2,0 Focus lambdat/katti/putki

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

2,0 Focus lambdat/katti/putki

Viesti Kirjoittaja ParDe » To Tammikuu 26. 2:36:36 2006

Nykyinen:

Kansi - pakosarja - lambda - katti - lambda

Tuleva: ----pakosarja - lambda

tai

---- pakosarja - lambda - katti - lambda.


Tällähetkellä:

Vakio, seosta ohjaava lambda ennen kattia ja toinen lambda heti katin jälkeen. Mitä tämä jälkilamda lukee, mitä hyötyä koneelle? Meneekö vikatilaan jos poistaa vai syttyykö vain moottorin varoitusvalo`?

Tulossa ST:n peltisarja jolloin katti siirtyyy koneen alle. tai poistuu.....

Vaihtoehto ilman kattia yhellä lambdalla helpoin toteuttaa ja kuristukset poistuu. JA MIKÄLI EI ole pakko niin EN sijoita 400-500€ mihinkään saastepurkkiin!

Entä mites katsastus. Kyseessä 7.03 rekisteröity auto? Onko katsastus perinteinen vai ottaako ne inssit jo vikakoodit eculta eli lukee muistin?

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » To Tammikuu 26. 6:41:28 2006

En todellakaan ole tästä varma, mutta veikkaisin et menee moottorinohjaus vikatilaan ja tehot vain vähenee jos sen jälkimmäisen lambdan ottaa kokonaan pois. Veikkaisin et tökkäävät (oliko se OBD :oops: ) pistokkeen katsastuksessa kiinni noin uudessa autossa.
Joku uusien autojen virittämisestä tietävä kertokoon, itse kun rassaan noita vanhoja romuja :) .
Muistaakseni V8:ssa oli joskus juttu PT-cruiserin virittämisestä, tekivät siihen peltisarjan ja paransi ilmanputsaria ja saivat jokusen hevosvoiman lisää, vaikka katti jäi paikoilleen.

Jahas löysinkin jotain tuosta OBD:sta http://www.a-katsastus.fi/sauk/sauk_tul ... edk109.inc

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » To Tammikuu 26. 8:29:36 2006

Takimmainen lambda-anturi vertailee pakokaasuarvoja etummaisen lambdan ja katin välisen pakokaasu arvojen eroja. Ja tosiaankin tossa oli jo maininta tosta obd:tä. Ei mene muuten leimalta jos puuttu se jälkimmäinen lambda
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja ParDe » To Tammikuu 26. 13:05:32 2006

BD (On Board Diagnostic = auton oma päästödiagnostiikka) tarkastetaan autoista, joissa järjestelmä on pakollinen varuste. Nämä ovat pääsääntöisesti bensiinikäyttöisiä henkilöautoja, jotka on otettu käyttöön 1.1.2001 tai sitä myöhemmin.


OBD- järjestelmän tarkastus katsastuksen yhteydessä on autoilijalle nopea ja vaivaton toimenpide. Katsastaja kiinnittää asemalla mittalaitteen auton testipistokkeeseen ja tarkastaa tuloksen. Mittausta ei kuitenkaan voida suorittaa, jos auton akun johto on ollut irrotettuna juuri ennen katsastusta. Tällöin auton tietokoneeseen ei ole tallentunut tarvittavia tietoja, mihin tarvitaan käynnistyksiä ja vaihtelevia ajotilanteita



Elikkä, modaillaan toi vehje näin:


Peltisarja kiinni, lambdaohjaus eculle ja katti pois välistä sekä kakkoslambdalla huijaus.. Ennen leimaa vakio pakosarja kiinni ja akku pariksituntia "lataukseen" :lol:

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Tammikuu 26. 13:14:28 2006

ParDe kirjoitti: Peltisarja kiinni, lambdaohjaus eculle ja katti pois välistä sekä kakkoslambdalla huijaus.. Ennen leimaa vakio pakosarja kiinni ja akku pariksituntia "lataukseen" :lol:
Eihän tota pakosarjaa tarvi irroitella ees-taas. Ei sillä ole pästöjen kanssa mitään tekemistä.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » To Tammikuu 26. 14:08:42 2006

Tarkka inssi vaatii päästötodistukset siitäkin, kuten vaikka takapöntön vaihdostakin...
Mutta asiaan, miksi et laita katalysaattoria suosiolla siihen väliin? Metallisisuksilla varustetut paremmin virtaavat katit eivät maksa paljoakaan enää. Niitä voi kysellä esim racers placesta. Ja lambdat normaalisti ennen ja jälkeen. Peltisarjan päälle laittaa alkuperäisen lämpösuojan niin ri inssin huomiokaan kiinnity turhaa siihen.

HP-tuning
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Heinäkuu 7. 14:05:16 2006
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HP-tuning » To Elokuu 3. 11:37:11 2006

Mikä on viimeisin tilanne katalysaattorin ja lambda-antureiden suhteen? Tuliko leima ilman kikkailuja? Kiinnostaisi itseäkin tuo putkiston parantaminen.
Ford Focus 1.8i Trend -01
http://users.jyu.fi/~hatapalo/

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

AWOt

Viesti Kirjoittaja ParDe » To Elokuu 3. 22:48:53 2006

Kaikki ok, eka lambda HETI ö pohjan jälkeen, ja toka katin jälkeen hitsattu kuoreen kiinni . Katti on tasan vaihdekepin kohdalla.


Leima tuli ilman rutinoita, tee siististi ja laita jousto sukka heti pakosarjan jälkeen.


Suosittelen;

ST peltis, laippa-laippa--jousto--putki ja lambda--60ast putki 90 ja 60 ja katti --putki---läpivirtaava O150mm/400--putki ovaali läpivirt. ---putki---takapönttö. (itse tehty. privaa jos kiinnostaa.) Kuvat mahdollisia putkesta.


Koot: 2,5"----. Viimeisen etuaks. kurvin jälkeen kartio >2,5"-->2 1/4"-->katti 2,5" ja sen jälkeen 2 1/4" ja 2" pöntölle. (onnistuu suoraan: 2,5" kattiin saa hitsattua suoraan 2 1/4" putken jossa laajennus. 2 1/4" putken saa taas 2" pöntön muhvin päälle ;) )

Loppu 2".
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

Vastaa Viestiin