Escort Mk1 ovenkahvat
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 22:02:44 2007
- Paikkakunta: Helsingin seutu
Escort Mk1 ovenkahvat
Museokopan ovenkahvoista...
Sopiiko 68 ja vanhemman kahvat 69 ja uudempaan heittämällä?
Vai joutuuko vaihtamaan oven lukkomekanismin lukollisen kahvan malliseen?
Olisi yleismalliset "ovennahat". Ei tarvitsisi tehdä lisää reikiä.
Hän joka tietää, kertokoon!
Edit: muokkasin otsikon aiheen mukaiseksi. t. Sine/ylläpito
Sopiiko 68 ja vanhemman kahvat 69 ja uudempaan heittämällä?
Vai joutuuko vaihtamaan oven lukkomekanismin lukollisen kahvan malliseen?
Olisi yleismalliset "ovennahat". Ei tarvitsisi tehdä lisää reikiä.
Hän joka tietää, kertokoon!
Edit: muokkasin otsikon aiheen mukaiseksi. t. Sine/ylläpito
Escort 1100HC -73
Mk3 Escort 1300L (romujen taivaissa)
Rikas "disukan" omistaja?!
Mk3 Escort 1300L (romujen taivaissa)
Rikas "disukan" omistaja?!
-
- Viestit: 413
- Liittynyt: Ke Toukokuu 2. 23:01:46 2007
Re: Kysymyksien kysymys?!
jos tarkoitat escorttia ? niin ei käy heittämällä. koko lukko mekanismi 68-69 erilainen ja 68-69 mallissa lukko vain kuskin ovessa (painonapissa)
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 22:02:44 2007
- Paikkakunta: Helsingin seutu
Re: Kysymyksien kysymys?!
Kiitos!
Onko Escortin ovessa eroa (68 ja v.), kun mekanismi on eri?
Eli joutuuko metsästämään ovia?
Onko Escortin ovessa eroa (68 ja v.), kun mekanismi on eri?
Eli joutuuko metsästämään ovia?
Escort 1100HC -73
Mk3 Escort 1300L (romujen taivaissa)
Rikas "disukan" omistaja?!
Mk3 Escort 1300L (romujen taivaissa)
Rikas "disukan" omistaja?!
-
- Viestit: 413
- Liittynyt: Ke Toukokuu 2. 23:01:46 2007
Re: Kysymyksien kysymys?!
pituus ero ainakin on. mittoja en enää muista (on mittailtu joskus)
siis sulla 68 escortti johon haet? oviako.
mulla on tota vanhempaa 68-69 2d ovet fikass jos tarvetta.
siis sulla 68 escortti johon haet? oviako.
mulla on tota vanhempaa 68-69 2d ovet fikass jos tarvetta.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: Kysymyksien kysymys?!
On eroa mm. ulkopellissä kahvojen reijissä.
Meni jotenkin näin nuo kahvat-lukot:
- loppuvuosi -67 -> 7/-68: litteät 2cortina" -kahvat, lukkopesä painonapissa
- 8/-68 eteenpäin on aina Escortin oma "iso" kahva ja erillinen lukkopesä. Muutaman kuukauden oli kuitenkin käytössä "sekasikiö" jossa oli jo "iso" hantaaki mutta lukkopesä napissa. Ja ilmeisesti vain Genk -valmisteisissa ajoneuvoissa. Olen nähnyt vain kourallisen ko. versiota.
- noin 8(?)/-69 saakka oli aukaisuvivun välitystanko lattarautaa, siitä eteenpäin pyöröterästä.
Meni jotenkin näin nuo kahvat-lukot:
- loppuvuosi -67 -> 7/-68: litteät 2cortina" -kahvat, lukkopesä painonapissa
- 8/-68 eteenpäin on aina Escortin oma "iso" kahva ja erillinen lukkopesä. Muutaman kuukauden oli kuitenkin käytössä "sekasikiö" jossa oli jo "iso" hantaaki mutta lukkopesä napissa. Ja ilmeisesti vain Genk -valmisteisissa ajoneuvoissa. Olen nähnyt vain kourallisen ko. versiota.
- noin 8(?)/-69 saakka oli aukaisuvivun välitystanko lattarautaa, siitä eteenpäin pyöröterästä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Escort Mk1 ovenkahvat
Ja jjs tarkoitta sisäpuolen vivun lattarautaa
Uuden ja vanhan oven konstruktion lukon paikkeilla on totaalisesti erilainen,
ei mene edes pienin muutoksin.
Uuden ja vanhan oven konstruktion lukon paikkeilla on totaalisesti erilainen,
ei mene edes pienin muutoksin.