Granada + zetec kysymyksiä

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

hoopee
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 4845
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa
Viesti:

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hoopee » Pe Toukokuu 17. 0:47:17 2013

Miksiköhän virtalukolla starttipiuhaan tulee jännite jo run-asennossa (II)?
Eli vekotin haluaa startata pykälää liian aikaisin? Starttipiuha hoitaa tuossa setupissa herätteen virkaa zetecin startin releelle.
OHC:n aikana homma vielä toimi moitteetta.

Taidanpa aamulla käydä hakemassa starttinappulan varaosaputiikista. Sillähän tuo pitäs hoitua ainakin.

hoopee
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 4845
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa
Viesti:

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hoopee » Pe Toukokuu 17. 13:40:57 2013

hoopee kirjoitti:Miksiköhän virtalukolla starttipiuhaan tulee jännite jo run-asennossa (II)?
Eli vekotin haluaa startata pykälää liian aikaisin? Starttipiuha hoitaa tuossa setupissa herätteen virkaa zetecin startin releelle.
OHC:n aikana homma vielä toimi moitteetta.

Taidanpa aamulla käydä hakemassa starttinappulan varaosaputiikista. Sillähän tuo pitäs hoitua ainakin.
Laitoin diodin startti-kohdasta lähtevään johtoon ja virtalukon ja diodin välistä varastin lähdön zetecin starttireleelle. Tuntuu toimivan.
Ei viitsi katkaista piuhaa kun ei oikein käryä mitä kaikkea tuo starttaus-asento ohjaa. Ilmeisesti kytkee ainakin penkilämmittimet pois käytöstä starttaamisen ajaksi. Taitaapi olla, että mulla on väärä oletus ohc:n starttipiuhasta startin päästä. Hupsista!
Seuraava haaste saada bensapumpulle virtaa. Voip olla että jäänyt monitorointi karva kytkemättä eculle. Suoralla virralla pumput toimii.

hoopee
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 4845
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa
Viesti:

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hoopee » Pe Toukokuu 17. 15:42:09 2013

Höpöttely jatkukoot!
Ei ollut monitoroinnin johdossa vika.
Vähän aikaa raapi viimeaikoina niin tyhmältä tuntunutta päänuppia (minä mitään noista sähköistä ymmärrä) niin asennusvirhe löytyi.
Ajoneston ledin maadoitus ja bpumpun releen maadoituksen saman väritset johdot ristissä eculta lähtiessä, pinnit 42 ja 54.
Nyt vilkkuu ledikin niinkuin muistelen sen tehneen mondeossa. Run-asennossa pumputkin pyörähtää.

Seuravaan ropleeman metsästys jatkukoot!

focus
Viestit: 600
Liittynyt: Su Joulukuu 20. 10:21:46 2009

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja focus » Pe Toukokuu 17. 17:00:13 2013

Hienoja nuo sähköhommat tosiaan,löyty eilen scorpiosta joku hälyn johto takaikkunasta mikä oli korissa kiinni,tiiä vaikka löyty akun purkautumisen syyt.
Muuten toimii kaikki sähkönamut,jotain positiivästä sentää tuossa autossa on.Tsemppiä projektiin hoopee :burn

Jos granu kaipaa uutta maalipintaa niin niin ajele auto tänne Liminkaan niin laitetaan vehkeet kiiltämään :D Vähän ohi aiheen mutta päätettiin just että maalataan corppari valkoseksi,jotain kivaa vannetta ja niin matalaksi että pilalla on :lol: Tavote oli myydä auto voitolla mutta ne on menny vituiksi ne suunnitelmat,ja vielä klubilaiselta ostettu :green:
Ford Mondeo 2.2 titanium x sport
Ford Mondeo +600tkm
Ford Sierra Cosworth 4x4
Ford Taunus 20m -65.Valmis 201?

hoopee
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 4845
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa
Viesti:

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hoopee » Pe Toukokuu 17. 19:08:46 2013

Kyllähän tuo kaipaa peltiä ja maalia...kaikki aikanaan :lol:

Oli jäänyt näköjään kone(kin) kiinnittää apurunkoot.
Tai vieläkin jäi mutterit kiristämättä. Saa nähdä muistaako.

Pikku parin illan rojekti...kannata ees seisontaan laittaa :evil:
Kyllä tää vielä voitolle kääntyy (paitsi taloudellisesti).

hoopee
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 4845
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa
Viesti:

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hoopee » Pe Toukokuu 17. 22:55:36 2013

Zetec lähti käyntiin! No muutamaan otteeseen piti sammuttaa nyppäämällä ecun releen sulake irti.
Voisko olla jumiva virtalukon pohja vai mistä lie aiheutuva?

Puhallin ei pelaa.
Varmaan johto vikaa moottorin päässä kun pitänyt puhaltimen koteloa kopeloida moneen kertaan. Sulake ok ja saman sulakkeen kautta pyyhkijät toimii.

Bilteman jengamittari ei heilu.
Saakohan sitä tuolla ecun REV-ulostulosta toimimaankaan? Kellään kokemuksia?

Nopeusmittari ei pihakokeilun perusteella osoita elon merkkejä. Tuosta laatikosta ei kyllä haluakaan onko toiminut aiemmin. Laatikko evakuitu välikopparojektista eli ajokokemukset puuttuu.
Saako rapsuteltua kuntoon auton alla maatessa?

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6036
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Sine » La Toukokuu 18. 0:15:50 2013

hoopee kirjoitti:Zetec lähti käyntiin!
No niin, onnea!

Muihin juttuihin en osaa auttaa... :-/

hoopee
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 4845
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa
Viesti:

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hoopee » Su Toukokuu 19. 15:27:38 2013

Sine kirjoitti:
hoopee kirjoitti:Zetec lähti käyntiin!
No niin, onnea!
Muihin juttuihin en osaa auttaa... :-/
Tää on hauskaa kun on enemmän intoa kuin ajatusta.

Eli blacktopin ecussa on lämpömittarille output.
Onko kellään hajua mitä outputista tulee ulos? Lämpötilan mukaan muuttuva vastus vaiko jännitettä?
Tuossa blacktopin termarikotelossa ei ole kuin yksi lämpötila-anturi enkä tietenkään kohdannut vesikiskoon hitsata
kierreholkkia ohc:n omalle lämpötila-anturille. Sais lämpömittarin toimiin suht. helposti sillä.

Starttausropleemi johtu varmaankin siitä, että kytketty väärä piuha eli ohc:n startin solenoidin johto.
Missähän se startin piuha sitten luuraa? Lattaliittimellä varustettu johto edelleen hukassa.

Satunnainen sammumattomuus sama homma.
Teoria: kun laturin lataus lähtee päälle niin nykyisessä kytkennässä run+start piuhaan tulee jännite myös muualta kuin virtalukon kautta.
Täytyy kaivaa piuha suoraan virtalukolta ja uusi yritys.

Orkkislootasta kävin nopeumittarin rattaan ottamassa irti harjoituksen vuoksi.
Korkki pois ja akseli ulos. Korkki oli erittäin tiukassa, mutta onnistunee laatikon ollessa autossa paikoillaan.
Type9 kusee öljyä nopeusmittarin vaijerin juuresta. Eli mitä sieltä puuttuu?
Stefa uupuu tai on rikki ellei peräti koko akseli jäänyt maailmalle.
Tuon ikäisessä kärryssä nopeusmittari ilmeisesti vain mukavuusvaruste eli ei tartte toimia katsastuksessa?

Positiivistäkin: zetec ohjaustehostimepumppu naitettu granadan itse huollettuun hammastankoon ja paineletku tehty helmiliitoksilla vanhoja liittimiä käyttäen painekatkaisijan kera.
ainakaan vielä ei ole atf:t lentänyt kartanolle!

hoopee
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 4845
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa
Viesti:

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ma Toukokuu 20. 23:46:38 2013

hoopee kirjoitti:Eli blacktopin ecussa on lämpömittarille output.
Onko kellään hajua mitä outputista tulee ulos? Lämpötilan mukaan muuttuva vastus vaiko jännitettä?
Vastustahan sieltä. Tallissa vähän alta 20C ja virrat päälle -> noin 4,5kOhm
hoopee kirjoitti:Satunnainen sammumattomuus sama homma.
Teoria: kun laturin lataus lähtee päälle niin nykyisessä kytkennässä run+start piuhaan tulee jännite myös muualta kuin virtalukon kautta.
Täytyy kaivaa piuha suoraan virtalukolta ja uusi yritys.
Johto siirretty lähtemään heti virtalukolta. Ei parannusta tilanteeseen. Ken kertoo mikä mättää?
hoopee kirjoitti:Positiivistäkin: zetec ohjaustehostimepumppu naitettu granadan itse huollettuun hammastankoon ja paineletku tehty helmiliitoksilla vanhoja liittimiä käyttäen painekatkaisijan kera.
ainakaan vielä ei ole atf:t lentänyt kartanolle!
Ja paskat! Ainakin pumpun pään liitos oli löyhällä. Toivottavasti kiristys auttaa.

Jo nyt moottori makaa hammastangon päällä. Lähtötilanteessa rakoa oli noin 15mm.
Uuden kumit varmaan helpottaa tilannetta. Vielä ei viitsisi korvakkoja alkaa muuttamaan, mutta mahdollista sekin.

hoopee
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 4845
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa
Viesti:

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ti Toukokuu 21. 14:55:04 2013

hoopee kirjoitti:
hoopee kirjoitti:Satunnainen sammumattomuus sama homma.
Teoria: kun laturin lataus lähtee päälle niin nykyisessä kytkennässä run+start piuhaan tulee jännite myös muualta kuin virtalukon kautta.
Täytyy kaivaa piuha suoraan virtalukolta ja uusi yritys.
Johto siirretty lähtemään heti virtalukolta. Ei parannusta tilanteeseen. Ken kertoo mikä mättää?
Pientä tutkimusta tutkimistyön lomassa.
Oiskos ratkaisu tässä:
Turbosports foorumilla alladdin kirjoitti:I have traced the "no stop" issue to a 5v feed back from the alternator via the ign light circuit, this is enough to latch the relay on.
Fitted the diode in the ign light line and it now starts and stopps on the key

hoopee
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 4845
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa
Viesti:

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ke Toukokuu 22. 23:26:29 2013

Mondeon ja Granadan sähkökaavioita tuli tutkittua.
Mondeossa latauksen merkkivalolla diodi mittaristossa ja granadassa ei. Johdon väliin lisätty diodi.
Nyt tuntuis sammuvan virta-avaimesta. Ei huono!

Tarvikeliikkeestä hommasin eilen lierioeristimet eli moottorin tukikumit kokoa 75x50xM12.
Korvakkoja piti käyttää pöydällä ja suurentaa reikiä.
Nyt istuu kone vähän paremmassa ryhdissä ja jämäkämmin. Toivotaan, että tuo eliminoi öljypohjan ja ohjaustehostimen kosketteluyritykset.
Itse tein hieman korkeamman öljypohjan mitä maksalaatikko teki omaan rojektiinsa.
Imuputken kanssa pääsin helpommalla, mutta tuossahan se luonnollisesti pikkasen kostautuu.

Ei kellään ohc:n moottorin lämpöanturin vastusarvoja ole tiedossa?

Vaihdeloota tuntuu kusevan öljyä. Pitikin mennä välikopan mukana tullut laatikko tuonne laittamaan ilman tiivisteremonttia...

Kardaanin kumilimppu pitänee vaihtaa. Nykyinen ei kovin kauaa taida kestää :burn


Vissiin pitää tämä stoori siirrellä tuonne rojekti osioon... :green:

hoopee
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 4845
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa
Viesti:

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hoopee » Su Kesäkuu 2. 0:38:35 2013

Granadan omalle ignition power (I) releelle tehty ohitusleikkaus. Nyt menee releen yks nasta (86) maihin ja johan toimii puhallin ja töötti. Eli starttiasennon piuha otettu pois. Alunperin hoitanut varmaan maadoituksen startin kautta kun startti ei pyöri. Ja starttia pyöritettäessä releen maadoitus pois -> ylimääriset sähkölaitteet kytkeytyy pois starttaamisen ajaksi.

hoopee
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 4845
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa
Viesti:

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hoopee » Pe Kesäkuu 7. 16:52:09 2013

Onko kenelläkään tietoa Granadan pakoputken keskipätkän saatavuudesta?
Autohan on sedan vuosimallia -82 ja alunperin 2.0 ohc moottorilla.
Takapöntön sain tilattua tarvikeliikkeestä, mutta väliosa jäi löytymättä.

Sierra XR
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 7971
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Pe Kesäkuu 7. 19:00:26 2013

höpönetin sivuilta:

Tuote
14-2538
Nimike
*Väliosa Granada
Hinta
44.90 €
4-syl OHC ja Diesel: Väliosa pöntöllä 2,0-OHC ->82
4-syl OHC ja Diesel: Väliosa pöntöllä Diesel
Tuotteen 14-2538 varastosaldo:

KUOPIO:1

eli 1kpl pitäis olla Kuopion Motonetissä.

sitä en tiä mitä eroa on -83-85 ohc:n väliosassa mutta semmosta ei ole missään ja voi olla että noissa ei oo edes eroa tai vuosimallit on väärin tms. mutta toi on ainoo vaihtoehto.

vähiin käy ranatan osat,ei varmaan lohduta yhtään että viime syksynä meni romua paaliin,mm. ohc ranatan osia ja oikeestaan ruosteeton/vaihdettu pakoputkistokin kun ei tuntunut kenellekään kelpaavan ohc:n osat :roll:

hoopee
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 4845
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa
Viesti:

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hoopee » Pe Kesäkuu 7. 19:11:02 2013

Sierra XR kirjoitti:h4-syl OHC ja Diesel: Väliosa pöntöllä 2,0-OHC ->82
4-syl OHC ja Diesel: Väliosa pöntöllä Diesel
Nii-in...mitähän eroa lienee. Onkos tuo ykköskuorisen putki?
Täytynee metsästää nettiluetteloita jos löytys.

No tiistaina pitäs olla koko päivä Stalatubella tekemässä putkea eräästä uudesta teräslajista...tulee vain kanttiputkea :lol:

Sierra XR
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 7971
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Pe Kesäkuu 7. 19:44:11 2013

ykköskuorinen on alustaltaan lähes sama ellei täysin sama eli kaiken järjen mukaan ton pitäis sopia ja toisekseen ykköskuorihan on -72-77,kakkoskuori -78-81 ja kolmonen -82-85 :wink:

hoopee
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 4845
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa
Viesti:

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hoopee » La Kesäkuu 8. 10:40:05 2013

Päästömittauksissa HC korkea n. 250...happi samoin korkea 7% (kikkailtiin lappu n. 4%).
Jonkun kerran pikkasen poksahtanut putkessakin.

Äsken vaihdoin tulpat veturimieheltä ostetun kannen mukana tulleisiin eripari Motorcrafteihin.
Tulpanjohdoista mittasin vastukset. Johdot mallia tarvike Retrofordilta.
Noin 7,5kOhm paitsi 2.pytyn johto tuplat. Orkkispiuhat n. 6,3 kOhm.
Kakkosen johdon vaihdoin alkeperäseen. Orkkis piuhat istuu n. 100% paremmin paikoilleen.
Herkemmin tuntu ottavan kierroksia.

hoopee
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 4845
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa
Viesti:

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hoopee » Su Kesäkuu 9. 22:16:39 2013

Hyvin tuntuu Granada kulkevan.
Kolmosella kelaa vauhtia n 140km/h gps:llä mitattuna.
Moottorijarrutuksissa paukuttaa putkessa, mutta paikoillaan ollessa sitä ei tapahdu.
Ettei vain joku suuttimista vuotais?
Onhan tuo kone seisonut hetken ja imusarja ollut irrallaan. Nykybensan säilyvyyden tietää kaikki.
Pitäskö joku puhdistusaine lorauttaa tankkiin?

Tankinpohjalla ollut joku litra lisäaineellista bensaa jäljellä.
Laimennettu oikealla, mutta talven vanhalla bensalla 12litraa ja nyt ennen ajeluita tankattu täyteen mittarista.

Tosin puolapaketin liitimestä mitattasin 1,1ohm molemmista reunimmaisita pinnestä keskimmäiseen. Haynesin mukaan pitäs olla jotain 0,4...0,55ohm. Tosin käytössä joku halppis mittari.

pussihousukysymys: Mikä polttimo puhaltimen käyttökatkaisimessa?

hoopee
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 4845
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa
Viesti:

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ti Kesäkuu 11. 16:54:41 2013

Sierra XR kirjoitti:ykköskuorinen on alustaltaan lähes sama ellei täysin sama eli kaiken järjen mukaan ton pitäis sopia ja toisekseen ykköskuorihan on -72-77,kakkoskuori -78-81 ja kolmonen -82-85 :wink:
Pätkä putkea pistetty tilaukseen moponetistä. Katotaan onko sinne päinkään.

hoopee
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 4845
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa
Viesti:

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hoopee » Su Kesäkuu 16. 12:07:54 2013

hoopee kirjoitti:pussihousukysymys: Mikä polttimo puhaltimen käyttökatkaisimessa?
näyttäis olevan BA7s 7V 100mA.
Kysymys onkin, että mistä löytyy?

Sierra XR
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 7971
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Su Kesäkuu 16. 13:47:40 2013

hoopee kirjoitti:
hoopee kirjoitti:pussihousukysymys: Mikä polttimo puhaltimen käyttökatkaisimessa?
näyttäis olevan BA7s 7V 100mA.
Kysymys onkin, että mistä löytyy?
jaa,kyllä mulla on ihan 12v ja taitaa olla 2wattia semmonen metallikantainen eli vastaavan tyyppinen kun vanhoissa autoissa on vaikkapa ajovaloumpiossa parkkilamppuna (ei siis lasikantapolttimo vaan vanhempi) mutta pienempikokoinen.

ja jostain ihan perusvaraosaliikkeestä löytyy ainakin noita.

Sierra XR
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 7971
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ma Kesäkuu 24. 11:56:31 2013

Sierra XR kirjoitti:
hoopee kirjoitti:
hoopee kirjoitti:pussihousukysymys: Mikä polttimo puhaltimen käyttökatkaisimessa?
näyttäis olevan BA7s 7V 100mA.
Kysymys onkin, että mistä löytyy?
jaa,kyllä mulla on ihan 12v ja taitaa olla 2wattia semmonen metallikantainen eli vastaavan tyyppinen kun vanhoissa autoissa on vaikkapa ajovaloumpiossa parkkilamppuna (ei siis lasikantapolttimo vaan vanhempi) mutta pienempikokoinen.

ja jostain ihan perusvaraosaliikkeestä löytyy ainakin noita.
niin eli just tollanen BA7S-kantainen lamppu,muistaakseni tosiaan sen 2wattia.

en edes muistanut että tolle lampun kannalle oli tommonen tyyppi,taannoin vaan varaosakaupassa kattelin että toihan se on.

hoopee
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 4845
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa
Viesti:

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hoopee » Pe Kesäkuu 28. 15:48:12 2013

Sierra XR kirjoitti:niin eli just tollanen BA7S-kantainen lamppu,muistaakseni tosiaan sen 2wattia.
Tuollainen BA7s 12V 2W polttimo tuli investoitua. Hyvin tuntui toimivan.

hoopee
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 4845
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa
Viesti:

Re: Granada + zetec kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ke Heinäkuu 3. 15:29:13 2013

hoopee kirjoitti:
Sierra XR kirjoitti:ykköskuorinen on alustaltaan lähes sama ellei täysin sama eli kaiken järjen mukaan ton pitäis sopia ja toisekseen ykköskuorihan on -72-77,kakkoskuori -78-81 ja kolmonen -82-85 :wink:
Pätkä putkea pistetty tilaukseen moponetistä. Katotaan onko sinne päinkään.
Ja putkeahan ei ole löytynyt Motonetistä. Heidän toimittajiltakaan ei saa (no samat toimittajat kai ne on paikallisellakin varaosapuljulla).
Aamulla otin takapöntön irti. Väliputkea puhdistellessa löytyi pitsiä myös tästä väliputkesta taka-akselin kohdalta.
Ulkohalkaisija 48mm ja arvatkaa saako noilla mitoilla tee-se-itse osia?
2" 45 käyrä hommattu ja sitä leikelly tuossa suikaleiksi. Tehdään sopiva halkaisija kemppiliiman avustuksella.

Vastaa Viestiin