Escort mk1 takaiskarit

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Hoppamiäs
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Escort mk1 takaiskarit

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » Ke Heinäkuu 22. 0:01:45 2015

Eli ongelmana on tuon escortin Bilstein keltaiset iskarit jotka eivät ylety paikalleen vaikka auto on ajoasennossa. Jää noin sentin vajaaksi kiinnitys pisteestä vaikka iskari on täysin pitkänä. Autossa vakiolehtijouset ja vakio iskarinpaikat. Iskarien pituus lenkistä lenkkiin reikien keskeltä mitattuna n.41cm.
Minkä mittainen takaiskari tuommoisessa vakiona kuuluisi olla? Ja mihin noi lyhyemmät pumput on alunperin tarkoitettu?
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

pietis
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 114
Liittynyt: To Kesäkuu 2. 17:22:33 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Escort mk1 takaiskarit

Viesti Kirjoittaja pietis » Ke Heinäkuu 22. 17:25:37 2015

En ole itse koskaan mittaillu Bilstein / vakio pituuksia (eikä ole irrallaan nyt yhtään saatavilla).
Mutta itellä B:t on kyllä aina menneet paikalleen ok.
Olisko niitä sitte eri mitoituksella, todennäköisesti.

Mutta heitän tyhmänä tuollaisen että Bilsteinit laitetaan alle (aina?) madalluspalojen kanssa. Eli eikös silloin tuo mitta periaatteessa ala riittämään??

Veikkaan että et ole aikonut madaltaa autoa.

t:ip
#1103
Escort Mexico -73, projektina taas
Sierra XR4i -84 museorekisterissä
Escort 1,3 -88 museorekisterissä
Focus 1,5 Ecoboost 150, Rouvan auto
Focus 1,8TDCi WRC ed.
Muutamia sekalaisia Foordin raatoja

JTE
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 313
Liittynyt: La Joulukuu 3. 20:08:52 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Escort mk1 takaiskarit

Viesti Kirjoittaja JTE » Ke Heinäkuu 22. 21:53:51 2015

Pudotuspalojen käyttö tai käyttämättömyys ei vaikuta tohon ongelmaan .
Pikasesti mittasin yhen mk 2 iskarin pituuden , niin siinä oli asennus pituus auki vedettynä noin 54 cm .
Onko varmasti Escortin Bilsteini ?

Hoppamiäs
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Re: Escort mk1 takaiskarit

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » Ke Heinäkuu 22. 22:51:43 2015

Juu toi madalluspalojen käyttö ei tossa asiassa vaikuta kun siinä vaan nostetaan akselia ylöspäin. Oon ostanu ton setin vuosia sitten ja samassa paketissa oli myös etuiskarit jotka sopi kyllä. Ja vanhakopan sarjana ne mulle sillon myytiin. Pahus kun en ole ny auton vieressä että näkis numerot noista.
Mahtasko kellään olla irrallaan tuommosta vanhakopan iskaria (sais olla ihan joku vakioiskarikin) että sais mitattua sen reikien välin iskari pitkänä? Eli siis iskari on sitä mallia missä on silmukat molemmissa päissä...
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

pietis
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 114
Liittynyt: To Kesäkuu 2. 17:22:33 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Escort mk1 takaiskarit

Viesti Kirjoittaja pietis » To Heinäkuu 23. 22:28:40 2015

No niin, tuossa aiemmin vanha F-ryhmän ismo mietiskeli iskunvaimentajien suhdetta koriin. Mitä, eikös vakiona olekkaan iskari akselin päällä??? :cha

Löysin muuten vanhat Bilsteinit!! Mitta aukiasennossa 40,5 cm.
Ja nyt kun oikein aloin muisteleen, niin kyllä Mehikon alle uusia laitellessa piti akselia tunkata ylös että sai iskarit kiinni.

Iskarin nro 84?0773H002 (aika ruvella, ei saanu selvää).
#1103
Escort Mexico -73, projektina taas
Sierra XR4i -84 museorekisterissä
Escort 1,3 -88 museorekisterissä
Focus 1,5 Ecoboost 150, Rouvan auto
Focus 1,8TDCi WRC ed.
Muutamia sekalaisia Foordin raatoja

miha64
Viestit: 37
Liittynyt: Su Helmikuu 3. 16:38:43 2008

Re: Escort mk1 takaiskarit

Viesti Kirjoittaja miha64 » Su Heinäkuu 26. 19:14:08 2015

Mullakin tuollaaset löytyi irrallaan ja mitta on 40,5cm pitkänä,alle en ole kokeillut, kun omas on silmukka/ tappi iskarit.

Vastaa Viestiin