Mistä jouset sierraan

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Mistä jouset sierraan

Viesti Kirjoittaja paperman » Ti Helmikuu 15. 20:35:04 2005

Eli minkälaisia jousia porukka on käyttänyt omissa nelikoissaan? Käykö tavan nelikosta vai pitääkö olla Cossun omat? Nuo weitecit omassa on mun makuun liian matalat. http://groups.msn.com/Pauhupaja/shoebox ... PhotoID=15 Paljonko lie edes madaltavat? Otin auton tänään montulle, että rupean putkistoa laittelemaan, niin on jo raapinut katukiveykset vaimentimet ruvelle ja etuvetarien kulma on minusta aika huono. Varsinkin, kun meillä täällä paikallinen Poliisipäällikkö on saanut tahtonsa läpi ja melkein kaikki suojatiet on korotettu! Voipi mennä etupuskuri rikki jos ei muista hiljentää.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ti Helmikuu 15. 20:51:51 2005

Huh huh kun on matalat :shock:

Kyllä varmaan tavallisen nelikon jouset käy jossei jää liian korkeaksi kun tuo doch painaa enemmän kuin mitä cossun kone. Ohc jousista en tiedä niillä noi dochilaisten keulat tahtoo jäädä aivan liian alas kuten mulle nyt kävi :(. Etujouset on juuri se hankalin juttu...

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ti Helmikuu 15. 20:53:38 2005

Siinä onkin tekemistä,jos haluaa sierran vaakatasoon/pieneen etukenoon pelkillä jousilla.
#446

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ti Helmikuu 15. 20:56:55 2005

Onhan tuo matala joo! Onko kellään kokemuksia tuosta Spaxin -25mm progressiivisista jousista? Maksais alle 200 ekua.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Helmikuu 15. 20:58:11 2005

Mul on kans weitecit, takapää on liian alhaalla, etupää sopiva.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ti Helmikuu 15. 21:02:31 2005

Mulla on edessä spaxit,tippu inan. Taakse en ole vielä vaihtanut,enkä tiedä vaihdanko ollenkaan jos rupee roikkumaan.
#446

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » Ti Helmikuu 15. 21:57:34 2005

Takapään korotus on helppoa,tällainen purkkapatentti löytyi omastani ja täytyy todeta,että pito,pyöränkulmat ja räyhäkäs etukeno on justiinsa kohdallaan :lol:

Jos nyt joku tunnistaa tekeleensä,niin pistä enskerralla 1 katkaisulaikka lisää,niin hipoo jo täydellisyyttä :wink:
Viimeksi muokannut Walderama, Ti Helmikuu 15. 22:48:44 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ti Helmikuu 15. 21:59:06 2005

Walderama kirjoitti:Takapään korotus on helppoa,tällainen purkkapatentti löytyi omastani ja täytyy todeta,että pito,pyöränkulmat ja räyhäkäs etukeno on justiinsa kohdallaan :lol:

Jos nyt joku tunnistaa tekeleensä,niin pistä enskerralla 1 katkaisulaikka lisää,niin hipoo jo täydellisyyttä :wink:
ei skulaa foto
#446

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » Ti Helmikuu 15. 22:02:49 2005

Ei se perkl wörki,no yritetään sijoittaa kuva muualle.
Viimeksi muokannut Walderama, Ti Helmikuu 15. 22:35:50 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ti Helmikuu 15. 22:05:03 2005

nope

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ti Helmikuu 15. 22:05:07 2005

Walderama kirjoitti:joko wörk?
Noup...
#446

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ti Helmikuu 15. 22:11:00 2005

Skorppi kirjoitti:Mul on kans weitecit, takapää on liian alhaalla, etupää sopiva.
Sama täällä, Weitecit. Jäykkyys on aika hyvä, melkein liiankin. Auto on kohtuu linjassa, mutta takapää vähän laiskistunut.. Tai sit on tippunut liikaa. ottaa putki aina siitä mutkasta kiinni mistä kaartuu kuskin puolelle, kun johonki ottaa.. ja onkin painunut sisään paljon. 8)
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » Ti Helmikuu 15. 22:53:20 2005

Walderama kirjoitti:Takapään korotus on helppoa,tällainen purkkapatentti löytyi omastani ja täytyy todeta,että pito,pyöränkulmat ja räyhäkäs etukeno on justiinsa kohdallaan :lol:

Jos nyt joku tunnistaa tekeleensä,niin pistä enskerralla 1 katkaisulaikka lisää,niin hipoo jo täydellisyyttä :wink:
Tässä
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Helmikuu 16. 1:17:31 2005

On kyllä melkonen viritys :lol:

Itse ajattelin laittaa orkkis jouset eteen , saas nähdä miten käy :shock:
ex Jäsen #10

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Helmikuu 16. 7:21:19 2005

Mulla on DOHC Sierrassa Eibach Cossu Sierran vieterit vakio Motorcraft iskarein. On ihan sopivan korkunen. Talvella 13" rengastuksella Marteliuksen putkiston keskivaimentaja raapii sinne tänne. Kuvan löytää tosta allekirjoituksesta.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ke Helmikuu 16. 7:44:56 2005

Tää on juuri syy miksi mulle tuli coiloverit. Tuntuu olevan tuuripeliä mihin auto asettuu ja musta se ei ole yhtään hyvännäköistä jos perä roikkuu alempana kuin keula. Mulla ei tarvii olla auto matala, mutta jäykkyyttä verrattuna alkuperäisiin kaipasin lisää. Omasta nostin keulaa hiukan ja pudotin perää ja nyt asento on tyhjänä hieman etukeno.

Noissa allekirjoituksen talvikuvissa on vielä se alusta millä auto tuli ostettua, kesäkuvissa on AVOt alla, mutta perää on hiukan nostettu kuvien oton jälkeen. Tosin renkaatkin on erikokoiset, joten sekin hämää hiukan.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ke Helmikuu 16. 12:00:57 2005

Turbo_IS kirjoitti:Tää on juuri syy miksi mulle tuli coiloverit. Tuntuu olevan tuuripeliä mihin auto asettuu ja musta se ei ole yhtään hyvännäköistä jos perä roikkuu alempana kuin keula. Mulla ei tarvii olla auto matala, mutta jäykkyyttä verrattuna alkuperäisiin kaipasin lisää. Omasta nostin keulaa hiukan ja pudotin perää ja nyt asento on tyhjänä hieman etukeno.

Noissa allekirjoituksen talvikuvissa on vielä se alusta millä auto tuli ostettua, kesäkuvissa on AVOt alla, mutta perää on hiukan nostettu kuvien oton jälkeen. Tosin renkaatkin on erikokoiset, joten sekin hämää hiukan.
Mistäs noita coilover sarjoja saisi? Esim. nuo Avot, kuka niitä myy?
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Helmikuu 16. 13:34:47 2005

Prostreet 8)
ex Jäsen #10

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ke Helmikuu 16. 14:12:36 2005

Jake kirjoitti:Prostreet 8)
:lol:
#446

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Helmikuu 16. 14:20:46 2005

http://www.autovarusteet.com/
tuolta on ainakin saanut avoja
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ke Helmikuu 16. 14:26:37 2005

JRZ kirjoitti:
Jake kirjoitti:Prostreet 8)
:lol:
:lol: :wink: :lol:

Vastaa Viestiin