Pakokaasunlämpötila

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Pakokaasunlämpötila

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Pe Kesäkuu 2. 9:31:38 2006

Mikäs on ahdetussa pelissä sopiva pakokaasunlämpötila? Parashan on tietenkin kun olis 4 anturia pakosarjassa, mutta mites on jos anturin laittaa downpipeen heti ahtimen jälkeen, paljonkohan ahdin mahtaa tiputtaa lämpöjä, eli mikä olis sellanen sopiva maksimi arvo siinä kohdin? Eli jotain pohjatietoa pitäis saada kun jossain vaiheessa vois totakin hommaa tutkia kun jaksan laittaa anturin kiinne.

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Pe Kesäkuu 2. 9:59:17 2006

Jostain luin että anturi pitäis laittaa n. 2" päähän pakokanavasta, mutta itse tuuppaan tuon anturin pakosarjan kollektoriin juuri ennen ahdinta..
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Pe Kesäkuu 2. 10:56:51 2006

fsohc kirjoitti:Jostain luin että anturi pitäis laittaa n. 2" päähän pakokanavasta, mutta itse tuuppaan tuon anturin pakosarjan kollektoriin juuri ennen ahdinta..
niin, paikkanahan se on hyvä, mutta anturi on ohuehkoa metallitankoa, kovat lämpötilat, virtausta, resonointia.. -> jos menee poikki, hups, menee samalla ahtimen läpi..

mullakin on nyt siinä kollektorissa, mutta vaihdan sen ahtimen jälkeen..

lämpöarvoista en osaa sanoa mitään mulla on aika lailla heitellyt tuon vähäisen testailun perusteella.. ja nyt on aikalisä testeissä.. :lol:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » Pe Kesäkuu 2. 11:14:00 2006

Jos se anturi on siinä primäärissä sen 2" päässä niin noin 900-950°
Sytkä ennakko kyllä vaikuttaa sit rajusti siihen lämpötilaan ja se kuinka paljon nokat huuhtelee läpi.

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Pe Kesäkuu 2. 11:37:41 2006

Passionfordilla oli jotain juttua et 850astetta ahtimen jälkeen DP:ssä olis vielä ihan ok. Onko tossa pakokaasun lämpötilassa joku optimi arvo? Valtonen jotain puhu huonosta sylinterien täytöksestä kun kyselin säätämisestä, mutta se asia meni vähän ohi. Ilmeisesti se juuri liitty seokseen, ennakkoon ja tohon pakokaasunlämpötilaan.

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Pe Kesäkuu 2. 15:04:27 2006

Karkeesti 100 astetta tippuu lämpö ahtimessa.

Vastaa Viestiin