Välikoppa, vanteet, spaserit ja etunavat?

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Maksalaatikko
Viestit: 1308
Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
Paikkakunta: Espoo

Välikoppa, vanteet, spaserit ja etunavat?

Viesti Kirjoittaja Maksalaatikko » Ti Tammikuu 31. 15:00:36 2012

Niin, nyt meinaa tulla harmaita hiuksia vanteiden kanssa. Mulla on OZin vanteet joihin alunperin kuuluu OZin spaserit (35mm paksut). Ja kun etutolpat muuttui kynäjouselliseksi, niin eipä mahdu enää vanteet paikoilleen ja takana sama homma. OZilta ei saa edes samanlaisia enää, saatikkaan leveämpiä. Ja eikös nyt ole niin, että mitään erillisiä spasereita ei saa laittaa, oli ne sitten valmistettu missä/miten tahansa?

Ongelma ratkeis varmaan helpommin jos sais omilla mitoilla etunavat jostain. Tekeekö tälläsiä kukaan tai mistä vois kysellä? Itseasiassa tässä samalla tuli mieleen, että onko gr4:n etunavat 10mm puoleltaan leveämmät (jostain ehkä joskus näin lukenut)..

Takavanteiden kanssa tämä ei ole yhtä haastava, kun itse akselikin on leveämpi kun alkuperäinen. Tämä vois mennä, jos otan takanta kynäjousesta kevennin jousen hiluineen pois..

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Välikoppa, vanteet, spaserit ja etunavat?

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ti Tammikuu 31. 18:37:48 2012

katukäytössä EI saa olla

ei irrallisia ei pultattavia ei hitsattuja

joskus kuullut että jos on vannevalmistajan tekemät ja ikäänkuin kuuluvat osana siihen on joskus konttorilla hyväksytty.

mutta ei varmasti tässä läänissä ainakaan.

toivotan onnea orkkis osien löytämiseen ja niihinkin jotain tokumenttiä esson paperi ei varmaan riitä.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Maksalaatikko
Viestit: 1308
Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
Paikkakunta: Espoo

Re: Välikoppa, vanteet, spaserit ja etunavat?

Viesti Kirjoittaja Maksalaatikko » Ke Helmikuu 1. 12:27:09 2012

Mites etunavat eroaa toisistaan, eli pikkutolpan, RS2000:n ja 3000:n caprin? Ja mihis tolppaan Bilsteinin tolppa perustuu? Ainakin laakereissa on eroja.

Group4 speksin mukaset navat vaikuttas olevan 10mm/puoli leveämmät, mutta vielä pitäis selvittää mitkä tilaa. Noita kun saa stantardi pulteille ja laakereille sopiivia sekä vielä mallit escort mk 1/mk 2, rs2000 ja 3.0 capri..

TVR
Viestit: 1469
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: Välikoppa, vanteet, spaserit ja etunavat?

Viesti Kirjoittaja TVR » Ke Helmikuu 1. 13:52:44 2012

Tuolta saa mittojen mukaan escorttiin navat http://www.directa.fi/yritykset/6123331 ... ari+Luiro/
Mulla ja Henkun eskoissa on mm. Karin tekemät navat.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Välikoppa, vanteet, spaserit ja etunavat?

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Helmikuu 1. 15:17:36 2012

Maksalaatikko kirjoitti:Mites etunavat eroaa toisistaan, eli pikkutolpan, RS2000:n ja 3000:n caprin? Ja mihis tolppaan Bilsteinin tolppa perustuu? Ainakin laakereissa on eroja.
Kaikissa on keskenään eri laakerit ja olka-akselit.
Bilsteinin tolppa perustuu ns. RS2000 -tolppaan.
Löytyy mm. malleista Capri mk1 1,6 gt - 3,0 gt, mk2 1,6 - 2,8i. Escoissa taasen TC, Mexico, RS -mallit.

Ns. 3-litraisen Caprin tolppa löytyy mk2 3,0 -malleista (mk1 3,0 -73 facelift?). Tunnistaa jarrulevyn kiinnityksestä; pulttien kannat näkyvät pyörän pinnapulttien väleissä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Maksalaatikko
Viestit: 1308
Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
Paikkakunta: Espoo

Re: Välikoppa, vanteet, spaserit ja etunavat?

Viesti Kirjoittaja Maksalaatikko » Ke Helmikuu 1. 15:56:33 2012

Ok, hieno homma. Luiroa en vielä saanut kiinni, mutta pitää koittaa myöhemin. Täytyy nyt ihan ensiksi selvittää mitä mieltä konttorilla on noista vanteisiin kuuluvista spasereista. Jos nämä saa laittaa, niin napoihin riittää 5 millin levennys. OZin maahantuonnista olen myös tätä teidustellut ja on ihan aluperin vanteisiin kuuluneet. Kait tuolta jonkun lapunkin saa, jos konttorilla ei usko.

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Välikoppa, vanteet, spaserit ja etunavat?

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ke Helmikuu 1. 20:02:42 2012

pointsit luirolle jos tarvit puol metrii leveet navat niin saat tai hitusen kapeammat.

tehny paljon osia mun autoon.
ihmeellinen kyky mestarilla löytää just tarvittava osa sieltä metallimöykyn sisältä
Karin sorvi pukkaa esiin bilstein, napa, jarru, Watt, Atlas Gr.4 ym ym ym opel N ja A osia suosittelen

ja tietysti myös omilla mitoilla toive toteutuu
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Maksalaatikko
Viestit: 1308
Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
Paikkakunta: Espoo

Re: Välikoppa, vanteet, spaserit ja etunavat?

Viesti Kirjoittaja Maksalaatikko » To Helmikuu 2. 12:34:11 2012

Onko tälle Luirolle sellasta numeroa josta saa kiinni? Fonectat ja yms. muut antaa numerot 0443500441 ja 065575704. Kännykkä numero ei mene mihinkään ja tuosta toisesta ei vastaa kukaan..

TVR
Viestit: 1469
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: Välikoppa, vanteet, spaserit ja etunavat?

Viesti Kirjoittaja TVR » To Helmikuu 2. 13:41:50 2012

Maksalaatikko kirjoitti:Onko tälle Luirolle sellasta numeroa josta saa kiinni? Fonectat ja yms. muut antaa numerot 0443500441 ja 065575704. Kännykkä numero ei mene mihinkään ja tuosta toisesta ei vastaa kukaan..
Koitas 0503304031

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Re: Välikoppa, vanteet, spaserit ja etunavat?

Viesti Kirjoittaja pablo » To Helmikuu 2. 14:06:45 2012

Ei mkään ihme ole jos ette saa Luiroa kiinni.. Pätevä mies tekee kyllä. Mullakin oli Escossa sen tekemät navat. Toi sen kiinni saaminen riippuu vaan yleensä kuun asennosta :roll:

-Anssi
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

TVR
Viestit: 1469
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: Välikoppa, vanteet, spaserit ja etunavat?

Viesti Kirjoittaja TVR » To Helmikuu 2. 15:44:15 2012

pablo kirjoitti:Ei mkään ihme ole jos ette saa Luiroa kiinni.. Pätevä mies tekee kyllä. Mullakin oli Escossa sen tekemät navat. Toi sen kiinni saaminen riippuu vaan yleensä kuun asennosta :roll:

-Anssi
Näinhän se meinaa välillä olla :)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Välikoppa, vanteet, spaserit ja etunavat?

Viesti Kirjoittaja jjs » To Helmikuu 2. 15:46:35 2012

TVR kirjoitti:
pablo kirjoitti:Ei mkään ihme ole jos ette saa Luiroa kiinni.. Pätevä mies tekee kyllä. Mullakin oli Escossa sen tekemät navat. Toi sen kiinni saaminen riippuu vaan yleensä kuun asennosta :roll:

-Anssi
Näinhän se meinaa välillä olla :)

En kehdannut tätä samaa kirjoittaa mutta vahvistetaan kokemuksella :D
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Maksalaatikko
Viestit: 1308
Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
Paikkakunta: Espoo

Re: Välikoppa, vanteet, spaserit ja etunavat?

Viesti Kirjoittaja Maksalaatikko » To Helmikuu 2. 15:59:29 2012

Koitas 0503304031
Sama homma tämän kanssa. Valitsemaanne numeroon ei saada yhteyttä..

TVR
Viestit: 1469
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: Välikoppa, vanteet, spaserit ja etunavat?

Viesti Kirjoittaja TVR » To Helmikuu 2. 16:22:22 2012


Maksalaatikko
Viestit: 1308
Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
Paikkakunta: Espoo

Re: Välikoppa, vanteet, spaserit ja etunavat?

Viesti Kirjoittaja Maksalaatikko » Ke Helmikuu 8. 17:02:50 2012

Täytys saa sen verta itsestään irti, että kävis konttorilla tiedustelemassa spasereiden kohtaloa. Jos ne saa olla, niin sit selviää 5mm levennyksellä/puoli. Jos taas ei, niin sit on oltava 40mm/puoli.

Aikas suolanen hinta Suomessa noilla navoilla. Burttonilla oli joku 52 puntaa veroineen/kpl ja täällä 132eur...

Maksalaatikko
Viestit: 1308
Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
Paikkakunta: Espoo

Re: Välikoppa, vanteet, spaserit ja etunavat?

Viesti Kirjoittaja Maksalaatikko » Ke Helmikuu 15. 21:20:28 2012

Asia tuli harvinaisen selväksi. OZin spaserit on lailliset, mutta setti on aina auto ja vannesarja kohtainen. Eli escorttiin ei löydy väksymis papereita, se siitä sitten. Vanteet on aikoinaan uutena ostettu Xsaraan ja ei edes tuolle löytynyt OZilta lupalappuja. Tais myyjä porata hanuriin jo tuolloin....

Vastaa Viestiin