mistä mäntiä zetec/cvh turbo hybridiin edullisesti???

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

mistä mäntiä zetec/cvh turbo hybridiin edullisesti???

Viesti Kirjoittaja simanski » Ke Helmikuu 23. 18:42:32 2005

joo elikkä kannen porttauksen/rempan yhteydes kävi ilmi et 3ja4 pytyn männät on halki :( että v..tuttaa ja riittävästi, mut ei saa jäädä tuleen makaamaan,eli jos jollai pyörii käypäsii mäntii nurkis niin nyt ois ostohaluja. p.0407234846. tai muuten vaan tietoo et mistä fiksuinta kysellä.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Helmikuu 23. 19:23:12 2005

Oiskohan tekniikkaa, mutta...

Minulle on kerrottu, että jostakin 2 litraisesta ooppelista kävisi männät 2 zetec lohkoon. Mutta, eihän foordin mitään opelin osia voi laittaa, eihän? 8)

Mitä tämä Burton Powerin sivulla oleva teksti tarkoittaa:

28mm COMP.HT. ALSO ASTRA 2LT/16v IF S.E.BUSH MODIFIED TO SUIT 19mm PIN


http://www.quantums.info/zvh.htm#Pistons

Täällä sitten kerrotaan, että Calibrasta kävisi männät 1.8 porattuun lohkoon ja Celicasta 2.0 lohkoon.



Tuolla muuten ihan alussa kerrotaan, että 10 psi (=0,68 bar) ahtopaineilla vielä kestäisi vakiomännät.

Toinen vaihtoehto ja tietysti kalliimpi (, mutta kuuleman mukaan toimiva) on hankkia Accraliten männät esim. Burton Powerin kautta. Jos jollakin on tiedossa niille edullisempi ostokanava, niin minäkin otan mielelläni ja kiitollisuudella tiedon vastaan. Ilpo?

Sitten jos uskaltaa, niin ottaa männistä 0,5 milliä pois. Puristussuhteen pitäisi hieman laskea. Monet kyllä ovat väittäneet, että Zetecin männät lopulta joutuvat tuhkakupeiksi, kun aletaan oikeita ahtopaineita käyttää.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Helmikuu 23. 19:44:31 2005

On tekniikkaa ja tässä kaksi jäsentä keskustelee siis tekniikkaan :lol:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Ke Helmikuu 23. 19:48:12 2005

joo, noist meikäläisen männist oli otettu 1,5mm ja joskus kokeiltu 1.6bar. yleensä oli 0.9bar

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Helmikuu 23. 21:35:51 2005

Ai niin:

RS2000 Dohc Escortin männillä tulisi kuulemma puristussuhteeksi 8. Lohko pitää porata (taas) näille männille. Kestää kuulemma ainakin 0,5 bar. Tämän tapauksen omaksi tunnistava kertokoon lisää, jos haluaa.

Pitääpä katsella, jos kaverilla sattuisi olemaan vielä RS2000:n mäntiä jossakin ja että miltä ne näyttävät.

Zetecin männistä tiedän tapauksen, jossa niistä on otettu 1mm pois ja on kuulemma hyvä. Toiset taas kertovat toista.

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ke Helmikuu 23. 21:51:40 2005

Accraliten mäntiä saa vaikka mun kautta mutta hinta ei oo kovin edullinen... :?
Melkein kaikki nelisylinterisen mäntäsarjat on 850e srj. (esim. zetec/cvh/cossu)
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Helmikuu 23. 21:52:28 2005

Passionfordilla on pari tyyppiä jotka diilaa noita Opelin (Vauxhallin) XE koneen tako-Mahleja. Käytettyjä, mutta ei ollut hintakaan paha. Olisko ollut 100£ nurkilla/sarja.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » To Helmikuu 24. 0:04:57 2005

JesseT kirjoitti:Passionfordilla on pari tyyppiä jotka diilaa noita Opelin (Vauxhallin) XE koneen tako-Mahleja. Käytettyjä, mutta ei ollut hintakaan paha. Olisko ollut 100£ nurkilla/sarja.
Tuolla £100 rahalla ei saa edes uutta yhtä Accralitea.

Tiedätkö yhtään tarkemmin, mikä on se tarkka tyyppi? Ilmeisesti reiälle pitää tehdä jotain? Jos ne ovat Mahleja, niin sitten kelpaa.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Helmikuu 24. 8:15:16 2005

Käsittääkeni veivin reikää pitää Opelin tappia varten työstää pari millin kymppiä. Männät ovat siis ne mitä on käytetty turbo vectroissa ja calibroissa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » To Helmikuu 24. 8:43:53 2005

Omaan 1,8:n olin laittamassa s2 mäntiä ja 10v turbokoneen veivejä, niin Audin osista siis kyse. Koneistamalla olisivat sopineet paikoilleen ja kestoa riittävästi omaan käyttööni ~100hv/sylinteri.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » To Helmikuu 24. 9:29:55 2005

lauri kirjoitti:Omaan 1,8:n olin laittamassa s2 mäntiä ja 10v turbokoneen veivejä, niin Audin osista siis kyse. Koneistamalla olisivat sopineet paikoilleen ja kestoa riittävästi omaan käyttööni ~100hv/sylinteri.
Mitä sitten kävi, kun et laittanutkaan? Laitoit ne Accralitet?

Mitkä mahtavat olla Audin mäntien mitat ja mitä olisi pitänyt tehdä?

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » To Helmikuu 24. 9:44:13 2005

Ahneus voitti ja myin vimosenkin lohkon pois. Kampuran kaulaa ois pitäny kaventaa, porata sylinterit ja sovittaa männän tappi. Tuon hyödystä en tiedä, verrattuna omiin veiveihin ja takomäntiin. Itsellä oli lähinnä rakentelumielessä tuo suunnitelma.
Mittoja löytyy netistä, en muista niitä enää ulkoa... Taisi mäntä olla 81mm halkaisijaltaan ja matalampi kuin zetecin oma, joka kompensoitui pidemmällä veivillä

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » To Helmikuu 24. 9:56:58 2005

Kannattaa ehkä katsella tonne jenkkilän suuntaan jos edullisia uusia mäntiä etsii. Tosin aika monet mäntävalmistajat kauppaavat mäntiä vain tuohon uudempaan "mustakoppaiseen" Zeteciin, en ole tarkemmin tutkinut mitä eroja on vanhempaan. Accralitejä ei varmaan saa halvalla mistään. :cry:
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » To Helmikuu 24. 10:13:30 2005

JE:n mäntien hinta oli noin 300-400 taalaa suuressa maassa silloin kun niitä tutkailin, sopivuus härmäläiseen koneeseen vaan on hiukan epäselvää...

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » To Helmikuu 24. 11:20:18 2005

Laitoin myöhään eilen illalla sähköpostia Accralitelle ja sieltä tuli äsken vastaus.

--------------------

Dear Sir,
Thank you for your enquiry, we have an arrangement with an excellent
company to represent Accralite in Finland, they will be pleased to quote for
your enquiry and are able to assist with technical queries concerning our
range of Pistons.

Their details are: -


Tel. +358 - (0) 6 - 4845 223
Mobile. +358 - (0) 50 - 366 5457
Mobile.2 +358 - (0) 500 479 204
Fax. +358 - (0) 6 - 4845 224

FIN-RANACO KY
Teollisuustie 3
62300 Härmä
Finland

Contact: Mr Jyri Poltto

E-mail jyri.poltto@finranaco.com



Regards
Lisa
On the behalf of Accralite Pistons



Accralite Pistons
Telephone Number: +44 (0) 121 525 6450
Fax Number: +44 (0) 121 553 5951
E-mail Address: pistons@accralite.com
Website Address: www.accralite.com

A Division Of James Lister & Sons

--------------------

Laitoin kyselyn eteenpäin FIN-RANACO KY:lle. Onko kokemuksia kenelläkään tästä firmasta?

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » To Helmikuu 24. 11:22:58 2005

Sine kirjoitti:Laitoin kyselyn eteenpäin FIN-RANACO KY:lle. Onko kokemuksia kenelläkään tästä firmasta?
Yhdet männät olen tilannut, palvelu pelaa loistavasti, suosittelen.

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » To Helmikuu 24. 13:12:55 2005

mitäs noitten veivien kans? millasia ootte nois käyttäny? olettaen käytettäessä Accralite:n mäntiä.
Viimeksi muokannut kondis, To Helmikuu 24. 13:44:31 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Helmikuu 24. 13:33:20 2005

Pistin vähän kyselyä brittien suuntaan. Katsotaan jos yksi kaveri voisi palauttaa palveluksen.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » To Helmikuu 24. 13:41:08 2005

Sain Ranaco:sta vastauksen.

------------

Kyseinen Zetec/CVH mäntäsarja maksaa 850 euroa. (sis.alv22%)
Sarja sisältää ristitapit, lukot ja männänrenkaat.

1156XC85 on mäntämalli jota valmistetaan melko pienissä erissä lähinnä tilausperiaatteella. Tällä hetkellä tehtaalla on juuri valmistumassa uusin erä joka on jo suurimmaksi osaksi ennakkomyyty. Myös kaikki meille Suomeen tästä erästä tulevat sarjat on jo varattu, joten kannattaa toimia nopeasti, tehtaalla voi olla vielä muutamia sarjoja vapaana. Seuraava tuotanto tämän erän jälkeen on vasta kesällä.

------------

Halpahan tuo ei ole mitenkään katsoen, mutta onkin sitten ilmeisesti viimeisen päälle hyvä. Mitä mahtaa olla eroa Burtonin myymään? Onko Burtonin n. 165 e/kpl = 660 e/4 kpl hinnassa vain pelkät männät?

Eipä auta itku markkinoilla ja helppo olla jälkiviisas, mutta olisi pitänyt tilata tämäkin setti silloin kun asuinosoite oli EU:n ulkopuolella. Olisi saanut alv:n hinnasta pois.

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » To Helmikuu 24. 14:01:37 2005

Sine kirjoitti:
Halpahan tuo ei ole mitenkään katsoen, mutta onkin sitten ilmeisesti viimeisen päälle hyvä. Mitä mahtaa olla eroa Burtonin myymään? Onko Burtonin n. 165 e/kpl = 660 e/4 kpl hinnassa vain pelkät männät?.
lehden mukaan kyllä kuuluu renkaat ja sokat mukaan.
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » To Helmikuu 24. 15:58:36 2005

Vakioveivit on kestäny toistaiseksi. Brittien mukaan 280 hv olisi maaginen raja. Omalla koneella on ajettu yksi kesä 285 hv tasolla ja ylimääräisiä reikiä ei vielä ole koneen kylkeen ilmaantunut :wink: Ensi kesänä panokset kovenee...
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Helmikuu 24. 16:06:08 2005

Tällainen tuli paluupostissa:

Hi mate

Focus Central pistons must be used with Focus type rods as they are longer (~5mm longer) than the mondeo engines.

Youd have to convert the CRs between the two engines though to see which would be suitable.

Usually I use 86mm Mahle XE pistons for the ZVH, they give about 7.8:1 in a ZVH (2ltr)......but are too high comp to use in a Zetec 16v really (8.5:1), having said that, my 16v runs them, but i wanted higher CR.

I used to be able to get them quiet readily for about £100 for aSH set, but the supply has been drying up, i can check if you wish.

1.8 engines ive no idea really, not found anything im happy with (that includes spacer plates!)

Cheers

Focus centralin männät on tunnetusti kohtuuhintaisia:

http://www.focus-central.com/catalog/de ... sid=&pid=4
Escort mk3 + 2x Focus mk1

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » To Helmikuu 24. 16:23:13 2005

SiipiCozzu kirjoitti:
Sine kirjoitti:Laitoin kyselyn eteenpäin FIN-RANACO KY:lle. Onko kokemuksia kenelläkään tästä firmasta?
Yhdet männät olen tilannut, palvelu pelaa loistavasti, suosittelen.

Myö jälleenmyydään heidän kamoja... Paras palvelu mutta hinnatkin sen mukaset... 8)
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Helmikuu 24. 16:29:55 2005

Eipä nuo veivitkään jenkkilässä ole pahan hintaisia:
http://shop.store.yahoo.com/hm-performa ... forfo.html

edit:
Nyt löytyi jo 349$/satsi
Viimeksi muokannut JesseT, To Helmikuu 24. 16:40:46 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » To Helmikuu 24. 16:37:45 2005

Focus Centraliin näyttäisi Visa kelpaavan ja tämän hetkisellä dollarin kurssilla jenkkilä olisi edullinen paikka hankkia. Vaikuttaa ihan asialliselta paikalta, mutta mutta...

jos ymmärsin oikein, niin tuolta saa osaa vain Focukseen ja se ei nyt oikein auta tässä ZVH tapauksessa. Sumujen saarten suunnalta siis pitäisi alkaa etsiä XE Mahleja ja millin poraus sylintereihin.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Helmikuu 24. 16:48:22 2005

Sama se tuleeko ne Zeteciin vai ZVH:hon. Näin yleensä tässä tarjontaa selvitin. Pointti olikin se, että jenkkilästä saa takomännnät ja teräsveivit siihen hintaan, kuin yhdet acralitet täältä. Jos taas männän 16V kolot mietityttää, niin ne on kyllä XE männissäkin.
Kaveri kysäisi onko XE männille tarvetta. Hän voisi selvittää tän hetkisen saatavuuden. Oletan että Sineä kiinnostaa koska itse en näitä tarvitse?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » To Helmikuu 24. 16:58:00 2005

JesseT

You'we got that right... eli kiinnostavat.

Tosiaankin Accraliten turbo männissä ei niitä koloja näytä olevan. Lähteehän ne kolot pois tarvittaessa, kun ottaa.


Ilpo

Uskallatko hieman valottaa, mitä sinulla on suunnitelmissa? Laita vaikka privana. Ei kehtaisi kalliilla osilla leikkiä ja mennä perse edellä puuhun.

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » To Helmikuu 24. 17:12:30 2005

Tuolla "Focus Zetec" -nimellä viitataan ilmeisesti Zetec E moottorin ns. Mk3 versioon jossa on mm. täysin erilainen vesipumppu ja kovat nostajat. Kiertokanki on 5,54" (n.140,7 mm) ja tappi 19 mm. Tämä moottori tuli tuotantoon 5/98 alkaen ja sitä on kyllä myös tuon jälkeen tehdyissä Mondeoissa, tunnistaa mustasta venttiilikopasta. Männän puristuskorkeus on 28 mm.

Vanhempi Zetec E on 5,36" (136,18 mm) kiertokangella (tappi 13/16") ja männän puristuskorkeus 33 mm. Näillä mitoilla ovat kaikki ennen 5/98 tehdyt koneet. (Mitat peräisin Burtonin kataloogista)

Mielenkiintoista on se, että esim Eagle myy kankea jonka pituus on 5.483" (139,3 mm). Tämän mitan ilmoittaa myös Ford Racingin mittataulukko.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Helmikuu 24. 17:30:35 2005

Hämmennetään nyt vielä vähän:

http://www.passionford.com/forum/viewtopic.php?t=104625

Eli siis noita Opelinkin mäntiä on kahtaa eri mallia mistä puhutaan. Nuo Calibra/Astra turbon männät ja Astra GTE:n männät.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » To Helmikuu 24. 17:58:04 2005

Eräs kaupitteli minulle tällaista:

Kuva1
Kuva2

Myyjä kertoo sen olevan -97 Mondeosta, mutta Ilpon kertomukseen vedoten: eihän se voi olla, jos tuli tuotantoon vasta 98.

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » To Helmikuu 24. 18:07:50 2005

Kyllä toi Mk3 versiolta näyttää. Itse asiassa tuossa Ford Racingin taulukossa on kangen pituuden kohdalla maininta että "1997-5.482" eli pientä erimielisyyttää taas lähteestä riippuen.
Tässä hyvä linkki tunnistukseen:
http://www.mwstewart.co.uk/index.php?co ... tec_engine
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Helmikuu 24. 23:10:13 2005

JesseT kirjoitti:Hämmennetään nyt vielä vähän:

http://www.passionford.com/forum/viewtopic.php?t=104625

Eli siis noita Opelinkin mäntiä on kahtaa eri mallia mistä puhutaan. Nuo Calibra/Astra turbon männät ja Astra GTE:n männät.
No siinähän jo yhtä sarjaa kaupataankin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » To Helmikuu 24. 23:18:58 2005

JesseT kirjoitti:but are too high comp to use in a Zetec 16v really (8.5:1), having said that, my 16v runs them, but i wanted higher CR.

I
Öh... 8.5:1 liian paljon... Mihinköhän? Aika hyviähän tuo on jollei liian alhainenkin.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » To Helmikuu 24. 23:47:35 2005

JesseT kirjoitti:
JesseT kirjoitti:Hämmennetään nyt vielä vähän:

http://www.passionford.com/forum/viewtopic.php?t=104625

Eli siis noita Opelinkin mäntiä on kahtaa eri mallia mistä puhutaan. Nuo Calibra/Astra turbon männät ja Astra GTE:n männät.
No siinähän jo yhtä sarjaa kaupataankin.
Laitoin tyypille postia. Katsotaan vastaako vai säikähtääkö Location: Finland kohtaa.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Pe Helmikuu 25. 8:15:04 2005

lauri kirjoitti:
JesseT kirjoitti:but are too high comp to use in a Zetec 16v really (8.5:1), having said that, my 16v runs them, but i wanted higher CR.

I
Öh... 8.5:1 liian paljon... Mihinköhän? Aika hyviähän tuo on jollei liian alhainenkin.
Lauri taas unohti minkämaalaisista heeboista kyse?
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Pe Helmikuu 25. 10:59:43 2005

Saksan eBay:ssa on kuulemma myös joku XE mäntä setti :?:

Ei nyt vaan löydy...

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Helmikuu 27. 2:05:09 2005

Sine kirjoitti:
JesseT kirjoitti:
JesseT kirjoitti:Hämmennetään nyt vielä vähän:

http://www.passionford.com/forum/viewtopic.php?t=104625

Eli siis noita Opelinkin mäntiä on kahtaa eri mallia mistä puhutaan. Nuo Calibra/Astra turbon männät ja Astra GTE:n männät.
No siinähän jo yhtä sarjaa kaupataankin.
Laitoin tyypille postia. Katsotaan vastaako vai säikähtääkö Location: Finland kohtaa.
Mitä on Zetec forged rods suomeksi, kiertokanget? Myyjä saisi hommattua myös sellaiset. Sillä passionfordin XE mäntiä myyvällä hepulla on joku tuning putka Saksassa.

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » Pe Maaliskuu 4. 11:05:43 2005

Sine kirjoitti: Mitä on Zetec forged rods suomeksi, kiertokanget? Myyjä saisi hommattua myös sellaiset. Sillä passionfordin XE mäntiä myyvällä hepulla on joku tuning putka Saksassa.
Kiertokangethan ne, burtonilta noita saa kans hintaan 250e/kpl (v. 2004 magazine). Ja seinäjoelta ainakin saa eaglet hintaan 650e/4kpl.
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Maaliskuu 6. 12:15:01 2005

Saa noita näköjään paljon halvemmallakin:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... AMEWA%3AIT
Escort mk3 + 2x Focus mk1

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ma Maaliskuu 7. 15:38:08 2005

mulla on mk1 Zetec koneessa vakio US Zetecin (ZX2 Escort ZX3 Focus) kanget ja männät. Puristukset on laskelmien mukaan pikkuisen päälle 9:1 verrattuna vakioon 10.0:1. Eli Zetaan kun hommaa vakiokanget jenkeistä ja niihin takomukit, niin alkaa homma toimimaan....

Yksi ei-jäsen teki minun palikoilla ZVH:n 1.8 Zetec lohkoon jenkki 1.9 CVH:n männillä. Puristukset oli vaan EFi CVH:n kannella aika rajut. Luokkaa 11:1.

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ti Maaliskuu 8. 19:11:18 2005

Onko tuo "jenkki-Zetec" nyt sama vai eri kuin tämä eurooppalainen "mk3 Zetec" (97->)? Eli mikä on tuon jenkkimallin dekkikorkeus?
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ke Maaliskuu 9. 20:04:57 2005

Ilpo kirjoitti:Onko tuo "jenkki-Zetec" nyt sama vai eri kuin tämä eurooppalainen "mk3 Zetec" (97->)? Eli mikä on tuon jenkkimallin dekkikorkeus?
Ei ole aivan varmaa tietoa, mutta vastaa tosiaan tuota mk3 Zeteciä pääpiirteittäin. Apulaitteet, polttoaineen syöttö, jne ovat erilaisia kuin Euroopan malleissa. Alakerta ilmeisesti nuita mäntiä ja kankia lukuunottamatta sama. Kantta on sekä VCT(ála ST170) että tavallista(?) myös normikoneissa. Sitten on se saamarin split-port kone, jollainen olis mielenkiintoinen saada mittauksen alle. Vehje on 8V kannella, mutta oliskohan alakerta Zetecin. Ajattelin laivauttaa jossakin vaiheessa jenkeistä SVO:n tekniikan, kun olis tullut hintaa joku 700e, mutta jäi sillä kertaa.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Maaliskuu 9. 21:52:59 2005

Ei ole tuon split-port koneen alakerta zetecin kanssa yhtenevä, vaan ihan puhdas 2.0 CVH.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » To Maaliskuu 10. 8:25:25 2005

kysyntään nyt tässä samalla että mistä noita lohkoja kannattaa kysellä? mondeon 2.0l siis. Ja lohkoksi varmaan käy tuo 93-96?
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » To Maaliskuu 10. 14:27:41 2005

kondis kirjoitti:kysyntään nyt tässä samalla että mistä noita lohkoja kannattaa kysellä? mondeon 2.0l siis. Ja lohkoksi varmaan käy tuo 93-96?
Keltainen Pörssi, Nettiauto jne. Itse löysin omani tämän foorumin kautta ihmeellisellä tuurilla (terveisiä vaan Porin suuntaan!). Keltaisen Pörssin kautta tuli myös muutama yhteydenotto, mutta ne kummatkin paljastuivat ennen matkaan lähtöä 1.8:ksi. www varaosahaun kautta löytyy kokonaisia moottoreita. 1.8 olisi hieman helpompi rakentaa, mutta 1.8 ei ole yhtä kuin 2.0 :?

Lohko pitää olla tosiaankin alkupään Zetec.

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Pe Maaliskuu 11. 10:20:50 2005

Sine kirjoitti:Lohko pitää olla tosiaankin alkupään Zetec.
tarkennetaan tuota vuosilukua hieman, eli ennen vuotta -98 tehty, jos apulaitteet haluaa säilyttää.

Ilpo: Olikos tuo karvan alle 140mm Eaglen kanki millä ylä- ja alakaulalla? Alkoi ihan pikkuisen kiinnostamaan :wink:

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » Pe Maaliskuu 11. 13:46:55 2005

jive kirjoitti:
Sine kirjoitti:Lohko pitää olla tosiaankin alkupään Zetec.
tarkennetaan tuota vuosilukua hieman, eli ennen vuotta -98 tehty, jos apulaitteet haluaa säilyttää.

Ilpo: Olikos tuo karvan alle 140mm Eaglen kanki millä ylä- ja alakaulalla? Alkoi ihan pikkuisen kiinnostamaan :wink:
ehkä en tiedä mistä puhun mutta eagleltahan saa kankia jotka ovat zetecciin tarkoitetut.
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Pe Maaliskuu 11. 15:10:16 2005

kondis kirjoitti: ehkä en tiedä mistä puhun mutta eagleltahan saa kankia jotka ovat zetecciin tarkoitetut.
Juu siis Zetecin yläkauloja on eri kokoisia riippuen vuosimallista/koneversiosta.

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » La Maaliskuu 12. 14:43:22 2005

Eipä löydy Eaglen kuvastosta noita kaulojen mittoja mutta olettaisin että ne ovat tuolle uudemmalle 19 mm tapille. Vanhemmat ovat 13/16" tapilla. Hyödyllinen taulukko löytyy:
http://www.fordracingparts.com/download/charts/151.pdf
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » Ti Lokakuu 11. 17:44:42 2005

Rally racessa näyttää olevan 2.0 zvh:hon mäntiä. "ZVH takomäntä 85mm viimeistelemätön tasapää"hintakin oli 220€ ilmeisesti kappalehinta? Onko minkä merkkiset männät? Kenelläkään tietoa? Ja onko kestävät?
Jäsen #1112

Vastaa Viestiin