Pakosarjan eristys

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

heikki
Viestit: 516
Liittynyt: Ke Helmikuu 5. 11:54:35 2003
Paikkakunta: Joensuu

Pakosarjan eristys

Viesti Kirjoittaja heikki » Su Joulukuu 18. 21:47:21 2005

Onko kellään kokemusta pakosarjan eristämisestä?
kyse on OHC:n 4-2-1 peltisarjasta ja olisin kiinnostunut millä materiaalilla sen voi eristää, ruostuttaako eristäminen helpommin kuin ei suojattu, vaikutaako eristäminen pakosarjan lämpötilaan jne.. :) :D

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Su Joulukuu 18. 21:49:37 2005

ThermoTec nauhaa..
Sillä oli oma vuorattuna, ja kun ajanmittaan nauha meni haperoksi, oli putki alla "kuin uusi".
Viilentää tehokkaasti konehuoneen.. suosittelen. :)

Rytinä
Viestit: 186
Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Rytinä » Su Joulukuu 18. 23:45:33 2005

Mulla itellä vastaavaa kuin thermo tec, tais olla jotain zetec nauhaa. Sama tavara, mut eri nimi ja hinta. Suosittelen kyl kans laittamaan sitä. Viilentää konehuonetta mukavasti...
Bmw E46`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ma Joulukuu 19. 7:32:31 2005

Saakos tuota mistään edullisesti? Jos vaikka joskus innostuisi ruuvaamaan pakosarjaa vähän irti ;).

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ma Joulukuu 19. 7:42:40 2005

mä tein ite viimevuonna palopeitteestä :D joutu tosin näkee vaivaa kun eka tikkas palopeitteen 1/2" välein ompelukoneella ja sitten leikkas, ettei lähteny purkaantumaan, mutta aika hyvin meni klemmareilla sitten nauha paikalleen. hyödystä en tiedä onko sama kuin termoteceillä, mutta veikkaan että kyllä.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

TaneEsko
Viestit: 56
Liittynyt: Su Heinäkuu 11. 21:29:24 2004
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja TaneEsko » Ma Joulukuu 19. 10:18:11 2005

koskar kirjoitti:Saakos tuota mistään edullisesti? Jos vaikka joskus innostuisi ruuvaamaan pakosarjaa vähän irti ;).
Taitaa olla halvimmillaan Motonetissä .
Pakosarjan lämpöeriste 2"/30m 13-1000 65.90

Toki tolla kyl rullailee aika monta sarjaa . :lol:
Taunus GT Coupe -73
Escort Estate -72
V6 Mondeo -00
Yamaha FJR -09

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Joulukuu 19. 11:25:59 2005

tota värkkiä kannattaa kans ostaa isompi rulla kerralla. metrihinta kasvaa moninkertaiseksi jos ostaa vähän kerralla..

mä laitoin jotain sellaista jota piti kastella ja sit kietoa ympäri ja lopulta lämmittää. turbo-oharin downpipe ainakin tuli hyväksi sillä..

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Joulukuu 19. 13:31:51 2005

eikös se asbesti ole paras tollaisessa paikassa :rolleyes:
se on hellpo muotoilla ja pysyvää.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » Ma Joulukuu 19. 17:16:52 2005

tanari kirjoitti:mä tein ite viimevuonna palopeitteestä :D joutu tosin näkee vaivaa kun eka tikkas palopeitteen 1/2" välein ompelukoneella ja sitten leikkas, ettei lähteny purkaantumaan, mutta aika hyvin meni klemmareilla sitten nauha paikalleen. hyödystä en tiedä onko sama kuin termoteceillä, mutta veikkaan että kyllä.
Mä laitoin kanssa joskus thermotecciä,ennen kuin vertasin sitä työmaan palopeitekankaaseen ja se on täysin samaa tavaraa.Ulkonäkö on ainakin identtinen ja se palopeite kestää aika kivasti,kun siihen antaa pilliä,niin kyllä se kestää sarjassakin. Huono puoli,että joutuu leikkuu/neulonta hommiin..Hyvä puoli,että sitä saa niin paljon.kuin jaksaa kantaa :wink:
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Joulukuu 19. 17:22:48 2005

Milläs langalla te noita sitten oikein ompelette?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

heikki
Viestit: 516
Liittynyt: Ke Helmikuu 5. 11:54:35 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja heikki » Ma Joulukuu 19. 21:28:42 2005

Autoracingillä näytti olevan tuota thermotec eristettä, pitää kokeilla varmaan sillä. Kiitokset vaan neuvoista!!! :? :?

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Ma Joulukuu 19. 21:42:17 2005

On joku velho sanonu että eristetty sarja käy kuumempana ja metallista palaa hiili pois(=kovettuu),josta johtuu putkien heikkeneminen/murtuminen...kyllä olen itsekkin sen huomannu että ei karsta viihdy putkessa jossa eristettä on! mutta kyllä paikatkin pysyy viileänä

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ma Joulukuu 19. 22:37:09 2005

fiffe kirjoitti:On joku velho sanonu että eristetty sarja käy kuumempana ja metallista palaa hiili pois(=kovettuu),josta johtuu putkien heikkeneminen/murtuminen...kyllä olen itsekkin sen huomannu että ei karsta viihdy putkessa jossa eristettä on! mutta kyllä paikatkin pysyy viileänä
Teräs karkenee seosaineena olevan hiilen takia! Hiilen katoaminen ei ainakaan kovuuteen auta yhtään :)

Jusu
Viestit: 558
Liittynyt: La Joulukuu 20. 15:22:01 2003
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jusu » Ma Huhtikuu 10. 18:56:00 2006

JesseT kirjoitti:Milläs langalla te noita sitten oikein ompelette?
Tämmönen eristys touhu tuli meikäläiselle ajankohtaiseksi...
Milläs tota voi ommella?

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ma Huhtikuu 10. 19:01:15 2006

Peltisarja ei välitä käsittääkseni mitään thermotecistä, mutta tuota ei sitten koskaan kannata laittaa valusarjanympärille. Hetken päästä valusarjasta ei ole mitään jäljellä

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Huhtikuu 11. 10:40:29 2006

Rytinä kirjoitti:Mulla itellä vastaavaa kuin thermo tec, tais olla jotain zetec nauhaa. Sama tavara, mut eri nimi ja hinta. Suosittelen kyl kans laittamaan sitä. Viilentää konehuonetta mukavasti...
Olisi ajankohtaisena eristää tuo downpipe. Ostitko tuota nauhaa ihan Joensuusta?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Huhtikuu 11. 11:06:08 2006

Paikallisista putiikeista kyselin. Yksi toimittaisi 30 metrin rullassa +500 astetta kestävänä nauhana hintaa liki 90 euroa.

Paljonko tuollaisen 3" downpipen eristäminen vie nauhaa?
Jos sen eristäisi vaikkapa tulipellin puolivälin tienoille saakka tai siihen mistä putki taittuu auton alle.

Ja eikös tuo lämmönsieto saisi olla mieluummin sen 1000 astetta kuin 500 astetta? Thermotec näyttää lupailevan tuollaisen 2000 Fahrenheitia eli noin. 1100 astetta celsiusta.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Huhtikuu 11. 11:19:17 2006

Laiton koko 3" dp:n, ostin 10m ja siitä jäi vähän, 1-2metriä. Termotekkiäkin on ainakin kahdella eri lämmönkestolla ja sitä isompaa suositellaan turbokoneisiin. Omassaki on nyt tota matalamalla lämmönkestolla olevaa, katotaan miten pysyy.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Huhtikuu 11. 12:43:07 2006

Jaa kyllä paikallisesta vauhtiputkasta sai ainakin ostettua ihan sen määrän mitä halus, eikä kyllä maksanut paljoa tai ainakaan yhtään extraa (muistaakseni ostin 5-8m). Lämpötilan kestosta en osaa sanoa kyllä mitään, pirusti tuo termotech käryää kun ensimmäisen kerran lämpimäksi käyttää putken

cossu65
Viestit: 122
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 21:16:32 2002
Paikkakunta: Villähde/Nastola

pakoputki eriste

Viesti Kirjoittaja cossu65 » Ti Huhtikuu 11. 19:24:56 2006

ja vinkkinä että kun kastelee sen nauhan suihkupullolla kosteaksi ennen asennusta ja pyörittää eristeen tiukasti putken ympärille ja sitoo liitos/päätöskohdat vetoakseleiden kumien kiinitykseen tarkoitettulla peltipannalla (saa varaosaliikkeistä) ja asentaa putken paikalleen ja räjäytää vehkeet tulille niin se eriste kiristyy mukavasti putken ympärille.
FORD ESCORT COSWORTH -93 ,Ford Transit -05

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: pakoputki eriste

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Huhtikuu 11. 22:51:55 2006

cossu65 kirjoitti:ja vinkkinä että kun kastelee sen nauhan suihkupullolla kosteaksi ennen asennusta ja pyörittää eristeen tiukasti putken ympärille ja sitoo liitos/päätöskohdat vetoakseleiden kumien kiinitykseen tarkoitettulla peltipannalla (saa varaosaliikkeistä) ja asentaa putken paikalleen ja räjäytää vehkeet tulille niin se eriste kiristyy mukavasti putken ympärille.
Juuri noilla pannoilla ajattelin laittaa sen kiinni. Saattaa vaan ehtiä kuivamaan nauha ennenkuin saan auton tulille mutta kaipa se kastelu auttaa muutenkin. Nauha lienee jo tulossa tännepäin. Kiitokset MikkoT:lle joka sattui sopivasti olemaan hesassa käymässä ja lupasi tuoda 10 metriä tuota nauhaa tullessaan.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

hana
Viestit: 241
Liittynyt: Ma Joulukuu 29. 10:20:42 2003
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja hana » Ti Huhtikuu 11. 23:03:43 2006

hoopee kirjoitti:
fiffe kirjoitti:On joku velho sanonu että eristetty sarja käy kuumempana ja metallista palaa hiili pois(=kovettuu),josta johtuu putkien heikkeneminen/murtuminen...kyllä olen itsekkin sen huomannu että ei karsta viihdy putkessa jossa eristettä on! mutta kyllä paikatkin pysyy viileänä
Teräs karkenee seosaineena olevan hiilen takia! Hiilen katoaminen ei ainakaan kovuuteen auta yhtään :)
Täällähän on muitakin joka tuntee rauta-hiili käyrän :D :D iiihanaa.

Eristys sinänsä on asia jota voi suositella kaikille joilla on peltisarja (vaikkei olis edes puhallinta), sekin menee punaseks ja lämmöt sen mukaiset.

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ti Huhtikuu 11. 23:11:18 2006

hana kirjoitti:Täällähän on muitakin joka tuntee rauta-hiili käyrän :D :D iiihanaa.

Eristys sinänsä on asia jota voi suositella kaikille joilla on peltisarja (vaikkei olis edes puhallinta), sekin menee punaseks ja lämmöt sen mukaiset.
Ainakin pitäs tuntea ;)

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Huhtikuu 11. 23:34:59 2006

hoopee kirjoitti:
hana kirjoitti:Täällähän on muitakin joka tuntee rauta-hiili käyrän :D :D iiihanaa.

Eristys sinänsä on asia jota voi suositella kaikille joilla on peltisarja (vaikkei olis edes puhallinta), sekin menee punaseks ja lämmöt sen mukaiset.
Ainakin pitäs tuntea ;)
Niinkait pitäis :roll:

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Ke Huhtikuu 12. 18:26:13 2006

hoopee kirjoitti:
hana kirjoitti:Täällähän on muitakin joka tuntee rauta-hiili käyrän :D :D iiihanaa.

Eristys sinänsä on asia jota voi suositella kaikille joilla on peltisarja (vaikkei olis edes puhallinta), sekin menee punaseks ja lämmöt sen mukaiset.
Ainakin pitäs tuntea ;)
No niin, nyt sitä saa kun on mennyt uskomaan jotain virivelhoa näissä asioissa.Onneksi meillä on inssit jotka valaisee asiat niin kuin ne on!!! mutta miten lie käytäntö asiat??

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » To Huhtikuu 13. 2:16:44 2006

Mutta asiaan vielä palaten niin itse olen nähnyt valusarjan joka oli kääritty termotechiin. Sarjaan syöpy todella nopeasti pari pientä reikää ja itse tuon sarjan hajoitin sitten lopullisesti, kun vahingossa kolautin sitä hieman betoniin ja se halkes. Jokatapauksessa tuon valusarjan jälkeen olen ihmetellyt monesti noita turbonpäälle laitettavia termotech eristeitä, luulis turbon kärsivän samoin kuin tuon valupakosarjankin?!?

En tiedä sitten pitääkö paikkansa, mutta olen kuullut että samoin kävisi rosterisarjalle jos sen käärii termotechiin?

caddy
Viestit: 2075
Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
Paikkakunta: Toivala

Viesti Kirjoittaja caddy » Ke Elokuu 30. 14:47:49 2006

Jusu kirjoitti:
JesseT kirjoitti:Milläs langalla te noita sitten oikein ompelette?
Tämmönen eristys touhu tuli meikäläiselle ajankohtaiseksi...
Milläs tota voi ommella?
eikö kukaan tiedä millä sitä keleen sammutuspeitettä voi ommella että myös kestää 5min kauemmin... pitäs sarjaa vähän paketoida ettei nyt sentään konepellistä maalit lähe... käy ihan kohtuu kuumana
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ke Elokuu 30. 14:52:57 2006

caddy kirjoitti:
Jusu kirjoitti:
JesseT kirjoitti:Milläs langalla te noita sitten oikein ompelette?
Tämmönen eristys touhu tuli meikäläiselle ajankohtaiseksi...
Milläs tota voi ommella?
eikö kukaan tiedä millä sitä keleen sammutuspeitettä voi ommella että myös kestää 5min kauemmin... pitäs sarjaa vähän paketoida ettei nyt sentään konepellistä maalit lähe... käy ihan kohtuu kuumana
Taitaa olla sen verta kova homma tollasen ompeleminen että eikös olisi helpompaa ostaa valmista nauhaa.
#6
Escort -75

caddy
Viestit: 2075
Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
Paikkakunta: Toivala

Viesti Kirjoittaja caddy » Ke Elokuu 30. 14:56:05 2006

Ilkka_H kirjoitti:
caddy kirjoitti:
Jusu kirjoitti: Tämmönen eristys touhu tuli meikäläiselle ajankohtaiseksi...
Milläs tota voi ommella?
eikö kukaan tiedä millä sitä keleen sammutuspeitettä voi ommella että myös kestää 5min kauemmin... pitäs sarjaa vähän paketoida ettei nyt sentään konepellistä maalit lähe... käy ihan kohtuu kuumana
Taitaa olla sen verta kova homma tollasen ompeleminen että eikös olisi helpompaa ostaa valmista nauhaa.
ei työn määrä pelota vaan valmiin nauhan hinta... tosin taidan kallistua loppupeleissä sen nauhan puolelle... saa tarjota jos jollain olisi tavaraa sen verran että yhden peltisatsin kuorruttas
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398

Kimmo's
Viestit: 294
Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Kimmo's » Ke Elokuu 30. 15:20:44 2006

Minä uhrasin keväällä yhden sammutuspeitteen (alkuperä Hong Kong, hinta 5,95€) ja leikkasin sen noin 3 tuuman kaistaleiksi. Sen jälkeen taittelin pari senttiä molemmista reunoista 'sisään' samalle puolelle, jolloin toinen puoli kaistaleesta oli siisti ja hapsut jäi toiselle puolelle.

Tämän jälkeen kiedoin sen downpipen ympärille luonnollisesti siistimpi puoli ylöspäin ja isoilla rosteriklemmareilla kiinni molemmista päistä. Tuon nauhan lopetuksen taitoin kolmion malliseksi joten sekin jäi suht siistiksi...

Tuo on ollut nyt tän kesän ajossa eikä ole vielä osoittanut luovuttamisen merkkejä.

Hiukan työlästä, mutta halpaa :)

- Kimmo

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ke Elokuu 30. 15:56:09 2006

Kimmo's kirjoitti:Minä uhrasin keväällä yhden sammutuspeitteen (alkuperä Hong Kong, hinta 5,95€) ja leikkasin sen noin 3 tuuman kaistaleiksi. Sen jälkeen taittelin pari senttiä molemmista reunoista 'sisään' samalle puolelle, jolloin toinen puoli kaistaleesta oli siisti ja hapsut jäi toiselle puolelle.

Tämän jälkeen kiedoin sen downpipen ympärille luonnollisesti siistimpi puoli ylöspäin ja isoilla rosteriklemmareilla kiinni molemmista päistä. Tuon nauhan lopetuksen taitoin kolmion malliseksi joten sekin jäi suht siistiksi...

Tuo on ollut nyt tän kesän ajossa eikä ole vielä osoittanut luovuttamisen merkkejä.

Hiukan työlästä, mutta halpaa :)

- Kimmo
samallatavalla tein myös itse, ostin myös hongkongista :D
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ke Elokuu 30. 17:43:26 2006

Jostain puljusta hitsaus-suoja mattoa, suikaleiks, hinta ehkä 1/10 thermotecin hinnasta, ja peltinippusiteillä kiinni... :)

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ke Elokuu 30. 21:17:21 2006

Paljonko tuollaisen 3" downpipen eristäminen vie nauhaa?
sen voi laskea aika tarkkaan..

halkasija(75mm) kertaa pii(3,14) on putken ympärysmitta(235,5mm).
50mm nauha vaikka 3cm hyötyleveydellä 60cm matka on nauhan pituus 471cm+aloitus ja lopetus eli käytännössä varmaan reilu viis metrii
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

caddy
Viestit: 2075
Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
Paikkakunta: Toivala

Viesti Kirjoittaja caddy » To Elokuu 31. 11:12:51 2006

otin ja tilasin sitten thermotecciä... ei maksanut kauheesti :shock: 10 metrin rulla 40mm leveetä 35eskoa... sitä joka kestää 650astetta. Maahantuojalta kysyin niin se riittää vapariin ja sitten olisi ollut sitä joka kestää sen 1100ast. se olisikin maksanut jo 60eur 10m rulla.
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » To Elokuu 2. 9:02:33 2007

Osaisko joku valaista, mitä rosteri tykkää eristysnauhaan kietomisesta? Mietin vaan että kannattaisko tota Mongoosen downpipeä eristää vai tykkääkö kyttyrää...
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Elokuu 2. 12:32:08 2007

SeppoJJ kirjoitti:Osaisko joku valaista, mitä rosteri tykkää eristysnauhaan kietomisesta? Mietin vaan että kannattaisko tota Mongoosen downpipeä eristää vai tykkääkö kyttyrää...
Ei downpipen kanssa ole enää mitään lämpöongelmaa vaikka sen kietoisi. Näin olen itsekin aina tehnyt. Ihan eri asia kietoa jotakin ennen turbiinia. Siellä on aivan erilaiset pakolämmöt, toki ahtimesta ja hukkiksesta riippuen.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

GraZ
Viestit: 88
Liittynyt: Ke Syyskuu 22. 17:43:16 2004
Paikkakunta: Vihti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GraZ » To Elokuu 2. 18:11:50 2007

Itsellä olisi tuossa edessä pakopesän ja downpipen vuoraust termolla ja threadin luettuani alkoi kiinnostamaan että tykkääkö pakopesä kyttyrää tosiaan tuosta vuorauksesta, valuahan sekin on.?
Sierra RS Cosss 2.9.

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eemeli » Pe Elokuu 3. 10:58:44 2007

caddy kirjoitti:otin ja tilasin sitten thermotecciä... ei maksanut kauheesti :shock: 10 metrin rulla 40mm leveetä 35eskoa... sitä joka kestää 650astetta. Maahantuojalta kysyin niin se riittää vapariin ja sitten olisi ollut sitä joka kestää sen 1100ast. se olisikin maksanut jo 60eur 10m rulla.
Ite olen käyttäny ihan sitä halvinta mitä saa. joka on normaali varaosa liikkeistä saatavaa ZETEC merkkistä. Juurikin saman näköistä kuin toi thermotec mutta ehkä vähän pehmeämpää ja väriltään vaaleampi. 40 leveenä 32m rulla maksaa n. 70€(mulla tais olla kyl alennukset kohillaa) Hyvin on kestäny eikä ole niin pahaa käryää eka startissa ku toi termotekki.
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Pe Elokuu 3. 11:19:05 2007

Samaa nauhaa itselläkin kuin Eemelillä. Ei tosiaan paljoa kärynnyt. Metrihinta oli n. 2,7e.

Vastaa Viestiin