Palattuamme ihmisten keskusteluun: Kerro sitten mikä vika siinä toimimattomassa startissa oli.
Muistui meinaan tässä ihan hetki sitten mieleen että mulla oli escortin startin kanssa joskus samankaltanen ellei jopa sama ongelma:
Solenoidissa oli häikkää, starttausyrityksen aikana solenoidilta mitatessa akkukaapelin puoleisessa pultissa oli suurinpiirtein sama jännite mitä akussakin, mutta siihen moottorin käämien puoleiseen pulttiin ei tullut mitään. Ja mittasin todellakin niistä pultin päistä, eli kaapelit oli kiinni kyllä.
Vika oli ilmeisesti se että kiristysvaiheessa solenoidissa oleva kontakti kääntyi sen verran, että se jotenkin blokkas sen liikkuvan osan... Se ei ilmeisestikkään mennyt enää pohjaan. Ongelma poistui kun avasin ja kiristin akkujohdon solenoidiin uudelleen, ja samalla huomasin tuon hajonneen solenoidin takakannen. Akkujohdon pultti heilui hieman.
Korostan että johto oli kuitenkin molemmilla kerroilla kiinni
Edit: Selvennetty hieman