Suorasytkän puola
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
Suorasytkän puola
Vähän tyhmä kysymys, mutta täytyy varmistaa...eli eikö tulpanjohdot kytketä aina puolan numeroita vastaaviin sylintereihin eli 1,2,3 ja 4 siinä järjestyksessä kun ne siinä puolassa lukee? Kun sain nyt ensimmäiset savut escortista tällä mega+edis -kokoonpanolla ja käy todella huonosti eikä ota kierroksiakaan. Ihan samalla tavalla on käyny "ontuen" joskus kun on tulpanjohdot menny väärin, niin tuli vaan tämä ensimmäisenä mieleen. Megassa pitäisi olla säädot ainakin oikealla hehtaarilla, kun sillä on viimeksi ohjattu vastaavaa kokoonpanoa, joten ei viitsi alkaa sitä säätämään ennen kuin tämä on varmistettu. Täytyy vielä tarkistaa, että kaikki tulpat ja tulpanjohdot on ok...
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Puolahan on jaettu 2 pakettiin. Eli aina kaksi reikää lyövät kipinän samaan aikaan. Mittaa vaikka yleismittarilla ohmi alueella aina kahden tulpanjohdon reijän väliltä niin löydät parit. Eli ovat yhteydessä toisiinsa
Kun ne saat selville niin jos sytytysjärjestys on vaikka 1-3-4-2 neloskoneisessa niin siitä toisesta paketista johdot 1 ja 4 sylintereihin ja toisesta 2 ja 3. Muuten ei ole väliä miten ovat, eli sama onko 1 ja 4 vai 4 ja 1 jne
edit:
Niin ja täytyy tietysti selvittää että kumpi niistä puolan paketeista lyö kipinän kampuran ykk kohdalla eli nelosen tai ykkösen mäntä ylhänä. Ja siitä paketista sitten 1 ja 4 tulpat
Helppo katsoa esim sytkälampulla startilla pyörittäen että antaa kipinää silloin kun kampuran merkki näkyy
Kun ne saat selville niin jos sytytysjärjestys on vaikka 1-3-4-2 neloskoneisessa niin siitä toisesta paketista johdot 1 ja 4 sylintereihin ja toisesta 2 ja 3. Muuten ei ole väliä miten ovat, eli sama onko 1 ja 4 vai 4 ja 1 jne
edit:
Niin ja täytyy tietysti selvittää että kumpi niistä puolan paketeista lyö kipinän kampuran ykk kohdalla eli nelosen tai ykkösen mäntä ylhänä. Ja siitä paketista sitten 1 ja 4 tulpat
Helppo katsoa esim sytkälampulla startilla pyörittäen että antaa kipinää silloin kun kampuran merkki näkyy
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
Tota muuten kaverin projektissa kanssa pähkäillään kun megan kytkentäkuvassa oli suuttimet jaettu niin, että 1 ja 2 pytty on samassa bankissa ja 3-4 samassa. Kun taas proben johtosarjassa on suuttimet jaettu 1-3 ja 2-4. (vai olisko ollu just toisinpäin...) Eli pitäskö noi sitten johdottaa uudelleen.
Mites sulla on noi laitettu?

Mites sulla on noi laitettu?
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
Kiitos nopeasta vastauksesta. Olinkin jo unohtanu ton että tulee kipinää aina kahdelle tulpalle samaan aikaan. Ajotuslampulla en kyllä oikein nähny mitään, joten päätin sitten kokeilla johtoja toisin päin. Sillä tavalla ei käyny ollenkaan, joten kyllä ne varmaan oikein sitten on ja vika jossain muualla.VesQ kirjoitti:Puolahan on jaettu 2 pakettiin. Eli aina kaksi reikää lyövät kipinän samaan aikaan. Mittaa vaikka yleismittarilla ohmi alueella aina kahden tulpanjohdon reijän väliltä niin löydät parit. Eli ovat yhteydessä toisiinsa
Kun ne saat selville niin jos sytytysjärjestys on vaikka 1-3-4-2 neloskoneisessa niin siitä toisesta paketista johdot 1 ja 4 sylintereihin ja toisesta 2 ja 3. Muuten ei ole väliä miten ovat, eli sama onko 1 ja 4 vai 4 ja 1 jne
edit:
Niin ja täytyy tietysti selvittää että kumpi niistä puolan paketeista lyö kipinän kampuran ykk kohdalla eli nelosen tai ykkösen mäntä ylhänä. Ja siitä paketista sitten 1 ja 4 tulpat
Helppo katsoa esim sytkälampulla startilla pyörittäen että antaa kipinää silloin kun kampuran merkki näkyy
No mulla on toi efi-escortin imusarja ja siinähän noi johdotukset suuttimille on kyllä suoraan 1&2 ja 3&4. En kyllä osaa sanoa pitääkö ne olla välttämättä noin, kun itsekin oon vasta opiskelemassa tota Megan ihmeellistä maailmaa...TeRoK kirjoitti:Tota muuten kaverin projektissa kanssa pähkäillään kun megan kytkentäkuvassa oli suuttimet jaettu niin, että 1 ja 2 pytty on samassa bankissa ja 3-4 samassa. Kun taas proben johtosarjassa on suuttimet jaettu 1-3 ja 2-4. (vai olisko ollu just toisinpäin...) Eli pitäskö noi sitten johdottaa uudelleen.![]()
Mites sulla on noi laitettu?

Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)