Kantta putsatessa huomasin, että venttiilit nousevat hyvin erisuuruisia mittoja. Tämähän on tietysti normaalia, koska nostajat toimivat öljynpaineella, mutta erot oli melko huomattavia. Varsinkin 3 ja 4 välillä on merkittävä ero:
Imu 1
Imu 2
Imu 3
Imu 4
Voisikohan toi indikoida jotain nostajasta. Ne alkoivat naputtamaan melko pahasti jo heti uudesta lähtien, eli varmaan kaikki ei oo ihan kunnossa, mutta voisiko se aiheuttaa jopa sellasta, että venttiili ei aukene kunnolla ja vetää sen takia laihalle --> paukkuu ?? Käsin kokeillen yksi nostajista ei liiku ollenkaan, yksi menee ihan pohjaan ja loput jotain siltä väliltä. ( 10 000km ajetut)
Toinen kysymys koskee nokkia. Eli kun teetin pari vuotta sitten ton kannen niin Saastamoinen Kansisetillä sano että laita parempi nokka, että vanha on tosi kulunut.
Niin teinkin ja hommasin täältä foorumin kautta käytetyn rst:n nokan. Sillon en näistä tiennyt sitäkään vähää mitä nyt enkä asiaa paremmin tutkinut. Nyt otin nokan irti ja totesin, että ei ole ainakaan alkuperäinen kun ei löydy tällasta Fordin logoa, vaan tämän ja tämän näköstä merkintää.
Fordin logolla oleva varmaankin on orkkis (siitäkään kun mulla ei ole parempaa tietoa). Mittailin noita nokkia vähän ja totesin, että aika erilaiset ne on, joten en tiedä mikä nokka toi on mikä mulla on ollu...vai onko toi fordin logolla oleva sitten jostain muusta alunperin. Ei kukaan oo mittaillut noita ja olis jotain mittoja ylhäällä? En tiedä mitä muuta vois mitata työntömitalla kun nokan pienimmän ja suurimman halkasijan, en tiedä voiko noista paljoa sitten päätellä.
Sain tällasia tuloksia (mm):
Ford-logolla:
imu 32,5 / 38,6
pako 31,4 / 37,5
Toinen nokka:
imu 32,0 / 37,2
pako 31,2 / 35,6
En tiedä mikä nokka toi sit on mikä on ollu kiinni, mutta ei kai noi kovin katastrofaalisia eroja ole? Ainakin se tollakin nokalla toimi hetken aikaa hyvin, sillon kun se sen ainoan kerran tähän mennessä on toiminu, mutta kiinnostais tietää että kumman esim noista sinne laittaa...
