9" Jarrut

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

9" Jarrut

Viesti Kirjoittaja pontsei » Ke Marraskuu 25. 20:34:26 2009

Morjens, tuli taloon taas yks escortti ja ongelma on se että takajarruista puuttuu kaikki kehimis laitteet ja käsijarrun vivut, saakohan mistää laitteesta sovellettua niitä sisähiuluja :?: , ku ei ainakaa mun silmään ole sattunu 9" osia juurikaa...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

VAK-86
Viestit: 481
Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
Paikkakunta: Jurva

Re: 9" Jarrut

Viesti Kirjoittaja VAK-86 » Ke Marraskuu 25. 21:53:55 2009

multa löytyis kyseiset kamppeet tai koko taka-akseli jos kiinnostaa..
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen!

Ford escort mk2 tic
Ford escort mk2 1.3 L
Ei mikään Aunus vaan Taunus!(Myyty)
työkalu
Käyttis " Uusi Öljypoltin"
Suzuki sv 650

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 9" Jarrut

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Marraskuu 29. 14:16:19 2009

pontsei kirjoitti:Morjens, tuli taloon taas yks escortti ja ongelma on se että takajarruista puuttuu kaikki kehimis laitteet ja käsijarrun vivut, saakohan mistää laitteesta sovellettua niitä sisähiuluja :?: , ku ei ainakaa mun silmään ole sattunu 9" osia juurikaa...
Muistaisin että ainakin saku- ja enkku perien 9" jarruis ois jotain pikku eroja, ainakin jarrurumpuja on tullu vastaan 2 ihan eri näköstä mallia, sakuperässä oon nähny eniten "Taunus" rumpuja, kun taas enkussa omansa.

Multa pitäs löytyä koko setti enkku mallia ja sit jotain irto-osiakin vois ehkä löytyy...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 (ikuisuus projekti) -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro vm.06 (käyttis)
-Escort mk1 2.0 ohc vm.74 "Patina Esco" (mökki lelu) -Volvo 740 GLE 2.3i vm.90 (tuning/luisupulkka)
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti) -Honda CRF 250r vm.08
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: 9" Jarrut

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Marraskuu 29. 20:53:03 2009

Saksalaisissa ja briteissä ei ole eroa.
9" takavetojarrua Capri/Escort -rintamalla on 3 eri tyyppiä:
1) vanha 1 -mäntäinen (liukukiinnitys), rumpu valujötikkä jossa "ulkonurkka" viistetty, käytössä ennen -72
2) 2-mäntäinen, rumpu peltikeskiöinen jossa "ulkonurkka" terävä (kieleke ulospäin). Käytössä -72 -> -87
3) sama kuin kohdan 2), mutta leveämpi (2,25"?). Käytetty Capri mk2-3 2,8i-3,0.

Näissä kaikissa käsijarru tangolla. Taunus/sierra yms. ; näissä joitain samoja osia mutta käsijarru vaijerilla
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Re: 9" Jarrut

Viesti Kirjoittaja pontsei » Ma Marraskuu 30. 18:29:56 2009

mulla on varmaan toi vanhinmalli, rumpu on muistaakseni valua ja sylinteri oli sellainen liukuva...

Asiasta toiseen, toi mun ekkeri on kentin koneella, pitäis olla 1700cc,lankkukansi,tuplat, peltisarja....mitään faktaa sisuskaluista ei ole, mielenkiinnosta mittasin puristuspaineet tänää, ku startatessa kone pyörii kuin tulpaton mopo, paineet oli 8 ja 6 bar, joten jotain lienee pielessä, täytyy kans käyttää ainaki irti ja hioa venttiilit jos vähä vuotavat...
milläs konstilla noista sai ton tilavuuden kasvatettua?
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

TAp
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 1408
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: 9" Jarrut

Viesti Kirjoittaja TAp » Ti Joulukuu 1. 10:26:17 2009

83.5 mm mäntä antaa 1700 cc, jos lohko kestää porata..........

tuo on + 2.5 mm, eli + 0.100".
mäntiä on myös ollut +0.090", josta ei ihan tuu 1700:aa

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 9" Jarrut

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Ti Joulukuu 1. 16:20:13 2009

eikös ny kannattas vähä tutkia enemmän että mihin ne paineet sieltä sylinteristä katoo.. Mäntä ylös, paineilmaa sylinteriin ja kuunnella että mistä pihistää.. Imu niin imuset, pako niin pakoset ja huohotin niin renkaat.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Re: 9" Jarrut

Viesti Kirjoittaja pontsei » Ti Joulukuu 1. 16:22:20 2009

niin täytyy tehdä, en viimeks kerinny tutkimaan mihin se ilma karkaa :) täytyy kokeilla ku menee verstaalle...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Re: 9" Jarrut

Viesti Kirjoittaja pontsei » Ti Joulukuu 1. 16:25:24 2009

ja täytyy kansi käyttää pois, ku on niin pien homma tuollasessa, näkee sit samalla minkä kokoinen mäntä siellä on...ja tuleepahan samalla vaihdettua ohjurinkumit yms...paljonkos kentin vakio nokassa on nostoa? pitää tosta mittailla et sais vähä käryä et mikä nokka siellä vois olla...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

TAp
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 1408
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: 9" Jarrut

Viesti Kirjoittaja TAp » Ke Joulukuu 2. 12:53:30 2009

Nokasta nosto noi 5.9 mm, +/- joitakin satasia vähän koneesta ja imu/pako riippuen

el_reino
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 371
Liittynyt: Pe Helmikuu 1. 19:31:46 2008
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 9" Jarrut

Viesti Kirjoittaja el_reino » Ti Joulukuu 22. 11:16:51 2009

TAp kirjoitti:83.5 mm mäntä antaa 1700 cc, jos lohko kestää porata..........

tuo on + 2.5 mm, eli + 0.100".
mäntiä on myös ollut +0.090", josta ei ihan tuu 1700:aa

Myös 1500 Corttiinan veivellä ja ekan 96 (V4) Saabin männillä saa ~1700 kuutiota Läpihönkämoottoriin. Taitaa ainakin vanhoina hyvinäaikoina paljon käytetty menetelmä.

Vastaa Viestiin