KE-Jetronic ja b-paineen nosto/ tarkastus

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

voortman
Ylläpitäjä

KE-Jetronic ja b-paineen nosto/ tarkastus

Viesti Kirjoittaja voortman » La Lokakuu 16. 13:18:42 2004

Kertoisko joku viisaampi mistä/miten?? Auto on MB mut ei nois ruiskuis pitäis kai hirveetä eroo olla. Tuntuu vaan että ruoka loppuis tuol +180 km/h kiihdyteltäes... :?:

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » La Lokakuu 16. 13:56:41 2004

Bensansuodatin on tarkistettu?

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » La Lokakuu 16. 14:56:02 2004

Pumppu sen paineen määrittää, heiluu jossain 4-5 barin hujakoilla. Ohjauspaineeseen tuollainen bensapula enemmän viittaa, tai sitten ilmamäärämittari sekoilee. Paineet voit mitata mistä tahansa bensalinjasta, esim lisärikastimelle menevästä letkusta. Imuvuotokin on mahdollinen.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

voortman
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja voortman » La Lokakuu 16. 15:33:40 2004

...nii ja unohdinpa tuohon viel laittaa että tasakaasul ajeltaes auto nykii...sit ku tuosta löytyy toi economymittari nii se alkaa nouseen kohti punaista välil ja samal tuntuu kuinka auto hyytyy. Kun hiukan hellää kaasult, tuntee kuinka käynti normalisoituu ja alkaa taas vetämään.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Lokakuu 17. 0:20:11 2004

Onko noinkin tuore moottori kuin 2.3-16V KE-jetronikilla vai onko kyse jostain muusta? Eihän tuo meinaan mikään järin vanha kone o?
Jäsen #606

voortman
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja voortman » Ma Lokakuu 18. 7:51:00 2004

...kyllähän tuossa ollaan viel vuodessa 86... Ei se viel mikään tekninen ihme ole :lol:

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Lokakuu 18. 9:42:23 2004

Jos ruisku on vastaava, kuin RST:n KE-jetronic, niin bensanpaineen määrää määräjakajan kyljessä oleva erillinen bensanpaineen säädin. Tässä ei kylläkään ole mitään säädettävää, enkä nyt aivan heti muista paineelle ohjearvoa, mutta kyllä se sen 4-5bar pitäisi ainakin olla. Ohjauspaine ja sen säädöt onkin sitten aivan eri juttu. Niihin ei kannata koskea jos ei tiedä miksi ne eivät ole enää kohdallaan. Usein kun syy on jossakin ihan muualla, ja sitten ruiskusta kompensoidaan, niin ei hyvää tule.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

voortman
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja voortman » Ma Lokakuu 18. 11:05:30 2004

Hmmm...totta...

Vastaa Viestiin