scorpion varotusvalo

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

scorpion varotusvalo

Viesti Kirjoittaja timppaanen » To Syyskuu 14. 15:16:08 2006

eli mikähän toi valo mahtaa olla? kuva
alkanu tuikkimaan aina sillon tällön :?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » To Syyskuu 14. 15:40:30 2006

Eikös toi oo ihan abs:n merkkivalo. Eli kun valo palaa niin absit ei toimi. Olisko antureissa sitte p.skaa tjtn...
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » To Syyskuu 14. 15:48:42 2006

pitää koittaa tutkiskella niitä antureita sitte. saako niitä mitattuu jollain että mikä ei toimi :roll: :?:
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » To Syyskuu 14. 16:10:18 2006

mulla alkaa palaa sateella aina toi valo kun menee luisussa :lol: ilmeisesti ABS:n merkkivalo.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Pe Syyskuu 15. 22:27:52 2006

Se on ABS:n merkkivalo. Palaa hetken aikaa, kun laitat moottorin käyntiin ja sammuu sitten.

Minulla se paloi välillä, kun oli yhdessä takapyörän anturissa paskaa.

Talvella olen saanut sen pari kertaa palamaan, kun on tullut kikkailtua vähän liikaa liukkaalla jarruilla. Ilmeisesti anturit sekoittavat jossakin vaiheessa ABS:n ohjainyksikön. Toisaalta: kertaakaan se ei syttynyt viime talvella, kun tuli jääradalla päivä rällättyä ja jarruteltua.

jleinon2
Viestit: 844
Liittynyt: Ti Syyskuu 10. 9:48:44 2002
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja jleinon2 » Su Syyskuu 17. 23:30:21 2006

itse puhdistin oman scorpion absianturit eilen, helppo homma, ja taas toimii about vuoden(tai puoli)

Onneks menee huomenna vaihtoon...
-Ford Sierra 2,3 - 86 DTic powered by Pajero
-Ford Escort -90 XR3i cabriolet
-Ford Taurus Sho 1989 3.0 24v Yamaha
-Peugeot 407 coupe 2.7 hdi
-Mitsubishi Grandis 2.0 DID
-Chevrolet Chevy Van 6.2d - 89 starcraft
-MB 300TD - 82 w123
-MB 309 -86
-Mitsubishi Canter 2.8 -99 Tdi
-Smart Fortwo cabriolet - 01

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ti Syyskuu 19. 12:08:35 2006

Löyty muuten aika hyvin ohjeita ABS:n testaamiseen. Pitää vielä selvittää mitä noi alemmassa linkissä mainitut testit on.
Ylimmässä kuvassa näytetty kytkentä laittaa ABS valon vilkkumaan virrat päällä ja ilmeisesti sillä saadaan samalla lailla koodeja kuin moottorin testissäkin. Kytkentä siis tehdään samaan liittimeen josta luetaan moottorikooditkin.

http://i37.photobucket.com/albums/e86/C ... nector.jpg

http://i37.photobucket.com/albums/e86/C ... -tests.jpg

http://i37.photobucket.com/albums/e86/C ... -lamps.jpg

EDIT: Joo eli toi eka kytkentä siis kuuluukin tehdä nimenomaan kuskinpuolella olevaan samanlaiseen liittimeen :wink:
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Vastaa Viestiin