mk2 escort

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

fordrs2000
Viestit: 3767
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

mk2 escort

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Ke Elokuu 19. 17:30:59 2009

jos laittaa historikiin niin saiko olla takaluukun laittassa tehty tunneli pakopuktelle?
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1

TAp
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 1408
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: mk2 escort

Viesti Kirjoittaja TAp » Ke Elokuu 19. 20:41:40 2009

Tarkottaa varmaan ryhmään 2,
selvität itsellesi kumpi ikäkausi, H2 vai I,
ja sitten vaan katsot ko.sääntökirjan läpi,
siihen on muutenkin syytä tutustua

Zigu
CRSC jäsen 2015
Viestit: 258
Liittynyt: Ma Marraskuu 5. 21:55:55 2012

Re: mk2 escort

Viesti Kirjoittaja Zigu » Ke Marraskuu 14. 22:46:55 2012

Löytyi tuollainen välikoppa Escort ladosta ja nyt olisikin pari kysymystä tietäville. Auto on ollut ilmeisesti joskus rallikäytössä ja siksi epäilen, että vaihdelaatikko yms. eivät ole alkuperäisiä.
Osaako joku sano, mikä vaihdelaatikko on kyseessä, kun siitä löytyi seuraavia merkintöjä: Ford 17510-3 & 71wg-7008 a-c
Sitten lohkosta löytyi tällainen: 7079. Onko alkuperäinen siis kyseessä? Kiitos.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: mk2 escort

Viesti Kirjoittaja jjs » To Marraskuu 15. 15:02:02 2012

Zigu kirjoitti:Löytyi tuollainen välikoppa Escort ladosta ja nyt olisikin pari kysymystä tietäville. Auto on ollut ilmeisesti joskus rallikäytössä ja siksi epäilen, että vaihdelaatikko yms. eivät ole alkuperäisiä.
Osaako joku sano, mikä vaihdelaatikko on kyseessä, kun siitä löytyi seuraavia merkintöjä: Ford 17510-3 & 71wg-7008 a-c
Sitten lohkosta löytyi tällainen: 7079. Onko alkuperäinen siis kyseessä? Kiitos.
öö.... jotta tietäisi onko alkuperäinen, pitäisi tietää mikä alkuperäinen se pitäisi olla? :)

muutama lisätieto ei olisi pahitteeksi:

- onko kone ohc vai kent? jos ei tunnista muuten, googleta mallikuvat. Ohc:ssa pakosarja hantin puolella, kentissä kuskin. Ohc:ssä tunniste laturin takana alhaalla ennen moottorinkorvaa; 1,6 -> 16/1.6/164/165, kaksilitrainen -> 20/2.0/205/200/202/207/209 jne. Kentissä numerosarja tyyliin 711Mxxxxxx kukin puolella alhaalla moottorikorvan takana.
- oletettu rallihistoria perustuu mihin? Onko kaaret, ja jos on, niin kiinni miten?
- jos kilpuri, niin lattiamatot puuttunee -> katso onko vaihteiston reikää siirretty taaksepäin. Kun vaihdekeppi lähes kiinni kässärikahvassa -> isompi loota kuin kent jossa väli kahvaan n. 8-10 cm 2/4 -vaihteen ollessa päällä. Iso loota ja valurautainen irroitettava kytkinkoppa= Taunus 1,6. Iso loota kiinteällä kytkinkopalla= Taunus 2,0. Iso alumiinikytkinkopalla -> RS2000. Sisuskalut hankalampi paikoillaan ollessa selvittää, onko vakio vai ei.

EDIT: Nopea googletus antaa ymmärtää että kyseessä on Taunuslaatikko
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Zigu
CRSC jäsen 2015
Viestit: 258
Liittynyt: Ma Marraskuu 5. 21:55:55 2012

Re: mk2 escort

Viesti Kirjoittaja Zigu » To Marraskuu 15. 18:01:32 2012

jjs kirjoitti: öö.... jotta tietäisi onko alkuperäinen, pitäisi tietää mikä alkuperäinen se pitäisi olla? :)
Niinhän se on. :D Täytyy jatkaa selvittämistä.

Tutkin autoa lisää vielä, niin eiköhän nuo selviä. Ilmeisesti ajettu kilpaa F-luokassa. Autossa on turvakaaret ja lattiamatot poistettu.
Katson, jos löydän uusia numeroita nuista paikoista, joista ehdotit. Pakosarja oli vänkärin puolella. Vaihdekeppi menee suoraan alas laatikolle ilmeisesti alkuperäisestä vaihteiston reijästä. Otan kuvia avuksi.

Vastaa Viestiin