Jarrutehostimista.

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Epponen
CRSC jäsen 2017
Viestit: 83
Liittynyt: To Elokuu 30. 17:24:07 2007
Paikkakunta: Joensuu

Jarrutehostimista.

Viesti Kirjoittaja Epponen » Ke Huhtikuu 6. 17:14:31 2011

Onko ykkös- ja kakkoskoppaisissa ekkereissä erikokoisia jarrutehostimia, kun mulla oli semmonen tehostin jossa, pääsylkyn kiinnitys väli on jotain 67mm, mutta mulla ois uus pääsylkky, joka 81mm kiinnitysvälillä?

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Jarrutehostimista.

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Huhtikuu 6. 22:13:26 2011

Peruseroja muutama:

Girling (yleensä GB) pääsylkky omalla jaollaan -> tehostin myös
Ja sakuautoissa Bendix tai Ate, nämä keskenään samalla jaolla
Voi löytyä myös ristiin (esim. sakuautossa Girling -jarrut)

RS -malleissa isompi tehostin (sama halk. kuin 70 -luvun Taunuksissa/ Cortina mk3->)
EDIT: mk2 Escot
Viimeksi muokannut jjs, To Huhtikuu 7. 12:28:25 2011. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Jarrutehostimista.

Viesti Kirjoittaja TAp » To Huhtikuu 7. 10:48:10 2011

mun mielestä kaikki Mk1 RS/TC/Mex mallit on tehty samalla pöntöllä kun muutkin Enkkulan vehkeet silloin jos oli tehostin konsolin päässä, eli Girling type 28:lla.
Remote-Servot sitten erikseen 8)

type 38:a löytyy mun kirjan mukaan Cortina-III ja Capreista, yms, kirja loppuu vuoteen '72, eli Mk2 ei kuulu joukkoon :(

Epponen
CRSC jäsen 2017
Viestit: 83
Liittynyt: To Elokuu 30. 17:24:07 2007
Paikkakunta: Joensuu

Re: Jarrutehostimista.

Viesti Kirjoittaja Epponen » To Huhtikuu 7. 17:59:10 2011

Ei kenelläkään sattuis olemaan ylimääräsenä semmosta toimivaa tehostajaa, eli sylkyn kiinnityspulttien väli 80-81 mm ja tehostajan keskireijän koko n. 36mm?Olis tarvetta et sais ton auton joskus kasaankin.

Vastaa Viestiin