is sierra "syö" tulppia..

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

cosariesa
Viestit: 19
Liittynyt: La Tammikuu 7. 1:31:30 2006

is sierra "syö" tulppia..

Viesti Kirjoittaja cosariesa » La Heinäkuu 1. 9:01:37 2006

eli mikä vikana kun 2 litranen is sierra lievästi viritetty käy n.tunnin hyvin ja tulpat sököks?onko syy boksissa/jakajassa?vai missä..

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JP » La Heinäkuu 1. 16:38:42 2006

onkohan tulppien lämpöarvo oikein? ja ootko polkenu kylmää konetta?

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Etuveto » La Heinäkuu 1. 20:47:30 2006

Joskus välikotelossa paloi tulppia repullinen ja syytä ei tuntunut löytyvän vaikka kuinka yritettiin, tulpat olivat aina himmeinä kun olin sammuttanut auton ja sen jäähdyttyä yritänyt käynistää! tässä vaiheessa oli vielä kaksikurkkuinen weber kiinni, mutta kun vaihdoin IDF pystyt niin tulpat rupesi kestämään :?: . Lämpöarvoilla ei tuntunut silloin olevan vaikutusta palamiseen??

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Heinäkuu 1. 21:13:50 2006

fiffe kirjoitti:Joskus välikotelossa paloi tulppia repullinen ja syytä ei tuntunut löytyvän vaikka kuinka yritettiin, tulpat olivat aina himmeinä kun olin sammuttanut auton ja sen jäähdyttyä yritänyt käynistää! tässä vaiheessa oli vielä kaksikurkkuinen weber kiinni, mutta kun vaihdoin IDF pystyt niin tulpat rupesi kestämään :?: . Lämpöarvoilla ei tuntunut silloin olevan vaikutusta palamiseen??
Mulla oli samá ongelma mutta sillä eroituksella että kaksikurkkuisella kestivät mutta tuplilla ei.
Puristukset oli kyllä aika korkeat.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Timppa » La Heinäkuu 1. 21:41:10 2006

lisää kipinä tehoo pitäs olla,vika tuskin on NGK tulpissa,eli ekana vois koittaa tollasta 0,5jopa0,4 kärkiväliä NGK tulpassa ja normaali lämpöarvo.
japseista viis mutta tulpan ne osaa tehä
(jopa moottoritielle) :lol:
Timppa 24V

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Etuveto » La Heinäkuu 1. 21:49:54 2006

Taisi olla tuossa minun myllyssä litistys jossakin 10,5 korvilla! tulipahan testattua kaikki merkit ja tulpankärkivälit :evil: sytytys oli kärjetön lumenition ja cranen kipinän vahvistin ja puola.

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikke » Su Heinäkuu 2. 13:25:21 2006

Mites seokset? Eiks jos seoskin on liian korkee niin se syö tulpan... ?
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Viesti Kirjoittaja Newis » Su Heinäkuu 2. 23:11:01 2006

TIMPPA24V6 kirjoitti:lisää kipinä tehoo pitäs olla,vika tuskin on NGK tulpissa,eli ekana vois koittaa tollasta 0,5jopa0,4 kärkiväliä NGK tulpassa ja normaali lämpöarvo.
japseista viis mutta tulpan ne osaa tehä
(jopa moottoritielle) :lol:

Aikanaan kyllästyin tulppashowun ahtimen kanssa ja ongelmaksi nimenomaan aina esiintyi NGK tulpat. Tosin ne kesti kyllä 2-4 tonnia yleensä. Boschit toimi jotenkin paremmin.

Tämän jälkeen siirryin suoraan motocraftin tulppiin, jotka kesti ainakin sen 10tkm.

Rytinä
Viestit: 186
Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Rytinä » Ma Heinäkuu 3. 0:16:02 2006

Mulla ei omassa kestä mitkään muut tulpat ku boschin. Liian rikas seos pimentää noita tulppia ja yleensä toimii hyvin siihen asti kunnes tulpat jäähtyvät.
Bmw E46`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Timppa » Ma Heinäkuu 3. 0:29:21 2006

Newis kirjoitti:
TIMPPA24V6 kirjoitti:lisää kipinä tehoo pitäs olla,vika tuskin on NGK tulpissa,eli ekana vois koittaa tollasta 0,5jopa0,4 kärkiväliä NGK tulpassa ja normaali lämpöarvo.
japseista viis mutta tulpan ne osaa tehä
(jopa moottoritielle) :lol:

Aikanaan kyllästyin tulppashowun ahtimen kanssa ja ongelmaksi nimenomaan aina esiintyi NGK tulpat. Tosin ne kesti kyllä 2-4 tonnia yleensä. Boschit toimi jotenkin paremmin.

Tämän jälkeen siirryin suoraan motocraftin tulppiin, jotka kesti ainakin sen 10tkm.
säädöt kuntoon ja tulpille ruutia,ei se vika tulpissa ole,vai mitenköhän F1 ja WRC-autot ei valita tulppa murheita :?:
itellä 1,5mm kärkiväli norm.tulpassa(NGK) ja ON HYVÄ,noh ehkä sytkä vehkeetki on kunnossa,että sillai :wink:
Timppa 24V

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Heinäkuu 3. 18:08:11 2006

Olen itte kyllä huomannu että NGK on kaikista herkin bensalle. Jos käy paksulla hetken tyhjää tai kastelee, niin voi olla melko varma, että tulpat kuolee, eikä saa putsattua. Denso, Champion, Bosch... Noilla on toiminu paremmin. Yhdet densotkin sain pimenemään, mutta championeja tai boscheja en yksiäkään. Nyt ostin boschin platinakärkiset, kun sattu löytyyn ohc:n kierteellä yks sarja :) lämpöarvo 6, saa nähdä onko liian kylmä. NGK tietääkseni kuumenee kun numero pienenee.

Tietääkös joku miten on Denson laita?
Jäsen #606

Rytinä
Viestit: 186
Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Rytinä » Ma Heinäkuu 3. 19:37:28 2006

olafu kirjoitti:Olen itte kyllä huomannu että NGK on kaikista herkin bensalle. Jos käy paksulla hetken tyhjää tai kastelee, niin voi olla melko varma, että tulpat kuolee, eikä saa putsattua. Denso, Champion, Bosch... Noilla on toiminu paremmin. Yhdet densotkin sain pimenemään, mutta championeja tai boscheja en yksiäkään. Nyt ostin boschin platinakärkiset, kun sattu löytyyn ohc:n kierteellä yks sarja :) lämpöarvo 6, saa nähdä onko liian kylmä. NGK tietääkseni kuumenee kun numero pienenee.

Tietääkös joku miten on Denson laita?
Hitto ku ne ei enää tee noita platina tulppia ohc:n :evil:
Bmw E46`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Viesti Kirjoittaja Newis » Ma Heinäkuu 3. 23:19:24 2006

Rytinä kirjoitti:
olafu kirjoitti:Olen itte kyllä huomannu että NGK on kaikista herkin bensalle. Jos käy paksulla hetken tyhjää tai kastelee, niin voi olla melko varma, että tulpat kuolee, eikä saa putsattua. Denso, Champion, Bosch... Noilla on toiminu paremmin. Yhdet densotkin sain pimenemään, mutta championeja tai boscheja en yksiäkään. Nyt ostin boschin platinakärkiset, kun sattu löytyyn ohc:n kierteellä yks sarja :) lämpöarvo 6, saa nähdä onko liian kylmä. NGK tietääkseni kuumenee kun numero pienenee.

Tietääkös joku miten on Denson laita?
Hitto ku ne ei enää tee noita platina tulppia ohc:n :evil:

Soviteholkit esim. rallyracesta ja voit käyttää Cossun platina-tulppia ..

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ti Heinäkuu 4. 0:06:07 2006

Monenlaisiin pirsseihin olen tulppia vaihtanut ja ikinä ei ole tulpat menneet pimeäksi.
Viritetyssä vapari ohc:ssa ei ollut tulppien kanssa ongelmia vakiokaasarilla ja eikä tuplillakaan.
Puristukset oli muistaakseni noin 10.5 luokkaa sillä viimeisellä isovenakannella. Seokset oli hyvällä mallilla aina ja varsinkin tuplien aikana hyvissä säädöissä koko ajan. Vain kerran talvella ryyppy päällä ja hiukan esiruiskausta polkemalla saaneena kastuivat tulpat ,mutta kuivuttuaan toimivat taas hienosti.

Kakskurkkunen weberin sierra 2.0 automaattiryyppyinen orkkis kaasari aiheutti kylläkin jälkikäyntiä ,mutta dellorton tuplat eivät.

Ngk:t olivat mielestäni ehkä parhaat ,jotka oli paikalla siinä. Niissä oli sellainen ura keskellä siinä elektrodissa muistaakseni ja jotenkin käynti oli niillä kaikkein tasaisemman tuntuinen.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Heinäkuu 4. 0:14:11 2006

Ainoot tulpat mitä oon nähny hiljattain, missä on ura sivulektrodissa - Denson tulpat.
Jäsen #606

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Heinäkuu 4. 12:00:58 2006

motocrafit ja champiot o täällä toimineet pisimpään, jopa niin pitkään että vaihoin vaan huvin vuos uusiin. NGK:t oon manannu jo helvettiin.

On ollu kiinni turboissa ja vapareissa, kärettömällä sytkällä. Kuka ees haluu kärellistä enää käyttää :roll:
Viimeksi muokannut ytte, Ke Heinäkuu 5. 23:02:10 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

cosariesa
Viestit: 19
Liittynyt: La Tammikuu 7. 1:31:30 2006

Viesti Kirjoittaja cosariesa » Ke Heinäkuu 5. 9:39:32 2006

kokeilin denson tulppia 0.7 kärkivälil ja seosta pienemmälle,toistaseks on viel toiminu..

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Heinäkuu 5. 10:58:56 2006

ytte kirjoitti:motocrafit ja champiot o täällä toimineet pisimpään, jopa niin pitkään että vaihoin vaan huvin vuos vaan uusiin.
Samanlaisia kokemuksia on myös mulla.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Viesti Kirjoittaja Newis » Ke Heinäkuu 5. 19:19:14 2006

jesus48 kirjoitti:
ytte kirjoitti:motocrafit ja champiot o täällä toimineet pisimpään, jopa niin pitkään että vaihoin vaan huvin vuos vaan uusiin.
Samanlaisia kokemuksia on myös mulla.
Sen verran voisin tarkentaa omaa kommenttia, että nimenomaan Motocraftin tulpat tuntuivat parhaiten kestävän (yli) rikkaana oloa ja täten toimivudueltaan olivat pidemmän päälle parempia.

Vakkari koneessa / säädöissä olevassa koneessa ei välttämättä niin tarkkaa :)

Vastaa Viestiin