Ohc:n Burtonin BF63 nokka-akselin ajoitus

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Hoppamiäs
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Ohc:n Burtonin BF63 nokka-akselin ajoitus

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » Ma Syyskuu 10. 9:43:46 2012

Huomenta.

Otsikon mukainen nokkakeppi on nyt tohon ohc:n vaihdettu ja ajoitus on vielä tekemättä. Astelevyä ei ole joten osaiskos joku sanoa ihan milleinä paljonko imuventtiilin kuuluis olla auki vaihtokohdassa että toimis parhaiten?
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Ohc:n Burtonin BF63 nokka-akselin ajoitus

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Syyskuu 10. 17:38:27 2012

Hae 6.2-6.4 mm paikkeilta yläkuolokohdassa kokonaisnosto; siis molemmat yhteensä.
/ suositus 3.6 mm imu ja pako 2.6 mm, välys .25 mm
Mikä on "vaihtokohta"? YKK/TDC ilmeisesti.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Hoppamiäs
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Re: Ohc:n Burtonin BF63 nokka-akselin ajoitus

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » Ma Syyskuu 10. 18:28:31 2012

Juu eli yläkuolokohtaa meinasin tällä vaihtokohdalla.
Venttiili välykset on sen 0.25mm.
Kansi on muokattu 2.0i aihiosta josta otettu 2mm siivu pois ja vakio nokkapyörällä molemmat venttiilit oli auki 3,1mm YKK:ssa eli aika hyvältä vaikuttais. Nyt sit vaan säätö kohdalleen niin pääsee loppuviikosta koittaa mitä tosta irtoo penkissä.
Kiitos tiedosta jälleen kerran.
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Re: Ohc:n Burtonin BF63 nokka-akselin ajoitus

Viesti Kirjoittaja SHR » Ma Syyskuu 10. 22:29:00 2012

Jos ei ajoita asteina, niin yleinen tapa ilmoittaa ajoitus on paljonko imu auki ykk:ssa. Pako tulee ohc ssa vähän niinkuin mukana...

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Ohc:n Burtonin BF63 nokka-akselin ajoitus

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Syyskuu 11. 8:35:14 2012

jjs kirjoitti:suositus 3.6 mm imu....
No oli se imu tdc:ssä mainittu.
Ilmoitin kaiken tiedon jota tuosta kepistä oli tallessa. Liikaa tietoa varmaankin.
Tuo yhteenlaskettu kokonaisnosto onkin kyllä enemmän infoksi niille jotka teetättävät nokkia ja taiteilevat overlapin kanssa. Maurin juttuja oli jos muistan oikein.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin