virranjakajan vaihtaminen ohc

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Over Head Man
Viestit: 67
Liittynyt: Pe Heinäkuu 25. 0:24:01 2003
Paikkakunta: Nurmijärvi

virranjakajan vaihtaminen ohc

Viesti Kirjoittaja Over Head Man » Pe Maaliskuu 31. 17:38:38 2006

eli voiko noita ohc jakajia vaihdella heittämällä, kun boschilla on ainakin 6 eri sarjanumeroista jakajaa 2.0 ohariin, alipaineella ja ilman????
Tarviiko ne kaikki oman boxinsa vai toimivatko ne samalla?

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Pe Maaliskuu 31. 18:30:20 2006

Hall jakajia on kahta mallia ja induktiivisia käytännössä vain yksi. Induktiiviset toimii samalla pienellä poksilla, hallit käyttää isoa boxia kaasarilla. Ruiskukoneissa motorcraft tai bosch, motorcraft jakajan kyljessä on tuo sytkäboxi ja boschilaisessa se on erikseen. Vm. 85--> 2.0 kaasarikoneen jakaja on sama bosch kuin uudemmissa efi koneissa.

Lisäyksenä vielä sen verran, että nuo hall jakajat ovat kiinteitä, eli niissä ei ole mitään säätimiä sisällä. Sytkäkäyrät ovat noissa isoissa boxeissa, vain kaasarikoneen laatikkoon menee alipainetieto. Motorcraft jakajassa on tosin kääntyvät sisäkalut lukittuina, eli siihen saa rakennettua kellolla toimivan ahtopaineella myöhästävän systeemin.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Vastaa Viestiin