Cossun lohkon betonoimisesta!
Valvoja: CRSC Hallitus
-
THR
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Cossun lohkon betonoimisesta!
Tekeekö kukaan clubilainen
Jos ei niin missä olis hyvä käyttää 
-
Walderama
- Viestit: 423
- Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001
Pystyy tekemään itsekkin,eli mössöt esim us-partsilta,lukee käyttöohjeet ja toimii niiden mukaan.Huolellinen pesu.Valamisen jälkeen pitää lohkoa tärisytellä ja koputella,jotta ilmakuplat poistuvat ja betoni painuu tiiviimmäksi..
Tuolta lisää ohjeet
Tietenkin,jos ei ole paikkaa tai aikaa,niin eihän tuo sitten auta..
Tuolta lisää ohjeet
Tietenkin,jos ei ole paikkaa tai aikaa,niin eihän tuo sitten auta..
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
-
Racehard
- Viestit: 168
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 6. 22:57:44 2005
- Paikkakunta: Raahe
-
magelius
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
-
KtK
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Huh Huh. Suomessa ollaan näköjään tosissaan cosieitten virityksessä. Elikkä yli 400Hv mennään järjestään. Ois pervomanse makasinen kaverit ihmeissään ,kun tietäis missä täällä mennään.
Eiks 200 lohko kestä ihan vakkarina jo ihan kivasti tehoa pullistelematta jo rata ajossakin ,saatikka satunnaisessa revityksessä.
Eiks 200 lohko kestä ihan vakkarina jo ihan kivasti tehoa pullistelematta jo rata ajossakin ,saatikka satunnaisessa revityksessä.
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Kannattaako käyttöauton moottoria betonoida eikös siitä betonista liukene kalkkia joka kertyy syyläriin ja kuumimpiin jäähdytyskanaviin?
Jos jonkinlaista betonipohjaista laittaa niin joku tasoite/oikaisumassa, joka ei kutistu kuivuessaan yhtään olisi kai parhaiten tarkoitukseen sopivaa
Jostain betonifirmasta suositeltiin epoksia, joka oli tarkoitettu betonin tiivistämiseen tms. hommiin, kaivelen aineen nimen esiin myöhemmin.
Muistaakseni sille luvattiin kyllä lämmönkestoa vaan about 80 astetta C.
Jos jonkinlaista betonipohjaista laittaa niin joku tasoite/oikaisumassa, joka ei kutistu kuivuessaan yhtään olisi kai parhaiten tarkoitukseen sopivaa
Jostain betonifirmasta suositeltiin epoksia, joka oli tarkoitettu betonin tiivistämiseen tms. hommiin, kaivelen aineen nimen esiin myöhemmin.
Muistaakseni sille luvattiin kyllä lämmönkestoa vaan about 80 astetta C.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
Rasmus
- Ylläpitäjä
Lyhyesti: Vesitilaan valetaan betonia, joka estää sylinteriputken pullistumisen. Tavoitteena saada vahvempi/jäykempi lohko, joka kestää enemmän tehoja. Heikentää samalla jäähdytystä, mutta toimii lyhyen ajan kuormituksessa esim. kiihdytysauto.lars kirjoitti:vailaiskaahan vähemmän viisasta että mitä toi kyseinen juttu tarkoittaa![]()
ja mitä hyötyä siitä on
Sitten.
En lähtisi kokeilemaan mitään K-raudan betoneja ollenkaan vaan suoraan lohkobetoniksi tarkoitettua massaa. On pikkuisen erilaiset olosuhteet tuolla lohkossa kuin routaisessa maassa. Ämpäri lohkobetonia maksaa noin 120e, joka riittää kahteen 4-sylinteriseen lohkoon.
-
SHR
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Pikkusen täytyy masentaa viritysintoa, ei se "betonin myllääminen" ole mikään katu/käyttö/harrastusauto ratkaisu. Siitä tulee lieveilmiöitä jotka ei haittaa varttimaililla mihin jenkit sitä pääasiassa käyttää näissä dragstereissään jotka saa hajota jos ei kestä, eikä se tosiaan koko putkea/lohkoa vahvista.
205 lohko kestää normi katukossut ja ehdottomasti 200 lohko jos halutaan kunnolla voimaa ja mielellään stanu niin aina parempi.
205 lohko kestää normi katukossut ja ehdottomasti 200 lohko jos halutaan kunnolla voimaa ja mielellään stanu niin aina parempi.
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Niitä taitaa olla jo aika monta.KtK kirjoitti:Huh Huh. Suomessa ollaan näköjään tosissaan cosieitten virityksessä. Elikkä yli 400Hv mennään järjestään. Ois pervomanse makasinen kaverit ihmeissään ,kun tietäis missä täällä mennään.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Ja talvi vasta aluillaan rakentelun suhteen...siipicossu kirjoitti:Niitä taitaa olla jo aika monta.KtK kirjoitti:Huh Huh. Suomessa ollaan näköjään tosissaan cosieitten virityksessä. Elikkä yli 400Hv mennään järjestään. Ois pervomanse makasinen kaverit ihmeissään ,kun tietäis missä täällä mennään.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
THR
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
ckolli
- Viestit: 441
- Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
- Paikkakunta: Riihimäki
SHR vastasikin aika tyhjentävästi joten laitan hiukan malliksi KUVIA toimenpiteestä. Ja sinne ei sit työnnetä mitään tiilitassia tai rappauslaastia jos moisen toimenpiteen meinaa tehdä!
Edit: Kiitos kuvista eräälle virivelholle ja kuvapankista AndeRS:lle.
Edit: Kiitos kuvista eräälle virivelholle ja kuvapankista AndeRS:lle.
-
THR
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
Skorppi
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
No ei toi valaminen nyt ihmeellinen homma ole. Mettiksen lohko valettiin viimetalvena. Moroson lohkobetonia kannullinen. Sitten tekee vesipumpun kohtaan vaikka viemäriputkesta sabluunan ettei se täyty betonilla. Vesireiästä kaataa vaan petonia sisään ja välillä täryyttelee lohkoa. Me jätettiin petonin pinta noin 6cm alle kansitason. Helppoa kuin heinänteko 
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
magelius
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
-
mettis
- Viestit: 837
- Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
- Paikkakunta: täällä jossain..
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Jos lohkon pesisi lipeällä niin lähtisi kaikki möhnät pois.magelius kirjoitti:Kuinka hyvin se pitää saada putsattua ennen valamista? Kenties joku pesu? Vai ootteko laittanu vaan romut ränniin?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
paperman
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Ja sitä olenkin kantanut töistä tallille! Lähtee takuuvarmasti kaikki p...ka pois lohkosta. Ei se todellakaan kovin vaikea toimenpide ole tuo lohkon täyttäminen!SLEI kirjoitti:Jos lohkon pesisi lipeällä niin lähtisi kaikki möhnät pois.magelius kirjoitti:Kuinka hyvin se pitää saada putsattua ennen valamista? Kenties joku pesu? Vai ootteko laittanu vaan romut ränniin?
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
THR
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
TVR
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Jos haluaa vahvistaa lohoa sylinteriputkien yläpäästä estääkseen pullistumista niin valaa ensin lohkoon esim. steariinia alaosaan. Yläosaan steariinin päälle kutistumatonta juotos sementtiä kansitasoon asti, sitä sementtiä löytyy rautakaupasta ja steariinia askarteluliikkeestä. Ennen sementin valua laitetaan vesikanavien kohdille putkenpätkät varmistamaan vedenkierto kanteen. Sementin kuivumisen jälkeen lämmitetään lohkoa niin saadaan steariinit valuteltua lohkosta ulos.
-
J
- Viestit: 551
- Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
- Paikkakunta: Karjala
- Viesti:
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Kemikaalitukuista kuten Bang & Bonsomer ja Mansesta varmaan Tamrosta.timoheikkinen792 kirjoitti:Mistä lipeää saa?SLEI kirjoitti:Jos lohkon pesisi lipeällä niin lähtisi kaikki möhnät pois.magelius kirjoitti:Kuinka hyvin se pitää saada putsattua ennen valamista? Kenties joku pesu? Vai ootteko laittanu vaan romut ränniin?
Edit: Saahan lipeää vaikka maitokaupasta eli kodin putkimies on esim. 10% liuosta, mutta tulee vaan pesulle hintaa jos Putkimies hyllyn tyhjentää.
Edit2: Huolettomien ja hätäisten sähläreiden ei kannata lipeään koskea jos meinaa silmänsä ja terveytensä säilyttää.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
neliveto
- Viestit: 83
- Liittynyt: Ke Syyskuu 21. 11:00:15 2005
- Paikkakunta: Eteläsawo
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
Skorppi
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Mulla on betonia 30mm vaille kansitason ja 91.6mm visekot. Moroson betonia. Vesipumpun ympäristöstä oli lähtenyt vähän liikkeelle, ei oikeastaan muualta. Jätin varmaan vähän liian paljon siihen, pitää vähän kaivaa lisää pois. Toistaiseksi en ole vielä saanut betonilohkoa halki, visekot olen sulattanut kerran.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Noin juuri, aika ylös pitää laittaa että on riemua. F-ryhmäläisen 94mm lohkoon tein aiheesta erään sovellutuksen; katsotaan miten toimii, toistaseksi hyvin (kuten keksimäni norsunkarkoitinkin, laitteen käyttöönoton jälkeen ei norsuista ole ollut havaintoakaan Nummelan alueella
)
Skorppi, millä olet työstänyt betonia? Itse olen vedellyt "virsikirjalla".
Skorppi, millä olet työstänyt betonia? Itse olen vedellyt "virsikirjalla".
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Skorppi
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
No yleensä olen muotoillut pumpun ympäristön noin 12h kuivumisen jälkeen, jolloin menee vielä ihan puukolla vuolemalla. Nyt tosin kun tuo on kovaa pitää keksiä jotain muuta, ajattelin koittaa vigulla ja metalliterällä.jjs kirjoitti:Noin juuri, aika ylös pitää laittaa että on riemua. F-ryhmäläisen 94mm lohkoon tein aiheesta erään sovellutuksen; katsotaan miten toimii, toistaseksi hyvin (kuten keksimäni norsunkarkoitinkin, laitteen käyttöönoton jälkeen ei norsuista ole ollut havaintoakaan Nummelan alueella)
Skorppi, millä olet työstänyt betonia? Itse olen vedellyt "virsikirjalla".
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
SHR
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Kyllähän betonoinnista hyötyä varmaankin on mutta vaatii tuuria ja onnistumista asennuksessa.
Ja sitten vasta voidaan sanoa että varmasti toimii kun kestää huomattavaa käyttöä kesät ja talvet (rallia ajetaan kovaa ja korkeelta ja paljon kisoja, kossua käsketään kunnolla 400-500hv tehoilla ja välillä jatkuvaakin rasitusta kierroksilla esim motarilla yli 270 jne) eli kaikki ääripää lämpötilatkin....tallikäytössä ei tarvita betonointeja.
Ja sitten vasta voidaan sanoa että varmasti toimii kun kestää huomattavaa käyttöä kesät ja talvet (rallia ajetaan kovaa ja korkeelta ja paljon kisoja, kossua käsketään kunnolla 400-500hv tehoilla ja välillä jatkuvaakin rasitusta kierroksilla esim motarilla yli 270 jne) eli kaikki ääripää lämpötilatkin....tallikäytössä ei tarvita betonointeja.
-
kynsi
- Ylläpitäjä
Tehkää hyvät ihmiset uretaanista tai styroksista tai jostain muotti/varaus, niin ei tarvi mennä enää kivestä läpi. Semmoinen muotti että se siipi pääsee nakkaamaan ulkokehällensä sen veden. Sen vaan poksauttaa puukolla pois ja se on siinä. Näin minä tein. Pakkasroppujen yläpäähän tein reijät joista ylimääräinen massa valui pois. Ylemmäs jos olisin valanut, niin olisi tukkeuttanut vesikierron, kun siinä oli joku pultin varaus ylempänä sylinteriputken kohdalla.Skorppi kirjoitti:No yleensä olen muotoillut pumpun ympäristön noin 12h kuivumisen jälkeen, jolloin menee vielä ihan puukolla vuolemalla. Nyt tosin kun tuo on kovaa pitää keksiä jotain muuta, ajattelin koittaa vigulla ja metalliterällä.jjs kirjoitti:Noin juuri, aika ylös pitää laittaa että on riemua. F-ryhmäläisen 94mm lohkoon tein aiheesta erään sovellutuksen; katsotaan miten toimii, toistaseksi hyvin (kuten keksimäni norsunkarkoitinkin, laitteen käyttöönoton jälkeen ei norsuista ole ollut havaintoakaan Nummelan alueella)
Skorppi, millä olet työstänyt betonia? Itse olen vedellyt "virsikirjalla".
-
neliveto
- Viestit: 83
- Liittynyt: Ke Syyskuu 21. 11:00:15 2005
- Paikkakunta: Eteläsawo
-
Skorppi
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Tukkeuttanut vesikierron ? Mulla on 35mm vaille kansitason ja ei se kyllä mitään tukkeuta.kynsi kirjoitti:
Tehkää hyvät ihmiset uretaanista tai styroksista tai jostain muotti/varaus, niin ei tarvi mennä enää kivestä läpi. Semmoinen muotti että se siipi pääsee nakkaamaan ulkokehällensä sen veden. Sen vaan poksauttaa puukolla pois ja se on siinä. Näin minä tein. Pakkasroppujen yläpäähän tein reijät joista ylimääräinen massa valui pois. Ylemmäs jos olisin valanut, niin olisi tukkeuttanut vesikierron, kun siinä oli joku pultin varaus ylempänä sylinteriputken kohdalla.
Kunnon öljykuuleri niin ei ole ongelmia öljyn lämpöjen kanssa ja sitten vaikka 3 rivinen syylari niin jäähtyy vesikin. Mulla oli viimeksi pikemminkin sitä ongelmaa että ei vesi lämmennyt tarpeeksi.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Uretaanilevystä teinkin. Lähinnä kiinnosti millä äijät työstää jos saattuu haaveri ja jää ylimääräistä; yhden hienon lohkon jätin ostamatta kun oli valettu pumpun reikä liki umpeen eikä piikkarin hommat lohkon sisällä kiinnostanut...kynsi kirjoitti:Tehkää hyvät ihmiset uretaanista tai styroksista tai jostain muotti/varaus, niin ei tarvi mennä enää kivestä läpi. Semmoinen muotti että se siipi pääsee nakkaamaan ulkokehällensä sen veden. Sen vaan poksauttaa puukolla pois ja se on siinä. Näin minä tein. Pakkasroppujen yläpäähän tein reijät joista ylimääräinen massa valui pois. Ylemmäs jos olisin valanut, niin olisi tukkeuttanut vesikierron, kun siinä oli joku pultin varaus ylempänä sylinteriputken kohdalla.Skorppi kirjoitti:No yleensä olen muotoillut pumpun ympäristön noin 12h kuivumisen jälkeen, jolloin menee vielä ihan puukolla vuolemalla. Nyt tosin kun tuo on kovaa pitää keksiä jotain muuta, ajattelin koittaa vigulla ja metalliterällä.jjs kirjoitti:Noin juuri, aika ylös pitää laittaa että on riemua. F-ryhmäläisen 94mm lohkoon tein aiheesta erään sovellutuksen; katsotaan miten toimii, toistaseksi hyvin (kuten keksimäni norsunkarkoitinkin, laitteen käyttöönoton jälkeen ei norsuista ole ollut havaintoakaan Nummelan alueella)
Skorppi, millä olet työstänyt betonia? Itse olen vedellyt "virsikirjalla".
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
kynsi
- Ylläpitäjä
Ahaa, voisin varmaan valaa pikkasen lisääkinSkorppi kirjoitti:Tukkeuttanut vesikierron ? Mulla on 35mm vaille kansitason ja ei se kyllä mitään tukkeuta.kynsi kirjoitti:
Tehkää hyvät ihmiset uretaanista tai styroksista tai jostain muotti/varaus, niin ei tarvi mennä enää kivestä läpi. Semmoinen muotti että se siipi pääsee nakkaamaan ulkokehällensä sen veden. Sen vaan poksauttaa puukolla pois ja se on siinä. Näin minä tein. Pakkasroppujen yläpäähän tein reijät joista ylimääräinen massa valui pois. Ylemmäs jos olisin valanut, niin olisi tukkeuttanut vesikierron, kun siinä oli joku pultin varaus ylempänä sylinteriputken kohdalla.
Kunnon öljykuuleri niin ei ole ongelmia öljyn lämpöjen kanssa ja sitten vaikka 3 rivinen syylari niin jäähtyy vesikin. Mulla oli viimeksi pikemminkin sitä ongelmaa että ei vesi lämmennyt tarpeeksi.
-
mettis
- Viestit: 837
- Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
- Paikkakunta: täällä jossain..
-
kynsi
- Ylläpitäjä
Yleismallin lohkolämmitin esim. sisätilanlämmittimen kiertoon voi ajaa asian. Itellä passatissa toimii tuo. Sitte vaan betonihaalarit ja valusaappaat jalkaan...neliveto kirjoitti:Jos nyt päätän ruveta sotkemaan betonin kanssa niin tuleeko lämpöongelmia(jäähd.neste/öljy) jos betonoin pakkasproppujen alalaitaan asti niin että lohkolämppäriä voi vielä käyttää? Kai tuosta jo jotain hyötyä tollasella täytöllä on? Milläs vesitila kannattaa putsata? fosforihappo?
-
neliveto
- Viestit: 83
- Liittynyt: Ke Syyskuu 21. 11:00:15 2005
- Paikkakunta: Eteläsawo
-
Skorppi
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Se ärmätti kannattaa tehdä mahdollisimman jämäkäksi, mitä jämäkämpää tököttiä sitä vahvempi se on kuivuttuaan. Mä olen kaatanut ihan tratilla sitä lohkoon. Teräslevy vaikka koneenkorvan reikiin kiinni pulteilla ja paineilmataltalla täryttää. Noin oon ite hoitanut täryn.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
neliveto
- Viestit: 83
- Liittynyt: Ke Syyskuu 21. 11:00:15 2005
- Paikkakunta: Eteläsawo
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Tuskin jääkausi ihan heti tulee.neliveto kirjoitti:..Mut jos tulee niin kylmä kesä et tarttee lohkolämmitintäcossuesco kirjoitti:Meinaatteko että kone mihin pitää laittaa betonia pysyy nipussa niin pitkään kesällä että tarvitsee oikein lohkolämmittimen![]()
eiköhän se +500 heppanen pysy tallissa talvet.
![]()
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
kynsi
- Ylläpitäjä
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Aihetta herätellen, nyt on mullaki 200 lohko hankittuna ja oon pidempään miettiny betonointia, eli mikä olis se sopiva määrä betonia, olisko noin puoleen väliin vesitilan proppuja vai?
Lohko on lähes stanu koossa, en laita pitkiä pinnapultteja, koska useammat sanovat että ei oo hyvät Cossussa, laitan vaan kovat pultit.
Autohan on siis kesä lelu ja tarkotus ois laittaa alakerta kestämään rajua menoa minimissään +500hp (kevyttä ydinsotaa
) kestäväksi.
Tulossa on myös korkeapaine öljypumppu, öljyruiskut mäntien alle ja öljyn lauhdutin.
Lohko on lähes stanu koossa, en laita pitkiä pinnapultteja, koska useammat sanovat että ei oo hyvät Cossussa, laitan vaan kovat pultit.
Autohan on siis kesä lelu ja tarkotus ois laittaa alakerta kestämään rajua menoa minimissään +500hp (kevyttä ydinsotaa
Tulossa on myös korkeapaine öljypumppu, öljyruiskut mäntien alle ja öljyn lauhdutin.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
Skorppi
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Ihan pieni määrä betonia ei vaikuta mitään, koska keskeltä / ylhäältä ne putket yleensä halkeaa, mulla on itellä 35mm vajaa kansitason.
Pitkät pinnapultit ovat kyllä parhaat kossun moottorissa, lohko on vetelä, niin se olisi parasta vetää kiinni runkolinjasta, lisäksi tavallisilla kovilla pulteilla kierteet halkeavat helpolla kansitasosta. Lisäksi esim. cometic ei toimi kovilla pulteilla, orkkispultit ovat oikeastaan ainoa vaihtoehto. Kynsitiiviste pitää myös kovillakin pulteilla, mutta lohkon kierteiden takia käyttäisin orkkiksia, tai sitten pinnapullteja, jotka saa mahdollisimman syvälle.
Huomaa sitten, että betonilohko tarvitsee suuremman porausvälyksen, muuten leikkaa kiinni helpolla.
Pitkät pinnapultit ovat kyllä parhaat kossun moottorissa, lohko on vetelä, niin se olisi parasta vetää kiinni runkolinjasta, lisäksi tavallisilla kovilla pulteilla kierteet halkeavat helpolla kansitasosta. Lisäksi esim. cometic ei toimi kovilla pulteilla, orkkispultit ovat oikeastaan ainoa vaihtoehto. Kynsitiiviste pitää myös kovillakin pulteilla, mutta lohkon kierteiden takia käyttäisin orkkiksia, tai sitten pinnapullteja, jotka saa mahdollisimman syvälle.
Huomaa sitten, että betonilohko tarvitsee suuremman porausvälyksen, muuten leikkaa kiinni helpolla.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
Timo
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
laita nyt hyvä mies nimilista näistä "useimmista" ketkä ovat pitkiä pinnapultteja vastaan.. tai ainakin heidän perustelut.. tai älä laita, kommentoikoot he itse niin menee oikein..tumppe kirjoitti:Lohko on lähes stanu koossa, en laita pitkiä pinnapultteja, koska useammat sanovat että ei oo hyvät Cossussa, laitan vaan kovat pultit.
kuinkahan monta 200 lohkoa on aikoinaan mennyt hylkyyn kun on kannenpultien jengat haljenneet, tai moniko kannentiiviste on pettänyt lohkon elämiseen, moniko putki on haljennut, jne..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv