cosworth 2.9+megasquirt

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

STOCKMANN
Ylläpitäjä

cosworth 2.9+megasquirt

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Ti Maaliskuu 7. 19:49:20 2006

cosworth 2.9+megasquirt..,miten toi megasquirt toimii ja mitä pitää tehä että sen saa laitettuu cossun 2.9 v6:een?
Viimeksi muokannut STOCKMANN, Ti Elokuu 8. 22:43:39 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Maaliskuu 7. 20:36:00 2006

Toteutustapoja on melkeinpä niin paljo kuin rakentajia. Eli haeppas ensin sopiva sytkätyyppi vaikkapa www.msefi.com sivulta tai täältä projekteistakin muistaakseni löytyy vastaavia projekteja tai vaikkapa www.finsquirt.info sivulta.

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » Ti Maaliskuu 7. 21:09:02 2006

fsohc kirjoitti:vaikkapa www.finsquirt.info sivulta.
Nyt on taas www.finsquirt.net toiminnassa :wink: .
Jäsen #1112

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Maaliskuu 7. 22:45:39 2006

Tuossa kun on EDIS-6 jo valmiina, niin ei paljoa muita kannata miettiä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Re: cosworth 2.9+megasquirt

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Ti Elokuu 8. 22:55:24 2006

STOCKMANN kirjoitti:cosworth 2.9+megasquirt..,miten toi megasquirt toimii ja mitä pitää tehä että sen saa laitettuu cossun 2.9 v6:een?

Herätelläänpäs vanhaa turinaa..niin eli kyseessä kuristajakäärme malli BOA 2.9 24v v6.Valmista MS:rtia kaupiteltiin,(kiitos tarjouksesta,pistän vakavaan harkintaan)ja ostankin jos asiaan saan selkoa :) mutta muutoksia ilmeisesti pitäisi tehdä siihen että saa sen sopimaan boa:han?mutta mitä muutoksia :roll: :?: Ja aluksi tarkotus pitää ihan vaparina mutta myöhemmin varmasti veri vetää paineen perään joten ahdin on saatava :wink: joten sen mukaan mennään.(on nyt jarru projekti siinä mallissa että kunhan leimalle päästään ja toivottavasti vielä läpi :roll: niin voi melkein heti laittaa talvi seisontaan ja alkaa suunnittelemaan lisä tehoa ensi kesän varalle 8) ) peltisarjat ym.
Viimeksi muokannut STOCKMANN, Ti Elokuu 8. 23:43:02 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Elokuu 8. 23:16:14 2006

Kun on kutoskone niin on EDIS-6, ei siinä sen kummempaa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Ti Elokuu 8. 23:38:35 2006

:lol: :oops: :roll: helppoa :D

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ke Elokuu 9. 9:30:39 2006

Boxista riippuen saattaa alkuperäisen tyhjäkäynnin pulssiventtiilin käyttö onnistua suoraan tai sitten ei. Lautaa pitää muuttaa alkuperäisestä vrt. Edis muutos.
Em. syystä johtuen joutuu itekkin toistaiseksi tyytymään K-Jetin lisäilma luistiin ja sekös v**tuttaa.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Elokuu 9. 14:51:58 2006

Tyhjäkäyntivenaa ohjataan kun ruuvaa yhden transistorin lautaan kiinni ja laittaa sille ne kolme piuhaa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ke Elokuu 9. 17:12:39 2006

Mites muuten toi MAF? Eikös megasquirtin kanssa pitäs saada se pois kuristelemasta imuputkea??? Eli laitetaanko siihen sitte MAP tilalle vai mitä?
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Elokuu 9. 18:38:43 2006

TeRoK kirjoitti:Mites muuten toi MAF? Eikös megasquirtin kanssa pitäs saada se pois kuristelemasta imuputkea??? Eli laitetaanko siihen sitte MAP tilalle vai mitä?
MAF pois juu, mutta eihän sitä MAPpia nyt SIIHEN voi laitta, vaan imusarjaan kaasuläpän jälkeen.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ke Elokuu 9. 22:49:29 2006

Eh... :D nusnus...
SILLÄ Tarkotinkin nimenomaan imusarjaa... jaaaaaa... Aika hassusti mä sen kyllä kirjotin. :oops:
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

jnd
Viestit: 205
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008

Re:

Viesti Kirjoittaja jnd » To Marraskuu 26. 17:09:34 2009

JesseT kirjoitti:Tyhjäkäyntivenaa ohjataan kun ruuvaa yhden transistorin lautaan kiinni ja laittaa sille ne kolme piuhaa.
öö?.. ite tossa tänään vetelin noita megan piuhoja boa scorpioon ja tuli muutama kysymys siinä, niin mites toi sytkän ohjaus meni tohon, tarviiko etuvastuksia suuttimille, voiko megan bensapumpun linjan kytkeä suoraan orkkis ecun johtoihin? ym. ja mitä ton 2.2v levyllä olevan boxin lisäksi pitää hommata että käyntiin saa.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: cosworth 2.9+megasquirt

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Marraskuu 27. 11:52:19 2009

Edis boksilta pitää kytkee kaks johtoo megalle, mega tarvii pari pientä modia(etsi "edis mod"), suuttimet ei tarvi etuvastuksia, bensapumpun relettä voi ohjata suoraan, ihan normaalisti. Boksin lisäksi tarvitaan järeämpi transistori fidle-lädölle(asennetaan boksiin, korvaa heikomman komponentin) että tyhjäkäyntiventtiiliä voi suoraan ohjata.
http://www.finsquirt.net ja sieltä haku, niin löytyy apua.
Tää meitin oma ms-topicci on kyllä paisunut pilalle, sieltä tuskin löytää muuten, kun lukemalla koko topicin läpi. Kannattaa silti yrittää :)
Jäsen #606

Vastaa Viestiin