Sikura kysymys lähinnä ko. hälyttimen omaaville

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

sierrakuski
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Tammikuu 7. 0:25:27 2005
Paikkakunta: lempäälä

Sikura kysymys lähinnä ko. hälyttimen omaaville

Viesti Kirjoittaja sierrakuski » Ma Kesäkuu 19. 16:52:26 2006

tuli vaihdettua käyttis volvo scorppioon ja siinä on kuulemma sk90: häly. toimi ihan ok, kunnes sitten tuli radiota pidettyä puolipäivää päällä ja akku pääsi tyhjenemään. koitin startata mutta ei jaksanut pyörähtää. hälytin vaan piippasi ja alkoi tekemään sellaista että piippailee piip ääntä parin sekunnin välein jos jokin luukku auki. koitin jo ottaa akun kenkää irti ja koodiavainta painella, mutta tuloksetta. onneksi sain sulakkeen pois nyppäämällä hiljenemään mutta olisi kiva saada tuo toimimaan. olisko kellään heittää vinkkiä miten saada tuo pois tuosta "tilasta"?
ford sierra 3d -85 laser ikuisuusprojekti
ford 4500 -72
ford 5000 -71

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Re: Sikura kysymys lähinnä ko. hälyttimen omaaville

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Su Heinäkuu 2. 11:11:34 2006

sierrakuski kirjoitti:tuli vaihdettua käyttis volvo scorppioon ja siinä on kuulemma sk90: häly. toimi ihan ok, kunnes sitten tuli radiota pidettyä puolipäivää päällä ja akku pääsi tyhjenemään. koitin startata mutta ei jaksanut pyörähtää. hälytin vaan piippasi ja alkoi tekemään sellaista että piippailee piip ääntä parin sekunnin välein jos jokin luukku auki. koitin jo ottaa akun kenkää irti ja koodiavainta painella, mutta tuloksetta. onneksi sain sulakkeen pois nyppäämällä hiljenemään mutta olisi kiva saada tuo toimimaan. olisko kellään heittää vinkkiä miten saada tuo pois tuosta "tilasta"?


Niin siis nyt vissiin koko aika sit häri ns.päällä?Kun silloinhan se antaa sitä merkkiääntä jos joku luukku on auki kun yrittää kytkeä päälle.
Ootko koittanut ladata akun täytee ja saanut auton käyntiin?

Mulla piippas toi sikuran häläri talvella kun oli vähän huono akku ja varaustila pääsi liian alas laskemaan, mutta kun vähän matkaa ajoin ja seuraavaks starttasin niin ei mitään ongelmia.Ja lähinnä nuokin ongelmat olivat tosi kireällä pakkasella.

Eli koittaisin ekaa ladata akun täytee ja saada auton käymään jos se hälärin muisti on jotenkin sekasin...
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

Hartsa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003

Viesti Kirjoittaja Hartsa » Su Heinäkuu 2. 23:07:11 2006

Mulla sekoaa toi sama hälytin akun tyhjenemisestä ja akun navan irroituksesta. Alkaa toimikaan normaalisti kun laittaa hälyä päälle ja pois. Jos et saa toimiin voin etsiä ohjeen ja kattoo siitä.

sierrakuski
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Tammikuu 7. 0:25:27 2005
Paikkakunta: lempäälä

Viesti Kirjoittaja sierrakuski » Ke Heinäkuu 5. 7:34:07 2006

Joo kiitokset jo vastanneille, en huomannutkaan vastauksia kun nyt vasta. Eli joo samaa piippausta pitää, ja vaihdoin jo laturinkin..tosin ei sen hälyn takia vaan ihan kun ei ladannut...
mutta nyt tosiaan akun varaustila on hyvä ja ja auto käy. Minulla on kyllä 2kpl A3 jostain kopattuja "ohjeita" jotka sain auton mukana ja niistä olin lukevinani jotain että sireeniyksikköä pitäisi ladata hetken aikaa. eli noiden piippausten syy olisi se että

"sireeni toimii oikein mutta sen sisäinen akku on tyhjentynyt, lataa akku
" mitähän tämä nyt sitten mahtaa tarkoittaa??

avaimenperän napista painaessa ei tapahdu mitään.

koitin jo laittaa kaikki luukut kiinni ja painella napista, tuloksetta.

:roll:
ford sierra 3d -85 laser ikuisuusprojekti
ford 4500 -72
ford 5000 -71

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ke Heinäkuu 5. 11:35:25 2006

[quote="sierrakuski"

"sireeni toimii oikein mutta sen sisäinen akku on tyhjentynyt, lataa akku
" mitähän tämä nyt sitten mahtaa tarkoittaa??

avaimenperän napista painaessa ei tapahdu mitään.

koitin jo laittaa kaikki luukut kiinni ja painella napista, tuloksetta.

:roll:[/quote]

Toi tarkottaa et hälytin on akkuvarmennettu.. Eli rupee huutaa jos otetaan piuhat akun navasta irti tai katkotaan sireenin piuhat.. Pitäs latautua samalla kun auton omaa akkua ladataan.. Ainakin Enforcer hälyssä..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

sierrakuski
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Tammikuu 7. 0:25:27 2005
Paikkakunta: lempäälä

Viesti Kirjoittaja sierrakuski » Ke Heinäkuu 5. 12:20:51 2006

niin muuten joo.. Olen aina ottanut sulakkeen pois kun on mennyt hermo piipitykseen. enkä ole antanut periaatteessa mahdollisuutta sireenin latautumiseen. :?: . eli täytyypä kokeilla laittaa se sulake takaisin niin se sireeninkin akku lataantuisi sitten ehkä..ja voisi lopettaa piipityksen...Rähinärukkanen vaan sireenin päälle ja auto käymään.. tarviipa tänään kokeilla.
ford sierra 3d -85 laser ikuisuusprojekti
ford 4500 -72
ford 5000 -71

sierrakuski
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Tammikuu 7. 0:25:27 2005
Paikkakunta: lempäälä

Viesti Kirjoittaja sierrakuski » Ke Heinäkuu 12. 17:26:08 2006

Jeps.

Elikäs ilmeisesti syynä kuitenkin se, että koodiavaimen patteri oli tullut tiensä päähän. Sain piippaustilasta pois siten että. 1. avasi konepellin ja otti sulakkeen pois. 2. piti konepellinkatkaisijaa käsin pohjassa ja sulake takaisin. Jonka jälkeen painelin useita kertoja avaimenperänapista,
niin silloin lähti pois siitä tilasta, mutta en enää saanut avattua ovia sen kerran, parin jälkeen.. eli patteri ilmeisesti väsähti lopullisesti. noin vk. takaperin se toimi vielä yli kymmenen metrin päästä.. joo... nyt auto kuitenkin uudella omistajalla ja vika ainakin melkein selvitetty,

kiitokset neuvoista.
ford sierra 3d -85 laser ikuisuusprojekti
ford 4500 -72
ford 5000 -71

Vastaa Viestiin