1.25 Zetecin käyntiongelmasta
Valvoja: CRSC Hallitus
-
1.25 Zetecin käyntiongelmasta
Fiestassa olisi otsikon mukainen kone ja ongelmana on ollut ettei vastaa kylmänä kaasuun ja käy muutenkin vähän heikosti. Lämmettyään on pelannut normaalisti.
Vikamuisti tuosta on purettu liikkeen toimesta ja mitään ei siinä yhteydessä löytynyt. Myöskin moottorin lämpötila-anturi tuli tuosta kokeeksi vaihdettua.
Maffin toiminta tuossa eniten epäilyttäisi, mutta miten sen toiminnan pystyisi itse testaamaan parhaiten?
Muitakin vihjeitä ongelman paikallistamiseksi otetaan mielellään vastaan.
Vikamuisti tuosta on purettu liikkeen toimesta ja mitään ei siinä yhteydessä löytynyt. Myöskin moottorin lämpötila-anturi tuli tuosta kokeeksi vaihdettua.
Maffin toiminta tuossa eniten epäilyttäisi, mutta miten sen toiminnan pystyisi itse testaamaan parhaiten?
Muitakin vihjeitä ongelman paikallistamiseksi otetaan mielellään vastaan.
-
- Viesti:
-
Vaikuttaa vähän sytytysongelmalta joita noissa on ollut eli ne tulpanjohdot ovat tosi huonoja ja Hectorin mainitsemissa puolissa myös ongelmia mutta ei yleensä näy päällepäin.Eli tarkasta että johdot ovat kunnolla kiinni ja ne voi joutua kyllä uusimaan ja mahdollisesti puolan myös.
Viittaa myös maffiin, mutta sellaista ongelmaa noissa ei ole ollut.Testaa siten että, kun se käy ok ja on lämmin, niin lähdet vedättämään pieniltä kierroksilta melkein tappiin asti (esim.motarinrampilta 2-vaihteella alas-ei ulos
) ja jos nykii niin maf-antaa väärää tietoa eli menee laihalle, koska täyskaasu kiihdytyksessä lambda korjaus otetaan pois päältä ja maf säätää ainoastaan-pätee ainakin Fordissa toi testi.
Tosin jos sytkävehkeissä vikaa niin voi myös nykiä, kun ei anna tarpeeksi vahvaa kipinää.
Noi sytkäviat ei aina näy vikakoodeissa, mutta Maf kyllä pitäisi näkyä.
Viittaa myös maffiin, mutta sellaista ongelmaa noissa ei ole ollut.Testaa siten että, kun se käy ok ja on lämmin, niin lähdet vedättämään pieniltä kierroksilta melkein tappiin asti (esim.motarinrampilta 2-vaihteella alas-ei ulos

Tosin jos sytkävehkeissä vikaa niin voi myös nykiä, kun ei anna tarpeeksi vahvaa kipinää.
Noi sytkäviat ei aina näy vikakoodeissa, mutta Maf kyllä pitäisi näkyä.
-
- Viesti:
oikeastaan kaikki puolat missä olen vikaa todennut, on ollut halkeamilla, ja ne on silmin nähtävissä. siksi se kannattaa katsoa ensiksi. jos ei mitään näy, niin vaihda tulpat ja johdot. en nyt maffia lähtisi syyttelemään ollenkaan vielä tässä vaiheessa.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
Puola oli silmämääräisesti tarkasteltuna kunnossa mutta maffi taisi olla entinen.
Sain uuden maffin kokeiltavaksi, joten vaihdoin sen kiinni ja ajelin kymmenisen kilometriä sekalaista ajoa, että ohjausboksi ymmärtäisi uuden osan olemassa olon, kun osan lainannut taho näin neuvoi. Sen jälkeen ei ole kylmäkäynnistyksessä ja kaasuun vastaavuudessa ollut ongelmia sen viikon aikana mitä nyt on ajossa ollut.
Kiitokset vastanneille.
Sain uuden maffin kokeiltavaksi, joten vaihdoin sen kiinni ja ajelin kymmenisen kilometriä sekalaista ajoa, että ohjausboksi ymmärtäisi uuden osan olemassa olon, kun osan lainannut taho näin neuvoi. Sen jälkeen ei ole kylmäkäynnistyksessä ja kaasuun vastaavuudessa ollut ongelmia sen viikon aikana mitä nyt on ajossa ollut.
Kiitokset vastanneille.