scorpion etu-akseli sierraan
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: To Maaliskuu 25. 20:04:26 2004
- Paikkakunta: rauma
- Viesti:
scorpion etu-akseli sierraan
eli sopiiko suoraan tuo scorpion etu-akseli suoraan sierraan ja kasvaako raideväli kuinka paljon?
sierra 2.0 turbo ,orion 1.6i clx
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: To Maaliskuu 25. 20:04:26 2004
- Paikkakunta: rauma
- Viesti:
siis koko se systeemi missä koneen kiinnitykset...sen ohjauksen meinaan laittaa,mut mite se kävis helpoiten...tuossa yks äijä sanoi,että sen hammastangon laittaa ja sahaa raidetangoista vähän päistä pois,niin saa sopimaan...ajattelin vaan että jos sais koko paketin lyötyä,mutta se on nyt ilmeisesti jonkun verran leveämpi...mutta jos joku tietää niin kiitos jo etukäteen...Arska kirjoitti:Kerrohan vähän tarkemmin mitä kaikkea meinasit vaihtaa ja mihin tähtäät tuolla muutoksella, Scorpion tehostetut ohjausvehkeet vai pyöränripustukset?

sierra 2.0 turbo ,orion 1.6i clx
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Sierran raidetangot käy Scorpion hammastankoon, Scorpion varsia ei kannata alkaa lyhentämään kun on ihan bolt-on osat saatavilla. Sierroissa ja Scorpioissa on samat raidetangonpäät, eli tätä logiikkaa soveltaen sanoisin, että myös alapallojen kartiot ovat samanlaisia. Etuaisojen välinkin uskoisin ainakin syylärien vaihtokelpoisuuden perusteella olevan sama, eli Scorpion palkki menee suoraan Sierran koriin. Tavallisen Sierran etutolpat eivät mene Scorpion olkatukiin, joten Cossusta kai löytyy sitten sopivat iskarit? Cossun navat vaihtamalla saa sitten jaon 4-pulttiseksi. Olikohan siinä kaikki?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
eli
1.
otat kumi suojat raidetangon päistä irti.
2.
isolla putkipihdillä kierrät kumien alta paljastuvat raidetangon päät irti.
3.
irrotat ohjaus akselin sisään menevän osan.(10mm lenkillä)
4.
irroitat raidetangon kaksi pulttia jotka pitävät sitä kiinni alapalkissa.
(17mm)
5.
nostat moottoria jos tarvii koska pultit pitää tulla kokonaan pois.
6.
siirrät raidetankoa vasemmalle tai oikealle jotta se muljahtaa eteen pois alapalkin sisältä.
7.
asennat uuden paikalle ja kiinnität.
tämä osa on sierrassa ja scorpissa samanmittainen ja vaihtokelpoinen.
jos tanko on tehostettu niin luonnollisesti kohdassa 2 irroitat letkut pumpulta ja jäähdytys kierto putkesta.
1.
otat kumi suojat raidetangon päistä irti.
2.
isolla putkipihdillä kierrät kumien alta paljastuvat raidetangon päät irti.
3.
irrotat ohjaus akselin sisään menevän osan.(10mm lenkillä)
4.
irroitat raidetangon kaksi pulttia jotka pitävät sitä kiinni alapalkissa.
(17mm)
5.
nostat moottoria jos tarvii koska pultit pitää tulla kokonaan pois.
6.
siirrät raidetankoa vasemmalle tai oikealle jotta se muljahtaa eteen pois alapalkin sisältä.
7.
asennat uuden paikalle ja kiinnität.
tämä osa on sierrassa ja scorpissa samanmittainen ja vaihtokelpoinen.
jos tanko on tehostettu niin luonnollisesti kohdassa 2 irroitat letkut pumpulta ja jäähdytys kierto putkesta.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia