Alkais olla aika pultata ahdin lopullisesti paikalleen ja tuli mieleen, että onko jotain erityistä jota tulis tietää kun kiristää keskipesän paikalleen? Hirveetä momenttia niihin ei kai uskalla vetää, varsinkaan kompurapuolelle kun kerran jengat on alumiinissa... Mikään lukkoliimakaan ei taida auttaa kun on sen verran lämpöä...
Pysyykö nuo ihan rannemomentilla vai pitääkö tossa jotenkin hifistellä?
-Kimmo
Kuinka kireälle turbon kompressori/pakopesän pultit
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
- Paikkakunta: Nurmijärvi
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 160
- Liittynyt: La Lokakuu 8. 11:40:51 2005
- Paikkakunta: Tampere
Mitä noita ahtimia olen purkanut, niin muistaakseni monesti oli kompurapesän pulteissa lukite (väristä päätellen Loctiten sininen luultavasti). Järkevä kiristys vaan, ei mopomiehen momenttia (kierteet paskaksi ja puoli kierrosta takaisin) niin on hyvä jos lukitteella laittaa. Valurautaosien kierteitä ei nyt niin helposti saakkaan paskaksi, tosin hetken päästä nekin on kyllä ihan luonnollisesta syistä melkoisen lujassa, eli käsivarsimomenttiin. Parasta olisi kuitenkin käyttää sellaisia lukkolevyjä pulttien alla. Kyllä niitä ilmankin kasataan ja kiinni pysyy, eli ei ole välttämättömät. Raudassa oleviin kierteisiin sitten pikkutippa öljyä/Molykotea/muuta rasvaa, niin auttaa ehkä seuraavaa avaajaa.
#1193
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
- Paikkakunta: Nurmijärvi
OK, kiitos vastauksista. Eli kompurapuolelle lukkoliima ja turbiinipuolelle kuparitöhnää. Momenttia sen verran ettei riko mitään 
... Eiköhän se siitä.....
Kuinka paljon muuten tuo keskipesä saa olla kallellaan kuulalaakeriahtimessa? Jossain on väläytelty, että pitäis olla ihan suorassa jotta öljy kulkee oikein, mutta koska se öljy tulee kuitenkin paineella alle millin reiästä, niin luulis sen sinne roiskuvan vaikka on vähän kallellaankin?
- Kimmo

... Eiköhän se siitä.....
Kuinka paljon muuten tuo keskipesä saa olla kallellaan kuulalaakeriahtimessa? Jossain on väläytelty, että pitäis olla ihan suorassa jotta öljy kulkee oikein, mutta koska se öljy tulee kuitenkin paineella alle millin reiästä, niin luulis sen sinne roiskuvan vaikka on vähän kallellaankin?
- Kimmo