Fordin EEC-IV box, mistä vehkeestä?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

MdMaxx
Ylläpitäjä

Fordin EEC-IV box, mistä vehkeestä?

Viesti Kirjoittaja MdMaxx » To Tammikuu 26. 1:44:54 2006

Kamojen seasta käsiini jäi Fordin ruiskuohjain EEC-IV 1ADA. Nettiä Googletin mutta en oikein selvää saanut että mihin vehkeeseen tuo kuuluu? Tuli erinäisten Fordin kutosruisku-kamojen seassa mutta jos oikein käsitin niin netin mukaan tuo kuuluu johonkin Fiestaan jossa ei kai nyt sentään kutoskonetta ole, ainakaan vakiona. Ja tuskin mahtuu muutenkaan.

Urheiluhenkeä kun on, niin tökkäsin tuon kokeilumielellä toimivaan Scorpiooni jossa on kutonen ja EFI ruisku. Koodit boxissa ei täsmänneet mutta ulkonäkö ja liitin oli sentään sama (niinkuin kaikissa näissä nelos-sarjan boxeissa). Kone yritti hörähdellä käyntiin mutta ei lähetenyt. Eli luultavasti on neloskoneen ohjelma (arvailua) tai sitten bensapumppu ei tykännyt saamistaan 'tiedoista' Jos jollekin on käyttöä niin tuommoinen pyörii nurkissa, toimivuudesta ei ole muuta tietoa kuin että ei toimi EFI-Scorpio V6. Pinnejä on muuten liittimessä joka reijässä kuin 86- Scorpassa oli tyhjiä välejä, että olisiko sitten enemmän toimintoja vai suoja näitä kokeile väkisin, vaikka tiedät että ei toimi-käyttäjiä vastaan :)

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » To Tammikuu 26. 6:06:12 2006

Model: XR2i & XR3i
Computer:1ADA

Noihin malleihin. Autodata tai vastaava ohjelma vois kertoa mihin vuosimalleihin, jos joltain löytyy ohjelma. Niin ja samalla tieto onko saastemalliin, automaattiin, ilmaistoituun jne...

Ps. Ei välttämättä kannata kokeilla tuntematonta boksia autoon, kaikki eec-iv:t on ilmeisesti samalla liittimellä, voi jotain mahdollisesti kärähtää.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Tammikuu 26. 9:00:28 2006

Laita sen koko varaosanumero tänne, niin katsotaan sopivuus.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

MdMaxx
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja MdMaxx » La Tammikuu 28. 0:38:05 2006

JesseT kirjoitti:Laita sen koko varaosanumero tänne, niin katsotaan sopivuus.
Jaa, mikähän se näistä on, mutta tässä ainakin yhdeltä puolelta 'koodeja'

M0K11 LAN 0K112 *9J3XXX2XXXXX* EFI-SD102 91AB-12A650-DA

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Tammikuu 28. 10:29:12 2006

MdMaxx kirjoitti:
JesseT kirjoitti:Laita sen koko varaosanumero tänne, niin katsotaan sopivuus.
Jaa, mikähän se näistä on, mutta tässä ainakin yhdeltä puolelta 'koodeja'

M0K11 LAN 0K112 *9J3XXX2XXXXX* EFI-SD102 91AB-12A650-DA
Ei löytynyt mitään tuolla "91AB 12A650 DA" koodilla. Tuo xr2i/xr3i boksi heittää tuossa viimeisessä kirjaimessa. Mutta yhden kirjaimen erolla päästään myös 1.4cfi tai 2.9Cologne bokseihin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

MdMaxx
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja MdMaxx » La Tammikuu 28. 15:27:20 2006

Mutta yhden kirjaimen erolla päästään myös 1.4cfi tai 2.9Cologne bokseihin.
Sitten luulen että se on tuo 2.9 kun tuli 6-ruiskun roippeiden seassa.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » La Tammikuu 28. 23:04:57 2006

No jos se ei sellaisessa toimi, niin voidaan aika varma johtopäätös vetää että se ei sellaiseen silloin kuulu. Tai sitten se on rikki. Yhden kirjaimen ero ei tarkota sitä että se vois melkein olla sopiva :lol:
Jäsen #606

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » To Helmikuu 23. 12:02:10 2006

fsohc kirjoitti:kaikki eec-iv:t on ilmeisesti samalla liittimellä, voi jotain mahdollisesti kärähtää.
Vaikka liitin on fyysisesti sama, on sen pinnijärjestys useimmiten poikkeava kuin samanlainen eri automallien välillä tai jopa saman mallin eri vuosina valmistetuissa bokseissa. Esimerkiksi 94->95 ja 95-> pikkuturbo Escort T25:n boxit ovat pinnijärjestykseltään sen verta poikkeavat, että käry nousee. EEC-IV varustettu Mondeon boksi ei ole keskenään vaihokelpoinen automaatin ja manuaalin välillä, XR2i 8V ja XR2i 16V boksit eivät toimi ristiin, FRST:n OFAC ja OFAB boksit eivät toimi ristiin, jne...

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » To Helmikuu 23. 13:54:54 2006

jive kirjoitti:
fsohc kirjoitti:kaikki eec-iv:t on ilmeisesti samalla liittimellä, voi jotain mahdollisesti kärähtää.
Vaikka liitin on fyysisesti sama, on sen pinnijärjestys useimmiten poikkeava kuin samanlainen eri automallien välillä tai jopa saman mallin eri vuosina valmistetuissa bokseissa. Esimerkiksi 94->95 ja 95-> pikkuturbo Escort T25:n boxit ovat pinnijärjestykseltään sen verta poikkeavat, että käry nousee. EEC-IV varustettu Mondeon boksi ei ole keskenään vaihokelpoinen automaatin ja manuaalin välillä, XR2i 8V ja XR2i 16V boksit eivät toimi ristiin, FRST:n OFAC ja OFAB boksit eivät toimi ristiin, jne...
Arvelin siis oikein

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » To Helmikuu 23. 15:11:50 2006

Ratsastanpa hieman tällä topicilla. Itselläni on myös EEC-IV:n boksi, jonka alkuperä olisi kiva tietää. Boksissa on seuraavat tekstit:

1GAA

EEC-IV
GSKT NPF 1J062
*9P7C3163L0B0*

EMA-100 91GB-12A650-AA

Olettaisin että kyseessä on cossuskorpin boksi, mutta olisi hyvä tietää varmasti
#682

Vastaa Viestiin