneesta.
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

VAK-86
Viestit: 481
Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
Paikkakunta: Jurva

Re: Capri mk1 mallisarjan tehokkain

Viesti Kirjoittaja VAK-86 » Su Toukokuu 10. 12:21:14 2009

Hain täs hommas juuri sitä, että kun noiden mallisarjan autojen teho eroilla ei ole juurikaan eroa verrattuna koneesta saatavaan tehoon.(3000gt vs: rs2600). Olis eriasia jos löytyis semmonen malli jossa tehot on roimasti enemmän kuin 3000gt:ssä. Niin on vain helpompi katsastaa nuolle 3000gt tehoille kuin alkaa metsästämään noita rs2600 osia että sais muutaman hepon lisää. ....siis jos haluaa sen tekniikan caprin koriin :D
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen!

Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650

HarriS
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 2918
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:13:19 2001
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Capri mk1 mallisarjan tehokkain

Viesti Kirjoittaja HarriS » Su Toukokuu 10. 12:25:46 2009

Käyt hakemassa tommosen May Turbon saksasta, niin on kaikki valmiina.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=2
Pari Capria ja Transit...
https://www.facebook.com/CapriRS2600/

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Capri mk1 mallisarjan tehokkain

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Toukokuu 10. 13:08:08 2009

HarriS kirjoitti:Käyt hakemassa tommosen May Turbon saksasta, niin on kaikki valmiina.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=2
Tuohan ois tollasenaan ihan kivan olonen laitos, en lähtis kyl pilaamaan noin nättiä aitoa turbo Capria... :shock:

Mutta joo aiheeseen.
Oon vaan miettiny tota tehoraja asiaa ja jos nyt selittäisin sen vaikka näin:
Eli mitä vähemmän huijaat, sen heikompi on myös kiinni jääminenkin.
Kumpi on pahempi säästöpossu varas vaiko pankkirosvo? -> ihan tervettä maalaisjärkeäkin voi siis käyttää kun noita teho juttuja miettii... :wink:
Sit vielä semmonen asia että milläs helvetillä meinaatte kuristaa 600-700hv moottorin esim. 130hv :lol:
Ehkä saa mukavammat merkinnät otteeseen, ilman näitä "turhia" kuristimia ja varmasti ahtopainettakin penkissä voi olla hiukan enempi, jos tehoraja onkin esim. 240hv, 130-150hv sijasta.
Noissa on niin suuri ero, että taidan edelleen rakentaa 2wd Cossun kopasta ja tollanen entisöinti kelponen 3000GTXL mk1 Capri tulee sit jossain vaiheessa myyntiin, kun saan sen vaan tontilleni asti.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 (ikuisuus projekti) -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro vm.06 (käyttis)
-Escort mk1 2.0 ohc vm.74 "Patina Esco" (mökki lelu) -Volvo 740 GLE 2.3i vm.90 (tuning/luisupulkka)
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti) -Honda CRF 250r vm.08
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Vastaa Viestiin