tehostettu ohjaus mk1/2 escorttiin

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

tehostettu ohjaus mk1/2 escorttiin

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ke Tammikuu 12. 0:32:55 2005

Eli onko tietoa valmistaako kukaan valmiita tehostettuja hammastankoja 1 ja 2 koppasiin escoihin? Olen nähnyt jossain nettisivuilla sellaisen sävellyksen että sierran hammastangosta oli muokattu escorttiin sopiva mutta ei kiinnostaisi tuommoinen viritys.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

rustang
Viestit: 74
Liittynyt: Su Kesäkuu 15. 21:54:43 2003
Paikkakunta: Tallinna #888
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rustang » Ke Tammikuu 12. 10:17:03 2005

Olen netissä tavannut jonkun ooppelin säköistä systeemiä joka asennetaan rattiakseliin, kuvia asennuksesta angliaan esim. täällä:

http://www.anglia105e.co.uk/pages/mycar ... powers.asp
Escort Mk1 1973
WRX 2008

Ilkka_H
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 3614
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ke Tammikuu 12. 18:45:30 2005

Kaverin kilpuriin (mk2) laitettiin tehostettu ohjaus 2v takaperin... Kun nyt vaan muistais mistä se otettiin, hintaa oli n.2500mk
#6
Escort -75 NYT JA AINA.

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ke Tammikuu 12. 19:04:59 2005

Jos muistuu mieleen että mistä laitoitte tehostimen niin kirjoittele tähän kaikki tieto on terve tullutta
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Tammikuu 12. 22:03:32 2005

sähköinen rattiakseliin sijoitettava ohjaustehostin mielestäni paras vaihtoehto.
pystyt käyttämään nopeaa escortin hammasvälitystä.

ja saat kytkettyä napinpainalluksella tehostuksen pois jos siltä tuntuu.

mulla on sähkötehostin uudesta avensiksesta, en ole vielä mihinkään asentanut.
tehostimen ECU tarvitsee tiedot ajoneuvon nopeudesta, moottorin kierrosluvusta ja ohjauspyörän kääntämiseen tarvittavasta momentista.
näiden tietojen perusteella se laskee tarvittavan tehostuksen ajotuntuman säilyttämiseksi.
vaikka avensis painaa enemmän kuin escort ja aven ratti ilman tehostusta monin kerroin raskaampi vääntää, niin sillä ei ole merkitystä
koska rattiakselissa on tuo vääntötunnistin.
eli ohjauksen pitäis tuntua aikalailla samalta kuin avensiksessa.
tietysti pystyyhän sitä helposti huijaamaan ajonopeustiedolla.

mieli tekis pukata se tuohon f-ryhmän escorttiin, mutta ei taida mahtua sääntöihin :cry:

ehkä pienin paketti löytyy corsasta, ja siinä tais olla sama rattispoorikin kuin mk1 escossa

eikä tartte hydrauliikka pumppuja rakennella konehuoneeseen.
eikä kovin monessa tehostetussa hammastangossa ole 2,5 kierrosta linkusta linkkuun.
sitten hammastangon pitäis olla samanlevyinen kuin alunperinkin tai joutuu siirtään tukivarren kiinnitys reikiä.
ja uudemmissa autoissa järkiään hammastanko etuakselin takapuolella, mikä escoon etupuolelle asennettuna tekee autosta suhteellisen venkulan ajettavan :D
Viimeksi muokannut Brenda, Ke Tammikuu 12. 23:50:35 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Tammikuu 12. 22:10:16 2005

Brenda kirjoitti:mieli tekis pukata se tuohon f-ryhmän escorttiin, mutta ei taida mahtua sääntöihin :cry:
Kyllä muuten mahtuu! Säännöt sanovat F -ryhmän kohdalla: ohjaustehostimen saa poistaa tai lisätä, mutta alkuperäinen ohjausvaihteen kotelo tulee säilyttää... :roll:
Tuossa ei mikään ole ristiriidassa.

Joku brittilafka (rallyfab?) mainosti tekevänsä escon omiin kuoriin tehostimen (perinteisen). Jaa-a.

Vähän tuli tutkittua aihetta kun joitain vuosia sitten rikoin käteni (veneluu tohjoksi) mk2 RS:n ratissa. Nopea ohj. + ET 10 + nuoskapenkka teki tuhojaan.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Ke Tammikuu 12. 22:17:57 2005

Volvoon löytyy 1.9 kierrosta/laidasta laitaan tehostettua kisaohjausta,kaverin sprinttieskossa(asfalttiauto) on sellainen.Mutta siinä on myös volvon tolpatkin :wink:
Kummasti alkoi helpottumaan kääntäminen slikseillä,ne kun on varsin raskaat kääntää :oops:
Paljonkohan tuo sähkötehostin vaatii virtaa?
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Tammikuu 12. 22:32:28 2005

mutta kaikki mitä ei erikseen ole sallittu on kiellettyä.
eli rattiakselin pitäis vissiin olla alkuperäinen.
ja ohjaamoon ei käsittääkseni saa asentaa ajoahelpottavia laitteita.

pitäis ottaa oikeasti selvää, olis parempi muutenkin korvata rattikeihäs taittuvalla akselilla. turvallisuus ja vois kääntää ratin parempan kulmaan

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Ke Tammikuu 12. 22:45:20 2005

Kun soitat akk:n Mr.Saariolle niin se sanoo että ei onnistu,escorti on siirtymässä Historic-puolelle joten se ratti-akseli ei haittaa mitään :roll:
-Aina siellä vedotaan ettei voi ohittaa tieliikennesääntöjä,vaikka ne sen sallisi-
Joko Brenda on laittanut turvatankin autoon?,sehän tulee nyt pakolliseksi.Tuokin asia tuli vaan yhtä-äkkiä yhdessä tiedotteessa...
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Tammikuu 12. 22:51:21 2005

northwest kirjoitti: Joko Brenda on laittanut turvatankin autoon?,sehän tulee nyt pakolliseksi.Tuokin asia tuli vaan yhtä-äkkiä yhdessä tiedotteessa...
mitä v'ttua, just hitsaillu kiinnikkeet datsunin tankille. millon se on pakollinen, mikä helevetin tiedote :?

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Ke Tammikuu 12. 23:01:53 2005

http://www.ralli.net/modules.php?name=F ... pic&t=1113
Tuli mullekin "housut kintuissa" oman ss-auton kanssa :evil: :evil: :evil:
Juuri oli leikannut muutososia kun tuli tieto,ja koskee myös F-ryhmäläistä.Jos laitat oman alkuperäisen tankin(mikä on escortissa älytöntä :wink: )saa olla,muuten oltava Autourheilukäyttöön tarkoitettu(tosi selkeästi todettu akk:sta kuten huomaat tuosta keskustelusta :roll: )tankki täytettynä turvavaahdolla...-ei onneksi tarvi olla virallinen FIA-hyväksytty,nyt on myynnissä muitakin versioita.Äffäläiseen sopivaa 45Litraista myy ainakin Prostreet sopuhintaan.
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Tammikuu 12. 23:16:28 2005

ymmärsin tuosta että, kelpaa tuo datsunin tankki, ku työntää vaahdot sisään

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ke Tammikuu 12. 23:16:53 2005

offtopic: tarvitseeko escortti muka tehostinta? :)

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Tammikuu 12. 23:20:29 2005

ohc kirjoitti:offtopic: tarvitseeko escortti muka tehostinta? :)
tarvitseeko aina ottaa hiet ajamisesta, kun helpommallakin pääsee :wink:

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ke Tammikuu 12. 23:26:10 2005

Brenda kirjoitti: tarvitseeko aina ottaa hiet ajamisesta, kun helpommallakin pääsee :wink:
ei välttämättä tarvitse.. mutta ei classic escortteihin mitään tehostinta tarvita, se tehostin on ratin ja penkin välissä. Ja ompahan jotain tuntutumaan menoon kun sitä ei millään tehostimilla auteta :)

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

sr
Viestit: 48
Liittynyt: Ke Maaliskuu 10. 8:12:42 2004
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja sr » Ke Tammikuu 12. 23:27:33 2005

Brenda kirjoitti:ymmärsin tuosta että, kelpaa tuo datsunin tankki, ku työntää vaahdot sisään
Datsunin tankki kelpaa tosiaan, kun työntää ne vaahdot sisään, mutta
vaahdon saaminen on kait kiven alla. Osatoimittajat ovat kuulemma
tyhjennelleet turvatankkejaan, ja myyneet pelkät vaahdot eteenpäin,
kun vaahto on muuten ollut loppu.
Lisäksi vaahdon hinta suhteellisen korkea verrattuna halvimpiin turva-
tankkeihin. Kaveri osti juuri 8 gallonan Jaz:n turvatankin, ja hintaa tuli
postikulujen kanssa n.150€. Turvavaahto n.3€/litra, ja sitä pitäisi olla
80% tankin tilavuudesta.
#809

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Ke Tammikuu 12. 23:31:59 2005

Hmmm.Suosittelen kokeilemaan asfaltilla ajamista escortilla 2.5 välitteisellä ohjauksella ja kunnon pyörillä 8) ,ei paljon voi toista kättä irrottaa ratista mutkassa vaihtaakseen :wink: puree tollainen kunnon asfalttipyörä senverran.
-tai voi,mutta löytää itsensä äkkiä jostain nurmikolta :(
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

BATMAN
Viestit: 30
Liittynyt: Pe Heinäkuu 26. 6:46:24 2002
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja BATMAN » La Tammikuu 15. 4:07:51 2005

Rellun (ikävä kyllä) n.s. uudessa megane 2 mallissa on tollainen sähköinen tehostin ja saa aika pienellä vaivalla sovitettua johonkin autoonkin. Hintahan on sitten eri asia :?

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6544
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » La Tammikuu 15. 12:07:27 2005

ohc kirjoitti:
Brenda kirjoitti: tarvitseeko aina ottaa hiet ajamisesta, kun helpommallakin pääsee :wink:
ei välttämättä tarvitse.. mutta ei classic escortteihin mitään tehostinta tarvita, se tehostin on ratin ja penkin välissä. Ja ompahan jotain tuntutumaan menoon kun sitä ei millään tehostimilla auteta :)
Kannattaako rikkoa luita käsistä, kun pyörä osuu sopivasti penkkaan?
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

frozen
Viestit: 155
Liittynyt: To Tammikuu 19. 0:24:40 2012

Re: tehostettu ohjaus mk1/2 escorttiin

Viesti Kirjoittaja frozen » Ma Maaliskuu 17. 20:16:31 2014

Nostelen tätä ylös, josko olis asiasta jotain tuoreempaa tietoa, kuin tuolta yhdeksän vuoden takaa..

Siellä täällä näkyy ko. aiheesta aina jotain jorinaa olevan, niin koitetaan saako kuin hyvät rakennus vinkit, ehkä kuvatkin, yhden otsikon alle.

"Paras" tehostin aihio? Corsa B, C vai ihan joku muu? Korkeuden säädöllä vai ilman? Corsan viiksillä vai eskon omilla? Joku KA:n murros käy eskon, uustuotantoko, hammastangon booriin? Entä corsan akseliin? Mahdollista tehdä akseli ilman hitsausta??

Joo, Designilta löytyy valmis, mut sama ongelma(omasta mielestäni) tuolla keihäsakselilla, ettei ratin kulmaa pysty muuttamaan ja on aika tyyriskin vrt. iipeistä corsa aihio.
Ite kun tekköö, niin suap just sitä, mitä sattuu tulemaan....

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: tehostettu ohjaus mk1/2 escorttiin

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ke Maaliskuu 26. 20:20:17 2014

Säädettävä corsa tiltti ei käy kautta mahu

Tuota säädettävää metsästin aikoinaan itsekkin

Teet säädön siihen mihin eskon orkkis tulee kiinni sellainen luotettava.

Mutta omassa se on kiinteä koska tehdään omille mukavuus mitoille :green:

En nyt muista kumman ostin se toinen oli tietyllä lailla parempi siitä on pari vuotta.

Siihen on boksi josta säädät tehostus woimaa volume nuppi ja tietty on/off virta kytkin.

Se valmis paketti on bolt on.

Omassa on corsan virtalukko ja avaimet mukana koska rattilukko pitää saada toimivaksi ja lain mukaan kadulla noita ohjaus osia ei saa hitsata kiinni kautta yhdistellä.

Liitokset tehdään nivelakseleilla. Jne.

Mutta se info löytyy sieltä lontoon takapotku harraste foorumilta olikohan passion jotain.

Sori väärä info

Hahmo cossie matt foorumilta turbosport.co.uk

Siellä haku corsa electric streening tai jotain sellasta

Corsa c ja corsa b on mallit

Tässä nyt pädi alla enkä saa kopioitua valmiita linkkejä :evil:
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Vastaa Viestiin