Escortin etupalkin madaltaminen

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Escortin etupalkin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Heinäkuu 1. 13:28:20 2013

Katselin taannoin yhtä ralliescorttia ja siinä oli etupalkin ja runkoaisan väliin laitettu n. 10mm pudotuspalat. Autossa oli worldcup palkki ja kenttikone. Miksi palkkia on alennettu?

Tiedän että ohc ja/tai type-9 asennuksen yhteydessä on palkkia pudotettu lisätilan tarpeen vuoksi, mutta tässä tuskin siitä on kyse. Miten palkin pudottaminen vaikuttaa etupään toimintaan ohjausgeometrian ja jousituksen suhteen? Samalla tietysti painopiste putoaisi ja kardaanin linja tulisi hiukan suoremmaksi. Mitä mahdollisia haittoja?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

TAp
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 1408
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Escortin etupalkin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja TAp » Ma Heinäkuu 1. 20:16:01 2013

Riippuu aika paljon siitä, mitä muuta on muutettu samassa,

Ekana tulee mieleen että kovin korkealla jousituksella saadaan tukivarret hieman normaalimpaan asentoon. Jousitus taas voi olla korkealla jos on 15" pyörät....

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Re: Escortin etupalkin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Heinäkuu 1. 21:15:31 2013

Historic vehje oli kyseessä ja 13" pyörillä, ei vakaajaa, reaktiotangoilla.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

olafu
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 4818
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Escortin etupalkin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Heinäkuu 2. 19:44:14 2013

Ääni tukivarsien asennolle. Samalla hammastankokin laskee. Korkeella alustalla kuitenkin tahtoo varret jäädä muuten aika pystyyn.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin