Escort Mk1 ovenkahvat

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Salonen
Viestit: 53
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 22:02:44 2007
Paikkakunta: Helsingin seutu

Escort Mk1 ovenkahvat

Viesti Kirjoittaja Salonen » To Huhtikuu 30. 21:13:16 2009

Museokopan ovenkahvoista...
Sopiiko 68 ja vanhemman kahvat 69 ja uudempaan heittämällä?
Vai joutuuko vaihtamaan oven lukkomekanismin lukollisen kahvan malliseen?
Olisi yleismalliset "ovennahat". Ei tarvitsisi tehdä lisää reikiä.
Hän joka tietää, kertokoon!





Edit: muokkasin otsikon aiheen mukaiseksi. t. Sine/ylläpito
Escort 1100HC -73
Mk3 Escort 1300L (romujen taivaissa)
Rikas "disukan" omistaja?!

orkkisgt
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Toukokuu 2. 23:01:46 2007

Re: Kysymyksien kysymys?!

Viesti Kirjoittaja orkkisgt » To Huhtikuu 30. 21:20:38 2009

jos tarkoitat escorttia ? niin ei käy heittämällä. koko lukko mekanismi 68-69 erilainen ja 68-69 mallissa lukko vain kuskin ovessa (painonapissa)
Ford Escord RS 2000
197 hp/226 Nm

http://kansiset.galleria.fi/kuvat/RS%202000/

Salonen
Viestit: 53
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 22:02:44 2007
Paikkakunta: Helsingin seutu

Re: Kysymyksien kysymys?!

Viesti Kirjoittaja Salonen » Su Toukokuu 3. 19:00:39 2009

Kiitos! :D
Onko Escortin ovessa eroa (68 ja v.), kun mekanismi on eri?
Eli joutuuko metsästämään ovia?
Escort 1100HC -73
Mk3 Escort 1300L (romujen taivaissa)
Rikas "disukan" omistaja?!

orkkisgt
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Toukokuu 2. 23:01:46 2007

Re: Kysymyksien kysymys?!

Viesti Kirjoittaja orkkisgt » Su Toukokuu 3. 22:41:33 2009

pituus ero ainakin on. mittoja en enää muista (on mittailtu joskus)
siis sulla 68 escortti johon haet? oviako.
mulla on tota vanhempaa 68-69 2d ovet fikass jos tarvetta.
Ford Escord RS 2000
197 hp/226 Nm

http://kansiset.galleria.fi/kuvat/RS%202000/

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Kysymyksien kysymys?!

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Toukokuu 3. 22:55:25 2009

On eroa mm. ulkopellissä kahvojen reijissä.

Meni jotenkin näin nuo kahvat-lukot:
- loppuvuosi -67 -> 7/-68: litteät 2cortina" -kahvat, lukkopesä painonapissa
- 8/-68 eteenpäin on aina Escortin oma "iso" kahva ja erillinen lukkopesä. Muutaman kuukauden oli kuitenkin käytössä "sekasikiö" jossa oli jo "iso" hantaaki mutta lukkopesä napissa. Ja ilmeisesti vain Genk -valmisteisissa ajoneuvoissa. Olen nähnyt vain kourallisen ko. versiota.
- noin 8(?)/-69 saakka oli aukaisuvivun välitystanko lattarautaa, siitä eteenpäin pyöröterästä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

TAp
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 1408
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Escort Mk1 ovenkahvat

Viesti Kirjoittaja TAp » Ma Toukokuu 4. 8:54:25 2009

Ja jjs tarkoitta sisäpuolen vivun lattarautaa

Uuden ja vanhan oven konstruktion lukon paikkeilla on totaalisesti erilainen,
ei mene edes pienin muutoksin.

Vastaa Viestiin