Miten Scorpion DOHC-moottori suurennettu 2,0l:sta 2,3l:aan?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Meeme
CRSC jäsen 2016
Viestit: 199
Liittynyt: To Toukokuu 5. 20:44:51 2005
Paikkakunta: Vantaa

Miten Scorpion DOHC-moottori suurennettu 2,0l:sta 2,3l:aan?

Viesti Kirjoittaja Meeme » La Toukokuu 21. 13:49:58 2005

Niin, onko se suurennettu vaan poraamalla? Jos kerran Scorpion/RS2000 kansi sopii 8V DOHC koneeseen, niin eikö Scorpion 2,3 lohko menisi yhteen 8V DOHC-kannen kanssa? Silloin saisi aikaiseksi 2,3l 8V DOHC-Sierran?! :wink: :?:

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » La Toukokuu 21. 14:01:45 2005

Niin..
ja TEKNIIKKA osiossa lisää...

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Toukokuu 21. 14:47:17 2005

miks se 2.3-16v koneen alakerta pitäisi pilata 8v kannella?

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » La Toukokuu 21. 15:59:47 2005

prosenttien välttämiseksi?
#682

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Toukokuu 21. 16:38:21 2005

MoloA kirjoitti:prosenttien välttämiseksi?
taitaa olla aivan sama.. tuskin esim. dohc-sierra mikään harvinaisuus on eli ehkä saattaa löytää prosentittomankin aihion..

lisäksi ihan sama vaihtaako koko koneen, kannen vai alakerran, _lain_mukaan_ se on moottorinvaihto kuitenkin.

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » La Toukokuu 21. 16:45:43 2005

No lähinnä hain tuolla alkuperäisellä vastauksellani sitä, että jos on dokkisierra jo valmiiksi, niin katsastusinssi ei tod.näk. huomaa sitä alakerranvaihtoa.
#682

Meeme
CRSC jäsen 2016
Viestit: 199
Liittynyt: To Toukokuu 5. 20:44:51 2005
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Meeme » La Toukokuu 21. 20:55:42 2005

samiharju kirjoitti:miks se 2.3-16v koneen alakerta pitäisi pilata 8v kannella?
Ymmärtääkseni RS2000/2,3 16V -kannen laittaminen vaatii imu- ja pakosarjan myötä myös jonkun verran sähkötilpehöörien vaihtoa joka taas tuottaa ylimääräistä päänvaivaa, mikäli ylipäätään saa toimimaan. Vai?

DiiJayJay
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DiiJayJay » La Toukokuu 21. 20:58:06 2005

Bootsi kirjoitti:Niin..
ja TEKNIIKKA osiossa lisää...

Meeme
CRSC jäsen 2016
Viestit: 199
Liittynyt: To Toukokuu 5. 20:44:51 2005
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Meeme » La Toukokuu 21. 20:58:18 2005

Bootsi kirjoitti:Niin..
ja TEKNIIKKA osiossa lisää...
... Tässä odotellaan korttia ja oikeuksia päästä siihen osioon.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Toukokuu 22. 11:40:15 2005

MoloA kirjoitti:No lähinnä hain tuolla alkuperäisellä vastauksellani sitä, että jos on dokkisierra jo valmiiksi, niin katsastusinssi ei tod.näk. huomaa sitä alakerranvaihtoa.
ja minä vastauksellani sitä, että kai sitä nyt moottorinvaihton 12% kehtaa ilmoittaa muuten prosenttivapaaseen autoon?

Meeme
CRSC jäsen 2016
Viestit: 199
Liittynyt: To Toukokuu 5. 20:44:51 2005
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Meeme » Su Toukokuu 22. 20:03:29 2005

samiharju kirjoitti:
MoloA kirjoitti:No lähinnä hain tuolla alkuperäisellä vastauksellani sitä, että jos on dokkisierra jo valmiiksi, niin katsastusinssi ei tod.näk. huomaa sitä alakerranvaihtoa.
ja minä vastauksellani sitä, että kai sitä nyt moottorinvaihton 12% kehtaa ilmoittaa muuten prosenttivapaaseen autoon?
No autokaan ei kyllä ole ihan prosenttivapa (muistaakseni n.30%), mutta se ei ole päällimmäinen syy säilyttää alkuperäinen kansi. Lähinnä ajatuksena on ollut yksinkertaisempi ratkaisu ja myös taloudellinen puoli, jos saan hankittua kokonaisen 2,3 koneen, voisi luulla että siitä saisi kannen myytyä sopivaan hintaan.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Toukokuu 22. 20:13:50 2005

Meeme kirjoitti:
samiharju kirjoitti:miks se 2.3-16v koneen alakerta pitäisi pilata 8v kannella?
Ymmärtääkseni RS2000/2,3 16V -kannen laittaminen vaatii imu- ja pakosarjan myötä myös jonkun verran sähkötilpehöörien vaihtoa joka taas tuottaa ylimääräistä päänvaivaa, mikäli ylipäätään saa toimimaan. Vai?
Kannattaa unohtaa ihan koko homma jos sähkötilpehöörit tuottaa ylitsepääsemättömiä ongelmia.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Meeme
CRSC jäsen 2016
Viestit: 199
Liittynyt: To Toukokuu 5. 20:44:51 2005
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Meeme » Su Toukokuu 22. 21:28:39 2005

MouTine kirjoitti:
Meeme kirjoitti:
samiharju kirjoitti:miks se 2.3-16v koneen alakerta pitäisi pilata 8v kannella?
Ymmärtääkseni RS2000/2,3 16V -kannen laittaminen vaatii imu- ja pakosarjan myötä myös jonkun verran sähkötilpehöörien vaihtoa joka taas tuottaa ylimääräistä päänvaivaa, mikäli ylipäätään saa toimimaan. Vai?
Kannattaa unohtaa ihan koko homma jos sähkötilpehöörit tuottaa ylitsepääsemättömiä ongelmia.
Kiitos vastauksestasi, mutta se ei ole vastaus alkuperäiseen kysymykseen. Aion edelleen pysyä alkuperäisessä suunnitelmassa. :)

Vastaa Viestiin