Cossun öljypohja mk1 escoon

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6544
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Cossun öljypohja mk1 escoon

Viesti Kirjoittaja Jallu » To Heinäkuu 21. 12:10:39 2011

Onko kokemusta cossun öljypohjan laittamisesta vanhakoppaan? Pitääkö ottaa paljonkin pois ja mistä kohtaa?
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Cosesc
Viestit: 1601
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Re: Cossun öljypohja mk1 escoon

Viesti Kirjoittaja Cosesc » To Heinäkuu 21. 19:24:59 2011

Siitä sumpun etuosasta, samalla tavalla kuin normisierran peltipohjastakin. Hataran muistikuvan mukaan jotain 5cm luokkaa koko sumpun korkeudelta.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

mekaanikkorace
Viestit: 226
Liittynyt: Ma Marraskuu 8. 21:01:36 2004

Re: Cossun öljypohja mk1 escoon

Viesti Kirjoittaja mekaanikkorace » To Heinäkuu 21. 20:35:21 2011

Henk.koht lovesin etupalkkiin (WC) sopivan tilan, saa nähdä mitä inssi sanoo :-$ ei tarvitse täten muutella imuputkea, eikä öljytila pienene. Sumppua on todella hankala suurentaa, koska ohjauksen puolella on todella ahdasta(Cvh-startti solenoidi alaspäin). Toisella puolella Dp.
Capri mkIII 2.8 injection -81
Escort mkII "rs2000" projekti-80

MikkoT
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: Cossun öljypohja mk1 escoon

Viesti Kirjoittaja MikkoT » To Heinäkuu 21. 21:25:31 2011

Onko mk1:ssä vara siirtää konetta taaksepäin? Broidin välikopasta siirrettiin konetta n. 25mm taaksepäin ja vähän vaan cupin palkin kanttauksia hiottiin lyhyemmäksi ja sopii öp ilman mitään työstämisiä paikalleen (tai ainakin on jo koesovitettu muutamaan kertaan :D ).

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Cossun öljypohja mk1 escoon

Viesti Kirjoittaja Vesku » To Heinäkuu 21. 22:00:25 2011

Olihan Teillä ne moottorinkiinnekket oikeinpäin? Itse sovitin konetta monesti, mutta se oli hiukan apparin puolella. Sit kun laitoin osat kohdalleen, niin ei sopinutkaan.

Ps. Mulla olis hyllyssä jouten lisäsumpulla varustettu alsaöljypohja.. :wink:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Re: Cossun öljypohja mk1 escoon

Viesti Kirjoittaja adh » To Heinäkuu 21. 22:04:16 2011

MikkoT kirjoitti:Onko mk1:ssä vara siirtää konetta taaksepäin? Broidin välikopasta siirrettiin konetta n. 25mm taaksepäin ja vähän vaan cupin palkin kanttauksia hiottiin lyhyemmäksi ja sopii öp ilman mitään työstämisiä paikalleen (tai ainakin on jo koesovitettu muutamaan kertaan :D ).
taitaa ottaa öljypumpun kohta kiinni hammastankoon kun vie konetta taaksepäin. tietysti kun laskee hammastankoa niin tulee tilaa. mut sitten ei pysty laskemaan enään etujousitusta.

http://www.turbosport.co.uk/showthread. ... FIED-BY-HT

tossa olis oikein juttu muutoksesta
ford escort´79 tic

MikkoT
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: Cossun öljypohja mk1 escoon

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Pe Heinäkuu 22. 0:23:43 2011

adh kirjoitti:
MikkoT kirjoitti:Onko mk1:ssä vara siirtää konetta taaksepäin? Broidin välikopasta siirrettiin konetta n. 25mm taaksepäin ja vähän vaan cupin palkin kanttauksia hiottiin lyhyemmäksi ja sopii öp ilman mitään työstämisiä paikalleen (tai ainakin on jo koesovitettu muutamaan kertaan :D ).
taitaa ottaa öljypumpun kohta kiinni hammastankoon kun vie konetta taaksepäin. tietysti kun laskee hammastankoa niin tulee tilaa. mut sitten ei pysty laskemaan enään etujousitusta.

http://www.turbosport.co.uk/showthread. ... FIED-BY-HT

tossa olis oikein juttu muutoksesta
Toi linkki taitaa vaatia kirjautumisen, mutta kysytääs nyt tässä jo vähän ohi aiheen eli kun lasketaan hammastankoa, niin meneekö sitten raidetankojen kulmat ihan perseelleen, jos myös etujousitusta (eli siis autoa?) lasketaan vai mihin toi adh:n kommentti perustuu?

Ja vesku oli meillä korvakot oikein päin, mutta kummillakaan malleilla ei oikein ollut hyvä, joten muutama viikonloppu niitä sitten sinne soviteltiin ja vähän muutakin muuteltiin, niin EHKÄ saatiin jotain valmistakin.

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Re: Cossun öljypohja mk1 escoon

Viesti Kirjoittaja adh » Pe Heinäkuu 22. 8:36:28 2011

raidetankojen kulmat menee persiilleen, kun ne meinaa mennä jo vakio kiinnitykselläkin madaltaessa.
ford escort´79 tic

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Re: Cossun öljypohja mk1 escoon

Viesti Kirjoittaja mettis » Ma Heinäkuu 25. 22:00:32 2011

Jallu kirjoitti:Onko kokemusta cossun öljypohjan laittamisesta vanhakoppaan? Pitääkö ottaa paljonkin pois ja mistä kohtaa?
tohon sun koppaan sopii vakio cossun öljypohja suoraan..
ja tolleen tein välikopan koneen öljypohjan http://s68.photobucket.com/albums/i2/me ... CT0462.jpg
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6544
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re: Cossun öljypohja mk1 escoon

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ma Heinäkuu 25. 22:03:42 2011

Joo hoksasin kanssa kun tajusin paloseinän ja kiinnikkeiden paikat. Mallasinkin jo konetta sinne. Mut onpahan nyt topikki tästäkin.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Re: Cossun öljypohja mk1 escoon

Viesti Kirjoittaja mettis » Ma Heinäkuu 25. 22:13:27 2011

Jallu kirjoitti:Joo hoksasin kanssa kun tajusin paloseinän ja kiinnikkeiden paikat. Mallasinkin jo konetta sinne. Mut onpahan nyt topikki tästäkin.
koneenkorvat ja laatikon kannakekin valmiina jo, jopa keppi sopii reikäänsä.
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Re: Cossun öljypohja mk1 escoon

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Tammikuu 22. 16:22:49 2012

Käykö sitten Cossun imuputki/öljysuihkut RS2000 öljypohjan kanssa?

Yhteenveto siis on, ettei muokkaamaton Cossun pohja käy cup palkin kanssa, ellei siirrä konetta taaksepäin tai viilaa palkkia?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Re: Cossun öljypohja mk1 escoon

Viesti Kirjoittaja adh » Su Tammikuu 22. 17:16:51 2012

Arska kirjoitti:Käykö sitten Cossun imuputki/öljysuihkut RS2000 öljypohjan kanssa?

Yhteenveto siis on, ettei muokkaamaton Cossun pohja käy cup palkin kanssa, ellei siirrä konetta taaksepäin tai viilaa palkkia?

ei käy. imuputkea pitää jatkaa ja sihdin korkeutta muuttaa.
ford escort´79 tic

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Re: Cossun öljypohja mk1 escoon

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Tammikuu 22. 17:33:36 2012

Peltipohjasta sitten varmaan alamme työstämään sopivaa.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Re: Cossun öljypohja mk1 escoon

Viesti Kirjoittaja adh » Su Tammikuu 22. 21:35:49 2012

Arska kirjoitti:Peltipohjasta sitten varmaan alamme työstämään sopivaa.
taitaa silti tulla eteen imuputken jatkaminen, tulee etupalkki niin hyvin tielle.
ford escort´79 tic

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Re: Cossun öljypohja mk1 escoon

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Tammikuu 22. 21:59:42 2012

Niin kyllä, tietääpä nyt että ei sitten turhaan osta kallista alupohjaa minkä hitsailuun ei itsellä ole edes laitteita. Tästä se lähtee.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

wex4
CRSC jäsen 2015
Viestit: 285
Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
Paikkakunta: 09-area border guard

Re: Cossun öljypohja mk1 escoon

Viesti Kirjoittaja wex4 » Su Tammikuu 22. 22:27:10 2012

adh kirjoitti:raidetankojen kulmat menee persiilleen, kun ne meinaa mennä jo vakio kiinnitykselläkin madaltaessa.
?
Tehtiin yhteen Escoon muutos, -raidetanko alas ja eteen päin. suunnilleen samaan linjaan alatukivarsien kanssa. (ackerman kulma, alunperin rengas ala/ylä 40mm, nyt 2mm).
Samalla 2wd muutos palkkiin.
olin tyytyväinen käytökseen ja auton omistajakin. Kellokin tykkäsi ahvenistolla. autolla ajeltu viitisen vuotta, ilman moitteen sanaa.
no tietysti jossain parkkipaikka kääntelyssä huomaa.
Järjen loppuessa, periaatteet alkaa ja periaatteen vuoksi...

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Re: Cossun öljypohja mk1 escoon

Viesti Kirjoittaja adh » Su Tammikuu 22. 23:14:33 2012

wex4 kirjoitti:
adh kirjoitti:raidetankojen kulmat menee persiilleen, kun ne meinaa mennä jo vakio kiinnitykselläkin madaltaessa.
?
Tehtiin yhteen Escoon muutos, -raidetanko alas ja eteen päin. suunnilleen samaan linjaan alatukivarsien kanssa. (ackerman kulma, alunperin rengas ala/ylä 40mm, nyt 2mm).
Samalla 2wd muutos palkkiin.
olin tyytyväinen käytökseen ja auton omistajakin. Kellokin tykkäsi ahvenistolla. autolla ajeltu viitisen vuotta, ilman moitteen sanaa.
no tietysti jossain parkkipaikka kääntelyssä huomaa.

Autossa taisi olla vielä aika reilu maavara, jos oli vara laskea hammastankoa.. reilulla madalluksella täytyy tukivarren kiinnityspisteitä nostaa.
ford escort´79 tic

wex4
CRSC jäsen 2015
Viestit: 285
Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
Paikkakunta: 09-area border guard

Re: Cossun öljypohja mk1 escoon

Viesti Kirjoittaja wex4 » Su Tammikuu 22. 23:54:52 2012

adh kirjoitti:

Autossa taisi olla vielä aika reilu maavara, jos oli vara laskea hammastankoa.. reilulla madalluksella täytyy tukivarren kiinnityspisteitä nostaa.
Joo vain 2.5" madallus, onhan se korkea, kaverin -74 camaro tais olla vakiona matalampi.siit saa vieläkin kuulla :cha
Mut tohon vahingossa ajauduttiin tuon öljypohjan muutoksen edetessä.
Järjen loppuessa, periaatteet alkaa ja periaatteen vuoksi...

Vastaa Viestiin