ohc männät

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

kimppa92
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Lokakuu 27. 20:12:22 2008

ohc männät

Viesti Kirjoittaja kimppa92 » Ma Lokakuu 25. 9:50:35 2010

osaako joku kertoa kummat männät pitäisi hommata mitä lautamäki motorsportilla myydään. itellä on saabin kanget ja tarveis mahlen männät tilata mutta on kahta eri puristuskorkeutta saatavana eli kummasta niistä on helpompi alkaa rakentamaan?
toinen 34,5mm ja toinen 39.6mm puristuskorkeudella

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: ohc männät

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Lokakuu 25. 11:24:00 2010

Mitä rakennat? Vapari, turbo?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

kimppa92
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Lokakuu 27. 20:12:22 2008

Re: ohc männät

Viesti Kirjoittaja kimppa92 » Su Joulukuu 19. 20:30:12 2010

vaparia

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: ohc männät

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Joulukuu 20. 10:05:26 2010

39.6mm
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

MikkoT
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: ohc männät

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ma Joulukuu 20. 11:40:14 2010

jjs kirjoitti:39.6mm
Saabin kangella tulee kyllä aika rapsakasti yli lohkosta (eli lohkon tasosta) tolla lakikorkeudella.

Saagin kanki ja 34,5mm mäntä osuu aika lähelle alkuperäistä.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: ohc männät

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Joulukuu 20. 14:20:24 2010

Vastasin väärin. Saabin veivin kanssa käytetään matalampaa mäntää kuten Mikko totesi.
Ja lohkosta raapaistaan tarvittaessa pois.

OHC:n omalla veivillä -> korkeampi mäntä

EDIT: Mikolle kiitos oikaisusta :)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

kimppa92
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Lokakuu 27. 20:12:22 2008

Re: ohc männät

Viesti Kirjoittaja kimppa92 » Ti Joulukuu 21. 16:31:51 2010

selvä kiitoksia. onko kokemuksia sitten paljonko tulee puristuksia jos on männänlaki lohkon tasalla? mitä puristuksia on käytetty ohc koneissa?

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: ohc männät

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Joulukuu 21. 22:52:44 2010

Jos on vakioisku, ratkaisee männän halkaisija hieman, mutta palotila näyttelee tärkeintä osaa puristusten arpomisessa.
Nosta männän laki lohkon yläpuolelle seuraavan mitan verran: kannentiivisteen korkeus puristettuna miinus 0.6-0.7 mm. Tästä on monta mielipidettä, mutta rajoina on se ettei ole niin ylhäällä että keikkuessaan ottaa kanteen kiinni ja liiallinen rako kannen ja männän välillä (ns. paljealue) aiheuttaa nakutusta, 0.9-1.0 mm on jo liikaa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Re: ohc männät

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Pe Maaliskuu 11. 22:47:42 2011

tossa vanha taulukko aiheesta
Linkki
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Vastaa Viestiin