Scorpionin etunapa+laakeripesä Sierraan...
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 18:42:20 2004
- Paikkakunta: Ikaalinen
Scorpionin etunapa+laakeripesä Sierraan...
Eli sopiiko -88 2.0 Scorpionin etupään napa/laakeripesä paketti -90 1.6 Sierraan vai joudunko vaihtamaan myös olka-akselin?
Tarkoitus on saada Sierran etupää 5-pulttiseksi! Takapää on jo...!
Mikä on kyseisen Scorpionin etuvakaajan paksuus ja sopiiko "heittämällä"
Tarkoitus on saada Sierran etupää 5-pulttiseksi! Takapää on jo...!
Mikä on kyseisen Scorpionin etuvakaajan paksuus ja sopiiko "heittämällä"
Per aspera ad astra!!!
#647
#647
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Re: Scorpionin etunapa+laakeripesä Sierraan...
Scorpiossa taitaa olla isompi laakeri, joten menee koko paketti vaihtoon. Tavallisen Sierran etuiskari ei käy Scorpion olka-akseliin joten myös ne uusiksi. Iskarit käy kaiketi cossusta? Em. Scorpion etuvakaajan paksuus on tuon ikäisessä suurimmalla todennäköisyydellä 27mm, vaihtuu kuitenkin noilla paikkeilla 28 milliseksi.Cosworth kirjoitti:Eli sopiiko -88 2.0 Scorpionin etupään napa/laakeripesä paketti -90 1.6 Sierraan vai joudunko vaihtamaan myös olka-akselin?
Tarkoitus on saada Sierran etupää 5-pulttiseksi! Takapää on jo...!
Mikä on kyseisen Scorpionin etuvakaajan paksuus ja sopiiko "heittämällä"
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
huomaa että et ole seuraillut keskusteluja tekniikasta.
ensinnäkin
jos haluat vaihtaa 4-5 pulttiseksi.
niin edessä tarvii vaihtaa vain napa(se pyörivä osa siitä )
edellyttäen että laakerit on samanhalkaisijaiset.
itse olen löytäny sierra/scorppi puolelta vain kahta laakeri kokoa.
ota napa auki autostasi ja tarkista että minkä kokoinen laakeri sulla on siellä.
sisäkoolien koot iso40mm pieni 35mm
90 luvun sierrassa on jo miltei kaikissa iso laakeri.
vanhemmissa iso laakeri oli vain isommissa moottoreissa (=>2.0l)
iskarin alapää on sama sierrassa ja scorpissa. poislukien farkut muista malleista.(huom! kolmiotuet on vaihtokelpoisia sierra /scorppi)
ensinnäkin
jos haluat vaihtaa 4-5 pulttiseksi.
niin edessä tarvii vaihtaa vain napa(se pyörivä osa siitä )
edellyttäen että laakerit on samanhalkaisijaiset.
itse olen löytäny sierra/scorppi puolelta vain kahta laakeri kokoa.
ota napa auki autostasi ja tarkista että minkä kokoinen laakeri sulla on siellä.
sisäkoolien koot iso40mm pieni 35mm
90 luvun sierrassa on jo miltei kaikissa iso laakeri.
vanhemmissa iso laakeri oli vain isommissa moottoreissa (=>2.0l)
iskarin alapää on sama sierrassa ja scorpissa. poislukien farkut muista malleista.(huom! kolmiotuet on vaihtokelpoisia sierra /scorppi)
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Niin mutta kymmenen kertaa helpommalla pääset kun vaihdat 5 pulttisen tavarat myös eteen. Hommaa ny sit jotku aluvanteet ku o takana 5 ja edessä 4 pulttinen jako.Cosworth kirjoitti:Onhan se tietysti niinkin, mutta onhan niitä renkaan täyttöaineita ja renkaita joilla voi ajaa tyhjänä...

EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler