Hukkaportti jumittaa

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Hukkaportti jumittaa

Viesti Kirjoittaja pau » Ke Tammikuu 25. 10:44:58 2006

Tutkiskelin vehkeen sielunelämää tuossa kun sain sen pitkästä aikaan talliin ( siivosin, että mahtuu edes 1 auto 2 auton talliin ;) ). Kokeilin paineilmalla ohjata kelloa, about 2 barilla, ja huomasin että portti aukeaa kokonaan, mutta sulkeutuessa jää useimmiten about puoliväliin. Riippuu vähän miten ilmaa päästää pois, joskus menee kiinni saakka kovan klopsahduksen kanssa. Onko se ahtimen portti sellainen että siellä jokin jumittaa helposti, vaiko tuo kello, joka on originaali.

Kesällä yritin nostaa paineita, yli 1 barin en päässyt millään, ja välillä tuntuu ettei meinaa heti kerätä paineita kun polokasee...
Pitää varmaan tilata se -31 kello, tehdä sähköinen ohjaus ahdoille, ja käyttää ahti huollossa.
Onko kokemuksia tuosta Collins merkkisestä -31 kellosta, näyttää edukkaalta ( alumiinia ja avattava ?

p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Tammikuu 25. 14:46:40 2006

Ilm. cossu kyseessä? Silloin lienee hukkaportin läpän akselin hela noussut ylöspäin pakopesässä (tyyppivika)-> reikä jää ehkä alareunasta hieman auki ja läpän yläreuna jää kanittamaan pakopesän valuun eikä pääse paikoilleen.
Näkee purkamattakin jos osaa katsoa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Ke Tammikuu 25. 22:22:08 2006

juu, kossusta kyse.

Juttelin tuon ProTurbon kundin kanssa, ja tuntui tietävän varsin paljon aiheesta. Hänen mukaansa läppä itse ja pesä ovat kuluneet, jolloin palautus jumittelee satunnaisesti.

Jos tuo noussut heikki on ongelma, saako sen painettua takaisin ?
Ja miten sitä pitää katsoa että näkee ?

p.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Tammikuu 26. 2:14:03 2006

On toki tuo Proturbon mainitsema vaihtoehto erittäin mahdollinen. Erityisesti 2wd:t kärsivät tuosta holkin nousemisesta.
Katso holkin tasoa suhteessa pakopesän pintaan; pitäisi olla tasan. Jos on noussut muutaman mm:n, tekee jo kiusaa. -Hätäkorjauksena- joskus löin alas tuurnalla, mutta kyllä se korjaukseen turbotohtorille pitää viedä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin