Escort muutoskatsastus!

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Escort muutoskatsastus!

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ke Joulukuu 1. 11:01:46 2004

Onko kukaan leimannut viime aikoina takaveto escorttia 2 litraiseksi...?
Oon kuullut jotain juttua ettei escortteja enää nykyisin saa muutoskatsastettua ellei kaikki osat(etupalkki,etutolpat jne) ole aitoja rs2000 osia...
Sitten sekin teettää ongelmia kun ovat konttorilla sanoneet että rs2000 malleissa on tuliseinä paksumpi(vaikka eihän se ole) eivätkä ole antaneet leimaa...

Onko nämä vain vääräuskoisten saarnaa vai totista totta...jos on niin omakin projekti on tuhoon tuomittu... :evil:
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

MouTine
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 9624
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Joulukuu 1. 11:07:08 2004

Ihan täyttä paskapuhetta. Vaihda konttoria jos tollasta ilmenee.
Nykyiset:
'07 CL63
'04 Mondeo 2.5i V6


Ollut joskus:
'04 MB SLK55 AMG 5.4i V8
'01 Maxima 3.0i V6
'00 Passat 2.8i V6
'99 S80 2.9i I6
'00 300M 3.5i V6
'97 Lumina 3.1i V6
'02 Omega 2.6i V6
'97 Mondeo 2.5i V6
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ke Joulukuu 1. 12:21:16 2004

eli jälleen kerran... ei muutakuin konttori vaihtoon

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » Ke Joulukuu 1. 12:38:55 2004

Itse kun kävin konttorilla, ja siellä sanottiin että taakse isot jarrut ja eteen isot tolpat, niin se on siinä.
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Re: Escort muutoskatsastus!

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ke Joulukuu 1. 12:55:28 2004

fomoco3 kirjoitti:Onko kukaan leimannut viime aikoina takaveto escorttia 2 litraiseksi...?
Oon kuullut jotain juttua ettei escortteja enää nykyisin saa muutoskatsastettua ellei kaikki osat(etupalkki,etutolpat jne) ole aitoja rs2000 osia...
Sitten sekin teettää ongelmia kun ovat konttorilla sanoneet että rs2000 malleissa on tuliseinä paksumpi(vaikka eihän se ole) eivätkä ole antaneet leimaa...

Onko nämä vain vääräuskoisten saarnaa vai totista totta...jos on niin omakin projekti on tuhoon tuomittu... :evil:
kävin kyselee näillä heinolan konttoreilla ja kyllä saa katsastettua. toisella konttorilla eivät vaadi edes isoja tolppia,riittää jäykemmät jouset.tosta tuliseinästä ei puhuttu kummallakaan asemalla.

timppaanen
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ke Joulukuu 1. 13:04:23 2004

lalli69 kirjoitti:Itse kun kävin konttorilla, ja siellä sanottiin että taakse isot jarrut ja eteen isot tolpat, niin se on siinä.
eikö käskeny vaihtaa palkkia :?:
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » Ke Joulukuu 1. 13:12:13 2004

timppaanen kirjoitti:
lalli69 kirjoitti:Itse kun kävin konttorilla, ja siellä sanottiin että taakse isot jarrut ja eteen isot tolpat, niin se on siinä.
eikö käskeny vaihtaa palkkia :?:
Ei käskeny.
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

timppaanen
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ke Joulukuu 1. 13:33:27 2004

lalli69 kirjoitti:
timppaanen kirjoitti:
lalli69 kirjoitti:Itse kun kävin konttorilla, ja siellä sanottiin että taakse isot jarrut ja eteen isot tolpat, niin se on siinä.
eikö käskeny vaihtaa palkkia :?:
Ei käskeny.
mikä konttori :?: taidan käydä siellä katsastamassa :D
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ke Joulukuu 1. 13:55:59 2004

Noniin nyt voi taas rauhassa rakennella kun tietää että saa vielä leimankin...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

dudek
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 214
Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dudek » Ke Joulukuu 1. 14:04:10 2004

Vuosi sitten muutoskatsastin mk1 escortin eivätkä tosiaan vaatineet palkkia vaihdettavaksi, sen sijaan perään vaativat rs:n pitkittäistangot.

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST

Puuhapetri
CRSC jäsen 2018
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
Paikkakunta: Pirkanmaan alue

Viesti Kirjoittaja Puuhapetri » Ke Joulukuu 1. 14:18:08 2004

Mulle valitettiin tolpista ja etujousen langan vahvuudesta jo viime vuosituhannella eli -96 ku leimasin välikoppaa 2litraselle. Leima kumminkin tuli kun sanoin että pyyhkäsenkö massaa noihin jousiin millin vahvuudelta
Cosworth 4x4 -90

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » Ke Joulukuu 1. 16:01:36 2004

timppaanen kirjoitti:
lalli69 kirjoitti:
timppaanen kirjoitti: eikö käskeny vaihtaa palkkia :?:
Ei käskeny.
mikä konttori :?: taidan käydä siellä katsastamassa :D
Seinäjoki-Nurmon konttori.
Tai taitaa nykyään olla pelkkä nurmon katsastusasema, mutta se kuitenkin mikä on minimanin vieressä.
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

samiharju
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 8011
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Joulukuu 1. 16:24:45 2004

jos eivät usko niin näytäppä tuota dokumenttia...

Mika Metsänen
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Mika Metsänen » Ke Joulukuu 1. 21:34:55 2004

Kyllähän nyt oli uudessa Spinnerissäkin mk1 escortti sillä roverin v8-tekniikalla ja jatkeena vielä neliveto. Jakolaatikko taisi olla jostain Nivasta ja prosentteja oli saman verran kun mun välikopassa pelkällä 2.0l tekniikanvaihdolla. Ja veikkaisin, että tollaiseen v8 4x4 tekniikkaan pitää vähän enemmän tehdä muutostöitä ja vaihtaa palikkaa kun 2litrasen istuttamisessa välikoppaan...

Olikos se jotenkin sillai, että muutoskatsastuksia ei saanut suorittaa yksityisillä konttoreilla ja pitää olla oman läänin konttori? Olenko väärässä?

timppaanen
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ke Joulukuu 1. 21:42:34 2004

Mika Metsänen kirjoitti:Kyllähän nyt oli uudessa Spinnerissäkin mk1 escortti sillä roverin v8-tekniikalla ja jatkeena vielä neliveto. Jakolaatikko taisi olla jostain Nivasta ja prosentteja oli saman verran kun mun välikopassa pelkällä 2.0l tekniikanvaihdolla. Ja veikkaisin, että tollaiseen v8 4x4 tekniikkaan pitää vähän enemmän tehdä muutostöitä ja vaihtaa palikkaa kun 2litrasen istuttamisessa välikoppaan...

Olikos se jotenkin sillai, että muutoskatsastuksia ei saanut suorittaa yksityisillä konttoreilla ja pitää olla oman läänin konttori? Olenko väärässä?
saa muutos katsastaa kaikilla konttoreilla
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Joulukuu 1. 22:18:34 2004

...joilla on valtuudet siihen; oli yksityinen tai ei. Kaikilla ei ole.

Lisäys: eihän nykyään ole kuin yksityisiä :oops:

On monia pikkuasemia joissa ei ole valmiuksia tehdä muuta kuin vuosileimoja.
Viimeksi muokannut jjs, Ke Joulukuu 1. 22:41:06 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ke Joulukuu 1. 22:19:59 2004

jjs kirjoitti:...joilla on valtuudet siihen; oli yksityinen tai ei. Kaikilla ei ole.
ainakaan tääläpäin en sellaista paikkaa tiedäkkään missä valtuuksia ei olisi..

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ke Joulukuu 1. 22:38:17 2004

vissiin kaikki katsastus miehet ei saa tehdä muutoskatsastuksia. ainaki täällä heinolassa mulle sanottiin ku ekan kerran kävin kyselemässsä et pitää oottaa ku se kaveri joka niitä tekee tulee takas töihin..

timppaanen
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ke Joulukuu 1. 22:51:58 2004

jjs kirjoitti:...joilla on valtuudet siihen; oli yksityinen tai ei. Kaikilla ei ole.

Lisäys: eihän nykyään ole kuin yksityisiä :oops:

On monia pikkuasemia joissa ei ole valmiuksia tehdä muuta kuin vuosileimoja.
en oo kyllä koskaan törmänny tommoseen konttoriin mutta näköjään aina oppii uutta :wink:
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

MouTine
CRSC Jäsen 2020
Viestit: 9624
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Joulukuu 1. 22:53:21 2004

m_pajula kirjoitti:vissiin kaikki katsastus miehet ei saa tehdä muutoskatsastuksia. ainaki täällä heinolassa mulle sanottiin ku ekan kerran kävin kyselemässsä et pitää oottaa ku se kaveri joka niitä tekee tulee takas töihin..
Juu, tämä pitää paikkansa. Kaikilla ei ole niihin valtuuksia. Muunmuassa Caprini leimasi kaveri joka ihan tuoreeltaan oli saanut luvat.
Nykyiset:
'07 CL63
'04 Mondeo 2.5i V6


Ollut joskus:
'04 MB SLK55 AMG 5.4i V8
'01 Maxima 3.0i V6
'00 Passat 2.8i V6
'99 S80 2.9i I6
'00 300M 3.5i V6
'97 Lumina 3.1i V6
'02 Omega 2.6i V6
'97 Mondeo 2.5i V6
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » To Joulukuu 2. 10:39:56 2004

Konttorissa, jossa minä olen käynyt, on seinällä valokuvat henkilöstöstä ja siinä on kerrottu kunkin hommat tyyliin "raskas kalusto, muutoskatsastukset ym."

Tiina Wälicoppa
Viestit: 53
Liittynyt: Ti Heinäkuu 23. 8:00:49 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Tiina Wälicoppa » To Joulukuu 2. 10:47:52 2004

Kyllähän nyt oli uudessa Spinnerissäkin mk1 escortti sillä roverin v8-tekniikalla ja jatkeena vielä neliveto. Jakolaatikko taisi olla jostain Nivasta ja prosentteja oli saman verran kun mun välikopassa pelkällä 2.0l tekniikanvaihdolla. Ja veikkaisin, että tollaiseen v8 4x4 tekniikkaan pitää vähän enemmän tehdä muutostöitä ja vaihtaa palikkaa kun 2litrasen istuttamisessa välikoppaan...

Luin tuon 4-vedon rekisteriotteen v. 2001 ja muste oli hyvin ehtinyt kuivua. Ettei olisi muutoskatsastettu viime vuosituhannella? Joka tapauksessa muutoskatsastusvaatimukset ovat oleellisesti muutuneet tuon Escon päivityksestä eli ei kannata käyttää perusteena omille oivalluksille.

Varsinainen oivallus sinänsä ja hienosti toteutettu. Oli muuten rautaisen näköinen Mk1 Escolla kuormattua traileria vetämässä... laillisesti.

Laajatkin muutokset ovat toki mahdollisia, varsinkin jos pystyy esittämään asialliset suunnitelmat ja lupahakemuksen AKElle. Katselin kaverin trailerinvetoprojektia eli avolava Transitia, jossa runko on takaa lyhennetty minimiin ja tasapainon vuoksi(?) ohjaamoa ovet mukaan lukien jatkettu 15 cm. Veikeän näköinen luomus ja varsinkin keskimoottori V8-koneella, jonka perään tulee jenkkitomaatti. Kaikki luvallisesti ja muutosprosenttien puitteissa.

Mika Metsänen
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Mika Metsänen » La Joulukuu 4. 15:52:18 2004

Juu, niinhän siinä taisikin lukea, että paperit pistetty konttorille joskus viime vuosituhannella ja silloinhan taisi olla säädökset hieman erilaiset kuin nykypäivänä.

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » La Joulukuu 4. 22:03:58 2004

Siis edellä mainittu mk1 4x4 Esco on muutettu AKE:n luvalla, ei pelkällä muutoskatsastuksella. Tämä ihan vaan selvennyksenä ettei tule väärinkäsityksiä.

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ma Tammikuu 24. 14:54:52 2005

fomoco3 kirjoitti:Noniin nyt voi taas rauhassa rakennella kun tietää että saa vielä leimankin...
meinaatko leimata heinolassa?
kävin tänään kaupungin konttorilla brendan lapun kanssa ja niille riittää pikkutolpat vahvemmilla jousilla ja ala palkista sano et heppaa siihen jotain näön vuoks ku siinä lapussa lukee et on vahvistettu. eivät kuulemma voi tietää miten on alun perin vahvistettu joten ei väliä miten sen vahvistaa..
niillä on nyt siellä konttorilla kopio siitä brendan lapusta.,

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ma Tammikuu 24. 23:04:13 2005

1.1--------> 2.0 Etu jarrut ja jouset.Perävälitys takajarrut vaihdelaatikko+kytkin
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ti Tammikuu 25. 10:04:44 2005

Vanhakoppaan 1.3-->1.6 OHC

Eteen välikoppasen levytolpat. (sanoin niidenkin ollevan alkuperäiset=GT ) :oops:
Ei muita muutoksia.
Prosentit Moottori+osa apulaitteista (muistaakseni 12.5%) 8)

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Pe Tammikuu 28. 14:57:04 2005

m_pajula kirjoitti:
fomoco3 kirjoitti:Noniin nyt voi taas rauhassa rakennella kun tietää että saa vielä leimankin...
meinaatko leimata heinolassa?
kävin tänään kaupungin konttorilla brendan lapun kanssa ja niille riittää pikkutolpat vahvemmilla jousilla ja ala palkista sano et heppaa siihen jotain näön vuoks ku siinä lapussa lukee et on vahvistettu. eivät kuulemma voi tietää miten on alun perin vahvistettu joten ei väliä miten sen vahvistaa..
niillä on nyt siellä konttorilla kopio siitä brendan lapusta.,
Hieno homma,pitää käyä siellä sitten ku auto nipussa ja puskee savua
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » La Huhtikuu 16. 14:26:55 2005

käytin escoa eilen leimalla.
-ei kattonu ala palkkia.(olin vahvikehitsannut.)
-ei kattonu etutolppia.
-jarrut mittas suurin piirtein vanteen läpi.
-ei mittaillu kallistuksen vakaajaa.
-ei ees kysyny onko tehostaja alkuperäinen.(1100,4xrumpu)

kehut sain "hyvästä työstä" mutten leimaa.
:evil: :evil: :evil:
jarrut prkle..
prosentit 26.5% jarruista ei tullu prosentteja, eikä startistakaan kun sanoin että on kentin startti :oops:
vaihdettu. vakaaja,tolpat,jarrut,laatikko+kytkin.kone+latauslaitteisto.
Viimeksi muokannut m_pajula, La Huhtikuu 16. 15:03:07 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kine
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kine » La Huhtikuu 16. 14:46:50 2005

Kuinkas muuten nuo uudet säännöt prosenteista pelaa? Kaverille oli konttorilla sanottu että jos ei halua lisää prossia esim. jarruista tai muista turvallisuuteen vaikuttavista osista, joutuu tekemään sen kanta-autokatsastuksen.. Tai näin sen ymmärsin. Puhuiko päällikkö nyt ihan sontaa vai miten on?

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » La Huhtikuu 16. 15:06:00 2005

Kine kirjoitti:Kuinkas muuten nuo uudet säännöt prosenteista pelaa? Kaverille oli konttorilla sanottu että jos ei halua lisää prossia esim. jarruista tai muista turvallisuuteen vaikuttavista osista, joutuu tekemään sen kanta-autokatsastuksen.. Tai näin sen ymmärsin. Puhuiko päällikkö nyt ihan sontaa vai miten on?
täällä toisella asemalla ois antaneet jarruista prosentit kun ei mee yli kanta auto tarkastus rajan mutta toisella konttorilla jossa sitten käytinkin vaikka siellä on vaikeempi saada leima ni eivät anna % jarruista..
ota tästä nyt sitten selvä..

Kine
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kine » Su Huhtikuu 17. 2:50:16 2005

Justiinsa. Näin vähän arvelinkin. Eli pitää kysyä joka konttorilta erikseen ja valita fiksuin. Onneksi on valinnanvaraa täällä LPR:ssa, 4 asemaa suht lähekkäin.

Curry
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Marraskuu 1. 16:34:45 2010

Re: Escort muutoskatsastus!

Viesti Kirjoittaja Curry » Su Kesäkuu 26. 20:01:20 2011

Onkohan toi palkki vaihettava kun pitäs alkaa tekemään tekniikan vaihtoa? 1.6 tekniikka ois tulossa, mut ei foordin ;) Mitenhän tarkkoja ovat nykyään katsastajat kyseisestä asiasta?

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Escort muutoskatsastus!

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ti Kesäkuu 28. 23:02:42 2011

oma esko auto MK1 -69 GT muutettu 2 litraan RS osilla -83 jolloin jokainen konttorille tulija oli aina jonkinlainen kriminaali ainakin herrojen käytös oli sen mukainen

nyt siel odottaa pullakaffit ja kaakao automaatit

rautalanka ohje mk1 mk2 esko muutos 2 litraan esim ohc

takana 9 tuuman jarrut escon tai leveempi caprin

isot tolpat edessä ei tarvi olla bilstein

normi levy edessä ei jäähytetty

jarrutehostin alkuperäinen
-jos haluaa voi laittaa isomman pääsylkyn

vaihteisto
type-9 4 tai 5 vaihteinen
rauta tai rs alukoppa

kardaani
ns. jäykkä ei tarvi olla keskellä sitä ns. täristin laakeria
Rs kardaani menee heittämällä esim ape import oulu hinnat netissä
enkku taka-akselissa oltava ns. iso laippa

vakio jäähytin

etupalkki
ns WC rallipalkki
tai vakio esko jossa vahvistukset kuvat esim brendalta

akun saa sijoittaa peräkonttiin kulmaraudasta luotettava kiinnitys

huomioitavaa
alu rs ö-pohja menee heittämällä
ns. taunus pelti 2.0 esim joutuu leikkaan ja hitsaan et sopii paikoilleen

homma ei ole tuon hankalampi

hifistelyä

jos haluaa edessä voi olla tehokkaammat jarrut vaik kossu ja takana levyt kans

taakse saa laittaa levyt ilman muutoskatsastusta
vaatimuksena on että kiinnitys rauta on pultattu taka-akseliin EI hitsattu

watt tuenta taakse ei vaadi muutoskatsastusta
panhard tuenta taakse ei vaadi muutoskatsastusta
rs tuki tangot ei vaadi muutoskatsastusta
gr.4 tyyliset vetarit saa laittaa ns kelluvat ei kannata kehua kuitenkaan siellä ääneen
konepellissä saa olla lukitus
vararengas ei pakollinen

pohjapanssari pois pois katastuksen ajaksi

hätävilkkuja ei tarvita mk1 eskossa

mittarivalot toimittava nopeusmittarin ei tarvi toimia
mittariston poisto ei lisää rosentteja niinkuin ennen ois tehny
lataus vilkku ö-valo pitkä valot löydyttävä kel, vihr, pun, sin

katukäytössä
säädettävät alatukivarret on kielletty
eut vakaajan poisto ja korvaus etureaktiotangoilla vaati luvan

satulat ei tarvi olla mallia ford
sähköinen bensapumppu helpottaa sartteja

omituista huomioitavaa

jos vahingossa muutat eskosi 1.6 ohc malliin etkä kent 1.6 joudut luopumaan takapenkistä

tarinoita ikuisen jään ja roudan maasta
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

TAp
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 1408
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Escort muutoskatsastus!

Viesti Kirjoittaja TAp » Ke Kesäkuu 29. 19:36:59 2011

Asiaa sivuten
nk. vahvistettu std etupalkki tuli tuotantoon vasta OHC:n (=RS2000) kanssa,
eli kaikki ennen kesäkuuta '73 tehdyt Mexico 1600GT:t on ollu ihan vakiopalkilla.

jos teet 1.6 OHC:tä, niin tuo ei ehkä päde.....

Vastaa Viestiin