Poljinasetelma MK1 / MK2 Escort
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 29. 9:59:14 2002
Poljinasetelma MK1 / MK2 Escort
Eli mitähän mahtaa olla eroja vanhakopan poljinasetelma vs. välikopan poljinasetelma? Ainaskin Alin paja ainakin myy eri pedal boxia riippuen siitä onko kyseessä väli- vai vanhakoppa. Itse tarkoitan kyllä kysymyksessäni ihan vakio palikoita. Eli onko joku ihme ero vaan noissa pedal boxeissa, vai onko noissa normi asetelmissakin joku ero?
Ja kun joku kuitenkin kysyy miks se pitää tietää, niin pohdiskelen vaan, et voinko muokata mulla olevasta välikopan asetelmasta polimet paremmin istuvaks ja sit vaan napata sen "bolt on" tyyliin kiinni vanhakoppaan...
Ja kun joku kuitenkin kysyy miks se pitää tietää, niin pohdiskelen vaan, et voinko muokata mulla olevasta välikopan asetelmasta polimet paremmin istuvaks ja sit vaan napata sen "bolt on" tyyliin kiinni vanhakoppaan...
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: Poljinasetelma MK1 / MK2 Escort
Poljinkotelo on erilainen mk1 vs. mk2 jo vakiona. Mk1 kilpureihin olen laittanut mk2:sen PedalBox:ja lisäämällä yläkiinnityspisteet (2kpl), yleensä läpipulteilla.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 29. 9:59:14 2002
Re: Poljinasetelma MK1 / MK2 Escort
Tästä voinen päätellä sen et kun mä itsevarmana ajattelen, et mulla pysyy porakone ja pikkasen työkalut kädessä, niin mä muokkaan ensin ton "ylimääräsen" välikopan vakioasetelman mieleisekseni. Ja sen jälkeen sen istuttaminen vanhakoppaan käy kuin leikki vaan eikä mun tarvi seisottaa vanhakoppaa suotta...jjs kirjoitti:Poljinkotelo on erilainen mk1 vs. mk2 jo vakiona. Mk1 kilpureihin olen laittanut mk2:sen PedalBox:ja lisäämällä yläkiinnityspisteet (2kpl), yleensä läpipulteilla.
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: Poljinasetelma MK1 / MK2 Escort
Lisäksi mielikuvitusta ja järkee peliin niin voit vaik ite tehdä tuommoisen...
Mulle huudettiin aikoinaan et mitä jos loppuu osat...totesin että jos oikeesti jotain haluaa niin ne voi vaikka ite tehdä
Monellako toi välikuupan poljin systeemi on kiinni??? Muistelin et mk1 on neljällä läpipultilla, voin tänään tarkastaa....
Muuten vanhakuupassakin on sit erillaisia vipuvälityksiä jarrutangossa, joka tarkoittaa että joissain on tanko lyhyempi ja joissain pisempi(polkimessa muistaakseni muutaman millin eripaikassa kiinni). Siitä en puhu joka on 68 mallissa ihan rintapellissä kiinni...eli ainakin kolmee eri versioo ite nähny....
Mulle huudettiin aikoinaan et mitä jos loppuu osat...totesin että jos oikeesti jotain haluaa niin ne voi vaikka ite tehdä
Monellako toi välikuupan poljin systeemi on kiinni??? Muistelin et mk1 on neljällä läpipultilla, voin tänään tarkastaa....
Muuten vanhakuupassakin on sit erillaisia vipuvälityksiä jarrutangossa, joka tarkoittaa että joissain on tanko lyhyempi ja joissain pisempi(polkimessa muistaakseni muutaman millin eripaikassa kiinni). Siitä en puhu joka on 68 mallissa ihan rintapellissä kiinni...eli ainakin kolmee eri versioo ite nähny....
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Poljinasetelma MK1 / MK2 Escort
Itsellä MK2 pedal box mallia rosvoreicinki.
Ai että miksi niin kallis.
Sattui kerrankin olemaan -70% päivät rallipiirissä. Eli oli just rakennu uus kilpuri ja kohta se myytiin osina pois. Olihan se komee lasikaappi ainesta.
tein siihen hydrauli kytkimelle vain lisälaajennukset mallia Gr.4 ja hyvä on.
Oikeestaan homma lähti siitä kun vertasin MK1 ja Mk2 poljinpakettia lattialla. Ja totesin että Mk2 versiolla polkimet hieman siirtyvät vasemmalle mikä sopi taas meikäläiselle oikein hyvin. Siitä se metsästys sit lähti. Kiinnimuutokset joutuu tekeen. sulatin rautaa toiseen kiinni et saa luotettavasti hässäkän pultattua kiinni. Et kestää pompata jarrupolkimen päälle. oottako muuten funtsinu et orkkis kiinnityskohdasta antaa hieman periksi jos ei vahvista. tietysti tehostin tukee hieman lisää. itsellä tehostin paikallaan.
Kuvia ei tosta hommasta ole sit kun auton purkaa koripukkiin huoltoa varten niin sit. Mikäli on saanut tikikameran ostettua.
Ai että miksi niin kallis.
Sattui kerrankin olemaan -70% päivät rallipiirissä. Eli oli just rakennu uus kilpuri ja kohta se myytiin osina pois. Olihan se komee lasikaappi ainesta.
tein siihen hydrauli kytkimelle vain lisälaajennukset mallia Gr.4 ja hyvä on.
Oikeestaan homma lähti siitä kun vertasin MK1 ja Mk2 poljinpakettia lattialla. Ja totesin että Mk2 versiolla polkimet hieman siirtyvät vasemmalle mikä sopi taas meikäläiselle oikein hyvin. Siitä se metsästys sit lähti. Kiinnimuutokset joutuu tekeen. sulatin rautaa toiseen kiinni et saa luotettavasti hässäkän pultattua kiinni. Et kestää pompata jarrupolkimen päälle. oottako muuten funtsinu et orkkis kiinnityskohdasta antaa hieman periksi jos ei vahvista. tietysti tehostin tukee hieman lisää. itsellä tehostin paikallaan.
Kuvia ei tosta hommasta ole sit kun auton purkaa koripukkiin huoltoa varten niin sit. Mikäli on saanut tikikameran ostettua.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com